Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

jaka sonda lambda przed kata do 1.6 BFQ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • jaka sonda lambda przed kata do 1.6 BFQ?

    dobry,
    Zamieszczone przez ahmed799
    Jak przyjdzie wiosna i słoneczne dni to wątpię aby ktoś przed kompem siedział :diabelski_usmiech
    i
    Zamieszczone przez maksiu
    Zawsze jakiś maniak się znajdzie
    to zdecydowanie o mnie Taka prace, że przy kompie całymi dniami to i czemu na forum nie posiedzieć

  • #2
    jaka sonda lambda przed kata do 1.6 BFQ?

    witam,
    pozwoliłem sobie założyć nowy temat, jako że tematy wcześniejsze są albo prastare albo w nowszych brak specjalnego polecenia czy odradzenia konkretnych producentów (tak, tak korzystałem z szukajki forumowej)

    tytułem wstępu: obecnie sonda lambda przed katalizatorem (S1) raz na kilkadziesiąt - kilkaset km zapala check engine, a odczytany błąd informuje o zanikach komunikacji (raz na jakiś czas). pod autem byłem, czyściłem i zapsikałem wtyczkę wd-40, sprawdziłem wizualnie kabelek - bez uszkodzeń, ale problem nie ustępuje. czyli raczej sonda robi pa-pa

    no i teraz - jaką kupić? i jakie oznaczenia? wg etki online będzie to 1K0 998 262 D
    i jakiej firmy? boscha? bawić się w kupienie sondy ngk-ntk bez wtyczki? (ryzyko, można nie trafić we właściwą na poziomie elektrycznym, zły opór grzałki itp)

    jakby co, to auto na LPG, sonda łatwego życia mieć nie będzie.

    ps. czy jeszcze coś można sprawdzić itp przy pomocy VCDSa z obecną sondą? dodam, że auto jeździ dobrze, przyspiesza jak trzeba zarówno na Pb95 jak i LPG

    Komentarz


    • #3
      czernobyl, mam to samo. U mnie wyskakuje bład "przerwa w obwodzie elektrycznym". Auto jeżdzi normalnie, obroty nie szaleja. Miałem też kupować sonde ale jakoś mi z tym schodzi.....
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz


      • #4
        czernobyl, identyczne objawy miałem ja w swojej i mój kumpel w swojej Oci.
        Najpierw wymieniłem u niego na sonde Boscha i jak ręką odjął. Błąd przestał się pojawiać.
        Ostatnio wkurzyłem się i wymieniłem też u siebie i również spokój.
        W obydwu przypadkach założyłem sonde Boscha o nr 0 258 007 351. Koszt to 295 zł. Nie wiem ile kosztuje NGK ale jest to sonda szerokopasmowa i ma we wtyczce trochę elektroniki więc wolałem nie ryzykować jeszcze z jakimś lutowaniem.
        Powiem szczerze że po porównaniu starej z nową wydaje mi się że stara też jest Boscha, bynajmniej wszystko wygląda identycznie, jedynie co to w nowej jest trochę dłuższy kabel.

        Pozdrawiam
        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

        Komentarz


        • #5
          czernobyl, u mnie chcka od sondy 'wywala" zawsze np. jak jade z górki i zdejme noge z gazu - jeszcze mi się nie zdarzyło w innych okolicznościach np przy jeżdzie pod górke czy przy jakis wiekszych prędkościach.
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz


          • #6
            mroko, dzięki, będzie Bosch

            piotrek_os, też właśnie przy ujmowaniu gazu się objawia przy hamowaniu silnikiem - ciekawe toto, ale skoro wcześniej było dobrze to pewnie sonda powoli mówi "gódbaj"

            no dobra, da się wymienić tę sondę samodzielnie bez jakichś ekstra kluczy czy nie bardzo?

            Komentarz


            • #7
              Re: jaka sonda lambda przed kata do 1.6 BFQ?

