Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Abs/Esp - kodowanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Abs/Esp - kodowanie

    Witam, posiadam Skode Octavie 2 2010r 2.0Tdi 140km w której uległ rozkodowaniu sterownik Abs/Esp.
    Dzwoniłem do aso i mogą zakodowac mi ten sterownik, ale to koszt 900zl...
    Czy jesteście w stanie pomóc mi stworzyć nowe kodowanie danego sterownika, na podstawie informacji o aucie i numerze vin?

  • #2
    To ja odesłałem tu chłopaka, bo mi gdzieś ten kalkulator zginął, a te wątki z kodowaniami i rozkminką kodowań też umknęły w mroku dziejów
    kolega 1.6D czy jakoś tak kiedyś to rozkminiał
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->O2FL DSG Elegance+
    ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

    Komentarz


    • #3
      Oto mój vin:
      TMBHE61Z4B2010493

      I aktualne kodowanie sterownika ABS/ESP:
      113B401C092300FA880F02ED901C0042340000

      Oznaczenie abs-u:
      1K0 614 517 CTA

      Komentarz


      • #4
        Jeżeli chodzi o vin kodowanie poprawne cyfry vin-u od 13 do 17 zgodne , z aktywnym TPMS na guzik do kasowania i tarczami przód 288 tył 253 , dla ruchu prawostronnego , auto octavia 1Z i bez PLA . typ silnika 2.0 TDI bez systemu start stop .( LHD) , bez hill Hold .

        Te kodowanie które podałeś powinno działać .
        Ostatnio edytowany przez Wojtenio; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez kujol Zobacz wpis
          I aktualne kodowanie sterownika ABS/ESP:
          113B401C092300FA880F02ED901C0042340000
          Skoro sterownik ma takie kodowanie, to znaczy że je musiał przyjąć. Inaczej byłyby same zera. W czym jest dokładnie problem? Wrzuć pełny autoscan.
          P.S. Ten temat powinien być w dziale O2.
          Aktualne zużycie paliwa

          Komentarz


          • #6
            Świecą mi kontrolki Abs/Esp i Tpms, a błąd jaki mi wyświetla to: 00003 - Sterownik nieprawidłowość lub brak podstawowych ustawień / korekt.
            Mam Maxiecu i nie zrobię tym autoscanu, w warsztacie podłaczali mi komputer i odrazu przenosilo ich do kodowania.
            Czy ktoś wie co to może być?

            Komentarz


            • #7
              Jakieś nastawy podstawowe próbowałem wykonać w tym programie, ale bez skutku.

              Komentarz


              • #8
                Wydaje mi się,że sam namieszałeś.Prawdopodobnie chciałeś wykonać testy wyjściowe i przerwałeś procedurę.Potwierdź jeżeli tak było.Łatwiej będzie pomóc.
                Skoda Superb II Ambition
                2.0 TDI CR 170 KM

                https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez kujol Zobacz wpis
                  Świecą mi kontrolki Abs/Esp i Tpms, a błąd jaki mi wyświetla to: 00003 - Sterownik nieprawidłowość lub brak podstawowych ustawień / korekt.
                  Mam Maxiecu i nie zrobię tym autoscanu, w warsztacie podłaczali mi komputer i odrazu przenosilo ich do kodowania.
                  Czy ktoś wie co to może być?
                  W takim razie musisz zrobić nastawy podstawowe czujników w pompie ABS.
                  Aktualne zużycie paliwa

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Krzycho-63 Zobacz wpis
                    Wydaje mi się,że sam namieszałeś.Prawdopodobnie chciałeś wykonać testy wyjściowe i przerwałeś procedurę.Potwierdź jeżeli tak było.Łatwiej będzie pomóc.
                    Chciałem usunąć błąd czujników ciśnienia i kiedy podłączyłem się ze sterownikiem zaczęły mrugać kontrolki abs/esp, następnie pojawił się błąd i tak już zostało.

                    Do wykonania nastaw chyba będę potrzebował vcds, bo maxiecu jest strasznie okrojony.
                    Czy możecie mnie jakoś poinstruowac jak wykonać takie nastawy podstawowe tego modułu w vcds?

