Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Za wysokie napiecie spoczynkowe akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Za wysokie napiecie spoczynkowe akumulatora

    Zamieszczone przez pascal
    Zamieszczone przez Agamek12
    keneida napisał/a:
    Ja głosowałem na Korwina.


    To zwykły populista jest. Hasło (między innymi) o zniesieniu podatków lub chociaż ich 7-mio krotnym obniżeniu jest bardzo chwytne, ale niemożliwe do zrealizowania. No chyba ze zgodzimy się na eutanazję emerytów i rencistów, zablokujemy spłatę wszelkich kredytów zaciągniętych przez Polskę, itp.
    a kto tam z tej listy nie jest populista, że się tak zapytam ?? tylko nie mów ze Napieralski
    Wszyscy są populistami a polityka to bagno... niestety...

  • #2
    Za wysokie napiecie spoczynkowe akumulatora

    Witam

    Jak już wczesniej pisalem na naszym forum, a takze na:
    Akumulatory samochodowe, Centra Futura, Exide – wszystko na temat akumulatorów – Akumulator.pl
    jestem od kilku tygodni uzytkownikiem akumulatora Bergen.

    I zauważylem cos bardzo dziwnego, mam nadzieje ze wiecie co sie dzieje. akumulator przy temperaturze ok -18 nie jest w stanie zakrecic silnikiem w normalny sposob i w z wiazku z tym w sobote i dzis (poniedzialek -23) musialem pozytkowac sie pradem przez kable. na poczatku tez nie ma sily krecic, dopiero po 5-10 minutach ladowania przez kable ma na tye werwy zeby samochod zapalil. dzis skonczylem jazde o 14 i postanowilem ze wieczorem wezme aku do domu, zeby rano zobaczyc jak sie spisuje gdy nie jest wyziebiony. o dziwo o godz 20, 6 godzin od ostatniej jazdy, napiecie ktore zmierzylem wynosi 13V ! troche duzo biorac pod uwage, ze rano nie mial sily ktecic, a w dzien moze w sumie przez godzine jezdzilem. teraz, jak aku postal pol godziny w cieple napiecie wynosi juz 13,08V !

    napicie ladowania mam 14,2V

    co o tym sadzicie?

    Komentarz


    • #3
      Napięcie w stanie spoczynku nie jest wcale 'dziwne'.
      Dla wszystkiego naładuj go przez co najmniej 10 godz (0,1 x pojemność w Ah) i wówczas zobacz jak się będzie spisywał.
      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez wuszy
        co o tym sadzicie?
        W pełni naładowany aku po odłączeniu od prostownika i odczekaniu kilkunastu minut powinien mieć napięcie 12,6V-12,7V.
        Takie wskazania - 13V i słabe odpalanie sugerują raczej słaby miernik o dużym błędzie pomiaru i słabe ładowanie. Pożycz od kogoś lepszy miernik lub porównaj wskazania swojego z profesjonalnym lub 100% pewnym woltomierzem. Moze bateria w mierniku wymaga wymiany.
        Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

        Komentarz


        • #5
          miernik uzywany byl wczesniej i nie bylo nigdy takich cudów. a czy mozliwe jest, ze aku w czesci zamarzl i stad sie jako zakumulowalo to napiecie? tak sobie kombinuje, zeby jakos to wyjasnic, ale cos mi sie wydaje ze to by byla jakas bzdura totalna.

          Komentarz


          • #6
            10,8( aku padło ) dalej 11,4-11,8 ( jałowy ) powinien kręcić , 13,7 - 14,2 ( na ładowaniu ). Tak mieć powinieneś. Wyjąłeś sprawdzasz i masz 13,08 ( miernik masz do d... - BANI )
            Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez jefry
              11,4-11,8 ( jałowy ) powinien kręcić
              Takie napięcie wskazuje na całkowicie rozładowany aku .Długotrwałe rozładowanie z takim napięciem spowoduje zasiarczenie akumulatora. Gęstość elektrolitu wynosi wtedy poniżej 1,10g/cm2. W pełni naładowany ma 1,28g/cm2.

              Polecam zapoznać się z tym pdf-em. Jest tam wszystko opisane na temat akumulatorów kwasowych.

              403 Forbidden
              Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

              Komentarz


              • #8
                sprawdzilem wlasnie miernik na akumulatorze kolegi. Akumulator w jego aucie, ktory byl caly dzien ladowany ma teraz 13,0V ,a ladowanie 14,2V , czyli wskazania normalne. i jak to sie ma do moich 13V akumulatora ktory nie chce wogole krecic?

                Komentarz


                • #9
                  Moim zdaniem twój miernik zawyża o ok 0,3-0,4V. W tym wypadku polecam wyjęcie aku, ogrzanie go i po rozgrzaniu ładowanie w ciepłym pomieszczeniu małym prądem .
                  Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                  Komentarz


                  • #10
                    tak tez wlasnie czynię. zobaczymy co przyniesie jutrzejszy poranek

                    Komentarz


                    • #11
                      eeee yyyy 11,4 - 11,8 rozłądowany ?? ( na jałowym ) :| no to bez komentarza
                      Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                      Komentarz


                      • #12
                        eeee yyyy 11,4 - 11,8 rozłądowany ?? ( na jałowym ) :| no to bez komentarza
                        Jeśli twoje "na jałowym" oznacza pomiar napięcia bez obciążenia to tak, jest w pełni rozładowany. Polecam zapoznać się ze stosowna literaturą np zamieszczony pdf.
                        Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                        Komentarz


                        • #13
                          jałowy nie mam na myśli zdjęcia klem tylko na ( wyłączonym silniku ) - małe nie porozumienie. Co do tego że akumulator bez obciążenia mając 11,4-11,8 czy jest rozładowany - TAK to zdanie podzielam.
                          Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X