              Zamieszczone przez czernobyl
              ...ps. czy jeszcze coś można sprawdzić itp przy pomocy VCDSa z obecną sondą? dodam, że auto jeździ dobrze, przyspiesza jak trzeba zarówno na Pb95 jak i LPG
              Ocena bloków wartości mierzonych, -układ regulacji lambda-

              Silnik pracuje na jałowym biegu.
              Temperatura pracy katalizatora minimum 350oC (grupa wskazań 34, pole wskazań 2).

              Odczytywanie bloku wartości mierzonych 30. Wskazanie na wyświetlaczu:
              1 2 3 4 Pola wskazań: Wartość wymagana Ocena
              Status układu regulacji sondy lambda 111 zainstalowanej za katalizatorem.
              Status układu regulacji sondy lambda 111 zainstalowanej przed katalizatorem.

              Grupa wskazań 32 -Układ regulacji lambda- wyuczone wartości lambda
              Odczytywanie bloku wartości → Wskazanie na wyświetlaczu: mierzonych 32.
              1 2 3 4 Pola wskazań: Wartość wymagana Ocena
              Wyuczone wartości lambda przy częściowym obciążeniu (multiplikacja) -10 do 10 %
              Wyuczone wartości lambda przy jałowym biegu (addytywne) -10 do 10 %

              Uwaga
              Dla pola wskazań1 i 2:
              - Niewielkie wartości oznaczają, że silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance, dlatego układ regulacji lambda ją zubaża.
              - Wysokie wartości wskazują, że silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance, dlatego układ regulacji lambda ją wzbogaca.
              - Przy braku napięcia w komputerze sterującym zostają przywrócone wszystkie wyuczone wartości.
              - Add = additiv – usterka (np. „fałszywe powietrze”) coraz słabiej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku zsumowanych (addytywnych) wartości wyuczonych czas wtrysku zostaje zmieniony o stałą wartość. Wartość ta nie jest zależna od podstawowego czasu wtrysku.
              - Mul = multiplikativ – usterka (np. usterka zaworu wtryskowego) coraz silniej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku wyuczonych wartości mnożonych (multiplikatywnych), dotyczy ona procentowej zmiany czasu wtrysku. Ta zmiana zależna jest od podstawowego czasu wtrysku. Wprowadzić przebieg wyuczenia: komputer sterujący dla modus 04, nastawy podstawowe.
              - Warunki wyuczenia dla jałowego biegu: jałowy bieg, temperatura płynu chłodzącego minimum 75oC, temperatura zasysanego powietrza maksimum 90oC.
              - Warunki wyuczenia dla częściowego obciążenia: temperatura płynu chłodzącego minimum 75oC, temperatura zasysanego powietrza maksimum 90oC.

              Grupa wskazań 32 -Układ regulacji lambda- wyuczone wartości lambda
              Odczytywanie bloku wartości → Wskazanie na wyświetlaczu: mierzonych 33.
              1 2 3 4 Pola wskazań: Wartość wymagana Ocena
              Napięcie sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem 0,000 do 1,000 V
              Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem -10,0 do 10,0 %

              Uwaga dla pola wskazań 1
              - Wskazywana wartość musi oscylować w pobliżu 0.
              - Jeżeli zostanie wskazana stała wartość 0, układ regulacji lambda przełączy się z regulacji na sterowanie, ponieważ usterka występuje w układzie regulacji lambda.
              - Odczytywanie pamięci usterek.
              Uwaga dla pola wskazań2
              - Sygnał napięcia „mieszanka za bogata (mała pozostałość tlenu)” około 0,7 do 1,0 V.
              - Sygnał napięcia „mieszanka za uboga (duża pozostałość tlenu)” około 0,0 do 0,3 V.
              - Przy przeskoku z „bogatej” na „ubogą” i odwrotnie (λ = 1,0) wystąpi przeskok napięcia od 0,7 do 1,0 V na 0,0 do 0,3 V i odwrotnie.
              - Na podstawie stromego skoku napięcia, układ regulacji lambda może nie utrzymywać stale wzajemnego ustawienia idealnego składu mieszanki, której odpowiada λ = 1,0. Regulacja zmienia się nieustannie między stanami „nieznacznie za uboga” a „nieznacznie za bogata”.

