Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Świece wymieniałem, na starych i nowych to samo, tak więc świece raczej ok. W VAGCOM pokazywało sporadyczne wypadanie na 3 cylindrze.
    Obstawiam zatem cewkę jak już.

    Sprawdzę tą wtyczkę w ECU. Tam w podszybiu jest komputer? Możecie jakieś małe instrukcje dać?

    Psiknąłbym jeszcze plakiem cały dolot i tu pytanie jak: psikać wszędzie po rurach i plastikach dolotu i patrzeć czy obroty się podnoszą?

    Komentarz


    • #52
      Komputer jest na środku podszybia, trzeba obie połówki podszybia zdjąć. Ale przy wypadaniu zapłonu to faktycznie raczej cewka lub przewód. Jeśli 3 cylinder stwarza problemy to sprawdź jeszcze czy przewód dobrze siedzi na świecy, dostęp do niej jest najtrudniejszy i czasami może być nie do końca wciśnięty.

      Komentarz


      • #53
        Przy małych nieszczelnościach plak nic nie da . Niewielka nieszczelność nie spowoduje mulenia bo lambda wzbogaci i wyrówna . Sprawdź przepływ powietrza na wolnych obrotach . Jeśli będzie w normie to szkoda szukać nieszczelności . Zarówno na benzynie jak i na LPG jest taka sama sytuacja ?

        Komentarz


        • #54
          Z tą wilgocią to może być jakiś trop. U mnie też mam czasami błąd sondy , jak jest wilgotno ( popada deszcz albo np myjnia ) , tylko że u mnie jest tylko sporadyczny, nie pali się check. A to duszenie samochodu, to nie wygląda też czasem jakby takie przerywanie, " szarpanie ??

          Może któryś z kabli od cewki ma już przebicie albo sama sama cewka już siada. Pomysł ze sprawdzeniem pinów od ECU, który ktoś już zaproponował, też nie jest zly.

          Komentarz


          • #55
            Mam czystą benzynę. Dziś gorąco i też go muliło, chyba że jeszcze wilgoć po wczorajszym była. Szarpania ani przerywania nie czuję, tylko brak właściwej mocy.
            W zasadzie dziś wyglądało to tak, że w ogóle nierówno na zimnym chodził i podbijał co chwila obroty pod 1000 i wtedy moc jakby wracała. Jak dojechałem do pracy to już obroty były ok ale nadal go dusiło.

            Cewka dawała by błąd sondy?

            Sprawdzę ECU w pierwszej kolejności.

            Komentarz


            • #56
              Cewka nie będzie miała związku z sondą . Tak czy siak trzeba sprawdzić podstawowe parametry po podłączeniu do komputera . Może jakieś syfiaste paliwo zatankowałeś ?

              Komentarz


              • #57
                Paliwo zawsze tylko orlen albo circle, na tych samych stacjach. Problem sondy wiążę z problemem duszenia, więc chyba nie cewka jednak. Oddam go do elektromagika i niech szuka przyczyny... ja za dużo już sam rzeczy powymieniałem, jak się okazuje zbędnie. Ale jeszcze w weekend zajrzę w te kostki ECU.

                Komentarz


                • #58
                  Mnie też dopadł błąd ubogiej mieszanki 16555, szukałem nieszczelności ale nic nie znalazłem. Zastanawiam się czy to nie będzie wina przepływki. Na wolnych obrotach mam wartość 1,7-1,9 g/s, korekty w grupie 32 +3 +9,8.
                  Tu jeszcze log statyczny ale chyba źle zrobiony
                  403 Forbidden
                  Co sądzicie?

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez luckd Zobacz wpis
                    Co sądzicie?
                    Ja sądze że jedyny sposób na spr przepływki to log dynamiczny. Koniecznie na Pb.
                    Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                    Cewka nie będzie miała związku z sondą .
                    Wypadający zapłon to niespalone, paliwo i niespalone powietrze. Takźe powietrza jest za dużo i może wyrzucić błąd mieszanki. Choć faktycznie to rzadkość.
                    Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez luckd Zobacz wpis
                      Mnie też dopadł błąd ubogiej mieszanki 16555, szukałem nieszczelności ale nic nie znalazłem. Zastanawiam się czy to nie będzie wina przepływki. Na wolnych obrotach mam wartość 1,7-1,9 g/s, korekty w grupie 32 +3 +9,8.
                      Tu jeszcze log statyczny ale chyba źle zrobiony
                      403 Forbidden
                      Co sądzicie?
                      Jak jesteś pewien na 100% , ze nie masz nieszczelności to komputer w samochód, długa prosta i 3 bieg do odcięcia. Jedyny słuszny sposób na sprawdzenie przepływki. Możesz jeszcze kupić jakiś dobry środek do czyszczenia przepływomierza np z Liqui Moly . Cała operacja czyszczenia nie jest trudna a może przynieść oczekiwany efekt. Powodzenia

                      ( Jak twoje branie oleju po remoncie, wysłałem Ci info na priv , ale cisza w eterze ?? )

