Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] słabe odpalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] słabe odpalanie

    Witam.

    Mam pytanie głównie do tych forowiczów, którym dane było przeżyć tę niemiłą przygodę.

    Proszę o małą poradę, jakie mieliście objawy u siebie i podpowiedź czy powinienem się martwić.

    Ogólnie rzecz biorą u mnie wygląda to tak: zawsze po odpaleniu auta i ruszeniu słyszę przez ułamek sekundy zgrzyt dokładnie taki sam jak w przypadku działania EDS np. zimą. Ale co ważne ten zgrzyt trwa dosłownie ułamek sekundy i ma on miejsce tylko w przypadku ruszenia autem po odpaleniu. Jeśli jednak ruszam z miejsca z włączonego silnika (nie tuż po odpaleniu) tego zgrzytu nie ma. Nie ma tez znaczenia na jakim jestem biegu, czy przeciagnę Octe na jedynce, czy to będzie dwójka, czy np. już trzeci bieg, zawsze ten zgrzyt pojawia się w okolicach 30km/h.

    Druga rzecz, to zachowanie auta na "dwójce". chodzi o to, że z niskich obrotów auto nie rozpedza się płynnie tylko z małą żabką. Ponadto tylko na dwójce w okolicach 2tys. obrotów następuje takie jakby pociągnięcie za szelki... auto jakby w okolicach 2tys. obr. dostaje zadławienia, ale zaraz przyspiesza już ładnie. Zaznaczam, że dzieje się to tylko na dwójce.

    Dla jasności dodam, że objawy te mam od chwili kupna auta, czyli od jakichś 35-40tys. a jestem wręcz pewien, że poprzedni właściciel tez je miał lecz po prostu nie zwrócił na to uwagi.

    Czy zatem sądzicie, że mogą byc to objawy ściętych nitów ?? Po cichu mam nadzieję, że nie, bo gdyby tak było to pewnie przez te ok. 40tys.km skrzynia by sie rozleciała. Ale jeśli niestety jestem ofiarą ściętego nita, to czy np. spuszczając olej ze skrzyni powinien jakiś urwany element wypaść ??

    Pytam o to wszystko, bo za dwa tygodnie mam wyjazd (1600km w jedna stronę) i trochę mam obawy. Niby przez tyle kilometrów nic się nie stało to pewnie i 4tys. nic sie nie stanie, ale obawa jest.

    Kusi mnie też oddanie auta do firmy, która specjalizuje się w skrzyniach i która "zjadła zęby" na tych nieszczęsnych nitach i za 800zł wymienią mi nity na firmowy zestaw naprawczy z nowym olejem i robocizną. Tylko znowu obawiam się na krotko przed takim dalekim wyjazdem oddawać auto do tak poważnej "naprawy"...

    Co zatem sadzicie... co radzicie... ?? Nie przejmować się tymi niby objawami, czy może lepiej zapobiegawczo wymienić nity na śruby ??

    Pozdrawiam

  • #2
    [O2] słabe odpalanie

    cześć
    nie znalazłem podobnego tematu o o2 więc....

    mam octavie 2 połowa 2007 roku 1.9tdi dsg. samochód odpala za 3, czasem 4 kręceniem (fakt że go nie katuje tym kręceniem, tylko tak po sekunde, może dwie). octavia ma przebieg 212tys km. od nowości nie był (z tego co wiem) ruszany akumulator- czy to moze być problemem? jak ktoś ze znajomych usłyszał że chce wymienić aku w 2,5 letnim aucie to pukają się w czoło, ale ja głównie widze tu wine tego 212tys przebiegu

    jak uważacie? może być coś innego? jak już odpali to potem od dotknięcia pali. diesel verva z orlena.
    mercedes beczka- na zawsze w mojej pamięci

    Komentarz


    • #3
      mishaq, a tak zapytam "świeczuszki" to były wymieniane ? filtr ? w szczególności paliwa, zacznij od takich prostych rzeczy.
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez mishaq
        akumulator- czy to moze być problemem
        No przecież "kręci"
        It doesn't matter what we're losing
        It only matters what we're going to find!

