Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O1 - Uszkodzony alternator 2.0 AZJ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O1 - Uszkodzony alternator 2.0 AZJ

    Antek2000, On jest zapalonym krótkofalowcem ma 10 metrową antene koło domku a na swoim aucie wozi taka 2,09 m ale mam z nim dobrze bo jak trzeba radio sprawdzić czy założyć to zawsze zrobi

  • #2
    O1 - Uszkodzony alternator 2.0 AZJ

    Objaw - kontrolka ładowania świeci non stop podczas pracy silnika, aku się rozładowuje.
    Stało się to nagle, jeden raz ładowanie wróciło na krótki czas, potem altek padł znowu.
    Zanim wymontowałem altka zamówiłem w ciemno szczotki BX220
    Alternator 028903028D FOOM145225 bosch.
    Po wyjęciu regulatora stwierdziłem że szczotki nie do końca się zużyły, jeszcze regulator "sprężynuje" na komutatorze, i zapas na 5mm.
    A tak wogóle regulator chyba jest nierozbieralny i szczotek raczej nie wymienię, ale może się mylę?
    Pytanie czy taki objaw uskodzenia może wskazywać na uszkodzenie regulatora, czy coś innego nawaliło?

    Komentarz


    • #3
      Obstawiam na padnięty regulator. Sprawdź jeszcze uzwojenie wirnika omomierzem czy ma przejście. I w jakim stanie są pierścienie ślizgowe wirnika?
      Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

      Komentarz


      • #4
        Właśnie, po wymianie regulatora altek znowu działa. Gość, który miał stół stwierdził bardzo szybko, że to regulator, podmienił z boschowskiego na cargo i na jego stole było 14,4V. Po zamontowaniu altka w octavce te napięcie pływa, 14,2v 13,8V , raz się wahnęło na 12,2V (bezwładność multimetru). Nie wiem co jest grane. Jeszcze nie sprawdzałem vagiem co widać w komputerze, jakie błędy zanotował.

        Komentarz


        • #5
          Ja mam ładowanie u siebie pod obciążeniem miałem 13,8. Niby troszkę mało ale tak śmigam i na razie aku nie padło.
          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

          Komentarz


          • #6
            ja pod obciążeniem mam 14,2V. Altek Valeo 90A. marcinusek, sprawdź punkty masowe.

            Komentarz


            • #7
              Prześwietliłem vagiem moduły, było od groma błędów typu "zbyt wysoki poziom zasilania" jakby przed padnięciem altka poszedł pik napięcia. Najwięcej tego było w module komfortu od centralnego zamka, ABS, airbagu. Najbardziej bałem się prześwietlania vagiem airbagu bo jest ryzyko uwalenia jak podają na vag-com, ale się udało. Reasumując błędy wyczyściłem, narazie się nie pojawiają, pozostaje tylko jak już wspominałem problem z poziomem i stabilnością ładowania. Pomiary jak wyglądają spadki U na kablach zrobię po świętach.

              [ Dodano: Nie 31 Mar, 13 23:08 ]
              A jeszcze wspomne, że przejechałem się octavką z podłączonym vagiem i na ekranie pomiary wychodziły w przedziale 13,2v-13,8v w bardzo rzadkich porywach spadając do 12,6v. Nie jest dobrze.

              [ Dodano: Wto 02 Kwi, 13 21:34 ]
              Pomiary wykonane. Odziwo masy są ok, ale na "+" jest spadek napięcia 0,6v. Stąd te zaniżone napięcie. Zapewne też to jest przyczyna padnięcia starego regulatora. Na altku pomiar wykazuje równe 14,5v czyli jest sprawny. Pytanie czy ma ktoś schemat elektryki jak zrealizowane jest połączenie altek <=> aku ?

              [ Dodano: Czw 04 Kwi, 13 22:25 ]
              Okazało się że na śrubie w panelu bezpiecznikowym nad akumulatorem był luz, oraz podlutowałem zaciśnietą złączkę na grubym kablu. Nie wyszło mi to za dobrze bo w garażu mam za chłodno ale już napięcie podskoczyło do 14,2v. Od razu lepiej.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X