Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czujnik G28 i pompa paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czujnik G28 i pompa paliwa

    Dzień dobry,
    Octavia 1 2.0 AZJ - 2003 - nalot 275tys. Bez LPG - samochód nie garażowany.
    Od jakiegoś roku "bujam się" z czujnikiem G28. Zaczęło się zimą zeszłego roku. Rozrusznik kręci, silnik nie startuje. Przy otwarciu drzwi kierowcy, nie słychać charakterystycznego dźwięku pompy paliwa (który zwykle słychać ok 2s.). Błąd na kompie (16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal), czujnik wymieniony (Bosch). Na miesiąc spokój. Po tysiącu kilometrów sytuacja się powtarza. Kolejna wymiana czujnika (Bosch). Później kilka miesięcy (wiosenno-letnich) spokoju. Teraz w listopadzie znowu to samo. Otwieram drzwi, nie słychać pompy. To już wiem, że drzwi mogę zamknąć i nie wsiadać (Tylko że zwykle to się dzieje poza domem). Podmieniłem też przekaźnik "409" - nie pomogło. Pomogło uruchomienie pompy paliwa na kilka sekund metodą "na krótko". Po tym zabiegu zapaliło się EPC na pół minuty. Ktoś wie co jest przyczyną moich problemów? Bo nie wierzę, że to wina czujnika. Jaki jest związek między czujnikiem a pompą paliwa? Jeśli podałem za mało informacji, to piszcie. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam
    Grzech.

  • #2
    Zamieszczone przez grzech_oo Zobacz wpis
    Od jakiegoś roku "bujam się" z czujnikiem G28. Zaczęło się zimą zeszłego roku. Rozrusznik kręci, silnik nie startuje. Przy otwarciu drzwi kierowcy, nie słychać charakterystycznego dźwięku pompy paliwa (który zwykle słychać ok 2s.). Błąd na kompie (16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal), czujnik wymieniony (Bosch). Na miesiąc spokój. Po tysiącu kilometrów sytuacja się powtarza. Kolejna wymiana czujnika (Bosch). Później kilka miesięcy (wiosenno-letnich) spokoju. Teraz w listopadzie znowu to samo. Otwieram drzwi, nie słychać pompy. To już wiem, że drzwi mogę zamknąć i nie wsiadać (Tylko że zwykle to się dzieje poza domem).
    Czy teraz na kompie też masz błąd czujnika G28..?
    Może winowajcą braku pracy pompy po otworzeniu drzwi jest mikrostyk w drzwiach.

    Komentarz


    • #3
      Po skasowaniu i przejechaniu ciągiem 500km, błędu nie ma.

      Komentarz


      • #4
        Po wymianie czujnika na nowy przy otwarciu drzwi było słychać pracującą pompę paliwa..?

        Komentarz


        • #5
          Tak. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy na kilka ciepłych miesięcy. Aż do 1 listopada, kiedy musiałem zostawić samochód pod cmentarzem na cały dzień Generalnie pompa włącza się (przy otwarciu drzwi kierowcy) gdy silnik nie pracuje dłuższy czas lub przy ponownym podpięciu klemy na akumulatorze. Mam wrażenie, że dobija ciśnienie w układzie.

          Komentarz


          • #6
            Jeżeli kogoś jeszcze interesuje temat, to aktualizacja Auto znowu kręci i nie odpala, ale teraz nie ma błędu czujnika G28. Gdzie sprawdzić połączenia pompy poza wtyczką pod kanapą?

            Komentarz


            • #7
              wymieniłbym pompę , coś mi się wydaje że moze sie wieszac , znam wiele octavii ktore jezdza bez czujnika drzwi i ni emaja problemów , i w wielu wymieniałem już nieszczęsne pompy mimo sprawnych czujnikow otwarcia drzwi , które nie takie psikusy robiły
              jest O1 RS 1.8T XENON
              była O1 1.9 TDI AGR

              Komentarz


              • #8
                Za pracę pompy paliwa po otwarciu drzwi odpowiada zamek drzwi a konkretnie mikro-styk w drzwiach. Jak zapala się lampka w podsufitce po otwarciu drzwi a pompa nie załącza się na 2 sekundy to raczej jest problem z zasilaniem.

                Komentarz


                • #9
                  Poszerzyłem dziś śledztwo. Po przekręceniu kluczyka zasilanie dociera do pompy. Jednak pompa padła na amen. Wcześniej pewnie się wieszała jak zauważył andru123. Nie uruchamia się już po podłączeniu "na krótko". A tak o nią dbałem Tankowałem zawsze od połowy, do pełna.
                  Jakiego producenta warto kupić? Muszę zmieniać komplet, bo w warunkach parkingowo-blokowych nie mam warunków do zmiany samej pompy.

                  Komentarz


                  • #10
                    Ale w pompie padają szczotki jest to normalne zużycie przy około 250-300 tyś km. Mój mechanik poleca bosch-a kosztuje sporo ale nie miał jeszcze reklamacji jak z magntii marnelli czy chinolami. Ja z braku i nasz szybko mam Magneti i na razie zrobiła 50 tyś i 3 lata ale ja mam Diesla PD czyli pompa praktycznie bez ciśnienia podaje paliwo do filtra

                    Komentarz


                    • #11
                      Wymieniłem pompę na Magneti Marelli bo to było w moim zasięgu przed świętami. Na razie jest ok. Dzięki za zainteresowanie tematem.

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X