              Napięcie sondy lambda Uλ w mV 5
              A: wysokie napięcie sondy lambda 1 Mieszanka za bogata (nadmiar paliwa lub niedobór powietrza). Wysoka wartość CO.
              B: niskie napięcie sondy lambda 1 Mieszanka za uboga (niedobór paliwa lub nadmiar
              powietrza). Niska wartość CO.

              - Grupa wskazań 33 -Układ regulacji lambda- wyuczone wartości lambda
              - Ocena grupy wskazań 33, pole wskazań 1 – układ regulacji lambda dla sondy przed katalizatorem
              - Ocena grupy wskazań 33, pole wskazań 2 – napięcie sondy lambda dla sondy lambda przed katalizatorem
              - Grupa wskazań 34 -Układ regulacji lambda- diagnoza sondy lambda zainstalowanej
              przed katalizatorem (sprawdzanie stopnia zużycia sondy lambda, kontrola trwania okresu)
              - Ocena grupy wskazań 36, pole wskazań 1 - napięcie sondy lambda dla sondy lambda za katalizatorem
              - Grupa wskazań 37 -Układ regulacji sondy lambda-
              - Grupa wskazań 41 -Układ regulacji lambda- układ podgrzewania sondy lambda
              - Grupa wskazań 46 -Układ regulacji lambda- sprawdzanie działania katalizatora (sprawdzanie wymienialności)
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz


              • #8
                czernobyl, co do wymiany to powiem szczerze że w obydwu przypadkach trochę się naszarpałem bo niestety sondy były zapieczone a głównie na części podkładki.
                Ja zrobiłem tak że obciąłem wtyczkę i założyłem klucz oczkowy odsadzony. Zwykły oczkowy chyba nie podchodzi ze względu na kształt kolektora w tym miejscu. Trochę z kanału przez kołek drewniany ponapier... w klucz a później od góry od strony zbiorniczka wyrównawczego rękę idzie włożyć bez problemu i szarpać za klucz do góry. A i jeszcze jedno przewód za pomocą opaski metalowej jest przykręcony do osłony kolektora zaraz przy sondzie. Do tego dostęp jest kiepski ale da się odkręcić i dokręcić. Śrubka jest na torxa ale nie pamiętam jakiego. No i wiadomo pod autem czarna puszka z wtyczkami. Kabel ładnie ułożyć za ekranem tłumika i tyle. Nową sondę dokręcałem zwykłym płaskim kluczem (żeby wtyczki nie obcinać :twisted: ).
                Żeby łatwiej dało się odkręcić sonde to nie wiem czy porządne nagrzanie kolektora nie pomorze. Niestety ja nie próbowałem bo nie chciałem się poparzyć.

                Pozdrawiam
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz


                • #9
                  dzięki panowie, zrobie sobie logi z odpowiednich kanałów w wolnym momencie i potem to już wiem, że sam się nie zabiorę za wymianę jakby co

                  Komentarz


                  • #10
                    Panowie, wczoraj umnie jakies cyrki sie zaczely dziac. Dzisiaj LTFT -10, wiec cos bogato podlaczam VAG i... sami zobaczcie i potwierdzcie...
                    Załączone pliki
                    Inline 5 cylinders

                    Komentarz


                    • #11
                      jutro i ja zobacze jak to u mnie wygląda. Na rozgrzanym silniku to robiłes?
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz


                      • #12
                        Rozgrzany silnik, wczesniej wyskakiwał błąd 16514, a teraz wysypało wiecej
                        Załączone pliki
                        Inline 5 cylinders

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez byq
                          wczesniej wyskakiwał błąd 16514
                          ten nie jest mi obcy :diabelski_usmiech
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz


                          • #14
                            Grupa 033 pozycja 2 napiecie 1.45 do nawet chwilami 4v. Sonda Papa?
                            Inline 5 cylinders

                            Komentarz


                            • #16
                              piotrek_os, czyli wyglada ze uciebie tez padaka...
                              Inline 5 cylinders

                              Komentarz


                              • #17
                                piotrek_os, byq, odczytajcie

                                Temperatura pracy katalizatora minimum 350oC (grupa wskazań 34, pole wskazań 2).
                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                Komentarz


                                • #18
                                  kecaj, to oczym piszesz to jest test starzenia sie sondy, co nie zawsze ma odwzorowanie w prawidlowej pracy sondy.

