Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nie działające lusterko oraz zamek (od str kierowcy)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nie działające lusterko oraz zamek (od str kierowcy)

    Hej.
    Sprawa wygląda tak : od strony kierowcy nie działa lusterko (sterowanie oraz podgrzewanie, natomiast działa sterowanie i podgrzewanie prawego) oraz zamek. Jeżeli chodzi o zamek to pilotem mogę zamknąć i otworzyć auto, tzn wszystkie drzwi oprócz kierowcy. Drzwi od strony kierowcy mogę otworzyć i zamknąć tylko przekręcając kluczyk (wtedy również otwierają i zamykają się pozostałe zamki). Jeżeli drzwi kierowcy są otwarte to z pilota nie zamknę pozostałych. Po zamknięciu drzwi czy to z pilota czy kluczykiem nie zapala się dioda w drzwiach (alarm).
    Dzisiaj zdjąłem boczek i kilka z brązowych kabli jest spiętych razem. Czy to jest fabryczna robota czy jakieś partactwo poprzedniego właściciela i brakuje wiązki?
    Lusterko kierowcy sprawne (podłączyłem pod prawe drzwi).
    Proszę o pomoc.
    Z góry serdecznie dziękuję.

    Foty w załączeniu.

    Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


  • #2
    Niedawno naprawiałem te przewody w peszlu w O1 kolegi. W drzwiach kierowcy. Żeby wykluczyć całkowicie z podejrzeń wiązkę to musiałbyś dostać się do wtyczki wewnątrz auta i przymierzyć kabelki miernikiem. Trzeba zdemontować plastik przy rączce otwierania maski. Tam jest wtyczka. Te brązowe to jest fabrycznie spięte masy dla kilku odbiorników.
    Ostatnio edytowany przez koleś; 6390.
    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

    Komentarz


    • #3
      Coś jest kombinowanie. Gdzieś słyszałem że brązowe przewody to masowe.

      Komentarz


      • #4
        Te brązowe są ok. Tak ma być. Zaizoluj to taśmą.
        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

        Komentarz


        • #5
          Rozbieralem boczek nie raz i niewidzialne tak spietej masy

          Komentarz


          • #6
            Po prostu nie zauważyłeś. Fabrycznie jest na tym Czarna taśma izolacyjna. Tu na zdjęciu jest zdjęta.
            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz


            • #7
              Ktoś już tam grzebał dlatego jest zdjęta z przewodów ta izolacja parciana ,te przewody brązowe -masowe ja bym jeszcze po kawałku odizolował ,skręcił i zalutował bo widać oznaki śniedzi na połączeniu , co do wiązki to zdemontuj osłonę słupka A przy nogach , tam jest złącze instalacji drzwi z instalacją auta , odłącz to złącze i odkręć przewód masowy ( oczko) przeciągnij wiązkę do środka i potem na zewnątrz i po sprawdzaj wszystkie przewody pojedynczo metodą na rozciąganie ponieważ izolacja może być cała a żyłą w środku pęknięta .ok
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz


              • #8
                Miałem podobny problem w Rooomsterze. Te wiązki bardzo "lubią" się łamać. Lutowanie dało efekt tylko na kilka m-cy. Później leciały inny kable. Tylko wymiana wiązki. Do Roomka w serwisie płaciłem ok. 450 zł

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez bedziak Zobacz wpis
                  Miałem podobny problem w Rooomsterze. Te wiązki bardzo "lubią" się łamać. Lutowanie dało efekt tylko na kilka m-cy. Później leciały inny kable. Tylko wymiana wiązki. Do Roomka w serwisie płaciłem ok. 450 zł
                  Dokładnie jest jak kolega pisze.
                  Izolacje przewodów to jakiś sztywniejący z biegiem lat porządny gównolit. Nie wiem jak w OI bo nie rozbierałem ale w fabii z 2008r kruszyło się to dosłownie w ręku i zostawały gołe przewody.

                  Jeśli masz trochę czasu lutownicę i cierpliwości to koszt zrobienia wstawki można ograniczyć do kilku browarów i 5 zł za koszulki termokurczliwe. Ja od zaprzyjaźnionego mechanika wziąłem wiązkę z jakiegoś auta i w miejscu harmonijki zrobiłem wstawkę. Trochę - mówiąc brzydko ale adekwatnie - jebania z tym jest i to dobre pół dnia ale 20-30 zł to nie 450. Rozcinanie, koszulka, lutowanie... i tak z 15 czy 20 razy po 2 razy z hu..ym dostępem...
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Ze swojego przykładu wiem, że taka prowizorka wystarczy góra na rok. I tak się znowu posypie. Z kolei używaną ciężko kupić, a poza tym nie wiadomo co się trafi.

