Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

MAF actual wyższy niż MAF specified - pomożecie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • MAF actual wyższy niż MAF specified - pomożecie?

    Witam. Panowie mam ostatnio jakiś dziwny problem z mocą w samochodzie. Od kilku dni auto jest wyraźnie słabsze i zauważyłem że kopci na czarno przy ostrym przygazowaniu. Wcześniej tego kopcenia nie miałem. Wczoraj chciałem zweryfikować przepływomierz ale wskazania mam dziwne. MAF specified jest np 200-300 a MAF actual sporo wyższy nawet 500.
    Dodam że od pół roku jeżdzę na powerboxie od V-tech-a (ale przyrost mocy to zaledwie 15% max) Czy jest opcja że powerbox daje mi takie wskazania czy szukać jakiejś nieszczelności w podciśnieniu?
    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
    PRAWO MURPHY'EGO

  • #2
    Zamieszczone przez Wronek1
    zrob logi pod obciazeniem i wklej to wtedy mozna cos wywnioskowac.
    Dzięki, a które grupy mam zlogować dynamicznie?
    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
    PRAWO MURPHY'EGO

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Wronek1
      tam gdzie masz dołądowanie(011) i mafa(003-chyba) razem na jednym logu to zrób , najlepiej bieg co najmniej 3ci
      Cześć. Kolego zrobiłem logi dynamiczne. Przekazuje w oryginalnej postaci w plikach SCV. Dwa pomiary dla pewności.
      LOG-dynamicznie pomiar 1.CSV - Dysk Google
      LOG-dynamicznie pomiar 2.CSV - Dysk Google
      Ostatnio edytowany przez marcooprodigy; 24229. Powód: Brak możliwości dodawania plików
      "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
      PRAWO MURPHY'EGO

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Wronek1
        wyglada na to że przepływka siedzi , powyżej 3 tysięcy obrotów zaniża wartości mimo iż boost jest ok.
        wypnij ten box i spawdź jak auto jeździ bo wyglada na to że on tylko podlewa paliwa , ciśnienie doładowania masz nie zmienione w stosunku do serii
        Cześć. Kolego dziękuje za pomoc. W takim razie czeka mnie zakup przepływki. Dokładnie 5 lat temu kupowałem Pierburga, wytrzymał 5 lat i tyle. Jeżeli chodzi o powerbox-a to faktycznie podlewa paliwa bo taka jego rola. Z tego co wyczytałem na V-Techu to ciśnienie doładowania zmienia się nieznacznie max +4 lub 5 %. W sumie na mój rozum jeśli jest więcej paliwa to siłą rzeczy spalin jest więcej i wtedy spaliny mocniej rozkręcają turbinę. Ale to nie jest chip więc ciężko wymagać cudów.
        "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
        PRAWO MURPHY'EGO

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Wronek1
          Jezeli to pierburg to moze postaraj sie go wyczyscic . co do cisnienia doladowania to jest ono i tak korygowane mapa n75 wiec jedyny plus wiekszej dawki jesli chodzi o turbo to szybsze wstawanie.
          Witam. Kolego wracam do tematu po dłuższym urlopie. Wymieniłem przepływomierz na nowy od pierburga i faktycznie auto przestało przerywać przy rozpędzaniu ale mam problem. Auto mi dymi przy mocnym wciśnięciu gazu. Nie wiem czy mam gdzieś nieszczelność w układzie. Niby sprawdzałem wszystkie wężyki i wyglądają ok. Te podejrzane wymieniłem natomiast została mi jedynie rura od intercoolera plastikowa i pewnie czyszczenie samego intercoolera. Co do korekt wtrysków to wyglądają ok i mieszczą się w normie przynajmniej na VCDSie.
          Pytanie ostatnie czy da się za pomocą VCDSa sprawdzić czy jest dziura w dolocie? Jak to interpretować? Może zanim zacznę rozbierać cały dolot to bym się upewnił jakoś?
          "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
          PRAWO MURPHY'EGO

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Wronek1
            wypnij tego powerboxa i sprawdź czy dymi jeżeli tak to wtryski do sprawdzenia bo mogą lać , nieszczelność zazwyczaj słychać lub widać bo bedzie na rurach dolotowych duzo oleju.
            Powerboxa odeślę na gwarancję bo było ok ale już nie jest. Zauważyłem jeszcze dwie rzeczy, na rurze od intercoolera tej plastikowej która łączy egr z chłodnicą pod osłoną przewodu było mokre z mgiełki olejowej. Przetarłem to ale niby już się drugi raz nie pojawiło, pytanie czy wymieniać na jakąś używkę? Dodatkowo wczoraj wracałem 140 km autostradą i auto słabo się rozpędza. Kiedyś maks mogłem pojechać 185km/h a teraz ledwo osiągam 160 i wkręca się bardzo wolno. Dodatkowo jak ustawię na tempomacie 140km/h to auto jedzie i miarowo robi takie przerwania ciągnie i za chwile przestaje i następnie ciągnie. Odczucie jest takie jakby miarowo w równych odstępach czasu wiatr wiał i go przyhamowywało. Nie wiem co to jest za cholerstwo. Zdejmę tego powerboxa i przejadę się niebawem autostradą żeby to sprawdzić.
            "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
            PRAWO MURPHY'EGO

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X