Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Analiza logów - brak mocy, szarpanie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Analiza logów - brak mocy, szarpanie.

    Pseudonim, spójrz na watek u piramidy dla przykładu on na bkd nie narzeka a nie jedno już tam się działo :P
    MONCZEK

  • #2
    Analiza logów - brak mocy, szarpanie.

    Witam

    Od pewnego czasu załącza mi się tryb awaryjny ok. 3000 - 3500 obr./min, autko jest słabe, "szarpie (być może "dusi się") trochę na niskich obrotach po zmianie z 1 na 2 i 2 na 3. Odpala "tak sobie", było lepiej, troszeczkę zakopci przy tym na czarno - sadzą. Rok temu miałem podobny problem ale z samym trybem awaryjnym - po wyciecze autostradami (m.in) do Czarnogóry autko odżyło ale na jakiś czas. Zrobiłem logi lecz dynamiczne nie do końca gdyż odpalał się tryb awaryjny - maks. ok. 3500 rpm. Co wymienić, sprawdzić ,wyczyścić - trochę potrafię więc wszelkie rady mile widziane.

    BS 04:
    000 - Link
    003 - Link
    004 - Link
    011 - Link

    MB 08:
    000 - Link
    001 - Link
    003 - Link
    004 - Link
    007 - Link
    010 - Link
    011 - Link
    013 - Link
    018 - Link
    023 - Link

    DYNAMICZNE:
    000 - Link
    001 - Link
    003 - Link
    004 - Link
    008 - Link
    011 - Link

    Błędy:
    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

    P1557 - 35-00 - -
    00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)

    012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent (prawy przód do wymiany)

    Parę dni wcześniej kolega wykasował mi jeszcze takie dwa, których teraz nie ma i nie pamiętam ich do końca (nie zapisał ich):... tablica przyrządów oraz ...układ wtrysku - regulacja. Jak przypomnę pełne nazwy to dopiszę.

    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      No tak na początek polecam sprawdzić przewody ciśnieniowe. Później przepływomierz i zawór N75.
      Dalej czy gruszka przy turbinie działa, czy sztanga w ogole się porusza...

      Też się z tym zmagam i chyba wymiana całej turbiny dopiero pomoże :?

      Komentarz


      • #4
        Jeżeli dobrze zdiagnozowałem na podstawie informacji w necie to EGR śmiga tak sobie?- czy wartości nie powinny przekraczać 400 w BS 04 003? i zastanawia mnie MB 08 003 - EGr duty cycle 4,8 - czy tak jest prawidłowo w tej próbie? Jeśli dobrze wyszukałem w necie to druga kolumna (kąt wtrysku) to wartość 33?, a ile ma wynosić w tym silniku? Nadal nie wiem co oznaczają pozostałe kolumny w BS 04 000, czy nie powinny mnie interesować? Rozrząd był robiony ok. dwa lata temu - nie wiem czy ma coś wspólnego z tym niedawny błąd który brzmiał powiedzmy"...układ wtrysku - regulacja...." i już nie występuje. Jak się uda to jutro wrzucę dokładny opis tego błędu z polskiego vaga 4.9, i może choć trochę resztę zdiagnozuję Mile widziane opinie czy dobrze kombinuję :lol:

        Komentarz


        • #5
          lucky86, Czujnik temperatury silnika podaje 27.9. Według mnie pierwsza rzecz do sprawdzenia i ewentualnej wymiany. Potem logi na rozgrzanym silniku temp. około 80 stopni.

          Wspominałeś o problemie z układem wtrysku, nieprawidłowe działanie może być spowodowane błędem czujnika temperatury (dawki jak na nie rozgrzanym silniku).
          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

          Komentarz


          • #6
            Poszerzam wiedzę, analizuję logi i masz rację - czujnik (a może być termostat?). A czy nie powinien jakiś błąd wyskoczyć? Zabieram się za sprawdzenie. A co do niedawnych błędów to odczytane polskim vagiem 4.9, skasowane i się nie pojawiają:

            17656 - Początek wtrysku -regulacja - brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
            18062 - Tablica przyrządów - zapamiętane błędy - brak osprzętu/nie związany ze sprzętem

            Komentarz


            • #7
              lucky86,
              17656 - Wtryskiwacz rozruchowy - różnica kontrolna- błąd może powstać w wyniku wadliwego działania czujnika.

