Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia 1.9 TDI Moduł Komfortu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia 1.9 TDI Moduł Komfortu

    Zamieszczone przez pepedealer
    Octavianos,
    Miałem Osram Night Breaker Unlimited 110+ (czy jakoś tak). Chyba lepiej świeciły niż zwykłe ale jak mam co dwa miesiące wydać 90zł to to się średnio kalkuluje. Może na jesień i zimę założę. Na wiosnę i lato to szkoda zakładać.
    Jestem ciekaw ile u mnie wytrzymają? Ale założę je dopiero jak przepalą mi się obie żarówki standardowe na których wyjechało auto, a które już 2x były odkładane na czarną godzinę, kiedy przepalały się wzmacniane.
    My weblog :: harga evercoss (goo.gl)

  • #2
    Skoda Octavia 1.9 TDI Moduł Komfortu

    Witam, na wstępie dodam jestem nowym posiadaczem Skody Octavii 1.9 TDI 110KM rocznik 2001 wersja Elegance (SLX) Octawia 1, po lifcie niektórzy opisują to jako Tour nie wiem ostatecznie. Silnik AHF/ASV może się przyda, 2 poduszki boczne w siedzeniach i 2 w desce przód, 4 elektryczne szyby + elektryczny szyberdach.

    Wracając do tematu, chciał bym zapytać co sie dzieje w Octavii, gdyż nie działa mi centralny, nie działają el. szyby, nie dziala oswietlenie kabiny jak i szyberdach. Podejrzenia moje to moduł Komfortu, gdyż wcześniejszy właściciel wymieniał mechanizmy el szyb w drzwiach kierowcy, bo tam nie działały tylko, lecz po jego naprawach nie działa nic, a wcześniej rzekomo działało. Czy jest możliwość upalenia tego Modułu komfortu? Gdzieś się dowiadywałem i podobno numer części jest taki: 1J0 959 799 AH 05H (ostatnio rozebrałem wszysko i jest wszystko ale bez tych 3 osatnich literek) i nie wiem co to są te 3 ostatnie znaki? Nigdzie takiego modułu nie ma, a według VINu (TMBBP21U512474694) taki podobno jest, wszędzie są podane bez tych ostatnich trzech znaków. Ponad to, czy taki moduł trzeba później, gdzieś zaadaptować, czy ustawić? Czy kluczyki centralnego będą działały? Czy trzeba je również "dogrywac"? Jaki Kosz tego był by, ewentualnie czy jest szansa samemu to zrobic przez VAGa zwyklego KKL, dodam że samochód jest to anglik, ale czy to ma jakieś znaczenie?
    Czy po założeniu modułu może wystarczy zamknięcie i otwarcie? Wcześniej mialem Audi A4 i gdy wymieniłempompkę centralnego wszystko działało idealnie bez niczego :/ czy tutaj będzie tak samo? Czy piloty (w kluczykach) będą działały, czy za to odpowiada moduł? czy jakiś inny bajer do modułu dopinany?

    Poza tym cały moduł ma numerki jeszcze:
    1J0 959 799 AH
    ZM-max 5DK 007 954-51 II24800

    No i moje Kolejne pytanie co to są te ostatnie znaki II24800 wszędzie są inne :/ czy one muszą się też zgadzać?

    Pozdrawiam z góry dziękuję i mam nadzieję, że ktoś mi w tym pomoże.

    Komentarz


    • #3
      Na początek najlepiej podłączyć VAG-a i sprawdzić błędy.
      Piszesz, że to jest anglik. Pytanie czy po przekładce ? Bo jakby się wziął za to jakiś amator zapaleniec, to wtedy najprawdopodobniej mógł spartolić całą elektrykę?
      Druga sprawa to ten mechanizm drzwi. U siebie wymieniałem ostatnio linkę od szyby, więc jestem na bierząco. Do wymiany mechanizmu opuszczenia szyby trzeba odłączyć tzw moduł sterowania drzwiami. To taka kostka zawierająca m.in. silniczek do szyby i odpowiedzialna za całą elektrykę drzwi. Nigdy nie sprawdzałem co się dzieje jakby ją odłaczyć na amen, ale jeden upalony pin (pinów jest ok 40) wywala kilkanaście błędów i daje efekty w postaci nie zamykania wszystkich drzwi, nie grzania/ustawiania elektrycznych lusterek itd.
      Wydaje mi się , że ten moduł w drzwiach kierowcy jest zdecydowanie ważniejszy od podobnego, który jest w drzwiach pasażera, jako że całe sterowanie szybami, centralnym zamkiem itd. odbywa się z drzwi kierowcy, czyli przechodzi przez ten moduł.
      W momencie robienia przekładki, te moduły też powinny być wymienione. Niestety fizyczne przełożenie z jednej strony na drugą nie wchodzi w grę, bo są one jakby swoim lustrzanym odbiciem i nie da się włożyć jednego w miejsce drugiego.
      Jak ktoś przyoszczędził i je zostawił tak jak były , to efekty możesz mieć takie jakie masz.
      Pozdrawiam.

