Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z moca w bardzo gorace dni [1.8T ARX]

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z moca w bardzo gorace dni [1.8T ARX]

    Zamieszczone przez pleban
    Szkoda, że nie wiesz, że Uniden ma na powrót homologację
    Możesz jakoś to rozwinąć ?
    Boro

  • #2
    Problem z moca w bardzo gorace dni [1.8T ARX]

    Panowie,

    cos niedobrego dzieje sie przy wysokich temperaturach powietrza z silnikiem. Objawy sa nastepujace - temp. na zewnatrz >30C przy bardziej agresywnej jezdzie (mocne przyspieszanie, obroty powyzej 3500 rpm) "zatyka" sie turbo. Wystarczy odpuscic na chwile gaz i wcisnac znow, by poszlo... Wrazenie jest takie, jakby bardzo mocno rozgrzewal sie dolot (jakby byla jakas dziwna zwezka ktora to powoduje).

    Czy ktos spotkal sie z taka niedogodnoscia (mozna sie zdziwic przy wyprzedzaniu)?
    Czy jest na to jakies w miare proste remedium?
    Czy moze to byc spowodowane przez niezbyt dopracowany program? (chociaz auto jedzie plynnie rowniez od dolu i jest mocne)
    Czy moze w jakis sposob uszkodzic silnik?
    Czy w ARX jest tak maly intercooler, ze moze nie dawac rady w gorace dni?

    Dodam, ze auto chipowane (2 lata temu, zalatwial to ASO pod koniec gwarancji), mierzone 2 razy na hamowni, raz, zima moc okolo 196hp, latem, kolo 25C moc 178hp.

    Z gory dzieki za pomoc.

    Komentarz


    • #3
      Co rozumiesz przez zatykanie się? Traci moc? Spadają obroty? Auto nie reaguje na pedał gazu?

      Podstawowe pytanie: podpinałeś się do komputera?

      Masz możliwość podpiąć na chwilę wskaźnik doładowania i poobserwować?
      www.pinkbike.com

      Komentarz


      • #4
        Traci moc ale obroty nie spadaja, reaguje na pedal gazu... po prostu spada cisnienie doladowania. Nie potrzeba wskaznika, zeby to stwierdzic (to slychac, od razu ciszej pompuje turbo, normalnie jest dosc glosne)
        Komputer nie pokazuje zadnych bledow, nie dziwie sie zreszta. Rok temu zdechl czujnik temp. powietrza zdaje sie i turbo wogole nie krecilo (notlauf) i tez nie bylo ani jednego bledu. Wtedy pomagal restart silnika a teraz wystarczy dac mu odsapnac kilka sekund i leci.

        Komentarz


        • #5
          Równie dobrze może to być przepływomierz jak możesz to zrób loga przepływomierza i będzie wiadomo. IC jak na seryjne 150KM jest mały a co dopiero na chipowane w gorące dni czuć spadek mocy przy ostrej jeździe ale też bez przesady napewno go nie "zatyka" od tego a poza tym skoro masz chipa od 2 lat to w zeszlym roku tez zapewne były temp. pow. w okolicach 30st. C :diabelski_usmiech więc i rok temu też byś to zauważył
          Dobrze by było zmierzyć ciśnienie doładowania wtedy by było widać dokładnie przy jakich obrotach ile pompuje turbo no i jeszcze trzeba pamiętać jaki masz program zrobiony
          Raczej jest mało prawdopodobne żeby się program wysypał. Miałeś już problem z czujnikiem temp. więc tam zacząłbym szukać przyczyny i w przepływomierzu który też ma w sobie czujnik temp.
          1,8T AGU RS Look
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

          Komentarz


          • #6
            To nie jest nic sprzętowo złego.

            Ja mam to samo i wiele innych osób też przy silniku 1.8T ARX czyli wersja 4x4.
            Gdy silnik za mocno się rozgrzewa komputer obcina moc. Wystarczy aby się przestudził a znów na chwilę można go pociągnąć.
            Gdy miałem serie efekt ten występował przy temp otoczenia powyżej 30st, teraz gdy mam 190KM efekt występuje przy temp około 20st.
            Pamiętaj że pomimo że wskazówka od temperatury płynu chłodniczego stoi pionowo to może być więcej jak 90st - wskaźnik jest tłumiony żeby nie denerwował oka.

