Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czujnik Hala. Pomocy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czujnik Hala. Pomocy.

    zdjalem te obudowy (plastik zewnetrzny)
    bo wtedy idealny dostep do dysz jest
    szczypczyki w dlon (moga byc kombinerki) i delikatnie ruszalem po czym sprawdzalem jak pryskaja i tak 4 razy

  • #2
    Czujnik Hala. Pomocy.

    Mój tata był dzisiaj na przeglądzie i na kompie wyszło że jest błąd czujnika Hala. Poza tym mam coś takiego że czasami falują mi obroty i potrafi sie zadławić.
    Mam pytanie czy jeżeli wyszedł bład na kompie to czy mam zmienić ten czujnik i czy te objawy mogą być nim spowodowane?
    Niby skasowali ten błąd ale tata mówi że jakoś jest gorzej bo mu zgasła na skrzyżowaniu, dopiero jutro sie przejadę więc sam stwierdze.
    Głównie chodzi mi o to czy zmieniać ten czujnik??
    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

    Komentarz


    • #3
      Czy zmienić czujnik raczej tak. Jeśli przestanie on generować impulsy umiera układ zapłonowy i pozostaje tylko laweta.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz


      • #4
        A gdzie on się znajduję w moim silniku? Czyli jeżeli komp pokazał błąd tzn że napewno jest padnięty?
        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

        Komentarz


        • #5
          Jest to element składowy w rozdzielaczu zapłonu.
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz


          • #6
            Tylko że u mnie nie ma jako takiego rozdzielacza zapłonu tylko są dwie cewki. Czy on jest gdzieś pod tymi cewkami??
            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

            Komentarz


            • #7
              U Ciebie przy silniku AKL (teraz zerknąłęm) jest układ zapłonowy inaczej rozwiazany. Ten czujnik może być umiejscowiony gdzieś w obrębie kół pasowych nawet tych od rozrządu, ale dokładniej może ktoś inny się wypowie.
              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
              O III czarna liftback - reaktywacja

              Komentarz


              • #8
                Znalazłem go. Jest pod kołem rozrządu. Niestety jest trochee drogi bo kosztuje 270zł.
                Mam pytanie czy na 100% jest on zły jeżeli na kompie wyświetliło brak sygnału z czujnika Halla? Czy Vag sie nie myli?
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz


                • #9
                  hm nie mam pojęcia jakie są objawy uszkodzenia tego czujnika ale radze przed zakupem nowego sie upewnic bo niezawsze wskazania diagnostyki są prawdziwe
                  AUTO JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, WYŚCIGI ZABAWA A DRIFT TO PODSTAWA

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez LuKaS łomża
                    hm nie mam pojęcia jakie są objawy uszkodzenia tego czujnika ale radze przed zakupem nowego sie upewnic bo niezawsze wskazania diagnostyki są prawdziwe
                    hmmm :
                    Zamieszczone przez -Piotr-
                    Jeśli przestanie on generować impulsy umiera układ zapłonowy i pozostaje tylko laweta
                    myślę, że jeśli vag pokazał błąd, to albo uwalony czujnik, albo wiązka do niego biegnąca. jedno z dwojga. nie szalej - 270 zeta to jeszcze nie bankructwo. jak padnie Ci auto w środku drogi, to stracisz więcej i kasy i nerwów.
                    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: Czujnik Hala. Pomocy.

                      Zamieszczone przez mroko
                      ... Poza tym mam coś takiego że czasami falują mi obroty i potrafi sie zadławić.
                      Mam pytanie czy jeżeli wyszedł bład na kompie to czy mam zmienić ten czujnik i czy te objawy mogą być nim spowodowane?
                      Tak, takie objawy mogą być spowodowane m.in. uszkodzeniem czujnika Halla. Czujnik ten pełni rolę wskaźnika położenia wału dla układu zapłonu. Dzięki niemu komp wie kiedy trzeba dać iskrę ( ustala m.in. tzw. kąt wyprzedzenia zapłonu ) i na którym cylindrze. Jego pełne uszkodzenie skutkuje całkowitym brakiem możliwości odpalenia silnika. Jest też gorsza możliwość, uszkodzenie może nastąpić podczas jazdy np. wyprzedzania TIR-a - silnik przestaje pracować ( masz nagły efekt hamowania silnikiem ) i nagle zostajesz na środku drogi z nadjeżdżającym z naprzeciwka drugim TIR-em :shock: .