              18062 - Moduł panela instrumentów - złe funkcjonowanie > patrz kody temperatury silnika i poziomu oleju.

              To nie jest termostat.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez kecaj
                lucky86,
                17656 - Wtryskiwacz rozruchowy - różnica kontrolna- błąd może powstać w wyniku wadliwego działania czujnika.

                18062 - Moduł panela instrumentów - złe funkcjonowanie > patrz kody temperatury silnika i poziomu oleju.

                To nie jest termostat.
                Rozumiem, że nadal chodzi o czujnik temperatury(odnośnie17656)? Odnośnie 18062 - wymiana miski olejowej była w styczniu/lutym, czujnik stary przepiąłem do nowej miski, może jest uszkodzony? Błędy te skasowane ok. 1 tydzień temu póki co się nie pojawiły. Padł mi przed chwilą stary laptop(chyba dysk :cry: ), na którym był vag i wszystko co z tym związane więc odezwę się jak uruchomię kompa.

                Komentarz


                • #9
                  lucky86, nie zaznaczyłem, że błąd 18062 to błąd, który mówi, że należy sprawdzić czujnik temperatury silnika lub poziomu oleju.
                  W twoim przypadku na 100% chodzi o czujnik temperatury silnika.
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz


                  • #10
                    W sumie to masz dwa problemy powazny i mniej powazny.

                    1. Kompletnie zapieczone VTG w sprezarce - to z tych powaznych
                    2. Uwalony czujnik temperatury - mniej powazny.

                    Zeby rozwiazac 1 - bez czyszczenia VTG sie nie obejdzie... zeby rozwiazac 2 - zanim kupisz czujnik odczytaj jaką temperature widac w module Instrumenst w grupie 003...
                    Lekko opozniony zapłon moze byc wynikiem swirujacej temperatury.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez przemik
                      zeby rozwiazac 2 - zanim kupisz czujnik odczytaj jaką temperature widac w module Instrumenst w grupie 003...
                      Zrobiłem lapka, jeszcze chwilkę pociągnie . Logi oczywiście na "zimno"-auto po dłuuugim postoju:
                      007 Link

                      003 (dwa w jednym, patrz dolny - czas był zbliżony)Link

                      Czy mam je powtórzyć na ciepłym silniku czy jutro mogę śmiało się zabierać za wymianę czujnika? Czy istotne jest to, że na zegarach wskazówka normalnie podnosi się(wraz z upływem czasu) i pokazuje 90°C?

                      Komentarz


                      • #12
                        Przejedz teraz sredniodynamicznie 8-10 km i odczytaj temperature w ten sam sposob.
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz


                        • #13
                          Oto logi:

                          003Link
                          007Link

                          Czy coś się zmieniło w kwestii wymiany czujnika(bo już został zamówiony)?

                          Komentarz


                          • #14
                            Jedna z sekcji czujnika rąbnieta... wiec cały czujnik do wymiany... widac to w 007.
                            Wymien czujnik i i powtorz logi.
                            W sumie fura powinna lepiej smigac bo ECU wreszcie "zobaczy" - rozgrzane auto.

                            Pozdrawiam
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz


                            • #15
                              Czujnik wymieniałem ale ile kłopotów z tym było - niby oryginał ale różnice w wielkości troszeczkę były, mnóstwo płynu się wylało, zbiornik opróżniło. Zrobiłem dolewkę jakieś 1,5l G12++(oczywiście 1:1) i jest między min., a max. Pojeździłem kilka dni i z rana zapala mi się kontrolka "czerwonego, migającego, piszczącego kluczyka", po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika. Również wskazówka na zegarach odnośnie temperatury nie utrzymuje się na 90°C tylko jest pomiędzy 90°C, a tą kreseczką wcześniej - chwilę jest na 90, po chwili troszeczkę opada i odwrotnie - zaobserwowane w czasie jazdy. Czy po takim ubytku płynu może należy w jakiś specjalny sposób odpowietrzyć układ? Kompa podepnę w piątek lub sobotę i wrzucę logi odnośnie czujnika, chyba że proponujecie bym coś jeszcze sprawdził?