      Komentarz


      • #4
        Witam, dziekuję za szybką reakcje VAGA aktualnie zamowiłem, ale podpinałem go do kompa u jakiegoś mechanika i mówił że żadnych błędów nie ma, na niczym jedyny problem to nie mógł się połączyć z modułem komfortu :/ ostatecznie wybebeszyłem całe drzwi i faktem cały środek ktoś zmienił, ale bardzo niedbale :/ wykręciłem moduł komfortu, ale nie mam zamiennika dla sprawdzenia i wtedy kupienia na 100%
        Jest to anglik, ale bez przekładki, podobno całą instalację w drzwiach kierowcy w tym przypadku prawych, zmieniał mu jakiś mechanik, czy jest możliwość że cała instalacja mogla być od modelu z mniejszym wyposażeniem i pomieszane są kable czy piny? Czy piny i kable we wtyczkach są w jakimś standardzie i kolejności? Masakra kupilem taniej auto bo myślałem że to będzie błahostka :/ ale chyba trzeba będzie oddać do elektromechanika jakiegoś który się zna na tym :/

        Komentarz


        • #5
          No z tego co piszesz to wynika , że to grubsza sprawa. Jeżeli VAG nie gada z modułem komfortu, to wskazuje to na to , że moduł wysiadł. I to nie ten w drzwiach. Moduł komfortu z tego co chłopaki pisali na forum , znajduje się gdzieś pod zegarami. Ja osobiście nie miałem jeszcze potrzeby dobierać się do niego, więc dokładnie nie wiem. Tym bardziej, że niektórzy twierdzą, że w niektórych modelach ta kostka w drzwiach pełni rolę modułu komfortu.
          Może niech się wypowie ktoś kto miał do czynienia z tym modułem osobiście.
          Ja na razie przerabiałem kilka razy w różnych OI ten moduł w drzwiach i akurat w anglikach, bo ostatnimi czasu tu urzęduję.
          A ty jeździsz tym autem po Polsce, czy też jesteś gdzieś na Wyspach? Może jak gdzieś niedaleko, to dałbym radę zajżeć?
          W tych drzwiach , to nie ma za bardzo co zamienić. Jast parę wtyczek, ale każda inna i pasuje tylko do swojego gniazdka. Mało tego, każda jest tak wyprofilowana, że nie można jej wetknąć np. odwrotnie. Inna sprawa jak ktoś tam odstawił lutowanko. Wtedy to już może być wszystko.
          W dodatku jak ktoś to dobrze spartolił, i tak jak podejżewałeś w pierwszym poście spalił w efekcie moduł komfortu (ten pod zegarami, czy gdzie on tam jest), to sama podmianka modułu na nowy może spowodować spalenie kolejnego. Należałoby najpierw usunąć przyczynę. Pytanie tylko gdzie jej szukać?
          Mam nadzieję, że tej naprawy nie robił jakiś Anglik. Mam bardzo niemiłe doświadczenia z Angielskimi elektrykami. W ogóle z mechanikami też i dlatego moje auto serwisuję sobie sam.
          Pozdrawiam.