            Zrób próbę - przy takim stanie tłumienia mocy pociągnij go przez dłuższą chwile - za jakiś czas wskaźnik temp wody powinien ruszyć w góre z 90 st.

            Jeżeli masz wątpliwości to należy podłączyć VAGa i zrobić testy temperaturowe podczas obciążenia/jazdy. Można zaobserwować czy komputer obcina moc z powodu temperatury.
            Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
            HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

            Komentarz


            • #7
              Dzieki yoschua - niestety nie mam mozliwosci podpiecia VAG'a dynamicznie (poza tym musialbym czekac na goracy dzien, bo u mnie 20-25C nie zalatwia sprawy) - zreszta wystarczy mi Twoja opinia. Przyjmuje, nie bez zdziwienia zreszta, ze tak jest i tyle.

              Komentarz


              • #8
                Tak, choć po tym co się ostatnio dowiedziałem (wczoraj) już troszke straciłem tą pewność.
                Dowiedziałem się że VW w tym samochodzie robi termostaty z plastyku, tzn sam element zamknięcia jest plastykowy, a rurka z gazem metalowa. Metalowa część popycha plastykową i się otwiera, ale wygląda to tak jakby cienkim ostrym gwoździem naciskać na plastyk co powoduje odkształcenie się plastyku - zrobienie sie wgniota - i po pewnym czasie się poprostu do końca nie otwiera.

                Wczoraj zrobiłem 800km po polsce - temperatura była do max 27stC a mi zaczynało sie grzać już tak od około 18 na zewnątrz.

                I po tym co się dowiedziałem muszę sprawdzić czy tak faktycznie jest i czy przypadkiem efekt, który oczywiście jest prawidłowy, nie jest spowodowany tym że za mały jest przepływ przez nie do końca otwarty termostat.

                Jak to sprawdzę to dam znać czy to co się dowiedziełem jest prawdą.
                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                Komentarz


                • #9
                  i co się okazało ??

                  Komentarz


                  • #10
                    Dopiero jutro jadę do warsztatu. (brak czasu na cokolwiek z autem ostatnio )
                    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                    Komentarz


                    • #11
                      ja jestem umowiony w przyszlym tygodniu na wizyte w warsztacie... niech chlopaki szukaja, bo dzisiaj znow bym pod tirem wyladowal. wystarczy, ze na dworzu 29-30 stopni i mozna zapomniec o dynamicznej jezdzie... dam znac, co dzieje sie...

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja w piątek wymieniłem termostat.
                        Mimo tego co pisałem w naszych silnikach (1,8T ARX) jest klasyczny cały metalowy termostat w kształcie grzybka.
                        Ja mimo zapewnień że jest on napewno sprawny wymieniłem na nowy (kupili oryginał w ASO).
                        Dopiero koło środy będę jechał w delegacje i wtedy będę widział czy to jest ten powód. Jeżeli dalej będzie się grzał to niestety wizyta w MT mnie czeka na korektę programu.
                        O dalszych efektach dam znać.
                        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                        Komentarz


                        • #13
                          i co z samochodem yoshua? Poprawilo sie po wymianie termostatu... u mnie mowia, ze termostat sprawny i ze najprawdopodobniej wina programu... i ze chlodzenie tego silnika jest slabe nawet jak na serie. Jak zwykle biora kase i zadnych konkretow.

