Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Parowanie szyb, zapach płynu w kabinie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Parowanie szyb, zapach płynu w kabinie.

    Witam,

    Ja w temacie parują mi szyby i czuć zapach płynu chłodniczego z kratek nawiewu. Wiem, że takie objawy wskazują na nieszczelność nagrzewnicy, chociaż nie zauważyłem ubytku płynu, ale czy jest coś co należałoby sprawdzić. Latem naprawiałem klimatyzację i po naprawie w chłodniejsze dni też trochę parowały, ale przy obecnie panującej pogodzie to jest dramat. Proszę o jakieś rady.

    Pozdrawiam,
    Arek

  • #2
    Moze byc tak, ze to nie plyn z nagrzewnicy, a wilgoc z dywanikow, a dokladnie tego co wplynelo pod dywan glowny. Sprawdz dobrze, czy nie po deszczu (o ten teraz bedzie ciezko) nie masz mokro pod przednimi albo tylnymi dywanikami. To jest czesty objaw, bo ta folia pod tapicerkami nie zawsze trzyma i po deszczu bywa ze mamy jezioro w aucie.

    Przy padnietej nagrzewnicy musi uciekac plyn.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Wszędzie sucho. Ta para na szybach jest jakaś tłusta i do tego tego ten zapach, więc chyba początek końca nagrzewnicy i być może ubytek płynu jest jak na razie niezbyt zauważalny. Z tego co się zorientowałem to przy jej wymianie trzeba rozebrać pół auta, widziałem jakiś proszek do uszczelniania, na ile jest to skuteczne?

      Komentarz


      • #4
        200% nagrzewnica. Miałem to samo. Po przełączeniu nawiewu z zimnego na ciepły przez pare sekund leciała para z kratek i czuć było zapach chłodziwa. Płynu nie ubywało bo rozszczelnienie było minimalne. Nie kombinuj z jakimiś pseudouszczelniaczami do układów chłodzenia tylko kup nagrzewnicę np. Nissensa i wymień. Na internecie są tutoriale więc serwis nie jest konieczny aczkolwiek kokpit trzeba wyjąć.. Problem może stawiać klimatyzacja jak to miało miejsce u mnie .. Pękł zawór rozprężny..

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez senectus Zobacz wpis
          Wszędzie sucho. Ta para na szybach jest jakaś tłusta i do tego tego ten zapach, więc chyba początek końca nagrzewnicy i być może ubytek płynu jest jak na razie niezbyt zauważalny. Z tego co się zorientowałem to przy jej wymianie trzeba rozebrać pół auta, widziałem jakiś proszek do uszczelniania, na ile jest to skuteczne?
          Ubytek płynu wcale nie musi być zauważalny gołym okiem natomiast nieszczelność nagrzewnicy jest wystarczająca by powodować zaparowanie szyb. Wiem że to trochę zajęcia z wymianą ale środki do uszczelnienia odradzam.

          Komentarz


          • #6
            Weź też pod uwagę awarię uszczelki pod głowicą. Wypluwany przez zbiorniczek wyrównawczy płyn, w postaci oparów zasysany jest z komory silnika przez wentylację. Sprawdź obecność CO2 w zbiorniczku.

            Komentarz


            • #7
              Witam,
              Jak rozwiązałeś problem? Mam te same objawy z tym że jak ustawie nadmuch na max to widzę pod schowkiem jak cieknie chyba płyn (w smaku słodko piekący) po tych czarnych osłonach plastikowych.

              Komentarz


              • #8
                Wszystko rozkręcone i mam dziurkę grubości igły w nagrzewnicy (zaznaczone na zdj)... Przy okazji znalazłem niezły bałagan w kablach do radia i podpiętą niepotrzebną centralkę od zestawu głośnomówiącego o którym nie miałem nawet pojęcia
                Załączone pliki

                Komentarz


                • #9
                  Witam. Jeszcze nie rozwiązałem u siebie tego ze zwględu na warunki zewn. i brak garażu. Trochę mnie przeraża rozbiórka tego wszyskiego, z którego tutoriala korzystałeś? Ile czasu musiałeś poświęcić?
                  Pzdr

                  Komentarz


                  • #10
                    Jest tutorial z wymianą deski rozdzielczej. Na spokojnie jeden dzień na rozebranie i drugi na składanie, Wcześniej praktycznie nie czułem ciepła z nadmuchu a szyby parowały w 15sekund od załączenia nadmuchu, teraz na rozgrzanym silniku aż parzy w ręce tak dmucha (nowa nagrzewnica febi).

                    Komentarz


                    • #11
                      a z klimą jak sobie poradziłeś ? Rozpinałeś coś ?

                      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie mam klimy, problem był z śrubami które trzymają osłonę nagrzewnicy i są skręcone nakrętkami od strony silnika. Ciężko było mi się do nich dostać. Na drugim zdjęciu widać trzy otwory na te śruby.

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X