Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Te korekcje dobrze nie wyglądają . Obie powinny być mniej więcej na zero . Gdy miałem nieszczelność to górną miałem na -0.3 a dolną powyżej + 10 . U Ciebie jest ubogo zarówno w czasie jazdy jak i na biegu jałowym . Wygląda tak jakby dostawał zbyt mało benzyny . I teraz pytanie , czy przepływka źle zlicza masę powietrza czy coś kuleje w zasilaniu paliwem ( pompa , filtr , wtryskiwacz ) Może jakieś brudne paliwo ...

    Komentarz


    • #77
      Jak miałeś niedawno remont silnika to majster mógł coś źle dokręcić albo podwinąć jak u kolegi Kot72 przy UPG.

      Co do odczytu korekty na wolnych obrotach to muszę sprawdzić logi. Wydaje mi się , że do 10% jeszcze nie dobiło.

      Logi wskazują na nieszczelność ale przy max obrotach do jakich doszedł przepływka powinna osiągnąć 80g/s a tam było w maxie 60. Inna sprawa, że nie było robione to pod obciążeniem.

      Komentarz


      • #78
        Dodam od siebie jeszcze, że świst powietrza, syczenie w okolicy przepustnicy to normalna sprawa.
        To nie jest objaw nieszczelności. Przepustnica ma ostre krawędzie wewnątrz i daje to taki efekt.
        "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

        O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
        O2 Tour BSE+LPG LR - MED

        Komentarz


        • #79
          Mój log, z grupą 001 - Darmowy hosting plików - wrzucaj i dziel się plikami za darmo |

          a tu log nowej dobrej przepływki, dla tych co szukają dziury w dolocie : Darmowy hosting plików - wrzucaj i dziel się plikami za darmo |
          Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

          Komentarz


          • #80
            wrzuć na vaglogi albo malone tuning

            Komentarz


            • #81
              Czy lewe powietrze może łapać przez bagnet oleju? Zauważyłem pęknięcie i odpadnięcie kawałka pomarańczowego plastiku rurki prowadzącej bagnet w miejscu gdzie łączy się ona z silnikiem, było tam nawet lekkie zapocenie, posklejałem to taśmą izolacyjną ale przez kiepski dostęp nieciekawie to wyszło. Sprawdziłem później przepływ powietrza w vagu i jakby odrobinę się zwiększył ale nie jestem pewien.

              Komentarz


              • #82
                Tak, może. Jest nawet filmik na YouTube gdzie koleś wyjmuje bagnet i korekty się zmieniaja , a później stabilizują . Dotyczy to tematu Fuel Trim... . Wymiana bagnetu to łatwa sprawa, jedynie co to trzeba uważać żeby resztki nie wpadły do miski olejowej.

                Komentarz


                • #83
                  Ruszyłeś coś dalej z tematem 16555 ?? nadal masz błąd czy już się z nim uporałeś ??

                  Komentarz


                  • #84
                    Nadal jest, zobaczę co będzie jak wymienię tą rurkę.

                    Komentarz


                    • #85
                      Rozumiem, że przepływki w dalszym ciągu nie sprawdziłeś...??

                      Moja rada to przy montażu nowego prowadnika bagnetu , dobrze podgrzej koniec wkładany w blok np wrzątek lub nad palnikiem. Wtedy łatwiej wchodzi.

                      Komentarz


                      • #86
                        Nie było okazji do zrobienia logów.

                        Komentarz


                        • #87
                          Dziś z ciekawości wyciągnąłem bagnet na pracującym silniku z podpietym VCDS'em. Wyskoczył mi błąd 16555, ale nie zapalił się check, także nieszczelny prowadnik bagnetu, też może powodować ten błąd.

                          Komentarz


                          • #88
                            Wymieniłem ten plastik, z góry nie wyglądał tak źle ale po demontażu ukazał się dramat, był mocno spękany. Po nałożeniu nowego od razu zauważyłem poprawę w pracy silnika, po przejechaniu 25km na szybko podpiąłem vaga i przepływka pokazywała 1,9-2 g/s, korekty k32 +2,3 +7,4. Trzeba je wykasować czy same się zmienią? Dodam jeszcze że hamulec stał się nieco twardszy i wyżej bierze. Być może jeszcze gdzieś jest nieszczelność bo parametry nadal nie są za dobre?
                            Ostatnio edytowany przez luckd; 23791.