                    Komentarz


                    • #11
                      Dziś po pracy jak zwykle otwieram pilotem auto, centralny odblokował, kierunki mrugnęły, ja za klamkę od str kierowcy i zamknięte :/


                      Otworzyłem kluczykiem i ku mojemu zdziwieniu nic poza głośnikami w lewych drzwiach nie działa

                      Szyby i zamki reszty drzwi działają.

                      Zdjąłem tapicerkę, i ta dziwna pianka - głowiłem się z 5 minut jak ją odkleić aby nie zniszczyć, na koniec oderwałem ją z kleju (w Fordzie np jest klej do tej pianki wielokrotnego użytku, fajnie się odkleja i przykleja w O1 jeszcze nikt przede mną tam nie pchał łap, pianka w stanie idealnym - była, już jest masakra)

                      Zdjąłem wtyczkę od silniczka szyby a tam zobaczyłem taki widok:

                      ]"]404 Not Found


                      Woda się dostała i zaczęło śniedzieć, oczyściłem, wpiąłem i dalej nic.

                      Ściągnąłem harmonijkę drzwi, w której idą przewody a tam taki widok:

                      ]"]404 Not Found

                      Polutowałem (nie sądzę, że twarde miejsce zlutowania wytrzyma dług), wszystko działa oprócz lampki sygnalizującej otwarcie drzwi

                      Raz działa a raz mruga a jeszcze innym razem nie świeci się pomimo, że drzwi są otwarte

                      Nigdy z tą lampką nie było najmniejszego kłopotu, teraz świruje i słychać jakby jakiś przekaźnik cykał gdy ta kontrolka zaczyna migać.

                      Ta lampka ma jakiś przekaźnik ??????????????????

                      Komentarz


                      • #12
                        KrzysiekVRS ja w przypadku gdy są popękane przewody robię tzw wstawki tak aby miejsca lutowane były poza miejscem zginania ,wstawki są o identycznym przekroju , co do lampki to sprawdzałeś pozostałe przewody metodą na rozciąganie ? pytam o to ,ponieważ izolacja może wyglądać na całą a wewnątrz przewodu może być pęknięta żyła.ok
                        Sprawdź jeszcze raz wszystkie przewody i to złącze przy silniczku (wtyk i gniazdo) spryskaj środkiem do styków elektrycznych oraz bardzo dobrze i dokładnie zabezpiecz aby więcej razy woda tam się nie dostała ( taśma samowulkanizująca , sylikon i taśma ) .ok
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz


                        • #13
                          Sprawdzałem te przewody w harmonijce, bo jak zasilający się przełamał to może być więcej takich.

                          Więcej takowych nie stwierdziłem, szarpałem poszczególne żyły i wg mnie są OK.

                          A ktoś może ma nr katalogowy całej wiązki od środka aż po wykonawcze elementy drzwi ??

                          Komentarz


                          • #14
                            podejrzewam że zakup nowej będzie niemożliwy bądź nieopłacalny ,(ASO) , jeśli wiązka była ok to może problem być w mikrostyku bądź zimnych lutach w zamku co jest bardziej możliwym problemem.ok
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz


                            • #15
                              No i problem powrócił

                              Sprawa dotyczy tylko drzwi kierowcy.

                              Polutowałem miesiąc temu kabelek dający zasilanie na drzwi kierowcy (zdjecie i opis powyżej)
                              Dziś znowu ZONK.

                              Nie działa:
                              - zamykanie i otwieranie z pilota (nie działa tylko w drzwiach kierowcy)
                              - nie działa elektryka TYLKO lewego lusterka (prawie działa normalnie a mam te idiotyczne "synchroniczne" ustawienie)
                              - nie działa wskaźnik otwarcia drzwi na desce
                              - nie zapala się lampka sufitowa

                              Działa natomiast:
                              - wszystkie szyby działają sterując z panelu w drzwiach kierowcy
                              - działa światełko w drzwiach kierowcy
                              - działa migająca dioda SAFE przy grzybku w drzwiach kierowcy
                              - centralny zamek zamykany z panelu od wewnątrz zamyka wszystko oprócz drzwi kierowcy
                              - zamykanie KLUCZYKIEM drzwi kierowcy powoduje normalne działanie centalnego zamka (zamyka całe auto)
                              - alarm włącza się po otwarciu drzwi kierowcy (zamknięcie centralnego pilotem, oczywiście drzwi kierowcy się nie ryglują, po uzbrojeniu alarmu czyli po 30 sek, otwieram drzwi kierowcy ciągnąc za klamkę, alarm wyje. Nie mam żadnego dozoru wnętrza, nie ma czujników ruchu i czujniku obecności kogoś we wnętrzu)

                              Nie sprawdziłem, czy działa brzęczek zapalonych świateł po otwarciu drzwi

                              Nie mam czasu żeby po 20 razy rozbierać, analizować, "trafiać" w zimne luty.....