                    Komentarz


                    • #11
                      Tu masz wszystko:
                      VW Golf (1K) Brake Electronics (MK60EC1) - Ross-Tech Wiki
                      Nie rób kalibracji zaworów, bo raczej nie będzie trzeba.
                      Aktualne zużycie paliwa

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam. Podłącze się pod temat. Jestem po swapie Haldex do mojej Octaviii RS 2009 silnik TSI 2.0 CCZA. Samochód ukończony mechanicznie, wykonana instalacja. Mam problem z poprawnym zakodowaniem pompy ABS, próbuję zakodować AWD. Uruchomiłem AWD w geateway, VCDS łączy się bez problemów z sterownikiem Haldex. Próbowałem różnych kalkulatorów, przeczytałem sporo na ross-tech i nie mam już pomysłu jak prawidłowo zakodować to ustrojstwo. Pompa ma numer 1K0907379 AP obecne kodowanie 143B801C09240001281301E5901C0041AD00, samochód ma skrzynię DQ250, hamulce przód 345, tył 310, pozostałe rzeczy w samochodzie są fabryczne. VIN samochodu TMBEF61Z6A2027813.
                        Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

                        Komentarz


                        • #13
                          To ja tu kolejnego koleżkę ściągnąłem z tym kodowaniem MK60EC1
                          wydaje mi się, że kodowanie jest ogólnie poprawne, tylko to 4x4 trzeba w którymś bajcie poprawić
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->O2FL DSG Elegance+
                          ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                          Komentarz


                          • #14
                            Spróbuj tego :

                            143B801C09240001881301E5901C8041AD00

                            Auto dla ruchu prawostronnego LHD ,Octavia II FL z DSG hamulce 345 przód i 310 tył , kodowanie dla VIN zgodne z podanym numerem VIN , napęd AWD 4x4 ,silnik 2.0 TFSI , aktywny HHC i TPMS na guzik , bez XDS , bez start-stop .
                            Ostatnio edytowany przez Wojtenio; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • #15
                              Dziękuję serdecznie. Jutro wrzucę kodowanie w auto, mam nadzieję że będzie OK.
                              Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

                              Komentarz


                              • #16
                                Niestety, nie przujmuje takiego kodowania. Chyba czeka mnie wymiana pompy ABS .....
                                Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

                                Komentarz


                                • #17
                                  ale wymiana pompy nic nie da, bo będzie to samo z kodowaniem
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->O2FL DSG Elegance+
                                  ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam, oddałem auto do mechanika w celu wykonania nastaw podstawowych co niestety zakończyło się niepowodzeniem.
                                    dodatkowo wyskoczył kolejny błąd, a na desce miga kontrolka hamulca ręcznego i widnieje komunikat "ausfall bremskraftverstärkung".
                                    Jakieś pomysły?
                                    Mechanik twierdzi, że kodowanie jest niepoprawne. Mówi, że najpierw musi wykonać poprawne kodowanie, a następnie będzie mógł dokonać nastaw podstawowych, bo w tym momencie jest to niemożliwe.
                                    Dodam, że auto jeździ, skręca, hamuje. W ostateczności chyba udam się do ASO i zobaczymy, czy tam uda się im cokolwiek zdziałać.

                                    image_49519.jpg

                                    image_49520.jpg
                                    Ostatnio edytowany przez kujol; [ARG:4 UNDEFINED].

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Udało się usunąć ten jeden problem, poprzez wgranie poprzedniego kodowania, które miałem zapisane, natomiast problem abs/esp i błędu 00003 pozostał nadal

                                      80579770_941428529586660_4951471133300883456_n.jpg

                                      80031525_2170048206431333_6921352639456215040_n.jpg

                                      Jak widać nie mogę wykonać nastaw podstawowych, ponieważ brak jakichkolwiek parametrów w tej grupie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Screenshot_20200110_115048_com.android.gallery3d.jpg

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Witam, dzisiaj auto odwiedziło Aso i dopiero tutaj udało się rozwiązać problem. Całe kodowanie systemu Abs/Esp zostało wgrane, wraz z nastawami podstawowymi, które zostały wykonane.
                                          Koszt takiej usługi to ponad 1000zl, więc lepiej bądźcie ostrożni

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X