Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] 1.6 BFQ -problemy, uszkodzony termostat?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] 1.6 BFQ -problemy, uszkodzony termostat?

    Zamieszczone przez aro_40
    pytanko....
    O to to to
    Wojciech Łuński

  • #2
    [O1] 1.6 BFQ -problemy, uszkodzony termostat?

    Ostanio jadąc dłuższy kawałek włączyła mi się kontolka "żółty silniczek", zauwazyłem też, że temperatura wyświetlana na szafie wzrosła o kilka stopni powyżej 90. Następnie gdy jechałem spokojnie, spora część drogi z górki, temperatura wracała do nominalnego poziomu. Po otwarciu maski stwierdziłem też, że rura od dużego obiegu gorąca - termostat zatem otwarty. Jakim sposobem silnik może się zatem przegrzewać?

    Po podłączeniu Vaga (Polski VAG), widać jedynie błąd - 17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus.

    Poobserwowałem też kilka bloków pomiarowych dot. temperatury płynu chłodzącego i tu wszystko wygląda normalnie, tzn. Przed odpaleniem mam jakieś 27 stopni, poźniej oczywiście temperatura wzrasta do 10x stopni, a więc wnioskuję, że czujnik temp wporządku. Uszkodozny prawodpodonie termostat, ta część w obudowie ze sprężyną.

    Jednak wentylatory po osiągnięciu 9x stopni załączają się.

    Żeby było mało zauwazyłem, że Polski VAG wyświetla strasznie wysokie wartości dla lamby przed katalizatorem, powinno być od -10 do 10%, ja mam natomiast 120. Czy może tak ma być do momentu rozgrzania katalizatora?

    Także przepływomierz wskazuje na bardzo podwyższone wartości ilości powietrza.

    Macie może Panowie pomysł jak to ugryźć. Wydaje mi się, że coś tu mam grubo nie tak z tym silnikiem. Auto jedzie, ale czasami lekko szarpnie.

    Wcześniej jeszcze przed tą awarią zaobserwowoałem, że po odpalniu zimnego silnika, i włączeniu ssania, auto kilka razy zgasło. Natomiast gdy ssanie się nei włączało po odpaleniu (czasami się nie włącza, mimo że silnik zimny, tak było od zawsze) wtedy obroty wporządku i nie gaśnie, pracuje normalnie.

    Nie ma żadnych innych błedów w kompie oprócz tego termostatu, po wykasowaniu i ponownym odpaleniu błąd powraca.
    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

    Komentarz


    • #3
      Raczej termostat uwalony, 'short to plus' to zdaje się przepalenie grzałki. U mnie wyskakiwał błąd 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit i nie trzymał temperatury a wentylatory włączały się przy 81 st. , po wyjęciu termostatu okazało się że te plastyki trzymające go się połamały i luźno sobie skakał. Kupiłem na allegro za 119zł BEHR TI16105 i teraz mam na postoju 105-110 st.

      Komentarz


      • #4
        niezal a jaki przebieg auta? Czy przepływka i przepustnica była kiedyś czyszczona?
        Sprawdź czy gdzieś nie ma nieszczelności pomiędzy filtrem powietrza a silnikiem, lewe powietrze może powodować poszarpywanie.
        był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
        jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



        komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

        Komentarz


        • #5
          Nawet 70tkm nie mam jeszcze. Przepływka dawnej była czyszczona, była czysta, przepustnica niedawno i adaptowana. Sprawdzę to lewe powietrze, odłaczę gaz, kupię termostat właśnie tego Behr`a i zobaczymy.

          [ Dodano: Wto 19 Sie, 14 14:49 ]
          Termostat wymieniłem, dolałem 2L płynu (aż tyle mi uciekło). Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolka temp. już się nie pojawia, to samo kontrolka check engine. Wentylatory włączają się kiedy trzeba, temperatura na szafie nie wzrasta powyżej 90st. C.

          Auto jednak nie jest w 100% sprawne, zdecyduję się na wymiane pompy paliwa, sądzę, że to ona nie trzyma ciśnienia 3 Bar i czasami powoduje mikro szarpnięcia (losowo, nie specjalnie często) podczas jazdy.

          W sumie nie zdziwiłbym się gdyby to pompa była uszkodzona bo dawniej często jeździłem na niskim poziomie paliwa i musiała dostać mocno w tyłek.

          Dodatkowo gdy załącza się odkurzacz (pompa napowietrzania spalin), po nocnym postoju potrafi nie równo pracować, tzn. tylko w czasie gdy jest włączone ssanie.

          Przykładowo jeśli odpalę silnik zimny ale ssanie nie włączy się (chyba z uwagi na wyższą temperaturę zewnętrzną) wtedy silnik pracuje idealnie.

          Ostatnim elementem, który jest tu podejrzany jest dla mnie EGR, choć działa, może czasami się zacinć. Ktoś już pisał o takim przypadku.

