Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction

    SS, jest taka szansa :szeroki_usmiech
    Aktualnie: OCTAVIA I 1.8T 20V 150km AGU
    Było: FABIA I 1.4 MPI + LPG
    OCTAVIA 1.9 TDI 90km



  • #2
    [O1] 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction

    Witam,

    Paliła mi się kontrolka engine check. Sprawdziłem VAG-iem i znalazłem taki błąd:

    1 Fault Found:
    16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction
    P0335 - 35-10 - - - Intermittent

    Wykasowałem błąd i kontrolka przestała się palić. Dzisiaj po przejechaniu około 30 km znowu podłączyłem VAG i widzę, że błąd znowu się pojawił, ale kontrolka już się nie zapaliła.

    Pytania mam dwa:

    1) Jakimi prawami rządzi się kontrolka engine check? Skoro jest problem to dlaczego nie zapaliła się ponownie?

    2) Znalazłem kilka postów odnośnie tego błędu, ale może ktoś ostatnio borykał się z takim problemem i podpowie gdzie szukać przyczyny, ewentualnie gdzie jest ten czujnik położenia wału i czy wymiana jest bardzo skomplikowana.

    Pozdrawiam

    R.

    Komentarz


    • #3
      G28 indukcyjny czujnik prędkości obrotowej silnika (czujnik Halla)
      Zapytaj kolegi czernobyl chyba miał to samo.
      Chyba w tym temacie:
      Forum - Octavia Club Polska
      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez lookashECL
        G28 indukcyjny czujnik prędkości obrotowej silnika (czujnik Halla)
        Zapytaj kolegi czernobyl chyba miał to samo.
        Chyba w tym temacie:
        Forum - Octavia Club Polska
        Dzięki - zapytam - ciekawe tylko czemu kontrolka już się nie zapala.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez romman
          Dzięki - zapytam - ciekawe tylko czemu kontrolka już się nie zapala.
          dla wszystkich, bo już koledze romman odpisałem na PW: sposób podłączenia instalacji LPG do elektroniki auta w celu pobrania informacji o obrotach silnika. można z czujnika wału oraz z cewki - nie pamiętam, które powodowało błąd, ale podłączenie odwrotne niż pierwotnie załatwiło problem.
          BTW - podpowiedź, że instalka bierze obroty nie tam, gdzie powinna - po ok. 2 latach bujania się z ww. błędem - uzyskałem w ASO! raz jedyny się do czegoś naprawdę przydali

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez czernobyl
            Zamieszczone przez romman
            Dzięki - zapytam - ciekawe tylko czemu kontrolka już się nie zapala.
            dla wszystkich, bo już koledze romman odpisałem na PW: sposób podłączenia instalacji LPG do elektroniki auta w celu pobrania informacji o obrotach silnika. można z czujnika wału oraz z cewki - nie pamiętam, które powodowało błąd, ale podłączenie odwrotne niż pierwotnie załatwiło problem.
            BTW - podpowiedź, że instalka bierze obroty nie tam, gdzie powinna - po ok. 2 latach bujania się z ww. błędem - uzyskałem w ASO! raz jedyny się do czegoś naprawdę przydali
            Dzięki - u mnie sprawę komplikuje fakt, że to instalacja fabryczna Landi Renzo a błąd pojawił się po 4 latach eksploatacji. Dziwna sprawa....

            Komentarz


            • #7
              BTW - podpowiedź, że instalka bierze obroty nie tam, gdzie powinna - po ok. 2 latach bujania się z ww. błędem - uzyskałem w ASO! raz jedyny się do czegoś naprawdę przydali
              hehe dobre ........ Chyba pierwszy sukces ASO :twisted:
              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

              Komentarz


              • #8
                czernobyl,

                Czy twoja instalacja to fabryczne Landi-Renzo czy instalowałeś we własnym zakresie?

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez czernobyl
                  po ok. 2 latach bujania się z ww. błędem - uzyskałem w ASO! raz jedyny się do czegoś naprawdę przydali
                  :shock:
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    Ok,

                    Jako, że moja instalacja to fabryczne Landi Renzo (mam Twinpower'a), obstawiam, że przyczyna jest inna niż u kolegi czernobyl.

                    Miałem chwilkę i znalazłem czujnik (w 1.6 BFQ jest pod filtrem oleju). Błąd nadal wyskakuje po kilku uruchomieniach silnika. Wtyczkę i kabel koło czujnika sprawdziłem. Teraz mam problem ze zlokalizowaniem drugiego końca kabla. Wiem, że komputer jest na podszybiu - czy tam mam szukać wtyczki czujnika G28?

                    Dzięki

                    Komentarz


                    • #11
                      wszystkie czujniki silnika idą do sterownika silnika na podszybiu
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez romman
                        Czy twoja instalacja to fabryczne Landi-Renzo czy instalowałeś we własnym zakresie?
                        BRC Sequent 24 = we własnym zakresie

                        Zamieszczone przez romman
                        Jako, że moja instalacja to fabryczne Landi Renzo (mam Twinpower'a), obstawiam, że przyczyna jest inna niż u kolegi czernobyl.
                        ale sygnał obrotów skądś musi brać a nie każde ASO montujące LR musi być kumate - na forum było kilka tematów o ich różnej kompetencji w sprawach gazu

                        Komentarz


                        • #13
                          czernobyl,

                          Problem wyskoczył po 4 latach eksploatacji. U Ciebie też jakiś czas było OK?

                          Nie za bardzo wiem jak zweryfikować to, z jakiego czujnika jest brany sygnał. Będę szukał jakiś kabelków idących z komputera gazowego do czujnika lub cewki. Mam nadzieję, że to wystarczy.

                          Dzięki

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez romman
                            U Ciebie też jakiś czas było OK?
                            nie bardzo pamiętam - to było 4 lata temu, ale ZTCP - to nie miałem żadnych błędów zaraz po montażu

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X