Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Te korekcje dobrze nie wyglądają . Obie powinny być mniej więcej na zero . Gdy miałem nieszczelność to górną miałem na -0.3 a dolną powyżej + 10 . U Ciebie jest ubogo zarówno w czasie jazdy jak i na biegu jałowym . Wygląda tak jakby dostawał zbyt mało benzyny . I teraz pytanie , czy przepływka źle zlicza masę powietrza czy coś kuleje w zasilaniu paliwem ( pompa , filtr , wtryskiwacz ) Może jakieś brudne paliwo ...

    Komentarz


    • #77
      Jak miałeś niedawno remont silnika to majster mógł coś źle dokręcić albo podwinąć jak u kolegi Kot72 przy UPG.

      Co do odczytu korekty na wolnych obrotach to muszę sprawdzić logi. Wydaje mi się , że do 10% jeszcze nie dobiło.

      Logi wskazują na nieszczelność ale przy max obrotach do jakich doszedł przepływka powinna osiągnąć 80g/s a tam było w maxie 60. Inna sprawa, że nie było robione to pod obciążeniem.

      Komentarz


      • #78
        Dodam od siebie jeszcze, że świst powietrza, syczenie w okolicy przepustnicy to normalna sprawa.
        To nie jest objaw nieszczelności. Przepustnica ma ostre krawędzie wewnątrz i daje to taki efekt.
        "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

        O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
        O2 Tour BSE+LPG LR - MED

        Komentarz


        • #79
          Mój log, z grupą 001 - Darmowy hosting plików - wrzucaj i dziel się plikami za darmo | 25.8.18.xls

          a tu log nowej dobrej przepływki, dla tych co szukają dziury w dolocie : Darmowy hosting plików - wrzucaj i dziel się plikami za darmo | nowa przepływka.xls
          Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • #80
            wrzuć na vaglogi albo malone tuning

            Komentarz


            • #81
              Czy lewe powietrze może łapać przez bagnet oleju? Zauważyłem pęknięcie i odpadnięcie kawałka pomarańczowego plastiku rurki prowadzącej bagnet w miejscu gdzie łączy się ona z silnikiem, było tam nawet lekkie zapocenie, posklejałem to taśmą izolacyjną ale przez kiepski dostęp nieciekawie to wyszło. Sprawdziłem później przepływ powietrza w vagu i jakby odrobinę się zwiększył ale nie jestem pewien.

              Komentarz


              • #82
                Tak, może. Jest nawet filmik na YouTube gdzie koleś wyjmuje bagnet i korekty się zmieniaja , a później stabilizują . Dotyczy to tematu Fuel Trim... . Wymiana bagnetu to łatwa sprawa, jedynie co to trzeba uważać żeby resztki nie wpadły do miski olejowej.

                Komentarz


                • #83
                  Ruszyłeś coś dalej z tematem 16555 ?? nadal masz błąd czy już się z nim uporałeś ??

                  Komentarz


                  • #84
                    Nadal jest, zobaczę co będzie jak wymienię tą rurkę.

                    Komentarz


                    • #85
                      Rozumiem, że przepływki w dalszym ciągu nie sprawdziłeś...??

                      Moja rada to przy montażu nowego prowadnika bagnetu , dobrze podgrzej koniec wkładany w blok np wrzątek lub nad palnikiem. Wtedy łatwiej wchodzi.

                      Komentarz


                      • #86
                        Nie było okazji do zrobienia logów.

                        Komentarz


                        • #87
                          Dziś z ciekawości wyciągnąłem bagnet na pracującym silniku z podpietym VCDS'em. Wyskoczył mi błąd 16555, ale nie zapalił się check, także nieszczelny prowadnik bagnetu, też może powodować ten błąd.

                          Komentarz


                          • #88
                            Wymieniłem ten plastik, z góry nie wyglądał tak źle ale po demontażu ukazał się dramat, był mocno spękany. Po nałożeniu nowego od razu zauważyłem poprawę w pracy silnika, po przejechaniu 25km na szybko podpiąłem vaga i przepływka pokazywała 1,9-2 g/s, korekty k32 +2,3 +7,4. Trzeba je wykasować czy same się zmienią? Dodam jeszcze że hamulec stał się nieco twardszy i wyżej bierze. Być może jeszcze gdzieś jest nieszczelność bo parametry nadal nie są za dobre?
                            Ostatnio edytowany przez luckd; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • #89
                              A co z tą odpowietrzeniem odmy, kleiłeś ją tą taśmą ? Widocznie znalazłeś miejsce gdzie zaciągał to powietrze. Kupiłeś oryginalny prowadnik bagnetu z ASO czy zamiennik ?

                              Komentarz


                              • #90
                                Owinąłem taśmą teflonową rurkę wlotową i nałożyłem na to odmę, ciasno weszła. Kupiłem oryginał, jest tam jeszcze oring, gdybym wiedział też bym go wymienił.

                                Komentarz


                                • #91
                                  Oring ?? W ktorym miejscu sie go zaklada ?? Ja kupilem prowadnik bagnetu z Febi i był tylko plastikowy prowadnik.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Oring jest na rurce która wystaje z silnika.

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Może jeszcze przewód podciśnieniowy od serva ? Czasem przy pękniętym przewodzie lub uszkodzonym zaworku zwrotnym też może zasysać lewe powietrze do kolektora . Sprawdzaj korekty krótkoterminowe w grupie 001 . W grupie 032 po odpięciu aku lub kasowaniu błędów powinny się wyzerować .

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Znalazłem następną nieszczelność przy wtryskiwaczu, czeka mnie kolejny demontaż kolektora i wymiana gumek na wtryskach. Macie jakieś rady odnośnie ich wymiany? Wymienić tylko dolne czy od razu wszystkie 8? ELRING 893.889 będą ok bo oryginały były chyba z Boscha i są 2x droższe?

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Czym sprawdzasz tą nieszczelność ? Papierosem czy kadzidełkiem ?

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            To sprawdzanie dymem tak nie za bardzo mi wychodziło, zastosowałem inną metodę. Trzeba zdjąć rurę powietrza od strony przepływomierza i założyć na nią rękawice z cienkiej gumy (można inaczej zaślepić tą rurę, byle było szczelnie), następnie z drugiej strony silnika zdejmujemy cienki wężyk z regulatora paliwa i dmuchamy w niego (można wspomóc się dymem z papierosa) do momentu aż rękawica napompuje się (nie można przesadzać z ciśnieniem bo rękawica spadnie), zatykamy wężyk palcem i obserwujemy rękawice czy schodzi z niej powietrze. U mnie po napompowaniu od razu było słychać syczenie ale nawet przy pomocy dymu nie byłem w stanie dojrzeć czy to leci z wtrysku czy z uszczelki kolektora, dopiero jak popsikałem wodą to zaczęło bulgotać z pod wtrysku.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...
                                            X