Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

problemy ze spalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • problemy ze spalaniem

    Zamieszczone przez cherman
    Co do świecącego ABS-u, to mogę sie tylko domyślać czy świeci, gdy klocki są zużyte
    ...gdy klocki sa zuzyte to swieci sie kontrolka recznego na zolto, kontrolka ABS informuje ze wystapil blad i ABS zostal ze wzgledow bezpieczenstwa wylaczony (powodem moze byc uszkodzony czujnik, kabel sterownik), aby sie przekonac co zawinilo nalezy sprawdzic bledy zapisane w sterowniku ABSu.

  • #2
    problemy ze spalaniem

    Witam. Juz z miesiąc nie moge doprowadzic skodziany do ładu. Byly rozne akcje typu niepaląca któraś świeca, nie trzymała wolnych obrotów przy tym paliła jak V6. W trzecim z kolei warsztacie gość wziął fure na dzień i niby wszystko naprawił błedy pokasowne. Nastepnego dnia wyskoczył check i znów obroty troszke spadają i spalanie ma mniej więcej jak T34... no wiec podlaczyl go znowu i jak byk wyskoczyla sonda. Wymienił sonde i wszystko super ale wieczorem znów powtórka z rozrywki. Jeśli nie sonda to co? błąd dotyczyl sondy drugiej za katalizatorem o ile "rząd pierwszy czujnik drugi" to druga sonda. Może wymienil nie ta sonde co trzeba??

    Komentarz


    • #3
      Właśnie zmagam się z tym samym problemem. Według moich mechaników jest to właśnie sonda za katalizatorem. Ponieważ mamy podobne silniki, rozwiązaniem może być właśnie sonda na katalizatorem.

      Coś mi jeszcze wspominali że większe spalanie i "skakanie" na obrotach może powodować przepływomierz.

      Mam nadzieje że uda się rozwiązać ten problem.
      Była O1 która uratowała życie Silnik 2.0 APK - BRC Sequent 24
      Była O1 Kombi 1.9 TDI AHF
      President Johny II ASC + President
      Jest Mondeo MK4 1.8 TDCI powered by HEKO

      Komentarz


      • #4
        No tylko dziwne że po wymianie sondy sytuacja sie nie zmieniła.... no nic jutro z powrotem na warsztat

        [ Dodano: Sro 23 Kwi, 08 20:14 ]
        A może ktos zna jakiegoś sprawdzonego magika w okolicach pruszkowa??

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez albus_lupus
          Właśnie zmagam się z tym samym problemem. Według moich mechaników jest to właśnie sonda za katalizatorem. Ponieważ mamy podobne silniki, rozwiązaniem może być właśnie sonda na katalizatorem.
          W moim APK jest tylko jedna sonda przed katalizatorem. Niewiem jak u Ciebie ale w książce Skoda Octavia Mario Cedrych napisał, że w silniku APK jest tylko jedna sonda lambda.
          Czy właściciele APK mogą napisać jak mają w swoich silnikach?
          Zamieszczone przez Perez
          no wiec podlaczyl go znowu i jak byk wyskoczyla sonda. Wymienił sonde i wszystko super ale wieczorem znów powtórka z rozrywki. Jeśli nie sonda to co? błąd dotyczyl sondy drugiej za katalizatorem o ile "rząd pierwszy czujnik drugi" to druga sonda. Może wymienil nie ta sonde co trzeba??
          Byłeś przy wymianie? Może tylko wykasował błąd, a kasę zgarną za wymianę. Albo odrazu nowa sonda była uszkodzona. Jakiej firmy jest założona, ori czy zamiennik?
          Warto po wykasowaniu błędów sprawdzić jak się zachowuje sonda: Forum - Octavia Club Polska
          I jeszcze tak sobie myślę czy przy uszkodzonym katalizatorze, gdy nie spełnia on swojej funkcji może wyskoczyć błąd z drugą sondą lambda, że coś nie tak jest ze spalinami?
          Albo masz załamany kabel gdzieś na drodze od wtyczki sondy do komputera (czy gdzie ona tam idzie? )
          Napisz jeszcze dokładnie jaki to błąd tzn. numer.
          2.0 APK BRC S24
          2.0 AZJ BRC S24

          Komentarz


          • #6
            abitwx6, mi tester pokazuje dwie sondy.

            pierwsza - działa prawidłowo
            druga - cały czas 0.425 (niezależnie od obrotów i dodawania gazu)

            Była O1 która uratowała życie Silnik 2.0 APK - BRC Sequent 24
            Była O1 Kombi 1.9 TDI AHF
            President Johny II ASC + President
            Jest Mondeo MK4 1.8 TDCI powered by HEKO

            Komentarz


            • #7
              BYłem przy wymianie, nawet w kanale stałem. Dziś wywaliło pierwszą sondę dla odmiany.... jutro ma mi wymienić pierwsza sonde i potestujemy, jak nie to może faktycznie z kablami coś nie tak. Co do katalizatora to nie wiem co sie może tam zepsuć. Z tego co wiem może się on wysypać i przytkac wydech, ale podejrzewam że straciłby sporo na mocy a mój chodzi ok.

