Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Namiarów nie mam. W niektórych VAGach notorycznie padały czujniki poziomu oleju, nie wiem jak w BFQ

    Komentarz


    • #27
      Akumulator wymieniony, siedzi nowiutka Westa Forse 55Ah. Niestety nie rozwiązało to problemu. Nadal wyskakuje błąd 16514. Dziwne tylko, że to błąd grzałki sondy, czyli powinien wyskakiwać na zimnym silniku, a on wyskakuje na ciepłym, bez jakiś specjalnych charakterystycznych momentów.

      Reasumując: sonda wielokanałowa oryginalna wymieniona pół roku temu, przewody od sondy do puszki przeglądnięte, akumulator wymieniony. Rezultat mizerny.
      Czas się wybrać na tą analizę pompy paliwowej.

      Spytam jeszcze raz o namiary na speca w świętokrzyskim, który to ogarnie...

      Komentarz


      • #28
        Wiesz to ze coś jest nowe nie znaczy że nei jest wadliwe... ja bym słal na ggwarancje z dopiskiem że jest błąd... Jak nie to ECU może coś mieszać, zakładając że reszta jest na prawde git.

        Komentarz


        • #29
          Nie mam jak wysłać, gdyż sondę wymienił poprzedni właściciel i nie ma już na nią papieru
          Auto lekko faluje na obrotach w zakresie 750-1000 na biegu jałowym. Pracuje równo, po czym na chwilę podbije do tysiąca (na ok 3 sekundy i powraca do 750). Walnięta
          sonda może takie falowanie powodować? Czy może właśnie to falowanie oznacza inną przyczynę błędu 16514? np lewe powietrze / pompa paliwa / przepustnica. Tylko czy wtedy nie było by innych błędów?

          Zastanawiam się nad zakupem innej sondy, tylko jakie oznaczenie powinna mieć? Coś takiego Boscha znalazłem: 0258007351
          Link

          Ale jest też taka droższa :
          Link


          Komentarz


          • #30
            u mnie jest tak ze mam też Octavię 1 1,6 mam LPG i wywala mi ten sam błąd jako sporadyczny i dotyczy to TYLKO zimnego silnika.
            po skasowaniu adaptacji (na benzynie) VCDS'em auto w trakcie rozgrzewania robi korektę +25... zanim włączy się w ogóle instalacja gazowa oczywiście. Po przekroczeniu ~30-40 stopni wody, korekta wraca do normy i Octavia jeździ z korektami ~0%. Sytuacja ma się tak przy każdym odpaleniu nawet jak korekty długoterminowe pójdą na +.
            Błąd jest spowodowany jakąś awarią na benzynie.
            Kolesie od LPG sprawdzili cały układ dolotowy i jest w 100% szczelny, sprawdzona została sonda lambda (przed założeniem LPG założyłem nową), przepływomierz , SAI i parę innych rzeczy ale nie pamiętam już co, "mapy się pokrywają" widziałem to na wykresie i tak mi tłumaczono
            Co ciekawe w lecie tego błędu nie było więc dopóki nie wywala mi Checka na desce i jest to tylko "ślad" po błędzie, a auto jeździ, nie gaśnie, nie szarpie (lekkie szarpanie jest na zimnym przy ujemnych temperaturach ale to chyba dotyczy większości ) auto ma moc więc na razie daję sobie spokój tym bardziej że sporo kasy już na razie władowałem w inne rzeczy
            Gazownik sugeruje że tu przydałby się być możne ktoś kto ogarnia elektronikę auta. Może na wiosnę się tym zajmę, na razie śmigam

            Komentarz


            • #31
              Tu raczej są do sprawdzenia dwie rzeczy:
              1) czy korekta też idzie dużo na plus na benzynie na ciepłym silniku
              2) ciśnienie paliwa

              Komentarz


              • #32
                Dziś wymieniłem sondę - oczywiście na BOSCH. Okazało się, że poprzedni właściciel wcale nie włożył oryginału tylko ENGITECH 600017. Mam nadzieję, że to było przyczyną tego błędu 16514. Pojeżdżę i potestuję. Oczywiście podziele się za jakiś czas rezultatem. Oby check się już więcej nie zapałił...