          Komentarz


          • #6
            Tak tak jestem aktualnie w na wyspach dokladnie w Dundee w Szkocji, ale widzę że tutaj między nami jest odległość około 600 kilometrów :/ ale tk jak mówisz muszę coś wymyślić, jakieś kable może na ebay'u kupić, albo gdzieś na jakim szrocie, no to niby jakiś polak robił, ale jak rozebrałem drzwi to zatrzaski wyleciały ze środka, powkładanie a nie założone, wszystko jest tak zrobione jak by jakaś burza tam przeszła :/ sam mowil ze jak sie z to zabierali to wszystko działało, oprócz drzwi kierowcy teraz nic nie działa. Wszystko rozebrałem, moduł komfortu wyciągnięty, wszystko OK, problem w tym że nic nie działa. Dał byś radę zrobić zdjęcia tego co Ty masz?(Chodzi mi czy masz 4 el szyby i centralny, szyberdach nie potrzebny chyba, choć ja mam i te guziczki do blokowania dla dzieci drzwi i wszystkie szyby) Bo chodzi głównie o podłączenie kokpitu sterowniczego na drzwiach bo tam jest dosyć kiepsko z tą wtyczką, coś w niej chyba ktoś przerabiał :/ jak zrobię zaraz zdjęcia to umieszczę na forum

            Pozdrawiam

            Komentarz


            • #7
              No rzeczywiście Dundee to kawałek. Szczerze mówiąc liczyłem na to, że gdzieś będę przejeżdżał w okolicy, jako że pracuję jako kierowca.
              Kiedyś robiłem Lockerbie raz w tygodniu, byłoby idealnie, ale parę miesięcy temu zmieniłem pracę i Szkocja pozostała historią.
              Moje wyposażenie to 4 el. szyby bez szyberdachu. Oczywiście centralny.
              Jak będę miał chwilę, to zajżę u siebie i spróbuję potestować, co odłączyć , żeby komfort z VAGiem nie gadał. Jak tylko coś wykombinuję to dam znać.

              [ Dodano: Pon 23 Wrz, 13 20:27 ]
              Rozumiem, że cetralnego pilotem ani kluczykiem też nie otworzysz?

              Komentarz


              • #8
                Tak jest nic nie działa, niestety musze chyba te kable wymienic próbuję zamieścić zdjęcie

                Tak że ewidętnie widać że chyba kabli w wiązce jest za mało do tego pulpitu :/ no masakra teraz trzeba będzie szukać kabli, nie orientuje się ktoś ile kosztuje taka wiązka w salonie? bo nie wiem czy jest sens szukac na necie gdzies kabli, o to musialy by byc idento od podobnego
                Załączone pliki

                Komentarz


                • #9
                  Te kabelki nie wyglądają wcale tak źle, poza tym ,że wiszą swobodnie. Jak nie widać tam gdzieś jakichś dziwnych lutowań, to możemy na razie przyjąć, że jest ok.
                  Natomiast zapomnieliśmy ( a przynajmniej ja zapomniałem ) o bezpiecznikach.
                  Jak gość zrobił jakieś zwarcie i wywaliło bezpiecznik, to może być przyczyna nie działania całego układu komfortu.
                  Druga sprawa to ten nieszczęsny moduł sterowania drzwiami. Jeżeli przyjąć, że facet mówił prawdę i nie działała elektronika jednych drzwi, to prawdopodobnie próbował wymieniać bądź też naprawiać właśnie ten moduł.
                  Pozwoliłem sobie skopiować Twoje zdjęcie i zaznaczyć na nim strzałką o jaką część mi chodzi.
                  Odepnij sobie wtyczkę i sprawdź, czy nie ma tam jakiś przegniłych pinów ( jest to dość częsta usterka tych modułów).
                  Załączone pliki