                      Może nie mieć związku, ale kiedy zmieniłeś filtr powietrza ??
                      Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                      Komentarz


                      • #61
                        Sorki ale nie zauważyłem tego priva, na dalsze efekty remontu trzeba troszkę poczekać bo nie robię dużych przebiegów. Przepływomierz był czyszczony wielokrotnie, filtr powietrza ma ok 7 tys.przebiegu, na 100% nie jestem pewien szczelności ale psikałem plakiem bez widocznych efektów. Kupiłem nawet używaną przepływkę ale okazała się niesprawna, na szczęście udało się odzyskać kasę, nowa niestety trochę kosztuje i nie chciałbym niepotrzebnie jej kupować. Które grupy robi się w logu 2+33 ?
                        Ostatnio edytowany przez luckd; 23791.

                        Komentarz


                        • #62
                          Ok. Rozumiem. Mimo wszystko jestem ciekaw, odpisz kiedys po kilku tkm.

                          Log robisz z grupą gdzie masz przepływ powietrza. Nie pamiętam z którą ja robiłem, ale chyba z 002. Grunt to bezpieczny odcinek gdzie możesz się rozpędzić.

                          Komentarz


                          • #63
                            Z doświadczenia napiszę, że metoda na Plaka nie zawsze działa. Ostatnio podejrzewając nieszczelność pryskałem tu i tam i reakcji nie było.
                            Wkurzyłem się i wymieniłem uszczelki kolektora plus zwyczajowo użyłem trochę czerwonego sylikonu.
                            Okazała się, ze nieszczelność była. Teraz znowu odpala normalnie, nie trzęsie na wolnych obrotach, nie ma też błędu 16555. Chodzi idealnie muszę przyznać.
                            Nie ma też tych charakterystycznych mikro szarpnięć przy przyśpeiszaniu.
                            Nawet mikro nieszczelność i ten silnik kuleje. Weźcie sobie do serca tę radę. Pisano już o tym wiele razy.

                            Przykręcając kolektor róbcie to stopniowo i uważajcie na dwie śruby kolektora, te które równocześnie trzymają wspornik pompy SAI.
                            Je polecam dociągać na samym końcu. Kolektor ma ten feler, że posiada tylko dwie śruby na każdy cylinder i moim zdaniem to jest powodem nieszczelności. Uszczelki często nie przylegają równomiernie, najczęściej wtedy gdy silnik zimny, wtedy są mało elastyczne.
                            Kolektor przykręcamy z niedużą siłą. Nie należy tego robić na "pałę"
                            Ostatnio edytowany przez niezal; 14477.
                            "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                            O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                            O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                            Komentarz


                            • #64
                              Prawie na pewno masz nieszczelność . Prawidłowy przepływ powietrza w BFQ ( przy 672 obr/min ) to ok 2.20 g /s bez włączonych odbiorników elektrycznych . Przepływkę zostaw w spokoju . Do sprawdzenia i wymiany będą uszczelki kolektora . Odmę masz całą ? Jeśli wiekowa to też warto wymienić .

                              Komentarz


                              • #65
                                Odma wygląda na całą, muszę ją jeszcze dokładnie obejrzeć ale niedawno miałem remont robiony to mechanik by coś wypatrzył. Uszczelki dolne kolektora wymieniałem ze 2 lata temu, górne niedawno już po remoncie. Jedynie co mnie niepokoi to taki głuchy, tępy, jednostajny świst z okolicy przepustnicy, u was też tak jest?

                                Komentarz


                                • #66
                                  Jeśli słysz świst którego wcześniej nie było to jest wysoce prawdopodobne że kolektor po remoncie został źle złożony . Mnie tak w zeszłym roku załatwił mój mechanik jak wstawiłem auto na wymianę UPG . Jak składali ( szybko - szybko ) to im się zawinęła jedna z uszczelek pomiędzy częściami kolektora . Gdy samochód odebrałem to od początku nie podobała mi się praca silnika . Słychać było dziwny gwizd ( nie mogłem zlokalizować ) . Przepływ powietrza miałem ok 1.74 g/s . Zimę jakoś przejeździłem . Wiosną , gdy zrobiło się ciepło .... 16555 wywaliło . Rozkręciłem kolektor . Jedna z uszczelek była już w strzępach . Po wymianie jak ręką odjął . Nieszczelność wykryłem dymem z papierosa . Musi być bezwietrzna pogoda .

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Zamieszczone przez luckd Zobacz wpis
                                    Odma wygląda na całą, muszę ją jeszcze dokładnie obejrzeć ale niedawno miałem remont robiony to mechanik by coś wypatrzył. Uszczelki dolne kolektora wymieniałem ze 2 lata temu, górne niedawno już po remoncie. Jedynie co mnie niepokoi to taki głuchy, tępy, jednostajny świst z okolicy przepustnicy, u was też tak jest?
                                    Mam podobnie. Jak dla mnie to jest to świst zasysanego powietrza przez przepustnicę.