                Komentarz


                • #33
                  Przejechane ponad 300km, check się ani razu nie zapalił. Wygląda na to, że wszystko jest OK.

                  Podsumowując:
                  16555 - pęknięty wąż odmy
                  16514 - nieoryginalna nowa sonda lambda firmy Engitech (badziew Intercarsu za ponad 300zł, oryginał kupiłem w podobnych pieniądzach)

                  PS. Jak sprzedający mówi, że włożył oryginalną sondę, nie wierzcie mu tylko sami sprawdźcie. Nawet jak poprosicie później mechanika aby zweryfikował czy tam siedzi oryginał i ten stwierdzi, że tak, sonda jest oryginalna, też mu nie wierzcie. Miejcie zaufanie do siebie a do innych z rezerwą.

                  Komentarz


                  • #34
                    Megaremek, podaj jeszcze nr tej oryginalnej sondy, którą kupiłeś i zamontowałeś oraz bezreklamowo podaj nazwę sklepu lub link do niego. Przyda się dla pozostałych użytkowników BFQ - szczególnie dla mnie, bo też mam błąd 16514 przy166 tys. przebiegu w tym 130 tys. na LPG i rozważam wymianę sondy. Napisz jeszcze swoje spostrzeżenia po 1000 - 1500 km.

                    Komentarz


                    • #35
                      msemafor,

                      Nr sondy lambda: 0258007351
                      zakupiłem tutaj: Link Już drugi raz tam kupowałem, wcześniej był oryginalny termostat.

                      Robiłem śledztwo i sonda lambda BOSCH 0258007351 to jest ta sama sonda co BOSCH 1K0998262D, z tym, że wcześniej właśnie oznaczenie jej było 0258007351, a później zmienili na 1K0998262D (w zależności czy to VW, Skoda, Seat czy Audi). A skoro to to samo, to po co przepłacać.

                      Bo, generalnie wszędzie teraz podają, że oryginał do Skody Octavii BFQ to 1K0998262D

                      Przeglądnąłem dziesiątki forum grup VAG (nie tylko polskich) i wszędzie do BFQ wkładali właśnie 0258007351.

                      Mam w styczniu kilka wyjazdów zaplanowanych, to te 1000-1500km przejadę niebawem i napiszę swoje spostrzeżenia.

                      Komentarz


                      • #36
                        Przejechałem 1200km na nowej sondzie BOSCH 0258007351. Wszystko jest OK, check się ani razu nie zapalił. Zatem potwierdzam, błąd 16514 powodowała nowa sonda lambda firmy Engitech 600017 z Intercarsu. Wystrzegajcie się zamienników jak ognia. 16555 - powodował pęknięty przewód odmy. Autko wreszcie chodzi tak jak powinno.

                        Komentarz


                        • #37
                          Odgrzeje kotleta, u mnie też występował błąd 16555, na początku wyczyściłem odmę i wymieniłem wężyk od podciśnienia, check się nie zapalał, ale co ileś km był błąd sporadyczny po podłączeniu do vaga. Wkurzyłem się i kupiłem oryginalną odmę VW, niestety błąd ciągle jest w pamięci, myślałem , że to nieszczelność w dolocie , niestety muszę szukać dalej. Dodam , że uszczelki od kolektora dolotowego są nowe.

                          Komentarz


                          • #38
                            Megaremek, jak Twoja nowa sonda? Wszystko działa OK po trzech miesiącach użytkowania? Check Engine lub błąd 16514 nie pojawia się?
                            Możesz dla porównania też napisać ile zapłaciłeś za wymianę?
                            Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

                            Komentarz


                            • #39
                              Niestety po przejechaniu 5000km problem powrócił. Doszły do tego sporadyczne wypadające zapony i osłabł na mocy.
                              Wymieniłem świece (NGK), przewody (NGK), pompę paliwa (Magnet Maranelli), przepływomierz (Hitachi), filtr paliwa. Dolot przeglądnąłem. Efektem jest znów niby poprawna praca silnika. Brak wypadania zapłonów, brak falowania, jest normalna moc. Jednakże błąd P0130 czyli 16514 nadal się pojawia.