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam, kurcze nie miałem kiedy odpisać, później umieszczę fotki, ale prawdopodobnie uszkodził się moduł komfortu, bo kabel prądowy i jakiś jeden jeszcze, przetarły się w miejscu przejścia z drzwi do kabiny i zrobiły zwarcie (widać okopcenie, brak tej gąbki przy przejściu), ogólnie jeden się przepalił drugi jest ok, tylko delikatnie nadpalona izolacja w miejscu przebicia, wszystko zaizolowałem, muszę zalutować przetarty kabel i zobaczymy. Kupiłem moduł komfortu czekam na niego, zobaczymy jak przyjdzie i spróbuję sie połączyć z nim VAG'iem.
                    Boję się tego że uszkodzeniu mogł też ulec sterownik od otwierania drzwi nie mam pojęcia, ale kable chyba są oryginalnie zapakowane, bo odwinąłem je z tej misiowatej taśmy, wszystko zamieszczę później. Jeśli chodzi o wtyczki wszystko jest OK nic nie przegnite, nic nie przerdzewiałe, wyglądają całkiem dobrze, aczkolwiek tak mi się wydaje.
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • #11
                      No to masz i przyczynę i skutek. Kable sobie dobrze zaizoluj. Najlepiej to je ze sobą polutować, żeby połączenie było pewne. Koniecznie skołuj sobie tą harmonijkę między drzwiami a słupkiem, bo zaraz ci się kolejne przetrą. Na pewno macie tam w Dundee jakieś szroty. To nie może być drogie, góra parę funtów.
                      No i jak wymienisz już moduł komfortu, to powinno wszystko być ok.
                      Moduł w drzwiach też ok. Wtyczka zdrowa.
                      Daj znać co i jak, gdy podłączysz nowy moduł.
                      Pozdrawiam.

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam, kurcze i klapa :/ kupiłem moduł i podlączyłem go nic nadal nie działa :/ za wyjątkiem tylniej klapy gdzie widac, że jakiś sygnał dostaje gdy otwieram ją kluczykiem, wcześniej było bardzo ciężko teraz jest tylko delikatne przesunięcie w prawo lub w lewo i samo go jak by "ciągnie". Natomiast reszta drzwi wlacznie z kierowcy nie działa :/ oswietlenie wnętrza również, ani centralny ani elektryczne szyby nie ruszą, ale co dziwne, czasem zaskoczy i elektryczna szyba kierowncy zadziala. Normalnie nerwy mi juz puszczają

                        nie ma gdzieś może jeszcze bezpieczników w tym modelu skody? Bo wszystkie już sprawdzałem, i wszystkie są dobre :/
                        kolejnym moim pomysłem to może niesprawny ten kokpit sterowniczy :/ ale co tam się może zepsuc? :/

                        Poza tym czy po zakupie tego modułu nie trzeba go jakoś zaadoptować? Bo mam kabel VAG KKL bez CAN zwykły najtańszy kabelek, i z modułem komfortu nie mogę się połączyć :/ w programie VAG 4.9 w VCDS-Lite 1.2 również :/ sprawdzałem już inny moduł z tym samym numerkiem bo znalazłem na szrocie i nic, można prosić o jakąś podpowiedź?

                        Komentarz


                        • #13
                          Ciągle uważam, że problem tkwi gdzieś w kablach.
                          Wsadź sobie stary moduł komfortu i zobacz, czy ten bagażnik zachowuje się tak samo.
                          Nowy na pewno musisz zakodować, a czy adoptować to nie wiem. Jedno jest pewne piloty nie będą działać.
                          Panelu sterującego nie ruszaj. Problem na pewno nie jest tam.
                          Teraz nie bardzo mam czas, ale w niedzielę posprawdzam różne warianty u siebie i odezwę się co i jak. Przyszło mi do głowy, żeby całkiem odłączyć drzwi kierowcy na kostce przy słupku przednim i sprawdzić co się będzie działo.
                          Rozumiem, że ten twój kabelek z innymi modułami się łączy? Tylko z komfortem jest problem?
                          Pozdrawiam.

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam, mam podobny problem . Wszystko przejrzane i pozprawdzane. Pozostał tylko uw moduł komfortu , tylko gdzie on się znajduje w octavi 1.9 TDI 110 KM 2003r ICE ?

                            Komentarz


                            • #15
                              ushe2, moduł komfortu jest gdzieś pod licznikami. Nigdy nie widziałem , ale na forum jest mnóstwo informacji na ten temat, więc tego się trzymam. A co ci VAG mówi odnośnie twojej usterki?

                              13FoCuS13, a może ten pseudo-mechanik wymieniając mechanizm podnoszenia szyby wymienił to razem z tym modułem od drzwi ? Bo tak jest łatwiej.
                              Zapytaj w tym twoim ASO co tam powinieneś mieć i zobacz co masz.
                              Ja mam jeden taki luźny moduł, który nie pasuje do mojego auta, to podepnę u siebie i zobaczę co się będzie działo. Tylko teraz to leje, że aż psa żal wygonić.
                              Cholera muszę sobie skołować jakiś garaż.
                              Pozdrawiam

                              Komentarz


                              • #16
                                Pod licznikiem obok kiery

                                dołączam foto z forum z tematu link poniżej


                                temat na forum: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=787165
                                Auto: Octavia 1 1.9 TDI AHF 110KM 2000r
                                ---
                                Pomogę - Kasowanie Błędów Nowy Dwór Maz i okolice
                                OPEL (OP-COM do 2010) i VAG (VW Audi Skoda Seat do 2004 - czasami do 2010)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dzięki wszystkim za info. i fot. Dam znać jak sprawa się skończyła!! Pozdrawiam!!!