                            Komentarz


                            • #89
                              A co z tą odpowietrzeniem odmy, kleiłeś ją tą taśmą ? Widocznie znalazłeś miejsce gdzie zaciągał to powietrze. Kupiłeś oryginalny prowadnik bagnetu z ASO czy zamiennik ?

                              Komentarz


                              • #90
                                Owinąłem taśmą teflonową rurkę wlotową i nałożyłem na to odmę, ciasno weszła. Kupiłem oryginał, jest tam jeszcze oring, gdybym wiedział też bym go wymienił.

                                Komentarz


                                • #91
                                  Oring ?? W ktorym miejscu sie go zaklada ?? Ja kupilem prowadnik bagnetu z Febi i był tylko plastikowy prowadnik.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Oring jest na rurce która wystaje z silnika.

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Może jeszcze przewód podciśnieniowy od serva ? Czasem przy pękniętym przewodzie lub uszkodzonym zaworku zwrotnym też może zasysać lewe powietrze do kolektora . Sprawdzaj korekty krótkoterminowe w grupie 001 . W grupie 032 po odpięciu aku lub kasowaniu błędów powinny się wyzerować .

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Znalazłem następną nieszczelność przy wtryskiwaczu, czeka mnie kolejny demontaż kolektora i wymiana gumek na wtryskach. Macie jakieś rady odnośnie ich wymiany? Wymienić tylko dolne czy od razu wszystkie 8? ELRING 893.889 będą ok bo oryginały były chyba z Boscha i są 2x droższe?

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Czym sprawdzasz tą nieszczelność ? Papierosem czy kadzidełkiem ?

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            To sprawdzanie dymem tak nie za bardzo mi wychodziło, zastosowałem inną metodę. Trzeba zdjąć rurę powietrza od strony przepływomierza i założyć na nią rękawice z cienkiej gumy (można inaczej zaślepić tą rurę, byle było szczelnie), następnie z drugiej strony silnika zdejmujemy cienki wężyk z regulatora paliwa i dmuchamy w niego (można wspomóc się dymem z papierosa) do momentu aż rękawica napompuje się (nie można przesadzać z ciśnieniem bo rękawica spadnie), zatykamy wężyk palcem i obserwujemy rękawice czy schodzi z niej powietrze. U mnie po napompowaniu od razu było słychać syczenie ale nawet przy pomocy dymu nie byłem w stanie dojrzeć czy to leci z wtrysku czy z uszczelki kolektora, dopiero jak popsikałem wodą to zaczęło bulgotać z pod wtrysku.

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Powiem Ci luckd, że masz nieźle płuca albo dobry słuch i wzrok . Zrobiłem za twoim przykładem i szukałem nieszczelności z pomocą pompki rowerowo-samochodowej. Kiedy tylko rękawica się napompowała, odłączałem wąż i szukałem nieszczelnośći, jednak powietrze szybciej schodziło z rękawicy niż znalazłem cokolwiek ;D. Nie mniej brawa za "patent" .

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Chyba użyłeś rękawicy z za grubej gumy, moja była bardzo cieniutka i łatwo się pompowała i trzymała ciśnienie, może dało by się prezerwatywę w rozmiarze XXXL założyć.

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Założyłem dwie rekawice naraz, może stąd ten efekt. Z drugiej strony bałem się troche pryskać woda z płynem bo pełno tam elektryki wszędzie i o zwarcie czy jakiś błąd nie trudno. A co do gumek w rozmiarze XXXL , chyba łatwiej znaleźć rękawice

                                                  Komentarz


                                                  • Wracam ponownie do tematu, sporadyczny błąd 16555 nadal występuje pomimo znalezionych nieszczelności. W międzyczasie wymieniłem przepływomierz ale to nic nie dało, wskazania na nowej przepływce nadal schodzą poniżej 2 g/s na wolnych obrotach. Czy powinienem się skupić na szukaniu dziury w dolocie? Czy można wykluczyć układ paliwowy w takiej sytuacji skoro wartości zasysanego powietrza są zaniżone? Jak zrobi się cieplej będę dalej działać ale może ma ktoś jeszcze pomysł gdzie ta nieszczelność może być?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X