                                    Nie uważam, że sprawdzenie przepustnicy to zły pomysł. Wszyscy się boją przeciągnąć raz samochód do odcinki, jakby to miało zaszkodzić silnikowi.

                                    Odma do sprawdzenia jak sugerują koledzy to dobry pomysł, w szczególności. Czasami winny może być wężyk od podciśnienia idący od odmy do kolektora. Parcieje i nie trzyma podciśnienia. Ogólnie temat rzeka i dużo rzeczy do dokładnego przejrzenia.
                                    ​​​

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                                      Jeśli słysz świst którego wcześniej nie było to jest wysoce prawdopodobne że kolektor po remoncie został źle złożony . Mnie tak w zeszłym roku załatwił mój mechanik jak wstawiłem auto na wymianę UPG . Jak składali ( szybko - szybko ) to im się zawinęła jedna z uszczelek pomiędzy częściami kolektora . Gdy samochód odebrałem to od początku nie podobała mi się praca silnika . Słychać było dziwny gwizd ( nie mogłem zlokalizować ) . Przepływ powietrza miałem ok 1.74 g/s . Zimę jakoś przejeździłem . Wiosną , gdy zrobiło się ciepło .... 16555 wywaliło . Rozkręciłem kolektor . Jedna z uszczelek była już w strzępach . Po wymianie jak ręką odjął . Nieszczelność wykryłem dymem z papierosa . Musi być bezwietrzna pogoda .
                                      Ten gwizd, który słyszałeś nasilał się wraz z dodawaniem gazu ? U mnie po wymianie uszczelek , odmy i przepływomierza, nadal słychać taki nazwijmy to świst przy dodawaniu gazu jak jade. Ale wydaje mi się , że to słychać silnik i to podciśnienie, które się wytwarza ??


                                      U mnie nie ma błędu 16555, a podciśnienie na biegu jałowym przy 672obr mam 1,7-1,9g/s. Co wy na to ?
                                      Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Ten świst mam od początku od kiedy mam auto, mały wężyk podciśnienia wymieniony wraz z całą rurą powietrza. Czy w logu wyjdzie co zawodzi przepływomierz czy lewe powietrze?
                                        Dodam jeszcze że błąd 16555 pojawia się ciągle, raz natomiast pojawił się po odpaleniu błąd 17743 i auto weszło w tryb serwisowy, po ponownym odpaleniu było już ok.
                                        Ostatnio edytowany przez luckd; 23791.

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Przepływka wyjdzie tylko pod pełnym obciążeniem do odcięcia. Co do lewego powietrza to najlepiej sprawdzić na biegu jałowym. Skoro już tyle rzeczy wymieniłeś to zrób ten log dla swojego spokoju.

                                          Ten drugi błąd jest związany z lewym powietrzem. Za dużo niezmierzonego powietrza do benzyny.
                                          Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            luckd , wszystkie błędy jak również odczyty z grupy 032 wskazują na nieszczelność . Trzeba się zabrać za poszukiwanie . Kolektor lub odma .
                                            shanzi , to że nie wywala Tobie błędu świadczy tylko o tym że granica regulacji lambda nie została jeszcze przekroczona . Jeśli zbliża się do + 10 to tylko kwestia czasu ... Jakie masz odczyty na wolnych , na PB , w grupie 001 ?

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Ponieważ jeszcze nie rozpracowałem opcji odpisywania na wiadomości ( nie widzę opcji ,, odpowiedz " ) to odnośnie metody ,, na papierosa " napiszę tutaj . Warunki do sprawdzenia : bezwietrzna pogoda , zdjęta pokrywa górna ozdobna , silnik pracuje na biegu jałowym . Zapalasz papierosa . Jeśli nie palisz to poproś o pomoc osobę palącą . Tlący się papieros umieszczasz ok 10 cm od łączenia połówek kolektora . W przypadku nieszczelności dym zostanie natychmiast wessany i będzie to doskonale widoczne . Jeśli sprawdzasz dolne to papieros na drucie plus latarka aby było widać . Można chyba alternatywnie użyć kadzidełka . Też dymi . Pzdr .

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Zrobiłem test kadzidełka ale nic nie znalazłem.

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Jednak gdzieś lewe powietrze podsysa ... Tam LPG masz założone ? Aby wygenerował się błąd 16555 to już raczej musi być duża nieszczelność . U mnie jedna z czterech uszczelek na łączeniu połówek kolektora praktycznie nie istniała . Test dymny powinien nieszczelność wyłapać . Może jednak odma ... W wariancie pesymistycznym coś z dawkowaniem paliwa . Zbyt mało paliwa w stosunku do powietrza też wygeneruje 16555 . Dlatego pytam na jakim paliwie jeździsz .

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Nie mam gazu, od ostatniego kasowania błędu co prawda nie wiele przejechałem ale dziś jak sprawdzałem to błędu nie było. Parametry przepływki nie zmieniły się, delikatnie spadła korekcja lambda na kanale 32 i wynosi +4,7 +7

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X