                      Tak jak pisali koledzy najpierw sprawdź wiązkę elektryczną, złączki itd., a jak nie pomoże to wymieniaj na nowy.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz


                      • #12
                        Spoko. Dzięki za rade. W ten weekend zamierzam sprawdzić wiązke. Napisze co sie okazało.
                        Pozdrawiam
                        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez -Piotr-
                          U Ciebie przy silniku AKL (teraz zerknąłęm) jest układ zapłonowy inaczej rozwiazany. Ten czujnik może być umiejscowiony gdzieś w obrębie kół pasowych nawet tych od rozrządu, ale dokładniej może ktoś inny się wypowie.
                          Witam serdecznie.Dostałem info z serwisu VW.Silnik BFQ jest takze w Audi A3 i Golfie IV a takze w Borze.Czujnik znajduje sie nie przy kole pasowym tylko mniej wiecej w połowie długości pokrywy zaworow od tyłu.W innych silnikach jest przy kole pasowym.Dzieki za wiadomość.Pozdrawiam Witek.
                          Witek

                          Komentarz


                          • #14
                            Dopiero teraz dobrałem się do tego czujnika. Pomierzyłem na nim napięcia i sprawdziłem masę. Napięcie zasilające czujnik i masa oraz ciągłość wiązki są w porzadku nie ma tylko sygnału napięciowego z czujnika więc chyba nie mam wątpliwości :cry: . Czujnik zmienie dopiero w lutym. Narazie mam nadzieję że wytrzyma do tego czasu. Napiszę jakie zmiany nastąpiły po jego wymianie. Jeszcze jedno: ten czujnik znajduję sie pod kołem napędu wałka rozrządu i będę musiał rozkładać rozrząd żeby go wymienić. :evil:

                            Pozdrawiam.
                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                            Komentarz


                            • #15
                              odgrzeję temacik
                              Po wymianie uszczelki pod głowicą i innych pierdół, po wyczyszczeniu i zaadaptowaniu przepustnicy , wyskoczył błąd czujnika położenia wału :roll:
                              Auto krztusi się i nie chce jechać , na ciepłym silniku żeby zapalić trzeba troszkę pochechłać, .
                              Dodam tylko tyle że przed wjazdem na warsztat nie miało to miejsca !! Czyżby mnie mechanik w ch... robił i na kasę naciągał poprzez zepsucię następnego ???
                              A poza tym twierdzi że czujnik położenia wału w AKL to nie jest czujnik halla (ten na wałku rozrządu) tylko znajduję się z tyłu silnika na wale korbowym :? Zgłupiałem bo przeszukałem ETKE i nic nie znalazłem takowego
                              Proszę o podpowiedzi i sugestię

                              Komentarz


                              • #16
                                U mnie wywalało błąd 00515 I jest to czujnik Halla pod kołem rozrządu oznaczony jako G-40.
                                Z tyłu silnika na wale korbowym znajduję się czujnik prędkości obrotowej silnika G28. I jeżeli on byłby walnięty to pokazałoby błąd 00513, a objawami jego padnięcia jest gaśnięcie silnika jak się rozgrzeje, albo w ogóle niemożność jego uruchomienia.
                                Ostatnio przyjechał do mnie koleś bo auto mu gasło jak tylko złapało 90 stopni, na Vagu wyszedł właśnie błąd czujnika prędkości obrotowej silnika, który pojawiał się dopiero jak silnik sie nagrzał, a na zimnym nie było żadnych błędów. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy .
                                Sprawdź jaki błąd Vag pokazuje, ale po objawach myślę że to jest ten czujnik pod kołem rozrządu.
                                Pozdrawiam.
                                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                Komentarz


                                • #17
                                  mroko, Dzięki za podpowiedź , padł jednak G28 i znowu 300 zł pójdzie się... :evil:

                                  [ Dodano: Pią 28 Mar, 08 16:15 ]
                                  EDIT
                                  Dla potomności nr części czujnika G28 to 06A 906 433 C - czujnik impulsów wału korbowego - tak to się chiba fachowo nazywa

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    mam maly problem
                                    kiedykolwiek silnik jest cieply mam problemy z jego uruchomieniem, nalezy dlugo roszrusznikiem krecic zeby go odpalic, jednak zaraz po odpaleiu przez jakies 2min kreci 2000 obr/min,
                                    problem znika gdy odstoi jakies 15-20 min,

                                    wymienilem swiece i przewody wysokiego napiecia, troche pomoglo ale na krotko

                                    na jednym z portali uzyskalem podpowiedz ze moze to byc "zujnik położenia kątowego wału korbowego odpowiedzialny za wtrysk paliwa w odpowiedzniej fazie."

