Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

usterka kod 17958

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • usterka kod 17958

    Zamieszczone przez rafal
    Mam Octavie 1,9 TDi, 90KM, 2002,przebieg 156tys. Przy jeździe przez dłuższy okres (przez ok. co najmniej 40 km)prędkością ponad 120km/h na wysokich obrotach silnik traci moc. Po wyłaczeniu silnika i włączeniu ponownie wszystko powraca do normy. Może ktoś miał takie awarie, bo trudno ustalić przyczynę?
    U mnie zauważyłem prawie to samo w 1.9 TDi 110 z 2002, przebieg 138tys. W moim przypadku traci moc po przekroczeniu 3,5tys obrotów. Po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownym wszystko powraca do normy aż do 3,5tys obrotów jest znów to samo. Czefo może być to przyczyna.

  • #2
    usterka kod 17958

    Panowie czy ktoś miał już do czynienia z tym błędem?
    Skoda z 1,9 TDI 110 KM. dochodzi do 1,2 atmosfery i przełącza sie w tryb awaryjny.
    Po wyłączeniu stacyjki jest ok do momentu przekroczenia ciśnienia.
    Powiedzieli że może być zawór 75 lub zapieczone kierownice mieszek od kierownic rusza się dość łatwo ale podobno nie gwarantuje to płynnej pracy kierownic.
    Pomocy bojuż nie wiem co robić czy pruć turbo i czyścić kierownice czy kupić nowy zawór
    a może to przepływomierz?

    Komentarz


    • #3
      Może to być jeszcze przegniły mieszek. Zacznij od zaworka i sprawdzenia przewodów podciśnieniowych, później szczelność mieszka a na koniec czyszczenie turbiny.
      Piotruś
      AGR(RIP) + ALH

      Komentarz


      • #4
        a czy da się w jakiś prosty sposób sprawdzić sprawność zaworka?

        Komentarz


        • #5
          Mam ten sam problem i zastanawiam sie nad wymiana turbiny.

          Mułowata Octa
          Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

          Komentarz


          • #6
            Zaworek najlepiej sprawdzić robiąc spot z jakimś userem z Łodzi i podmieniając go na chwilę. :wink:

            Arti23 - ty masz AGR więc nie masz kierownic które mogą się zapiec. Zanim zmienisz turbinę sprawdź inne tematy bo jakoś nei chce mi się wierzyć że padła turbina w AGR'ze
            Piotruś
            AGR(RIP) + ALH

            Komentarz


            • #7
              A jakie powinno byc cisnienie doładowania czy 1,2 atmosfery dla silnika AHF to dużo czy mało bo przy 1,2 przełącza sie w awaryjny przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu na 4 biegu ok 3-3,5 tyś obrotow?

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Diablo
                A jakie powinno byc cisnienie doładowania czy 1,2 atmosfery dla silnika AHF to dużo czy mało bo przy 1,2 przełącza sie w awaryjny przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu na 4 biegu ok 3-3,5 tyś obrotow?
                A czym mierzone i w jakich warunkach?
                Przejedź sie z VAG'iem i w grupie 010 zobacz jak zachowuj się doładowanie. Masz 2 wartości: wymaganą i rzeczywistą - musisz sprawdzić która jest większa w momencie wystąpienia trybu awaryjnego.Pomiar na 3 biegu, od 2000 obr. wciskasz pedał w podłogę i jedziesz do 4000 obr, skoro auto wpada w notlauf tylko na IV to możesz zrobić pomiar na IV'ce.
                Piotruś
                AGR(RIP) + ALH

                Komentarz


                • #9
                  Witam! Co zrobiliście z tym? Bo mi dziś też sie pojawił błąd 17958. Jechałem do pracy i nagle stracił moc. Na kompie wykazał w/w błąd i nic wiecej. Po odpaleniu ponownym już było ok.
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz


                  • #10
                    cerzam, to jest tzw notlauf najczesciej przeładowanie turbo trzeba zrobic diagnoze najlepiej w katowicach u Aligatora

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez cerzam
                      Bo mi dziś też sie pojawił błąd 17958
                      17958 - cisnienie doladowania:
                      mozliwa usterka:
                      - uszkodzony zawor N75
                      - uszkodzenie przewodow podcisnienia lub przewodu do IC

                      Moze tez byc wina zapieczonych kierownic.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X