Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

nie wiem o co chodzi w OIIFL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • nie wiem o co chodzi w OIIFL

    W swojej Octavi mam inny model Sony ale o podobnym wyglądzie i u mnie radio działa bez zastrzeżeń. Mam uruchomioną opcją AF w RDSie i po sprawie. Dodam że radio już był jak kupowałem, bo osobiście wolałbym Alpine. :-)

  • #2
    nie wiem o co chodzi w OIIFL

    witam
    Nie wiem o co chodzi,ale niby w OIIFL jest pare systemow wspomagajacych hamowanie,ruszanie itd.Jak jade po śniegu i zaczynam ostro przyśpieszać to załącza się jeden z systemów i autko nie "zamieli kołami".Jednak dzisiaj podjeżdżając pod stromą lekko oblodzoną górke auto zaczęło boksować kołami i nie załączył się ani ten ani żaden inny system.Najprościej mówiąc:"paliłem laka na lodzie".Nie wiem czy to normalne :shock: ,może ktoś wie o co chodzi?
    pozdrawiam
    Respect All,Fear No One!

    Komentarz


    • #3
      Jak sypało tak strasznie śniegiem, a potem przyszło - 20 stopni na kostce pod blokiem była jedna wielka ujeżdżona przez auta tafla lodu. Facet przede mną się zatrzymał. Potem ruszył a ja zostałem na delikatnym podjeździe ( na odcinku 5 metrów różnica wysokości może wyniosła 10cm). Mam ten system pomocy przy ruszaniu pod górkę + 7 innych systemów. I co -> jedynka, dwójka - systemy nie pozwalają mi przekroczyć 3 tysięcy obrotów, czuje, że silnik zaczyna się dusić przez te systemy i w końcu zdechł. Nie pozostało nic innego jak lekko cofnąć wyłączyć zabezpieczenia, dwójka i pulsacyjna zabawa gazem. I wyjechałem. Dlatego nie masz się co dziwić, że auto nie podjechało na oblodzonej drodze. To tak jakbym Ci kazał zatrzymać się z ABS na zamarzniętym jeziorze. Jedyne co będziesz mógł zrobić to kręcić kierownicą, a to i tak nic nie da. Systemy nie zwiększą przyczepności, ale pomogą rozłożyć siłę na koła tak aby żadne z nich nie kręciło się chociaż nie w każdych warunkach jest to możliwe.
      Był temat o tym czy systemy typu esp, asr rzeczywiście pomagają. Są sytuacje, kiedy trzeba wyłączyć elektryczne kagańce a pedał gazu wcisnąć do podłogi 8)

      Komentarz


      • #4
        Nie chodziło mi o to,że auto nie podjechało pod górke,ale o to,że boksowało kołami.Myślałem,że z tymi wszystkimi systemami nie powinno się tak dziać.Nie załączył się żaden system,nawet na chwilke. :shock:
        Respect All,Fear No One!

        Komentarz


        • #5
          Nie mrugał żółty trójkącik od ESP? To były krótkie uślizgi czy na liczniku miałeś 50km/h, koła kręciły się jak szalone a samochód stał w miejscu?

          Jeżeli to były krótkie uślizgi to nie ma się co martwić. Może nie wyczułeś działania systemu, a on zadziałał a kontrolka nie zamrugała. Gorzej jak koła kręciły się a system nie działał.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez fan
            Nie chodziło mi o to,że auto nie podjechało pod górke,ale o to,że boksowało kołami.
            fan, ASR czy ESP mają wspomagać kierowcę a nie łamac prawa fizyki Czego Ty oczekujesz od tych systemów na lodzie??? Przeciez na lodzie nic ci nie pomoże, no chyba że porządne zimówki z kolcami, ale tych używać w naszym kraju nie wolno.
            Zamieszczone przez fan
            Jednak dzisiaj podjeżdżając pod stromą lekko oblodzoną górke auto zaczęło boksować kołami i nie załączył się ani ten ani żaden inny system
            Najprawdopodobniej żólta kontrolka od ASR mrugała ci na desce, wiec system działał, ale auto mieliło kołami gdyż nawet ASR nie jest w stanie poradzić sobie z podjazdem pod wzniesienie gdzie nawierzchnia pokryta jest lodem !!
            Czarny Elegance

            Komentarz


            • #7
              powinno byc tak ze system potrafi to co kierowca albo wiecej. Czyli jak kierowca po wylaczeniu systemow potrafi jechac, to z systemami tez powinno sie dac. Jak sie nie da to systemy sa do dupy. No bo skoro kierowca na lodzie pojedzie kontrolujac tylko gazem i hamulcem, to system tym bardziej powinien dac rade bo moze kontrolowac jedno i drugie, tyle ze osobno kazde kolo...