                          Komentarz


                          • #14
                            Jestem świeżo po przyjechaniu do/z Gdańska.
                            Wymiana termostatu (jak powiedzieli 'chłopaki' z warsztatu z dobrego na dobry) przyniosła pewien efekt, ale nie wyeliminowało problemu do końca.
                            Przy temperaturze około 25 stC na zewnątrz kilka szybkich wyprzedzeń i wskazówka idzie w górę. Ale nie wyszła mi więcej jak o jedną kreskę, przed wymianą termostatu wychodziła nawet do trzech jak go musiałem przycisnąć. Więc teoretycznie jest lepiej, ale to nie jest to co powinno być.
                            Przypominam sobie że jak miałem serie to też po dłuższej/krótszej chwili ostrej jazdy w terenie lekko pagórkowatym powodowało że się grzał. Wtedy temp otoczenia była koło 30stC więc myślałem że to norma.

                            Owszem może być tak jak piszesz że te silniki są słabo chłodzone i nawet lekkie modyfikacje powodują znaczny wzrost temp silnika.
                            Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                            HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                            Komentarz


                            • #15
                              no wiec temat sie po czesci rozwiazal przez przypadek...
                              Od nowego auto bylo tankowane na BP, poniewaz byl to moj sluzbowy samochod. Po odkupieniu go od firmy nadal tankowalem na BP benzyne Ultimate98. W sobote, wracajac z nad morza, przeoczylem stacje BP i zostalo mi tankowac na Orlenie. Zalalem pelny bak Vervy98 i wszystkie problemy z naglymi spadkami mocy jak reka odjal.
                              Dzis ponownie tankowalem Verve, tyle ze w Toruniu i nadal jest wszystko ok. Samochod nie grzeje sie tak jak wczesniej (nie ma szans, zeby wskaznik sie ruszyl) i przestalo mi odcinac moc... W serwisie mowia, ze najprawdopodobniej problemy robil czujnik spalania stukowego jakis... moze to i rzeczywiscie wina lipnego paliwa... kto wie...
                              Po kolejnym tygodniu upalow dam znac, czy problem nie wrocil.

                              Komentarz


                              • #16
                                Hmm, to bardzo ciekawe, bo ja leje tylko ORLEN ale zwykły i mam ten problem nadal.
                                Wczoraj np. jechałem do i z Legnicy i świtem jak temp otoczenia był około 16 st to prawie było wszystko ok, ale jak wracałem i temp otoczenia był 35.5 to nie mogłem żwawo jechać. Musiałem planować wyprzedzanie na serie ile sie da, a potem troszkę spokojnej jazdy, i znowu seria wyprzedzania, bo jak już się ruszy wskazówka temperatury wody to obcina moc, im wyżej wskazówka tym więcej mocy obcina.
                                Mogę popróbować zalewać Verve bo to też w sumie służbowe auto, ale u mnie nie jestem przekonany na 100% poprawienia.

                                Inny powód może być u mnie taki, że w sumie trochę tych km tłukę i to nie wolno, a bardzo często wracam z bardzo zawalonym przodem w komarach, muchach i tym podobnych - co spowodowało że chłodnica też ma dość dużo tego syfu na sobie. Muszę ją umyć/wyczyścić/przedmuchać i zobaczyć co będzie.
                                Ale i tak jestem ciekaw czy u Ciebie przesiadka na Verve na dłużej obniży temp silnika.
                                Tylko się można by zastanowić czemu na klapce od wlewu jest napisane 91/95 - nic o 98 nie jest wspomniane, czyli jak w niemczech zaleje 91 to będzie jeszcze gorzej bo będzie jeszcze bardziej 'stukało' i będzie sie z tego powodu przegrzewał ?? ot takie chyba retoryczne pytanie.
                                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                Komentarz


                                • #17
                                  yoschua, twój ARX jest po modzie? Jeżeli tak to powinienes jeździć na 98 (tak jak AUQ w RS).
                                  Hanz2k
                                  1,8 T by MT
                                  :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Tak, jest po modzie (ma teraz 190KM, ciśnienie turbo podniesione o 0,4 bara) , ale mod był robiony na 95.