              Komentarz


              • #8
                Mam ten sam problem non stop wyskakuje błąd sondy wymienili ale dalej to samo dziś ma to wszystko sprawdzić elektryk zobaczymy co wyczaruje co najlepsze że motor chodzi bez problemów ani nie szarpie ani nie dławi sie moc jest

                Komentarz


                • #9
                  a moze by przytoczyc ten numer bledu, wspomnianej sondy ??

                  moze ten blad odnosi sie np do braku sygnalu z sondy /brak polaczenia elektrycznego/ uszkodzenie kabli itp.
                  pablo_doctor

                  Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                  CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                  http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Właśnie odebrałem auto i dupa dalej to samo elektryk po sprawdzał wszystko ok , jadę w poniedziałek ostatni raz jak nie zrobią to chyba pozostaje serwis

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez pablo_doctor
                      a moze by przytoczyc ten numer bledu, wspomnianej sondy ??
                      Też jestem za tym.
                      Żeby było łatwiej to zamieszcze przykładowe błędy dotyczące sondy:
                      16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1)
                      16515 P0131 Obwód czujnika O2 – niskie napięcie (bank 1 czujnik 1)
                      16516 P0132 Obwód czujnika O2 – wysokie napięcie (bank 1 czujnik 1)
                      16517 P0133 Obwód czujnika O2 – powolna odpowiedź (bank 1 czujnik 1)
                      16518 P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1)
                      16519 P0135 Obwód ogrzewania czujnika O2 – usterka (bank 1 czujnik 1)
                      16520 P0136 O2 obwód czujnika - usterka (bank 1 sensor 2)
                      16521 P0137 O2 obwód czujnika - niskie napięcie (bank 1 sensor 2)
                      16522 P0138 O2 obwód czujnika - wysokie napięcie (bank 1 sensor 2)
                      16524 P0140 O2 obwód czujnika - powolna odpowiedź (bank 1 sensor 2)
                      16525 P0141 O2 obwód ogrzewania czujnika - usterka (bank 1 sensor 2)
                      16534 P0150 O2 obwód czujnika – usterka (bank 2 czujnik 1)
                      16536 P0152 O2 obwód czujnika – wysokie napięcie (bank 2 czujnik 1)
                      16537 P0153 O2 obwód czujnika – powolna odpowiedź (bank 2 czujnik 1)
                      16538 P0154 O2 obwód czujnika – nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 1)v
                      16539 P0155 O2 obwód ogrzewania czujnika – usterka (bank 2 czujnik 1)
                      16540 P0156 O2 obwód czujnika – usterka (bank 2 czujnik 2)
                      16542 P0158 O2 obwód czujnika – wysokie napięcie (bank 2 czujnik 2)
                      16543 P0159 O2 obwód czujnika – powolna odpowiedź (bank 2 czujnik 2)
                      16544 P0160 O2 obwód czujnika – nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 2)
                      16545 P0161 O2 obwód ogrzewania czujnika – usterka (bank 2 czujnik 2)

                      Pochodzą one ze strony Link
                      2.0 APK BRC S24
                      2.0 AZJ BRC S24

                      Komentarz


                      • #12
                        U mnie sprawa wygląda teraz tak:

                        1: Wymieniona sonda Lambda (jednak W APK jest tylko jedna) przed katalizatorem.
                        2: W poniedziałek będą wymienione świece na NGK + nowe kable + czyszczenie przepustnicy.

                        Dziś wyeliminowałem również przepływomierz - mam jednak sprawny.

                        Zachowanie samochodu po pracach:

                        1: Wyraźnie osłabł ale za to pali już znacznie mniej (dziś trasa 7.6l/100km)
                        2: Na wolnych obrotach (800) przy temperaturze silnika 90 stopni spalanie nadal wysokie 1.1l/100km

                        Zobaczę co sie będzie działo jeszcze po planowanych zmianach. Oczywiście dam znać co i jak. :P

                        [ Dodano: Nie 04 Maj, 08 17:21 ]
                        Świece i kable czekają nadal na wymianę ale dopiero w momencie założenia gazu.
                        Przepływomierz wymieniony na nowy jednak mam do niego pewne "ale".

                        Zastanawiam się czy ASO nie dało mi jakiegoś innego badziewia. Jeżeli ktoś z Was ma jeszcze orginalny przepływomierz i jest w stanie przesłać jego zdjęcia (zdjęcie modułu) to był bym bardzo wdzięczny. Chodzi mi dokładnie o liczby jakie są zapisane/wybite na module.

                        PS: Czy macie jakąś cewkę/opornik założony na przepływomierz?
                        Była O1 która uratowała życie Silnik 2.0 APK - BRC Sequent 24
                        Była O1 Kombi 1.9 TDI AHF
                        President Johny II ASC + President
                        Jest Mondeo MK4 1.8 TDCI powered by HEKO

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X