                              czy ktoś może zna nr katalogowy ori zamka drzwi kierowcy i ewentualnie nr katalogowy całej nowej wiązki od "spod deski" do drzwi ? (pełna elektryka, 2003r)

                              Nie mam zaufania do tych zamków z Allegro "Made In Germany" a kupno używanej wiązki to zamiana siekierki na kijek.

                              Czy ktoś cały zamek wymieniał na nowy z ASO i czy po wymianie problemy powróciły ????
                              Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062.

                              Komentarz


                              • #16
                                (nie mogę edytować)

                                A co sądzicie o tym, aby wypiąć instalacją drzwi (o ile jest kostka w okolicy dźwigni otwierania maski?) wyciągnąć wiązkę, wiązka i lutownica na stół, wtedy wyciąć te kawałki, które przechodzą przez harmonijkę, zastąpić nowymi kawałkami (powiedzmy 30 - 40cm) i polutować ?

                                To nam daje, ze nei trzeba z kostek pinów wyciągać/łamać. Robimy cięcie kabelków mniej więcej po środku wiązki i po sztuce wymieniamy na nowe.

                                Na chłopski rozum, przekrój nie musi być ident w ident bo tam jakiś wielki prąd nie płynie (poza żyłą zasilającą). Oczywiście przekrój zbliżony do oryginału.

                                Lutowanie/robienie wstawek na instalacji niewyciągniętej na stół, zwłaszcza przy harmonijce musi być karkołomne, więc może prościej właśnie wypiąć i wyciągnąć instalację, zrobić nowe wstawi i z powrotem założyć ??

                                Ktoś tak już robił ?

                                Dziś zauważyłem, że w prawych przednich drzwiach też zaczyna sie świrowanie, na razie nie działa lampka na desce otwartych drzwi i lampka czerwona w rogu drzwi

                                Komentarz


                                • #17
                                  Pod osłoną słupka A na 100% jest kostka łącząca instalacje auta z drzwiami , demontaż i wyjęcie całej wiązki byłby najlepszym wyjście tyle ze musisz rozebrać drzwi i wszystko po odłączać , ja to robiłem u siebie poprzez odłączenie wiązki w słupku A i przeciągnięcie wtyczki do drzwi po czym po odpięciu kilku mocowań na zewnątrz bez wypinania całej wiązki z drzwi i dojście się robi już bardzo dobre .ok
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Robiłem jak kolega wyżej.
                                    Wyciągnąłem wtyczki przez dziurę po głośniku. Ja wymieniałem przewody zasilające i wymieniałem je w całości bo miałem na tyle długie oryginalne przewody.

                                    No i zawsze od lutowania wolę założyć nowe piny z obu stron. Tobie też radziłbym zaopatrzyć się w piny (są tanie na allegro) i szczypce do zaciskania.

                                    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Drzwi rozbebeszyć to jest pikuś.

                                      Czy ta kostka od wiązki drzwi, która łączy się przy pedałach z kostką głównej instalacji, łatwy jest do niej dostęp ?? Po wyjęciu przez harmonijkę kostki, da się później bez problemów włożyć instalację z kostką z powrotem ?
                                      Trzeba użyć jakichś kombinacji,czarów czy wszystko łatwo i gładko przekłada się przez otwory techniczne ?

                                      W sklepie elektrycznym polecono mi kable silikonowe tzn izolacja silikonowa poszczególnych żył, ponoć odporne na załamania i podczas dużego mrozu nie pęka izolacja.

                                      Jaki jest przekrój poszczególnych żył w wiązce ? 1.0 czy coś cieńsze ?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        możesz sobie dla ułatwienia późniejszego wciągnięcia przyczepić jakiś przewód bądź drucik i przeciągnąć ,przekroje są różne a najgrubsze od zasilania i masy .ok
                                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Kupiłem przekroje 1.0 oraz 6.0 masa i zasilanie

                                          Jutro po pracy zaczynam batalię....