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Marx
                powinno byc tak ze system potrafi to co kierowca albo wiecej
                to "powinno" to tylko pobozne życzenia bo z testów wynika, że chyba tylko ESP potrafi wiecej niż kierowca, z resztą przypadków dobry kierowca poradzi sobie lepiej, ale dobrych jest znikoma ilość, stąd systemy.
                poza tym szczerze mówiąc w normalnych sytuacjach jest to wygodne, po cholerę mam dozować siłę hamowania czy ilość "gazu", skoro nie muszę się nad tym zastanawiać.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Marx
                  Czyli jak kierowca po wylaczeniu systemow potrafi jechac, to z systemami tez powinno sie dac. Jak sie nie da to systemy sa do dupy. No bo skoro kierowca na lodzie pojedzie kontrolujac tylko gazem i hamulcem, to system tym bardziej powinien dac rade bo moze kontrolowac jedno i drugie, tyle ze osobno kazde kolo...
                  No to kolego widzę cię na stanowisku głównego inżyniera w Skodzie Składaj CV bo myslę ze powinni cie bez probelmów zatrudnić.
                  Zamieszczone przez Marx
                  No bo skoro kierowca na lodzie pojedzie kontrolujac tylko gazem i hamulcem,
                  znajdz mi kierowcę który podjedzie pod wzniesienie pokryte LODEM uywając gazu i hamulca (oczywiście bez opon z kolcami).
                  Czarny Elegance

                  Komentarz


                  • #10
                    fan, ASR czy ESP zareaguje Ci jak jedno z kół będzie miało większą prędkość obrotową od drugiego. W twoim przypadku mogło być tak, że oba koła ślizgały się na lodzie z podobną prędkością obrotową.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz


                    • #11
                      Big, nie pisalem nic o jezdzie pod gore, czytaj uwazniej. Napisalem ze jak kierowca da rade to system tez powinien. Ale praw fizyki system nie nagnie...

                      Komentarz


                      • #12
                        AdamB - nawet jeżeli przednie koła kręcą się z taką samą prędkością ASR powinien pomóc. Porównywane są prędkości obrotowe z kołami bez napędu.

                        pzdr
                        mb
                        Jestem oazą spokoju... pierd... ku..., zajebiście wyluzowanym kwiatem lotosu na tafli jeziora.

                        Komentarz


                        • #13
                          bliber, nie spotkałem się u mnie aby pomógł. ASR w OII działa tak, że jeżeli dane koło straci przyczepność to on obniża obroty silnika. W OII naszych nie ma ASR z blokadą mechanizmu różnicowego.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Marx
                            Big, nie pisalem nic o jezdzie pod gore, czytaj uwazniej
                            Marx, to spójrz o czym jest ten wątek i o jakim przypadku pisał jego autor
                            Zamieszczone przez fan
                            Jednak dzisiaj podjeżdżając pod stromą lekko oblodzoną górke auto zaczęło boksować kołami
                            Chciałoby się powiedzieć "czytaj uważniej"
                            Czarny Elegance

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Big
                              Zamieszczone przez Marx
                              Big, nie pisalem nic o jezdzie pod gore, czytaj uwazniej
                              Marx, to spójrz o czym jest ten wątek i o jakim przypadku pisał jego autor
                              Zamieszczone przez fan
                              Jednak dzisiaj podjeżdżając pod stromą lekko oblodzoną górke auto zaczęło boksować kołami
                              Chciałoby się powiedzieć "czytaj uważniej"
                              nie wiem czy zauwazyles ale rozmowa nie zawsze odnosi sie do pierwszego postu, tu akurat zeszla na skutecznosc systemow wogole. Ale jak ktos sie chce przyp...lic to zawsze znajdzie powod...

                              Komentarz


                              • #16
                                Myslalem,ze skoro sa te wszystkie systemy w OIIFL to nie powninno udac sie boksowanie kolami.Obojetnie,czy na sniegu czy na lodzie.Czy ktos zauwazyl cos podobnego u siebie w aucie?
                                Respect All,Fear No One!

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X