Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

bląd sporadyczny 16514 co pare dni.Brak jakichkolwiek problemów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • bląd sporadyczny 16514 co pare dni.Brak jakichkolwiek problemów

    witam, posiadam O1 bfq 1,6 rok 2008r przebieg 70tyś km od roku zagazowaną(na gazie 15 tyś) na najlepszych bebechach pod lpg ,czyli stag qbox na barracudach robione w Silesi - kato.
    Zaplala się kontrolka [ "check engine"- Sonda lambda obwód (str 1 czujnik 1)brak osprzętu/nie związany ze sprzętem- BŁĄD SPORADYCZNY.]
    po czym po skasowaniu na 2gi dzien znów się włącza. Czasem zapominam,że jest problem bo potrafi autko jechać nad morze 700km i wrócić za 2 dni aby na 3ci dzień znów się zapalić.Jednak o ile kiedyś zapalała się 2x w tyggdniu to teraz powoli co 2- 3 dni,raz sama zglasła nawet po 100m trasie sama. Auto jeżdzi i odpala normalnie. Jest jak na swoje 102km jeździ b.dobrze. Pytanie czy istnieje możliwośc uratowania tej sytuacji czy na 100% to kaput sonda lambda? Jak tak to jakiej marki kupić i da się samemu czy lepiej szukać dobrego mechanika. pozdro

  • #2
    Umiera pierwsza sonda ta z kolektora wydechu. Możesz sprawdzić rezystancje grzałki, wg serwisówki, ale u mnie było ok a sonda i tak do wymiany. Sonde brałem Bosch od: SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia.
    Do wymiany zdejmowałem kolektor dolot przód i tył, przy okazji wymieniłem świece i uszczelki kolektora dolne. Operacja na parkingu,jak chcesz wymieniać to 5 godzin sobie zarezerwuj.Jak cos to napisz podam klucze jakimi mende ruszyłem.
    Z błędem 16514, 16555, 16556 przejechałem 40kkm, silnik palił normalnie, lekki mułek. Więc sprawa sondy mega pilna raczej nie jest, ale warto wymienić dla nie palenia się kontrolki.
    Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
      Umiera pierwsza sonda ta z kolektora wydechu. Możesz sprawdzić rezystancje grzałki, wg serwisówki, ale u mnie było ok a sonda i tak do wymiany. Sonde brałem Bosch od: SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia.
      Do wymiany zdejmowałem kolektor dolot przód i tył, przy okazji wymieniłem świece i uszczelki kolektora dolne. Operacja na parkingu,jak chcesz wymieniać to 5 godzin sobie zarezerwuj.Jak cos to napisz podam klucze jakimi mende ruszyłem.
      Z błędem 16514, 16555, 16556 przejechałem 40kkm, silnik palił normalnie, lekki mułek. Więc sprawa sondy mega pilna raczej nie jest, ale warto wymienić dla nie palenia się kontrolki.
      dasz linka do części bo nie jestem pewny w 100% czy to "za katem" czy "przed" , jakbym nie przerabiał na gaz to pożyłaby dłużej czy na benzynie dzieje się to także?, dzięki za rzeczowy odpis , jest gdzieś na necie tutorial z którego korzystałeś aby ułatwić sobie robote? pozdro

      Komentarz


      • #4
        Co do części, etka online i znajdziesz. Przed katem to ta miedzy silnikiem a katem.
        Sonda się po prostu zużywa i LPG nie ma tu nic do rzeczy, a przynajmniej nie w sposób znaczący. Jej żywotność szacuje się na około 150tys km. W LPG można powiedzieć o szybszym zużyciu układu zapłonowego... i właściwie tyle, jeśli jest wyregulowane prawidłowo.
        Przed wymianą sondy zawsze warto obejrzeć kable.

        Komentarz


        • #5
          Zanim wymienisz sondę, czego Ci na razie nie polecam, to jeśli masz możliwość podjedź na regulację LPG . Masz hiper super extra instalację LPG, ale ona też czasami wymaga strojenia. Co do wymiany to bym się nie spieszył jeszcze , ponieważ jest to błąd sterowania sondą , a nie błąd grzałki, po którym sondę można wymienić w ciemno. Przy twoim przebiegu sonda powinna, jeszcze drugie tyle przejechać, ale reguły na to nie ma. A jak się uprzesz na nową sondę to jest to sonda przed katem i podobno Ori Boscha się najlepiej sprawdzają, w drenażu portfela też .