                                  [ Dodano: Sro 22 Maj, 13 18:17 ]
                                  Coś dla potomnych zapozyczone z innego forum -> vw-passat.pl
                                  Dotyczy wszystkich VW z szerokopasmowa sonda.

                                  DIAGNOSTYKA SOND LAMBDA I KATALIZATORA
                                  NA PRZYKŁADZIE SILNIKA 1.8T AWT
                                  z sondą szerokopasmową.

                                  Grupa 030. Układ regulacji lambda.
                                  1. Status układu regulacji sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.
                                  2. Status układu regulacji sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.

                                  W grupie 030 w polu 1 można zaobserwować kilkucyfrowy kod binarny, który zawiera status sondy przed katalizatorem. W polu 2 jest to samo, ale dla sondy za katalizatorem. Cyfry oznaczają, czy ogrzewanie sondy działa i czy kontrola sondy jest poprawna i aktywna. Wartość ta powinna oscylować między 111 (grzałka) i 011 (od grzałki). Dwie ostatnie cyfry mogą się wahać między 1-0, ale powinna być przede wszystkim 1.
                                  1 działa, 0 nie działa - 1 bit - grzanie sondy, 2bit - sensor gotowy do pracy, 3bit aktywna kontrola (praca czujnika)
                                  000-Brak sondy
                                  100-Grzałka włączona
                                  010-110-Sonda gotowa do pracy
                                  011-111-Sonda pracująca

                                  Grupa 031. Układ regulacji lambda.
                                  1. Sonda przed katalizatorem wartość aktualna.
                                  2. Sonda przed katalizatorem wartość zadana.

                                  W grupie 031 wartości jakie będziemy obserwować oznaczają napięcie sondy lambda, które przekładają sie na wartość AFR-u mniej więcej tak : (1.5V)= 1 tj. 14.7:1 AFR, 0.85 = 12.5:1 AFR, 0.75 = 11:1 AFR itd. Jak łatwo wywnioskować AFR otrzymamy przez pomnożenie wartości pokazywanej przez sondę lambda przez 14,7. Przykładowo auto którego AFR wynosi 14:1 ( lambda 0,95 ) i utrzymuje tą wartość pod doładowaniem blisko odcięcia , ma mieszankę trochę za ubogą z kolei auto którego AFR wynosi 10:1 (lambda 0,70) i utrzymuje ta wartość pod doładowaniem blisko odcięcia , ma mieszankę zbyt bogatą. Pamiętajmy ze ubogi AFR jest naszym wrogiem , jazda ze zbyt ubogiej mieszance przez długi okres czasu to nieunikniona katastrofa. Idealnie jest jeśli na biegu jałowym widać 14.7:1 , przy średnich obrotach (granice 3,5 - 4 tys.) 13:1 , oraz przynajmniej 12:1 w okolicach odcinki .

                                  Grupa 032. Układ regulacji lambda - wyuczone wartości adaptacji.
                                  1. Wyuczone wartości lambda przy jałowym biegu (Add).
                                  2. Wyuczone wartości lambda przy częściowym obciążeniu (Mul).

