Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Centralny zamek

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Centralny zamek

    Witam szanownych forumowiczów.
    Jak w temacie mam problem z centralnym zamkiem.Auto Octavia I 2.0 AQY benzyna + lpg rok 2000 wersja SLX.
    Od kilku dni nie działa centralny zamek ani z kluczyka ani z pilota. Nadmienię, że baterie w pilocie ( kluczyku ) są w porządku.
    Wcześniej mi się to zdarzyło z dwa razy, ale problem ustępował samoistnie.Zamek działa z przycisku ryglowania na drzwiach kierowcy, natomiast nie działa z klucz i pilota. Elektryka szyb iluster ok.
    Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale podświetlenie w kabinie czasami działa,czasami nie. Podobnie domykanie szyb z kluczyka - raz działa raz nie. Czasami jak intensywnie poruszam kluczem w zamku to domykanie szyb się pojawia. Gdzie szukać przyczyny?
    Obstawiam trzy punkty:
    wiązka w drzwiach kierowcy, mikrostyk w zamku oraz moduł komfortu ale być może ktoś miał podobny przypadek i zawęzi mój zakres poszukiwań.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • #2
    Podłączę się pod temat, ponieważ mam podobne objawy. Otóż centralny nie zamyka się z kluczyka ani z pilota. Jeśli pozamykam drzwi ręcznie i kierowcy kluczykiem, to centralny otwiera się z kluczyka i pilotem. Przycisk na drzwiach zamyka i otwiera centralny. Sygnalizacja otwartych drzwi na desce i lampka działają normalnie. Nie spotkałem się jeszcze w opisach z czymś takim. Może ktoś ma jakiś pomysł.

    Komentarz


    • #3
      Najlepiej komputer i sprawdzenie błędów modułu komfortu. Ale przeważnie są trzy usterki które pokrywają 99% problemów.
      1. Uszkodzony zamek a konkretnie moduł siłownika zamka z czujnikami. Problemem jest tu pęknięte luty przy złączu wtyczki. Uszkodzony silnik elektryczny (wypalony komutator blaszki szczotek). Awaria którejś krańcówki pracującej jako czujnik położenia łącznie z awarią krańcówki zamkniętych/otwartych drzwi. Najlepiej wymienić cały zamek i mieć spokój na 2-3 lata.
      2. Uszkodzone przewody w przelotce drzwi. Uszkodzenie którego nie widać bo żeby się ukazało trzeba rozbebeszyć otulinę przewodów by ukazała się popękana izolacja przewodów czasem szarpnąć za kable lekko tak by zerwała się otulina bo żyła miedziana już dawno pękła i zzieleniała.
      3. Zalanie woda modułu w drzwiach (jest zintegrowany silnikiem szyb) lub modułu komfortu lub nawet tylko jego wtyczek. Miedź robi się zielona i mamy problem.

      Komentarz

      Pracuję...
      X