                                    czy wiecie moze gdzie on sie znajduje w silniku AGN 1.8

                                    z gory dzieki

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      dopadło i mnie vag-com pokazuje błąd:

                                      00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
                                      03-00 - No Signal

                                      sprawdzone oczywiście za zapalonym silniku, doczytałem że znajduje się on gdzieś w okolicy dolnej części rozrządu, czy będę w stanie sam go wymienić/sprawdzić czy trzeba tam coś odkręcać lub luzować żeby to zrobić? mój silnik to 1.6 AKL 98 r
                                      Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
                                      Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
                                      A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
                                      Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Aby go wymienić należy rozebrać rozrząd i zdjąć koło zębate z wałka rozrządu (wiem bo sam zmieniałem).
                                        Przed wymianą sprawdź napięcia w kostce.
                                        Po odłączeniu kostki od czujnika (są trzy piny) przy włączonym zapłonie na dwóch pinach powinno być napięcie 5V a na jednym jest masa. Dzięki temu będziesz wiedział że przewód nie jest nigdzie przetarty.

                                        Pozdrawiam
                                        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          czyli przy wymianie u mechanika skasują mnie jak za rozrząd ?? czy tylko tak "groźnie brzmi" ??
                                          Ile Ciebie kosztowała ta wymian ? jeśli pamiętasz. Zastanawiam się czy to ze tak do 3000-3500 obrotów jest straszny muł i czasem przy ruszaniu dławi się tak jakby się zastanawiał czy ma jechać czy nie to winna tego czujnika ? miałeś może podobne objawy przed wymianą ??
                                          Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
                                          Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
                                          A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
                                          Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Objawy identyczne. U mnie jeszcze strasznie falowały obroty aż potrafiła zgasnąć.

                                            A ile Cię skasują to nie wiem ale muszą zdjąć pasek rozrządu zdjąć koło wymienić czujnik i wszystko poskładać. Mi się trochę z tym zeszło około 6 godzin. Ale robiłem to pierwszy raz.

                                            Mnie wymiana kosztowała czujnik czyli 270zł no i 6 godz pracy.
                                            Ale tak jak wcześniej pisałem najpierw sprawdź przewody bo może czujnik jest dobry. Trzeba wyeliminować najtańsze sprawy później droższe.

                                            Pozdrawiam
                                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Napięcie sprawdziłem na tej wtyczce jak na zdjęciu:



                                              jest 4,95 ale sprawdzone jakimś tanim zwykłym miernikiem więc mniemam że może być mało dokładny!
                                              Czytałem że jak ten czujnik nie działa to że nie można nawet odpalić samochodu a u mnie nawet po wypięciu odpalał jak zawsze tzn. troszkę musiałem pokręcić ale odpala
                                              Pytałem mechanika podobno wymieni za ok 60 zł z tym że ja chyba zdecyduję się na zamiennik z ok 80 zł
                                              Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
                                              Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
                                              A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
                                              Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                To jest ta wtyczka.
                                                Napięcie powinno być 5V więc ok Tylko powinno być 5V na dwóch pinach.
                                                Sprawdziłeś czy na trzecim pinie jest masa??

                                                Zamieszczone przez arttu
                                                Czytałem że jak ten czujnik nie działa to że nie można nawet odpalić samochodu a u mnie nawet po wypięciu odpalał jak zawsze tzn. troszkę musiałem pokręcić ale odpala
                                                W tych silnikach brak sygnału z tego silnika powoduje że komputer przechodzi w tryb serwisowy i silnik działa ale nie do końca tak jak powinien.
                                                W starszych silnikach było tak że jak on padł to silnik nie palił i znajdował się on w aparacie zapłonowym i spełniał troszkę inną funkcję.

                                                Co do zamiennika się nie wypowiadam bo ja założyłem oryginał.
                                                Pozdrawiam
                                                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  za cholery nie wiem jak sprawdzić czy jest masa (kompletne zero wiedzy na tematy elektryczne) porostu przykładałem różne kombinacje, pokazywało "0" lub te właśnie 4,95 wiec uznałem że jest ok
                                                  Wielkie dzięki za pomoc i wyrozumiałość dla laika-hobbysty któremu po całym dniu pracy przy biurku sprawia ogromna frajdę jak sobie coś tam pogrzebie lub sam naprawi.
                                                  Koszt naprawy XXX radość że zrobiło się to samemu bezcenna
                                                  Jest: Czarna Skoda Octavia II Ambiente 2008 1.6 FSI BLF
                                                  Była: Zielona Skoda Octavia I SLX 1998 1.6 MPI AKL
                                                  A dawno, dawno temu były: Fiat Punto I oraz Mazda 323F
                                                  Moja niunia: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=713801#713801

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X