Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia I 2.0 LPG słabo grzeje na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Brzmi znacznie lepiej niż wymiana nagrzewnicy. Mam nadzieję, że pomogło.

    Komentarz


    • #27
      Pomogło, ale wydaje mi się że ją miałem po prostu zapowietrzoną.

      Komentarz


      • #28
        straszne herezje w tym temacie.
        Części Skoda Octavia I 1.6
        http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez szakal1990 Zobacz wpis
          straszne herezje w tym temacie.
          To co masz do powiedzenia w tym temacie

          Komentarz


          • #30
            To że autor był bardzo blisko poprawnej diagnozy, jednak odbiło się o zaworki odcinające z poloneza - Octavia takich oczywiście nie ma. Problemy mogą być trzy:
            - zasyfiona nagrzewnica przez co ciepło nie ma jak odejść - autor mówił że miał wymienianą chłodnice
            - parownik (lub nagrzewnica) który łapie powietrze i nigdy w takim przypadku nie da się auta odpowietrzyć
            - climatronic nawala

            Przy okazji zauważyłem że jeżeli puszcza nagrzewnica to na szybie robi się tłusty nalot - wyłącznie przy płynach g12 i podobnych
            Ostatnio edytowany przez szakal1990; 37056.
            Części Skoda Octavia I 1.6
            http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez szakal1990 Zobacz wpis
              To że autor był bardzo blisko poprawnej diagnozy, jednak odbiło się o zaworki odcinające z poloneza - Octavia takich oczywiście nie ma. Problemy mogą być trzy:
              - zasyfiona nagrzewnica przez co ciepło nie ma jak odejść - autor mówił że miał wymienianą chłodnice
              - parownik (lub nagrzewnica) który łapie powietrze i nigdy w takim przypadku nie da się auta odpowietrzyć
              - climatronic nawala

              Przy okazji zauważyłem że jeżeli puszcza nagrzewnica to na szybie robi się tłusty nalot - wyłącznie przy płynach g12 i podobnych
              Zaworki zaworkami, mała dygresja nikt tematu nie drążył i na siłę nie "montował" ich w octavii.
              - zasyfiona nagrzewnica, możliwe skoro piszesz, że ciepło nie ma jak odejść to nagrzewnica musiała by być "zabita" kurzem, brudem czy czymkolwiek fizycznie od zewnątrz a wtedy zmiana obrotów silnika nie miała by wpływu na oddawanie ciepła i związaną z tym zmianę temperatury powietrza na kratkach. Tu ewidentnie wg. opisu Jolanii wychodził problem z przepływem płynu.
              - nie widziałem jeszcze parownika ani nagrzewnicy "łapiących powietrze" prędzej pojawi się wyciek.
              - climatronic nawala - mógłby kolega roziwnąć tą myśl?

              Co do tłustego nalotu od płynu G12 się nie wypowiadam, nie neguję nie potwierdzam - nie mam wiedzy ani praktyki w tym zakresie.
              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
              Spalanie - Motostat.pl
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #32
                Jeszcze jeden z objawów. Ustawione ogrzewanie na szybę w trybie econ i gdy dodaję gazu obroty nawiewu rosną. Normalne? Pada mi jeszcze silniczek czy co tam jest od sterowania nawiewami - ciągle chrapie, jednak co ustawię (szyby, przód, nogi) - działa.Myślałem o wymianie nagrzewnicy ale jak dowiedziałem się, że w serwisie za robotę sobie policzą 800-1000 złotych, to dałem sobie na wstrzymanie. Tym bardziej, ze spotkałem się z opiniami mówiącymi o skrzypieniu deski i jej elementów (całe flaki trzeba wywalić, by dostać się do nagrzewnicy) po całym zabiegu. Za kilka dni zamierzam użyć środka liqui moly Kuhler Reiniger do czyszczenia układu chłodzenia. Obawiam się użycia innych środków w stylu ocet czy odkamieniacz. Może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym specyfikiem?