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Masakra, kurcze nie pisałem chwilkę bo nową robotę poderwalem, i praktycznie nie mam czasu, dodatkowo EGR musze przeczyścić co mnie martwi jeśli sie spieprzy bo auta używam na codzień do roboty :/ ale jakoś sie uczę żyć z tymi drzwiami bez centralnego i szybkami aczkolwiek chce w końcu z tym skończyć. No tego co wymienili Ci majstrowie pewnie nigdy się nie dowiem, na 100% jak to jest w takich zakładach, "oni nic nie spieprzyli, to stało sie samo" ale po podpięciu starego modułu nic nie działa :/ tylna klapa nie reaguje na kluczyk ani nic, co do, numerka jaki dostałem z ASO to dokładnie ten 1J0 959 799 AH dodatkowo numerki na końcu to: 05H czyli cały numerek jaki mi podali to: 1J0 959 799 AH 05H (ta końcówka to do chyba działania pilotow itp :/)
                                    Ale tak jak mowisz, również podejrzewam, że problemem mogą być te kable :/ aczkolwiek caly czas z tym walczę, że nie :/ niestety nie mam nic innego żeby je podmienić :/ jedno co mnie powstrzymuje to to, że nie mogę sie połączyć z modułem przez kabel VAG, dodam że normalnie łączę się z silnikiem, absem, poduszkami, czy radiem (apropo radia nie wiecie czy da się odczytać kod z działającego radia VAGiem w jakiś sposob? Bo chcę wymienić radio, ale jak odłącze je to jak są takie jaja z elektryką to kto wie czy będzie dzialało to nowe które chcę podpiąć Sony), ale nie ma szans z komfortem :/.
                                    Kabelki nowe w serwisie to koszt 110 funtów, moduł komfortu w serwisie to koszt 340 funtów to są sumy powoli dobijające do ceny mojego samochodu wiec mijające się z celem zakupu :/

                                    Poza tym spalanie wychodzi mi coś duże bo 6,1 litra na 100km :/ w Polsce w Audi A4 miałem 5,5l i silnik 90KM, ale braciak ma 110KM Skode i spalanie w granicach 4,5-5l mu wychodzi :/ A wam jak te Skodziny pala?

                                    Jak by ktoś widzial kabelki drzwi do Skody o numerze: 1U0 971 120 BG prosze o danie namiarów i znać. Wszystkie numerki podane są po numerze VIN z serwisu ASO, wiec mam nadzieję że chyba pewne.

                                    Co do Modulu komfortu kolegi "ushe2" wymontowanie jest bardzo proste, praktycznie 2 plastiki odkręcić, wskazowka jedna śróbka jest za wyłącznikiem świateł który wyjmujemy trikiem w pozycji w lewo od zera, po wcześnijszym wciśnieciu przycisku, przekręcamy w prawo i ładnie nam przełącznik wychodzi, reszta jest juz posta.

                                    Pozdrawiam i dziekuję za pomoc

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez 13FoCuS13
                                      Kabelki nowe w serwisie to koszt 110 funtów, moduł komfortu w serwisie to koszt 340 funtów
                                      to na szrocie używki kup , zamontuj i zakoduj pod twoje wyposażenie,zwykłym najtańszym kablem kkl chyba nie zakodujesz komfortu choć tego pewny nie jestem,bawiłem sie kiedyś modułem komfortu i przekodowywałem go na inne wyposażenia i w efekcie tylko niektóre rzeczy nie działały w aucie,myśle że poprostu masz ten moduł uwalony bo przewód od diagnozy jest tylko jeden no i 2 od zasilania,ewentualnie możesz sam moduł wyciągnąć i spróbować podłaczyć na stole podając mu zasilanie

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X