                                  W grupie 032 pole 1 przedstawia stan wyuczonych wartości na biegu jałowym, pole 2 przedstawia stan wyuczonych wartości przy częściowym obciążeniu, czyli w czasie jazdy. Wartości te powinny oscylować jak najbliżej 0. Dopuszczalny przedział to od -10% do +10% (minus wskazuje pracę silnika na bogatej mieszance, a plus wskazuje pracę na ubogiej). Jeśli wartość osiągnie ok. 25% (jest to górna granica).
                                  Add = additiv – usterka coraz słabiej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku zsumowanych (addytywnych) wartości wyuczonych czas wtrysku zostaje zmieniony o stałą wartość. Wartość ta nie jest zależna od podstawowego czasu wtrysku.
                                  - Mul = multiplikativ – usterka coraz silniej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku wyuczonych wartości mnożonych (multiplikatywnych), dotyczy ona procentowej zmiany czasu wtrysku. Ta zmiana zależna jest od podstawowego czasu wtrysku.
                                  Niskie wartości wyuczone lambda
                                  - Niskie wyuczone wartości na jałowym biegu przy normalnych wartościach wyuczonych, przy częściowym obciążeniu: możliwe rozcieńczenie oleju (wysoki udział paliwa w oleju).
                                  - Nieszczelny wtryskiwacz- sprawdzić wtryskiwacze.
                                  - Za wysokie ciśnienie paliwa – sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymywane ciśnienie.
                                  - Stale otwarty zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego – sprawdzić zawór elektromagnetyczny.
                                  - Uszkodzony czujnik masy powietrza G70 – sprawdzić czujnik masy powietrza.
                                  - Uszkodzone podgrzewanie sondy lambda lub zabrudzenie sondy lambda – sprawdzić układ podgrzewania sondy lambda.
                                  Wysokie wartości wyuczone lambda
                                  - Wysokie wyuczone wartości na jałowym biegu przy normalnych wartościach wyuczonych przy częściowym obciążeniu: możliwe fałszywe powietrze w górnej części kolektora ssącego – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza - dolot.
                                  - Fałszywe powietrze między czujnikiem masy powietrza a klapą przepustnicy.
                                  - Niedrożny wtryskiwacz – sprawdzić ilość wtryskiwanego paliwa.
                                  - Uszkodzony czujnik masy powietrza G70 – sprawdzić czujnik masy powietrza.
                                  - Za niskie ciśnienie paliwa – sprawdzić ciśnienie paliwa i utrzymywane ciśnienie.
                                  - Fałszywe powietrze – uszczelka kolektora wydechowego.
                                  - Uszkodzony układ podgrzewania sondy lambda lub zabrudzenie sondy lambda – sprawdzić układ podgrzewania sondy lambda.

                                  Grupa 033. Układ regulacji lambda.
                                  1. Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.
                                  2. Napięcie sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.

                                  W grupie 033 obserwujemy w polu 1 tzw. korektę lambda krótkoterminową wskazywana wartość musi oscylować w pobliżu 0. Jeżeli zostanie wskazana stała wartość 0 to znaczy, że układ regulacji lambda przełączy się z regulacji na sterowanie.
                                  W polu 2 widzimy aktualne napięcie sondy lambda przed katalizatorem, właściwe dla tego silnika na biegu jałowym to 1,5V które daje 14,7:1 AFR czyli teoretycznie idealny stosunek stechiometryczny co oznacza, że na 14,7 jednostek wagowych powietrza potrzeba 1 jednostkę wagową paliwa. Przy ocenie AFR warto zwrócić uwagę na grupy 031 i 033 razem.

                                  Grupa 034. Układ regulacji lambda- diagnoza sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem (sprawdzanie stopnia zużycia sondy lambda, kontrola trwania okresu).
                                  1. Obroty silnika.
                                  2. Temperatura katalizatora.
                                  3. Czas trwania okresu sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.
                                  4. Wynik sprawdzania stopnia zużycia sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem

                                  W grupie 034 pole 2 mamy temperaturę katalizatora, która najprawdopodobniej pochodzi z pierwszej sondy lambda. Nie jest to co prawda czujnik ETG, ale jest dosyć blisko kolektora i po ostrzejszej jeździe możemy tam zerknąć i mieć jakiś odniesienie co do temperatury spalin.
                                  W nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda przed katalizatorem.
                                  1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 350*C
                                  2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
                                  3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
                                  B1-S1 OK lub B1-S1 NOT OK. W polu 3 pojawi się aktualna wartość trwania okresu, która określa czas między dwoma przeskokami napięcia (np. bogata – uboga – bogata) sondy lambda i stanowi wzorzec dla stanu zużycia sody lambda. Wartość ta musi zawierać się powyżej 0.80. Dla nowej sondy wynosi ok. 1,99 i zmniejsza się wraz ze zużyciem.
                                  Oporność grzałki we wtyczce 3-4 pin ok. 3.8Ω.
                                  Oporność na pinach we wtyczce 2 i 6pin ok. 100 Ω.