                                          Czy ktoś kupował już dokładnie z tej stron zamek i potwierdzi jakość ?
                                          Zamek drzwi Skoda Octavia I przód lewy - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

                                          Zamek sprzedaje ASO Skody jako zamiennik, który rzekomo jest wyprodukowany w Czechach.....


                                          Jeszcze jedno pytanko odnośnie okręcania w harmonijce przewodów. Skręcać je ze sobą "na warkocz" czy może na wszystkie nałożyć termokurczliwa koszulkę czy owinąć całość taśmą parcianą ?? Te przewody w harmonijce na moje oko powinny być jak najbardziej elastyczne ale z drugiej strony taki termokurcz zapobiega załamywaniu nadmiernym.....
                                          Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            im przewody są ciaśniej splecione tym dział to niekorzystniej na nie ,ponieważ są zbytnio usztywnione i szybciej popękają , ja po zrobieniu pozostawił bym je luźne albo owinął taśmą parcianą ale tylko w taki sposób jak spirala ,tylko że między zwojami zostawiał przerwę szerokości taśmy .ok czyli / / / / / nie ciasno.
                                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Kupiłem do naprawy:
                                              - przewody
                                              - termokurczliwe koszulki
                                              - cynę
                                              - kwas lutowniczy
                                              - taśmę izolacyjną parcianą
                                              - spray do styków el.

                                              Rozbabrałem drzwi, dostałem się do kostki w słupku, poodpinałem klipsy w drzwiach, te ktore mocują wiązkę drzwi i już zaczynałem rozpinać poszczególne kostki kostki, zacząłem od tej głównej od silniczka szyb, zwolniłem zacisk i EUREKA ! Zapaliła się kontrolka otwartych drzwi, centralny ożył, lusterko zaczęło działac, buzer zaczął przypominać o zapalonych pstojówkach.....

                                              Więc nie jest to wina przerwanych przewodów w harmonijce, nie jest to wina też mikrostyku. Coś nie styka w tej dużej kości, popsikałem kontaktem, wpiąłem i działa, dodam, ze i prawe drzwi się naprawił, pojawiła się kontrolka po otwarciu prawych drzwi, zaświeca się sufitówka irp.....

                                              Jak rozebrać tą kość zintegrowaną z silniczkiem el szyb ???????????????????????
                                              W ogóle jest to jakoś rozbieralne/naprawialne czy p prostu jednorazówka ?

                                              Kupując nową część, kodować coś trzeba czy może Plug&Play zagada ?


                                              Przy okazji wyszło, ze mam spalony kondensatorek w lewym przednim gwizdku ( ostatnio dostał za dużo mocy i zamilknął )
                                              Aby nie kupować nowego tweetera, ktoś wie jaki kondensator jest potrzebny do tweetera ? Wlutowanie nowego to minuta roboty tylko jaki kupić ???? Na tym ori słabo z oznaczeniami :/

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                KrzysiekVRS złącza przy silniczku są bardzo narażone na wilgoć ,dostaje się do tego złącza woda podczas opadów i wówczas gniją piny w silniczku oraz wsówki we wtyczce wiązki ,spryskaj to kilkukrotnie środkiem do styków , to czarne przy silniczku szyby to jest moduł sterujący i to on głównie odpowiada właśnie za sterowanie szybami ,zamkami ,lusterkami i oświetleniem , aby go wymienić to niestety musisz mieć o takich samych numerach co obecny bo w przeciwnym przypadku będą hocki klocki lub nie zagada , jeżeli nie ma uszkodzeń pinów i wsówek to załóż złącze i dokładnie je zabezpiecz nawet sylikonem na łączeniu wtyczki z modułem przy silniczku oraz na łączeniu modułu z silniczkiem.ok wówczas będziesz miał gwarancje że woda się tam nie dostanie .
                                                Załączone pliki
                                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Kurcze ROBAL_26 naprowadziłeś mnie trochę na przyczynę, elektryka przestała działać jak byłem w zeszły weekend u rodziców i z nudów umyłem z kranu auto sporym strumieniem wody.... tzn przestało działać następnego dnia.

                                                  Póki co piny i wsuwki obejrzałem, nie są pognite, czyli jest szansa, że da się uratować.

                                                  Silikon raczej wody się też boi (dekarski mniej) W sumie jak kolejnym razem padnie to osuszę sprężarką (nic nie uszkodzę?) i psikną kontaktem i zasmaruje silikonem dekarskim.

                                                  Jak ten zabieg nie przyniesie poprawy, to się nei obejdzie bez wymiany tego badziewia

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X