                              Zaczynam myśleć, że winnym jest ECU, lub styki w nim. Mieliście taki przypadek? Gdzie szukać braku styku w ECU?
                              Tylko czemu przez pół roku wszystko było ok? Znów sonda do wymiany?

                              Komentarz


                              • #40
                                Wczoraj bez błędu przejechała 400km, a dziś po przejechaniu 2km, gdzie silnik dopiero osiągnął temp 70stC wywaliło znów błąd.
                                Dodam, że wczoraj przez pierwszych 10km czułem delikatnie nierówną pracę silnika i delikatne przyduszanie silnika. Na trasie problem zanikł.

                                Co to za cholerstwo ?

                                Komentarz


                                • #41
                                  A jak ze zużyciem oleju ? W normie czy dolewasz często ?

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Kolego sprawdź lewe powietrze plakiem oraz zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego na zimnym. Czy jest całkowicie czysty w środku?
                                    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      W zależności od stylu jazdy. Przy agresywnej to i 0,5l wleję na 1000km

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez niezal Zobacz wpis
                                        Kolego sprawdź lewe powietrze plakiem oraz zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego na zimnym. Czy jest całkowicie czysty w środku?
                                        Jest czysty. W zimę z setkę ubyło ale w lecie trzyma poziom.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          16514 nie zapala się od ilości kilometrów, tylko prób uruchomienia silnika, wg mnie po 5 uruchomieniu, też z tym ustrojstwem jeżdżę. Przy czym check zapala się nie od razu na zimnym po 5 odpaleniu, ale w trakcie jazdy na już nagrzanym.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
                                            16514 nie zapala się od ilości kilometrów, tylko prób uruchomienia silnika, wg mnie po 5 uruchomieniu, też z tym ustrojstwem jeżdżę. Przy czym check zapala się nie od razu na zimnym po 5 odpaleniu, ale w trakcie jazdy na już nagrzanym.
                                            Coś w tym jest, bo zapala się jak jest błąd potwierdzony. Wcześniej zapisuje się jako sporadyczny ale kontrolka się nie zapala. Może wymaga 5-krotnego potwierdzenia. Teraz wracając z pracy 4 razy odpalałem. Zobaczę rano czy wg Twojej teorii check się zapali.

                                            Natomiast jeszcze jedna rzecz: znów go przyduszało podczas jazdy. U mnie w mieście padało, czyli chyba wilgoć ma tutaj wpływ.
                                            Obstawiam zatem na problem elektryczny/elektroniczny...

                                            Cewka? ECU? gdzieś jakiś PIN lub przewód? Wtyczka od 1 sondy przeglądnięta i jest ok. Gdzie zatem szukać?


                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Ja u siebie mogę liczyć jeszcze na problemy z prądem, aku od fabryki, stan altka nieznany bo nie zaglądałem, mi światła i cyferblat przygasa jak szybę otwieram. Nie wiem czy grzanie sondy jest na jakimś przekaźniku, jak dużo prądu potrzebuje na grzanie to może styki przekaźnika już nadpalone.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Dziś 5 odpalenie, nie zapalił się Check, więc jednak nie co 5 odpalenie tak jak myślałeś mark711.

                                                Natomiast dusiło go całą drogę strasznie...
                                                Na prawdę już nie mam pomysłów co to może być.

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Sprawdź wtyczkę ECU, u mnie była tam woda i zielone piny, vag pokazywał błędy przepustnicy.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Takie braki mocy to raczej będzie coś z układem zapłonowym . Cewka lub świeca . Warto podpiąć skaner i sprawdzić w którym cylindrze wywala zapłon . U mnie kiedyś była podobna sytuacja . Sprawcą była nowa ( wadliwa ) świeca . Na szczęście był to pierwszy cylinder więc łatwo dało się wymienić .

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X