Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Niestabilny kąt wtrysku w TDI Timing- twarda praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Niestabilny kąt wtrysku w TDI Timing- twarda praca silnika

    Witam. Panowie jakiś czas temu ustawiałem własnoręcznie statyczny kąt wtrysku w mojej octavii. Udało mi się wstrzelić w środek wykresu także można powiedzieć że ustawiłem prawie jak w fabryce. Ostatnio po wymianie uszczelki pod głowicą i zmianie paska rozrządu auto zaczęło mi twardo pracować. W dniu wczorajszym na gorącym silniku odpaliłem VCDSa w grupach pomiarowych uruchomiłem sobie opcję basic settings i TDI timing. Niestety przy 90 stopniach temperatury na silniku kąt wtrysku skacze mi od 40 do 50. Czy to jest normalny objaw? Czy mam już przymierzać się do szukania usterki?
    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
    PRAWO MURPHY'EGO

  • #2
    W BS powinien ładnie trzymać kąt, bardzo małe wahania są dopuszczalne ale w Twoim przypadku coś jest nie tak.
    Pasek nowy? Być może jakiś wadliwy, albo za słabo naciągnięty.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
      W BS powinien ładnie trzymać kąt, bardzo małe wahania są dopuszczalne ale w Twoim przypadku coś jest nie tak.
      Pasek nowy? Być może jakiś wadliwy, albo za słabo naciągnięty.
      Postaram się nagrać filmik z VCDS-a i wrzucić link. Bo powiem szczerze że zaczyna mnie to martwić. Silnik zaczął dziwnie twardo pracować co jest słyszalne w środku auta. Z początku myślałem że puściła mi poduszka pod silnikiem ale po wczorajszej weryfikacji kąta wtrysku pojawiło się pytanie czy to czasami nie jest coś zmącone po wymianie paska rozrządu. Może faktycznie jest źle naciągnięty. Pytanie kolejne czy w silniku AGR nie ma napinacza hydraulicznego? Coś nie kojarzę żeby tam była regulacja ręczna tego naciągu?
      "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
      PRAWO MURPHY'EGO

      Komentarz


      • #4
        Tylko pierwsze TDI PD miały hydrauliczne napinacze, ale szybko się z nich wycofali. U Ciebie normalnie rolką napinającą się napina, aż pokryją się znaki

        Komentarz


        • #5
          Witam. Panowie dopiero dziś znalazłem czas na nagranie filmiku. Niestety tak jak miałem bardzo duże wahania poprzednim razem tak dzisiaj kąt nie jest na wykresie ustabilizowany ale mimo tego nie stoi w miejscu. Jutro jestem umówiony z mechanikiem żeby profilaktycznie sprawdził klin na kole i naciąg paska bo widzę że te wahania są różne przy pomiarach w ostępie kilku dni. Czy to możliwe żeby raz był w miarę ustabilizowany kąt a po pomiarze ponownym mocno wahający się?
          Daje linki do YT. Oprócz tego wstawiłem jeszcze parametry z innych grup żeby pokazać że temperatura silnika była już pełna.

          "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
          PRAWO MURPHY'EGO

          Komentarz


          • #6
            Witam. Panowie auto wróciło od mechanika. Sprawdził mi klin na wale i jest ok, nie ma luzu na pozostałych częściach rozrządu. Jedną rzecz którą stwierdził to fakt że założył mi wzmacniany pasek rozrządu z teflonem firmy Dayco i jest on dość śliski i na kole od pompy paliwa jest minimalny pół milimetrowy lub nawet mniejszy luz jak porusza paskiem. Pasek ponoć w bardzo niewielkim stopniu ślizga się na tym kole w bardzo małym przedziale. Tłumaczył mi że te paski rozrządu tak mają. Pytanie czy to może być powodem braku stabilizacji kąta statycznego, czy mam szukać problemu w innym miejscu? Może czujnik położenia wału daje się we znaki? Możecie mi podpowiedzieć co konkretnie odpowiada za stabilność statycznego kąta wtrysku?
            "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
            PRAWO MURPHY'EGO

            Komentarz


            • #7
              Witam. Panowie czy ktoś coś podpowie? Nastała cisza w moim poście.
              "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
              PRAWO MURPHY'EGO

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X