                Nie zaglądałem tam jeszcze, ale czy jest jakiś zawór do spuszczania cieczy chłodzącej?

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez Jolania Zobacz wpis
                  Nie zaglądałem tam jeszcze, ale czy jest jakiś zawór do spuszczania cieczy chłodzącej?
                  Korek spustowy masz od spodu na rogu chłodnicy na szybkozłączce odpływu po lewej stronie patrząc zgodnie z kierunkiem jazdy. Potrzebny kanał lub podnośnik aby wygodnie spuścić płyn. Najpierw zabezpiecz sobie naczynie na płyn. Uwaga nie cały płyn uda się tym spuścić, u mnie zleciało około 2.5 litra reszta zostaje trochę w przewodach, chłodnicy i pewnie bloku silnika.
                  Załączone pliki
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz


                  • #34
                    Pięknie to wyłożyłeś, nie da się tego spaprać. Dziękuję bardzo.

                    Komentarz


                    • #35
                      Pojawiła się dość istotna informacja, o której wczesniej zdaje się nie było mowy. Kolega ma climatronic. Za konsolą środkową, od strony schowka jest nazwijmy to zawór sterujący temperaturą. "Zaworem" steruje "siłownik". Zdarza się ze ten element się rozłącza / wysuwa. Wtedy jest problem z temperaturą. Może być również źle złożone.

                      Komentarz


                      • #36
                        utek jest do siłownika dostęp z zewnątrz, czy trzeba pruć deskę ? ( Widziałem naprawę climatronica w Audi A4 kolegi .... totalna masakra jak zdjął deskę )
                        U mnie cały czas na wolnych leci zimne powietrze z kratek , dwa węże z nagrzewnicy gorące ... przy tych mrozach które były ostatnio miałem ochotę oddać auto na złom !!!
                        Koledzy który wąż ( prawy czy lewy ) wchodzi a który wychodzi z nagrzewnicy ?

                        Ostatnio edytowany przez Gnusma; 25575.
                        Skoda Octavia I Tour 1.6 Twin Power

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69409

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                          - zasyfiona nagrzewnica, możliwe skoro piszesz, że ciepło nie ma jak odejść to nagrzewnica musiała by być "zabita" kurzem, brudem czy czymkolwiek fizycznie od zewnątrz a wtedy zmiana obrotów silnika nie miała by wpływu na oddawanie ciepła i związaną z tym zmianę temperatury powietrza na kratkach. Tu ewidentnie wg. opisu Jolanii wychodził problem z przepływem płynu.
                          Zasyfiona owszem ale w środku drogi Panie. Czy jak to woli zmniejszona średnica przepływu kanału wodnego. Przez co spada ilość przepływającej wody przez nią. I temu najbardziej bym się przyjrzał.
                          Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                          - nie widziałem jeszcze parownika ani nagrzewnicy "łapiących powietrze" prędzej pojawi się wyciek.
                          To mało jeszcze widziałeś, powinienem mieć stary parownik z fiata który właśnie takie problemy powodował, jak znajdę to wrzucę zdjęcia. Klient też twierdził że na pewno się mylę ale ostatecznie musiał przyznać mi rację.
                          Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                          - climatronic nawala - mógłby kolega roziwnąć tą myśl?
                          Tu nie chciałbym sam siać herezji (zwyczajnie nie pamietam) ale zdaje się że zwykły kabel VAG pozwala sprawdzić prace siłowników i nastawników. Jednak skoro po podniesieniu obrotów działą to stawiam na nagrzewnicę.