                                    Następne kilka tankowań będzie na 98 lub jak się da na Verva98 to zobacze czy jest róznica.
                                    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      U mnie sprawa sie wyjasnila przy okazji innej usterki - przeplywomierz do spolki z jakims zaworkiem regulujacym cisnienie turbo. Wymienione i problem rozwiazany.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        No to dobrze
                                        A może teraz jest chłodniej i dlatego nie widzisz problemu :-) U mnie od kilku dni też go niema, ale tylko dlatego że jest zimno.
                                        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          yoschua, a tak przy okazji 98 pomogła?
                                          Hanz2k
                                          1,8 T by MT
                                          :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            nie, ostatnie kilka tysięcy jeżdżę tylko na 98 z ORLENu - właściwie to nie ma żadnego polepszenia.
                                            W miejskich korkach temperatura skacze prawie pod czerwone pole.
                                            W trasie przy temperaturze powyżej 16-19 st C na zewnątrz prawie non-stop jade z lekko podniesiona wskazówką co oznacza (zczytane z VAGa) temperaturę wody około 108-115 st C

                                            U mnie teoretycznie ciśnienie turbo jest w porządku, jak również przepływomierz. Jedyny sposób sprawdzenia jaki mi pozostaje to wgrać seryjne oprogramowanie i zobaczyć czy ten efekt też będzie. Tyle że jak teraz jeżdżę przy temperaturze zewnętrznej 6 - 8 st C to nawet nie drgnie wskazówka temperatury - jak również czuje że jest zimny bo ma moc
                                            Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                            HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Wchodzi w grę:
                                              1. Prozaiczna awaria czujnika temperaturu cieczy chłodzącej?
                                              2. Awaria wentylatorów lub ich przekaźnika - może coś się nie załącza?
                                              3. Zapchany układ chłodzenia? Podobno jak się zmiesza dwie wersje borygo to się galareta robi i utrudnia przepływ - warto sprawdzić - może przepłukać układ wodą destylowaną?.
                                              4. Zaciśnięty/ zagięty przewód układu chłodzenia?


                                              Nie miałeś czegoś robionego przy samochodzie? Może stłuczka z wymianą chłodnicy, przeciek chłodnicy zatkany uszczelniaczem - generalnie coś co naruszyło chłodzenie?
                                              Hanz2k
                                              1,8 T by MT
                                              :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Niestety ale wszystkie te punkty odpadają.
                                                Ad1. Czujnik temperatury - zarówno ten od wody jak i ten od oleju pokazuje za wysoką - zresztą wentylatory chodzą na pełnej prędkości i jest gorąco wokół auta.
                                                Ad2. Wentylatory chodza na pełnych obrotach
                                                Ad3. Raczej nie, ostanio był wymieniany cały płyn bo wymieniana byla pompa wody, ale i przed wymiana pompy ten efekt był (pompa wymieniana bo rozrząd był robiony)
                                                Ad4. To teoretycznie też nie jest prawdopodobne.
                                                Auto nie miało wypadku, nie było nic wymieniane itd.

                                                Węże od wody są napęczniałe co oznacza że taka temperatura musi być (fizyka - układ zamknięty - temp wody powyżej 100 st tylko przy wyższym cisnieniu)

                                                Wszystko się zaczęło w zasadzie po zawirusowaniu. I to przegrzewanie jest jedynym mankamentem. Być może przez przypadek jest coś przedobrzone.

                                                Musze pojechać do MT aby cofneli program a potem się okaże czy nadal problem jest - co będzie świadczyło o jakimś problemie, czy jeżeli problem zniknie o jakimś błędzie w sofcie - błędzie typu zbyt uboga lub bogata mieszanka (nigdy nie pamiętam która bardziej rozgrzewa silnik) bo błędów w kompie niema, więc teoretycznie jest ok.
                                                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Spróbuj jeszcze delikatnie pomacać całą chłodnicą jak masz gorący silnik, czy jest w całości gorąca, czy ewentualnie nie ma zimnych miejsc. Jeszcze przychodzi mi na myśl chłodnica oleju - też jest w ramach układu wodnego. Raczej powalcz z chłodzeniem z jakimś dobrym mechanikiem. Jeżeli błędnie byłaby ustawiona przez MT mieszanka to zapewne już byś miał tłoki w układzie wydechowym.
                                                  Hanz2k
                                                  1,8 T by MT
                                                  :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X