          Komentarz


          • #6
            Z porad przed i do wymiany:
            - sprawdź bezpiecznik 43
            - skasuj błąd, pojeździj tylko na PB, bez włączania instalacji i sprawdź czy błąd wraca
            - poczytaj manuala do bfq temat o sondzie przed katem
            - sprawdź czy nie masz zaśniedziałych wtyczek pod samochodem od sond, dojdziesz od spodu, od strony pasażera, lub czy nie masz przetartych przewodów od sondy
            - na forach piszą też o możliwych zaśniedziałych wtyczkach do kompa w podszybiu - nigdy tam nie dotarłem, piszą o słabym ładowaniu, regulatorze, słabej masie, słabym akumulatorze - zrobiłem wszystko i nadal nie pomagało
            - klucze użyłem dwa, kupione na alle...:
            YATO YT-1754, 22mm, napęd wewnętrzny 3/8" lub zewnętrzny 26 mm, mocny klucz do odkręcenia, trzeba go w trakcie dociskać do sondy załamując jej przewód, odkręcone metodą szarpania, bo powolne naparcie z całej siły tylko napięło mi żyłkę
            YATO YT-1753, 22mm, napęd wewnętrzny 1/2, za słaby do odkręcenia, bo się obrócił, ale za to do dokręcenia nowej idealny bo nie załamuje przewodu
            - klucze 22mm wydają mi się za duże i luźne, ale niby do sond VW
            - kupiłem też gwintowniki do poprawienia gwintu w kolektorze jakby było słabo, nie użyłem
            - sondę odkręciłem na zimnym silniku, chociaż spotkałem się z poradą że odkręcać na gorącym i tak na początku próbowałem, ale od temperatury rozhartował się klucz, obrócił się na sondzie a ja opiekłem sobie łapy
            - te 5 godzin to tak mi zajęło ale w zdejmowaniu kolektora mam wprawę po 3 razach, przy okazji wymiana świec, sprawdzenie rezystancji kabli WN, wymiana uszczelek i czyszczenie kolektora, przepustnicy i adaptacja
            - do przeciągnięcia przewodu pod samochodem trzeba go wysoko podnieść, kobyłki/kolcki i lewarki trzeba mieć
            - sonda Bosch kupiona w :
            Sonda lambda Skoda Octavia I przed katalizatorem -NGK - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia
            od wymiany przejechałem mało bo tylko 5kkm, błąd 16514 jeszcze nie wrócił
            - śruba torx mocująca przewód sondy nad kolektorem pęka przy próbie odkręcenia, trzeba potem robić fastryge żeby kabel nie dyndał nad kolektorem
            - podobno fachowcy potrafią wymienić sondę bez zdejmowania górnej części kolektora - szacun dla nich, bo mi się nie udało
            - użycie penetratorów było raczej nie skuteczne, tylko potem śmierdziało palonym olejem i dym z pod maski
            - poczytaj na forach, ludzie piszą o wymianach, każda porada się przyda, bfq/avu jest popularny
            - jak nie lubisz dłubać w samochodzie to się za to nie bierz
            - jak zrobisz satysfakcja gwarantowana, po wymianie warto pojeździć na samej PB, żeby się komp zaprzyjaźnił z sondą, a potem pojechać też na regulację LPG bo możesz mieć 16555 lub 16556.
            Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

            Komentarz


            • #7
              Ja do odkręcenia sondy używałem normalnej nasadki 22 mm przedłużanej, tylko uciąłem kabel przy samej sondzie, a dopiero do przykręcenia nowej sondy tej specjalnej nasadki do sond z nacięciem.

              klucz do sondy.PNG
              Sławek

              Komentarz


              • #8
                Dziękuje wszystkim za cenne informacje, jesteście super i czasem macie wiedzę większa niż niejeden mechanik

                Komentarz


                • #9
                  Po to jest forum, żeby dzielić się wiedzą. Napisz co u siebie zrobiłeś i czy po mogło ?

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X