                          Padlło jeszcze "Za kilka dni zamierzam użyć środka liqui moly Kuhler Reiniger do czyszczenia układu chłodzenia. Obawiam się użycia innych środków w stylu ocet czy odkamieniacz. Może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym specyfikiem?"
                          Ten środek to również odkamieniacz, skuteczność - nie testowałem - kwas to kwas Jednak licz się z tym, że mogą się pojawić wycieki płynu w słabych miejscach i czasem na-pewno oddasz auto do mechanika. Swoją drogą skąd jesteś bo takie pisanie jest wkurzające a nóż będe w okolicy
                          Ostatnio edytowany przez szakal1990; 37056.
                          Części Skoda Octavia I 1.6
                          http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez Jolania Zobacz wpis
                            Pięknie to wyłożyłeś, nie da się tego spaprać. Dziękuję bardzo.
                            Spełnianie napisze w nowym poście by było czytelnie. Zrób prosty test by po kolei posprawdzać.
                            - Wsiądź do auta i nagrzej je do maks
                            - Wyłącz całkowicie nadmuch
                            - Podnieś obroty do ok 2 tys na 2 min
                            - Szybko włącz nawiew i sprawdź w jakiej temperaturze powietrze poleci do kabiny
                            - Powtórz kilka razy na szybę / i nadmuch na twarz (najkrótsze kanały)

                            Jeżeli bedzię gorące przez moment a później zacznie spadać to:
                            a. Delikatnie odkręcaj korek (bylebyś się nie poparzył) do czasu usłyszenia syknięcia ciśnienia - Octavia ma układ ciśnieniowy i musi być ono zapewnione do poprawnej pracy. Jeżeli masz jakąś nieszczelność ciśnienia nie będzie
                            Gdy a jest poprawne to porównaj temperatury węży (2 z nagrzewnicy i oznaczonego na fotce jako ciepłe) zarówno na włączonym ogrzewaniu jak i zamkniętym.
                            Części Skoda Octavia I 1.6
                            http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/

                            Komentarz


                            • #39
                              Miałem ten sam problem i po płukaniu całego układu octem trochę się poprawiło ale to mnie nie zadowalało więc przepłukałem samą nagrzewnice i teraz jest super gorąco do płukania nagrzewnicy użyłem starej pompki od pralki automatycznej a środka użyłem odkamieniacza do czajników,dodam ze brudu było sporo.

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez wieslawek Zobacz wpis
                                ...więc przepłukałem samą nagrzewnice i teraz jest super gorąco do płukania nagrzewnicy użyłem starej pompki od pralki automatycznej a środka użyłem odkamieniacza do czajników,dodam ze brudu było sporo.
                                Czy jak użyję karcher'a nie przedobrzę? Znajomy chce mi pożyczyć i o ile końcówkę będzie można podłączyć do nagrzewnicy, działam.

                                Komentarz


                                • #41
                                  No nie wiem nie wiem, operacja może się udać tylko czy pacjent przeżyje... żebyś za kilka dni nie pisał "jak zdemontować deskę".
                                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                  Spalanie - Motostat.pl
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Znalazłem fragment dot korka na zbiorniczku wyrównawczym i wg literatury:
                                    "Korek zbiornika wyrównawczego jest wykonany z niebieskiego tworzywa sztucznego. Jest to korek zakręcany, są w nim umieszczone dwa zawory: nadciśnieniowy i podciśnieniowy. Zawór nadciśnieniowy otwiera się przy ciśnieniu 0,14 MPa, a zawór podciśnieniowy, który umożliwia dopływ powietrza do zbiornika podczas stygnięcia cieczy i zmniejszania się jego objętości, otwiera się przy podciśnieniu 0,002 do 0,01 MPa. Zbiornik wyrównawczy i korek są identyczne dla wszystkich modeli samochodów bez względu na typ silnika zamontowanego w samochodzie".


                                    Pytanie ile MPa daje karcher i czy konstrukcja nagrzewnicy to wytrzyma?
                                    Katalogi karcher podają od 110 bar czyli 11 MPa.

