Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

wymiana sterownika silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • wymiana sterownika silnika

    Mam taki sterownik silnika: 038 906 018 AM. Skoda 98 rocznik 1.9 tdi 110 km, AHF. Mam charakterystyczne drgawki na wolnych obrotach, które prawdopodobnie są winą wadliwego oprogramowania sterownika. Dynamika silnik jest zmienna jak humor kobiety, a przyczyny znależć nie mogę choć sprawdziłem i wymieniłem wiele rzeczy. Czasem pojawia sie dziwny rzadki błąd 18262 szyna danych napedu uszkodzenie sprzetowe ??
    Chciałbym wymienić stary sterownik na inny ale o nie identycznym numerze, coby może tych drgawek nie było. Wyczytałem że być może sterownik o nr 038 906 018 GQ powinien pasować ale nie jestem pewien. Może ktoś zgłębiał temat. Raczej musi to byś sterownik przedliftowy najlepiej z lat 1999-2000. Może ktoś kto ma AHF z tego okresu podzieli się jaki ma nr sterownika.

  • #2
    Jeżeli twierdzisz,że jest to wada oprogramowania sterownika-to wgraj inny wsad.Błąd 18262 może powodować takie zachowanie silnika jak opisujesz.
    Załączone pliki
    Skoda Superb II Ambition
    2.0 TDI CR 170 KM

    https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

    Komentarz


    • #3
      dzieki za info w sprawie błędu. Wsadu raczej nie bede zmieniał bo to za drogi gips. Fachowiec musiałby wyjąć kości ze sterownika i dopiero wgrac cos innego. U mnie przed liftem nie da sie tego zrobić przez złącze diagnostyczne niestety. Wymiana szybsza i tańsza bo sam bym to ogarnął.

      Komentarz


      • #4
        Immobiliaser ogarniesz?

        Komentarz


        • #5
          Myśle że powinienem ogarnąć immobilaizer. Ale jak czytam i myśle o tym wszystkim to może w sterowniku ABS jest problem, a ECU jest ok. Muszę poradzić się mechanika. Na razie wziąłem się za podstawy. Sprawdziłem bezpieczniki układu zasilania sterowaniem silnika i ABSu. Niedługo podmienię przekażnik od ABSu na inny używany. Ktoś może wie czy zasilenie ECU idzie przez jakiś przekażnik?

          Komentarz


          • #6
            Czy w waszych dislach, szczególnie tych sprzed 2000 roku już po uruchomieniu silnika zapala sie żółta kontrolna ABS na kilka sekund? Bo u mnie tak jest i mysle że tak nie powinno być?

            Komentarz


            • #7
              Wreszcie udało mi sie wymienić sterownik silnika stary 038 906 018 AM na nowy używany 038 906 018 GN. Był mały problem z immo ale udało sie adaptować. Pomogła stronka
              Immobilizer I ECU Swapping - Ross-Tech Wiki
              Podczas jazdy próbnej zauważyłem że do 2200 obrotów nic sie nie dzieje, potem słychać cykniecie w liczniku i auto dopiero dostaje kopa.Przy starym ecu czegoś takiego nie było . Czy to zdrowe objawy i 110 tak mają?? Na starym ECU silnik bardziej płynnie rozwijał moc i przyspieszał już od dołu, chwilowe spalanie tez było dużo wyższe niż obecnie.?

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X