                                  Grupa 035. Nie dotyczy.

                                  Grupa 036. Kontrola sondy lambda za katalizatorem.
                                  1. Napięcie sondy lambda za katalizatorem.
                                  2. Wynik sprawdzania stopnia zużycia sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.

                                  W grupie 036 w nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda za katalizatorem.
                                  1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings).
                                  2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
                                  3. W drugim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
                                  B1-S2 OK lub B1-S2 NOT OK.

                                  Grupa 037. Układ regulacji lambda za katalizatorem.
                                  1. Obciążenie silnika.
                                  2. Napięcie sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.
                                  3. Czas zatrzymania regulatora lambda przed katalizatorem.
                                  4. Wynik (test WŁ./test WYŁ/system sprawny/niesprawny).

                                  W grupie 037 możemy przeprowadzić test sondy lambda za katalizatorem. Z reguły po przeprowadzeniu testu w grupie 036 wynik testu pojawia się także tu automatycznie. Jeśli jednak nie będziesz miał wyniku postępuj analogicznie jak w grupie 036.

                                  Grupa 038. Nie dotyczy.

                                  Grupa 039. Nie dotyczy.

                                  Grupa 040. Nie dotyczy.

                                  Grupa 041. Układ podgrzewania sond lambda za i przed katalizatorem.
                                  1. Rezystancja układu podgrzewania sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.
                                  2. Układ podgrzewania sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [Podgrzewania przed katalizatorem włączone. Podgrzewanie przed katalizatorem wyłączone].
                                  3. Rezystancja układu podgrzewania sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.
                                  4. Układ podgrzewania sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem [Podgrzewania za katalizatorem włączone. Podgrzewanie za katalizatorem wyłączone]

                                  Grupa 042. Nie dotyczy.

                                  Grupa 043.Układ regulacji lambda za katalizatorem.
                                  1. Obroty silnika.
                                  2. Temperatura katalizatora.
                                  3. Napięcie sondy lambda za katalizatorem.
                                  4. Wynik sprawdzania sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.

                                  W grupie 043 możemy zarówno podejrzeć pracę sondy lambda za katalizatorem jak i wykonać test na jej sprawność. Wynik testu podobnie jak w grupie 037 powinien pojawić się po wykonaniu testu w grupie 036, jeśli jednak po tym nie będzie widoczny, postępujemy analogicznie do grupy 036.

                                  Grupa 044. Nie dotyczy.

                                  Grupa 045. Nie dotyczy.

                                  Grupa 046. Układ regulacji lambda- sprawdzanie działania katalizatora.
                                  1. Obroty silnika.
                                  2. Temperatura katalizatora.
                                  3. Zachowanie się amplitudy.
                                  4. Wynik sprawdzania wymienialności katalizatora
                                  (test wyłączony/test włączony/katalizator B1 prawidłowy/katalizator B1 nieprawidłowy)

                                  W grupie 046 możesz przeprowadzić test na sprawność katalizatora, aby test w ogóle się rozpoczął musi być poprzedzony testem sondy lambda przed katalizatorem w grupie 034, następnie:
                                  1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 550*C
                                  2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
                                  3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
                                  Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.

                                  Grupa 047. Nie dotyczy.

                                  Grupa 048. Nie dotyczy.

                                  Grupa 049. Nie dotyczy.