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez lucky86
                                Czujnik wymieniałem ale ile kłopotów z tym było - niby oryginał ale różnice w wielkości troszeczkę były, mnóstwo płynu się wylało, zbiornik opróżniło. Zrobiłem dolewkę jakieś 1,5l G12++(oczywiście 1:1) i jest między min., a max. Pojeździłem kilka dni i z rana zapala mi się kontrolka "czerwonego, migającego, piszczącego kluczyka", po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika. Również wskazówka na zegarach odnośnie temperatury nie utrzymuje się na 90°C tylko jest pomiędzy 90°C, a tą kreseczką wcześniej - chwilę jest na 90, po chwili troszeczkę opada i odwrotnie - zaobserwowane w czasie jazdy. Czy po takim ubytku płynu może należy w jakiś specjalny sposób odpowietrzyć układ? Kompa podepnę w piątek lub sobotę i wrzucę logi odnośnie czujnika, chyba że proponujecie bym coś jeszcze sprawdził?
                                Uklad sam sie odpowietrzy. Natomiast martwi mnie plywajaca wskazowka temperatury cieczy. Albo masz zly czujnik albo termostat wariuje.
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Oryginał w ASO kupiony... czy "oryginal" z allegro ?
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez przemik
                                    Oryginał w ASO kupiony... czy "oryginal" z allegro ?
                                    Tutaj zakupiony:

                                    Czujnik temperatury silnika Skoda Octavia I po 2000r Superb - oryginał - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

                                    "Główka" była złota ale reszta chyba czarna, a nie w odcieniu zielonego. Czy to mógł być zamiennik?

                                    [ Dodano: Nie 26 Maj, 13 20:29 ]
                                    Nowe logi po wymianie czujnika, wykonane po przejechaniu ok. 100 km. Pierwsza próba:

                                    007 Link
                                    007 Link
                                    003 Link

                                    i drugie podejście:
                                    007 Link
                                    007 Link
                                    003 Link

                                    Wykaz błędów:

                                    4 Faults Found:

                                    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                                    P1557 - 35-10 - - - Intermittent

                                    16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
                                    P0501 - 35-00 - -

                                    16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
                                    P0571 - 35-10 - - - Intermittent

                                    17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
                                    P1256 - 35-00 - -

                                    Odnośnie 16955 - wymieniłem czujnik-włącznik świateł stopu i nie kasowałem po tym błędu, a te nowe 17664 i 16885 to co to?

                                    [ Dodano: Wto 10 Cze, 14 17:37 ]
                                    Trochę czasu minęło ale poradziłem sobie z większością problemów.

                                    Wyczyściłem turbinkę i z odcinaniem nie ma problemów .
                                    Wymieniłem czujnik stopu na febi i śmiga dłużej niż rzekomy oryginalny za który zapłaciłem ok. 100 PLN .

                                    Wymieniłem dopiero niedawno rzekomy g2/g62 "oryginał" ELTH na Febi. Na starym wymienionym "oryginale" ELTH pływała wskazówka, a teraz na Febi przynajmniej stoi na 90°C. Jednak czy dobrze sądzę, że czujnik działa nadal nieprawidłowo?
                                    A to logi na nowym czujniku febi:
                                    http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_175520.html
                                    http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_175519.html
                                    Czy dobrze odczytuję, że g62 jest uwalony?
                                    Czy ktoś może sprzedać lub polecić miejsce gdzie kupię przez neta w końcu działający czujnik g2/g62 czy mam kupować je aż trafię?

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X