        Komentarz


        • #5
          no właśnie nie wiem co było wymieniane, 22 grudnia z tego co pamiętam (jeszcze u poprzedniego właściciela) miała pełny serwis w skodzie, razem z rozrządem.

          za pare dni powinienem dostać na to papierki

          a nie chcąc zakładać kolejnego postu- w serwisie ponoć powiedzieli, że za jakiś czas będzie trzeba dolać płynu chłodzącego i faktycznie po 2 tygodniach jazdy na komputerze wyskoczył czerwony komunikat- chceck coolant, płynu troche dolałem i cisza- to normalne?
          mercedes beczka- na zawsze w mojej pamięci

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez mishaq
            fakt że go nie katuje tym kręceniem, tylko tak po sekunde, może dwie
            IMO zakręć raz a dobrze, bo tak to chyba nie ma większego sensu :?
            jest zimno i szczerze mówiąc ja tu nie widzę, albo nie rozumiem problemu...
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz


            • #7
              ale jest tak że podczas dłuższego kręcenia on już zaczyna drgać i słychać że gaśnie i tak ze 3 albo 4 razy i za kolejnym już zaskakuje (pomaga jak podczas tego odpalania wciskam gaz jak już czuje że pali)

              any ideas?
              mercedes beczka- na zawsze w mojej pamięci

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez mishaq
                (pomaga jak podczas tego odpalania wciskam gaz jak już czuje że pali)
                zacznij od tego co zaproponowałem a jak już powymieniasz to co nie było wymienione i nadal będą takie efekty to do tunera na korektę dawki rozruchowej ewentualnie zastosować środek do czyszczenia wtrysków a najlepszym sposobem będzie jak umówisz się na diagnozę do DGW Forum - Octavia Club Polska
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz


                • #9
                  sprawdz moze swieczuszki i filtr,a pozniej szukaj jakiejs glebszej przyczyny.
                  Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                  obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                  Komentarz


                  • #10
                    Kolego mishaq spróbuj przed odpaleniem po postoju kilkugodzinnym kilkakrotnie zagrzać świeczki żarowe, tzn. przekręcając stacyjkę poczekaj około 3 sek (nie zapuszczaj rozrusznika). Czynność powtórz przed odpaleniem 3-4 razy i następnie odpal.
                    Daj znać czy jest lepiej.
                    Pozdro.

                    Komentarz


                    • #11
                      znam tę czynność- posiadam jeszcze 30 letnią beczkę w dieslu

                      cieżko powiedzieć czy lepiej bo dziś grzałem 3 razy i przekręciłem (pokatowałem go z 5 sekund) i odpalił (ale podczas odpalania tak jakby wchodził już na obroty i gasł 3 razy)
                      ogólnie niedługo jade do skody po wydruki żeby sprawdzić co było robione na ostanim przeglądzie (czy to coś kosztuje?) i będe wiedział na czym stoje. tragedii nei ma bo auto mimo wszystko codziennie odpala, ale nie wydaje mi się to normalne w 2,5 letnim samochodzie.
                      mercedes beczka- na zawsze w mojej pamięci

                      Komentarz


                      • #12
                        Hej
                        Moja 1.9 jest z 4 letnia i pierwszą zimę ma identyczny objaw. Myślałem że to paliwo bo tankuję na Auchon ale wyjeździłem do końca i nalałem V-Powera z Shella i nic nie lepiej. W sierpniu 2009 miałem przegląd na 60 tys. i filterki powymieniali. Na razie mam podobne zdanie jak Ty odpala to nie ma się co przejmować. Jak coś ciekawego ustalę czemu tak jest to dam znać.
                        3M się.

                        Komentarz


                        • #13
                          tragedia... dziś skoda odpaliła za 10-15 razem, mocno ją dusiłem, wcześniej grzałem 3 razy świece. mam tego dość, to wręcz wstyd żeby taki samochód odpalał jak moja 30 latnia beczka, lub nawet gorzej.

                          jutro jade na wyważanie kół (bo trochę rzuca przy prędkości 20-40), potem podjade do mechanika (ojciec mi polecił jakiegoś na woli niedaleko obozowej), zobaczymy co wykombinuje.