                                  Grupa 099. Układ regulacji lambda- stan pracy układu regulacji lambda.
                                  1. Obroty silnika.
                                  2. Temperatura płynu chłodzącego.
                                  3. Kontrola regulacji lambda przed katalizatorem (korekta krótkoterminowa).
                                  4. Stan pracy układu regulacji lambda [Regulacja λ włączona lub wyłączona]

                                  W grupie 099 pole 4 możemy podejrzeć jak przebiega regulacja sondy lambda.
                                  O2-Reg.ON- Sonda działa, koryguje skład mieszanki.
                                  O2-Reg.OFF- Sonda jest wyłączona nie koryguje składu mieszanki.
                                  Przy wyborze (04) Basic Settings- nastawy podstawowe możemy wymusić wyłączenie sondy, a następnie wracając do (08) Measuring Blocks- bloki pomiarowe włączyć ją z powrotem.
                                  Funkcja ta może okazać się przydatna kiedy szukamy przyczyny usterki, a chcemy wykluczyć układ regulacji lambda.

                                  Grupa 001. Ogólne dane.
                                  1. Obroty silnika.
                                  2. Temperatura płynu chłodzącego.
                                  3. Kontrola regulacji lambda przed katalizatorem (korekta krótkoterminowa).
                                  4. Wymagania regulacji ustawienia podstawowego

                                  Znaczenie 8-pozycyjnego bloku liczbowego z grupy 001 kanał 4.
                                  1. Nie rozpoznano żadnej usterki w diagnozie własnej, brak błędów w pamięci.
                                  2. Temperatura katalizatora osiągnięta.
                                  3. Kompresor klimatyzacji wyłączony.
                                  4. Rozpoznanie biegu jałowego.
                                  5. Układ regulacji lambda działa prawidłowo.
                                  6. Przepustnica zamknięta.
                                  7. Obroty silnika poniżej 2000/min.
                                  8. Temperatura płynu chłodzenia powyżej 80*C.
                                  Warunek spełniony = 1; Stan niespełniony = 0
                                  Inline 5 cylinders

                                  Komentarz


                                  • #19
                                    Dodaje 34 grupe
                                    Załączone pliki
                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                    Komentarz


                                    • #20
                                      Panowie mam taki dylemat. Po podłaczeniu do kompa wyszedł taki błąd:
                                      P0130 sonda lambda rzad 1 czujnik 1 przerwa obwodu. Pytanie czy sonda do wymiany czy jakiś czujnik czy przewód bo napiecie na sondzie 0,0V
                                      Moja strzałka

                                      Komentarz


                                      • #21
                                        Zamieszczone przez RyszardF
                                        Panowie mam taki dylemat. Po podłaczeniu do kompa wyszedł taki błąd:
                                        P0130 sonda lambda rzad 1 czujnik 1 przerwa obwodu. Pytanie czy sonda do wymiany czy jakiś czujnik czy przewód bo napiecie na sondzie 0,0V
                                        bład to masz pewnie 16514
                                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                        Komentarz


                                        • #22
                                          RyszardF, trzeba sprawdzić okablowanie przy sondzie.
                                          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                          Komentarz


                                          • #23
                                            Zamieszczone przez kecaj
                                            RyszardF, trzeba sprawdzić okablowanie przy sondzie.
                                            jesli okaże się że coś z okablowaniem nie tak to można wymienić samo okablowanie bez wymiany sondy?
                                            Moja strzałka

                                            Komentarz


                                            • #24
                                              RyszardF, jeżeli da się polutować to tak ale jeżeli będziesz miał kable urwane przy samej wtyczce to może być problem bo (dobrze nie pamiętam) ale wtyczka od sondy jest nierozbieralna.

                                              piotrek_os, a Ty byś w końcu wymienił tą sondę i miałbyś spokój .

                                              Pozdrawiam
                                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                              Komentarz


                                              • #25
                                                Zamieszczone przez mroko
                                                piotrek_os, a Ty byś w końcu wymienił tą sondę i miałbyś spokój .
                                                a uparłem się na tą cholere :diabelski_usmiech Chyba lubi byc 'macana" od góry....bo jak rusze kabelekiem to i 2-3 tys bez checka wytrzyma
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X