          Szczelność kolektora sprawdzałem Plakiem, wiem że nie jest to do końca mądre, ale wkurzyłem sie i ostro wypsikałem wszystkie rury, połączenia, ZERO REAKCJI w pracy silnika.

          [ Dodano: Wto 19 Sie, 14 14:54 ]
          Co do pompy paliwa to zastanawiam się jaką kupić. Na pewno nie jakiegoś chinola za 70zł - wkład. Zastanawiam się nad oryginałem ponad 340zł, Pierburg`iem ponad 400zł i Meat&Doria - tu nie jestem pewien czy jakość będzie wystarczająca. W internecie piszą, że wporządku no i cena niewysoka, może ktoś zna tą markę?


          Edit: Dla potomnych. Co do nierównej pracy to jednak było to lewe powietrze - uszczelki kolektora ssącego - dolne.
          "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

          O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
          O2 Tour BSE+LPG LR - MED

          Komentarz


          • #6
            Jest problem z Octavią 1,6 BFQ.
            Pięć tygodni temu na liczniku zaświecił się helikopterek i pojawił się błąd 17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat
            Wykasowałem i było OK do dziś.
            Znów zaświeciła się kontrolka i błąd ten sam.

            Nie wiem jak zachowują się wentylatory. Nie zapytałem o to właściciela.

            Mam kilka pytań.

            1. Czy czujnik na termostacie i ten obok da się wymienić czy trzeba cały termostat?
            2. Czy do wymiany termostatu muszę spuścić płyn?

            Proszę o odpowiedź.
            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz


            • #7
              1. Oddzielnie można wymienić termostat i czujnik temp. cieczy, termostat jest jako całość (nie ma w nim czujnika).
              2. Odkręć korek zbiornika, upuść kranem chłodnicy 1-2l, zakręć korek i możesz odkręcać, trochę płynu ci ucieknie a więc trzeba mieć na dolewkę.

              Komentarz


              • #8
                W tym termostacie osobnym od reszty obudowy jest tylko grzałka która wlasnie powoduje wspomniany blad

                Komentarz


                • #9
                  moleypoley, czyli co mam wymienić?
                  Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                  Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                  Komentarz


                  • #10
                    Wymien tylko czesc z termostatem jest na dwie srobki i wtyczka z latwym dostepem. 
                    przed wymiana zobacz czy wtyczka i kable sa, ok bo moze w tym tkwi problem. U mnie wewnatrz termostatu byl kabelek przegnity niewiadomo czemu. Cala jazda z tym to jest tylko po to zeby wymusic otwarcie na full termostatu przy obrotach powyzej 2500/3000 lub predkosci ponad 110km/h i wtedy idzie sygnal do komputera na wlaczenie grzalki termostatu. Dziwny patent ale powoduje nizsze spalanie. Sam termostat mechanicznie jest ok tylko zawsze musi byc cos co sie dodatkowo popsuje. 

                    Nr oe 06A 121 114A 
                    nr behr 1 773 01 500 
                    Ten behr na allegro jakies 120zl 

                    Mam nadzieje ze to pomoze  

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez moleypoley
                      przed wymiana zobacz czy wtyczka i kable sa, ok bo moze w tym tkwi problem.
                      Dziś sprawdziłem oba kabelki od czujnika do komputera silnika i są OK.
                      Termostat zakupiony.

                      Taki:
                      Link

                      [ Dodano: Czw 27 Sie, 15 11:43 ]
                      Termostat wymieniony. Błąd skasowany.
                      Teraz jeździmy i obserwujemy.
                      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                      Komentarz


                      • #12
                        Mam błąd 17701 czujnik temperatury silnika ECT zwarcie do plusa, duży wentylator włączony zawsze, zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Poczytałem posty i przekonuję się do wymiany termostatu jak powyżej. Silnik sztywno trzyma 90stC, nawet w korku, na postoju, obroty mocno falują na zimnym, sporadycznie aż do zadławienia silnika, na ciepłym w miarę równo chodzi.Czy po wymianie termostatu błąd 17701 znika czy coś jeszcze może go wywołać?

                        Komentarz


                        • #13
                          Mam pytanie, przy jakiej temperaturze powinien włączyć się duży wentylator na chłodnicy ? Według odczytu przez OBD2 bletooth i Torque temperatura płynu chłodzącego czasem dochodzi do 109 (przeważnie 104-106) stopni a wentylator nie rusza.
                          Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                          Komentarz


                          • #14
                            O ile dobrze pamiętam to powyżej 110 stopni.

                            Komentarz


                            • #15
                              U mnie włączał się przy 108 stopniach i zbijał temperaturę do 104.
                              Mogą być małe odchyłki od tych wartości.
                              Vagiem można zrobić test elementów wykonawczych, w tym też wentylatorów.

                              Komentarz


                              • #16
                                No to szukam Vaga lub kogoś z Vagiem z KR
                                Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X