                          p.s.- nie chce śmiecić, więc tu zapytam- za każym razem jak wchodzę na forum mam wiadomość że mam ponad 1000 nie przeczyanych postów- jak to usunąć?
                          mercedes beczka- na zawsze w mojej pamięci

                          Komentarz


                          • #14
                            mishaq, cos mi sie zdaje, ze przy tej wymianie rozrzadu cos przestawili......chyba, ze masz zapowietrzony uklad paliwowy i jak dłuzej postoi to paliwko ucieka.....- moze gdzies cos nie tak przy filtrze - ja bym zaczał od filtra paliwa.
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz


                            • #15
                              moja octavca pali za pierwszym ale po 3 krotnym grzaniu świeczek ,mechanior powiedział ze gasniecia to tez przyczyna ze nie wszystkie swieczki grzeja i moze gasnac lub przez 2-3 sec nie równo chodzic

                              Komentarz


                              • #16
                                mishaq, a wyskakuje CI kontrolka silnika jak tak kręcisz i się świeci?
                                Bo ja miałem taki przypadek w swojej że nie chciał mi odpalać (1.9 TDI BJB 208 kkm). Okazało się że padł mi komputer sterujący a konkretnie moduł odpowiedzialny za podawaie napięcia na pompowtryski. Kompa wymieniłem i jak ręką odjął
                                RENT COMPLEX

                                DACAR.team

                                Komentarz


                                • #17
                                  jutro zobaczę z tą kontrolką
                                  ale najdziwniejsze jest to że tak jak pisałem miała 20 któregoś grudnia przegląd w skodzie i nic nie zauważono.

                                  możesz pokazać jak ta kontrolka dokładnie wygląda (chyba wiem, taka co się na żółto świeci, ale chce się upewnić)
                                  mercedes beczka- na zawsze w mojej pamięci

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez mishaq
                                    20 któregoś grudnia przegląd w skodzie i nic nie zauważono
                                    oni nigdy nic nie widzą, trzeba im palcem pokazać a potem jeszcze się pokłócić że masz racje, co do warsztatów to już wcześniej podałem namiary na DGW ale jak chcesz koniecznie w wawce to polecany jest też Forum - Octavia Club Polska
                                    oczywiście daj znać co wyszło jak już ocia będzie paliła normalnie.
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez arturos
                                      mechanior powiedział ze gasniecia to tez przyczyna ze nie wszystkie swieczki grzeja i moze gasnac lub przez 2-3 sec nie równo chodzic
                                      Pracowac nierowno moze, ale nie ma prawa gasnac
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        więc tak...
                                        pojechałem sobie do skody- tam uznali że może to im zająć 5 godzin, albo nawet musiałbym zostawić samochód na noc, więc umówiłem się na przyszły tydzień i podziękowałem.

                                        pojechałem do serwisu, który polecił mi ojciec (też octavia 2 tylko kombii) i... po kilku minutach wyszło na to że jedna świeczka jest trup. "Pan Mareczek" akurat nie miał nowych więc zamienił trupa na używaną, ale sprawną.

                                        Zobacze jak skodzina odpali jutro, jak będzie sukces to się pochwalę i zmienie świeczki na nowe u "Pana Mareczka" (czy straszną krzywdę bym zrobił skodzinie jeżdząc tak jak jest teraz? ta "nowa-używana" świeczka jest taka sama jak pozostałe)

                                        napisze jutro
                                        pozdr.

                                        [ Dodano: Sob 23 Sty, 10 13:13 ]
                                        skoda odpaliła za 4, może 5 razem, więc lepiej niż poprzednio a zimno jak cholera- coś te świece pomogły jednak to jeszcze nie to...

                                        wczoraj u mechanika zauważyłem coś- akumulator mam firmy "akuma" (więc raczej nie jest to oryginalny- chyba varty powinien być?)

                                        na aku jest 60 albo 62 Ah- czy nie jest to troche za mało? jakie parametry powinien mieć aku do mojego silnika?

                                        [ Dodano: Sob 23 Sty, 10 16:53 ]
                                        druga wartość na aku to 310A
                                        a pare linijek niżej 520A (lub 540, już nie pamietam)
                                        mercedes beczka- na zawsze w mojej pamięci

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Też mam akumy 72ah i 640 A z czego ma już 550 A i też ma opór.Ale nie ma się czym martwić zaraz koniec zimy :diabelski_usmiech i za rok zaczniemy się martwić

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            aku już nowy
                                            zapala "prawie" normalnie (dziś za 3, 4 razem) ale w taki mróz to myśle że całkiem niezły wynik
                                            jutro jadę na wymianę świeczek
                                            mercedes beczka- na zawsze w mojej pamięci

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X