                                    Nadciśnienie przy którym otwiera się zawór to (wg instrukcji) już 0.14 MPa. Powiedzmy, że układ wytrzyma mechanicznie nawet 1.4 MPa czyli 10x więcej to Ty i tak myjką starujesz z poziomu powiedzmy 10 MPa a więc jeszcze 7x więcej.
                                    Decyzja należy do Ciebie.

                                    A może spróbuj tak:
                                    Just a moment...

                                    Znalazłem jeszcze to:
                                    Koncentracja cieczy chłodzącej musi być (przez cały rok) taka, aby jej krzepnięcie następowało dopiero w temperaturze niższej niż -25°C. Stosunek skoncentrowanego płynu do wody powinien wynosić minimalnie 40%, a maksymalnie 60% całkowitej pojemności układu chłodzenia (mieszanka w proporcji 2:3).
                                    Większa koncentracja osłabia zdolność odprowadzania ciepła, a także zwiększa odporność na zamarzanie, mniejsza koncentracja zmniejsza antykorozyjne własności cieczy.
                                    Poziom cieczy chłodzącej, której temperatura wynosi 20°C, w zbiorniku wyrównawczym powinien znajdować
                                    się między znakami MIN a MAX

                                    Poczytaj sobie do końca wątek z A4 do którego link podesłałem tam właśnie ktoś pisze m. in. o wymianie płynu na odpowiedni. Jak również zwróć uwagę na post użytkownika arnold27 z 18 stycznia 2014r o skutkach użycia myjki do czyszczenia nagrzewnicy w calibrze.
                                    Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                    Spalanie - Motostat.pl
                                    Spalanie - Motostat.pl

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                                      Znalazłem fragment dot korka na zbiorniczku wyrównawczym i wg literatury:
                                      "Korek zbiornika wyrównawczego jest wykonany z niebieskiego tworzywa sztucznego. Jest to korek zakręcany, są w nim umieszczone dwa zawory: nadciśnieniowy i podciśnieniowy. Zawór nadciśnieniowy otwiera się przy ciśnieniu 0,14 MPa, a zawór podciśnieniowy, który umożliwia dopływ powietrza do zbiornika podczas stygnięcia cieczy i zmniejszania się jego objętości, otwiera się przy podciśnieniu 0,002 do 0,01 MPa. Zbiornik wyrównawczy i korek są identyczne dla wszystkich modeli samochodów bez względu na typ silnika zamontowanego w samochodzie".


                                      Pytanie ile MPa daje karcher i czy konstrukcja nagrzewnicy to wytrzyma?
                                      Katalogi karcher podają od 110 bar czyli 11 MPa.

                                      Nadciśnienie przy którym otwiera się zawór to (wg instrukcji) już 0.14 MPa. Powiedzmy, że układ wytrzyma mechanicznie nawet 1.4 MPa czyli 10x więcej to Ty i tak myjką starujesz z poziomu powiedzmy 10 MPa a więc jeszcze 7x więcej.
                                      Decyzja należy do Ciebie.

                                      A może spróbuj tak:
                                      Just a moment...

                                      Znalazłem jeszcze to:
                                      Koncentracja cieczy chłodzącej musi być (przez cały rok) taka, aby jej krzepnięcie następowało dopiero w temperaturze niższej niż -25°C. Stosunek skoncentrowanego płynu do wody powinien wynosić minimalnie 40%, a maksymalnie 60% całkowitej pojemności układu chłodzenia (mieszanka w proporcji 2:3).
                                      Większa koncentracja osłabia zdolność odprowadzania ciepła, a także zwiększa odporność na zamarzanie, mniejsza koncentracja zmniejsza antykorozyjne własności cieczy.
                                      Poziom cieczy chłodzącej, której temperatura wynosi 20°C, w zbiorniku wyrównawczym powinien znajdować
                                      się między znakami MIN a MAX

                                      Poczytaj sobie do końca wątek z A4 do którego link podesłałem tam właśnie ktoś pisze m. in. o wymianie płynu na odpowiedni. Jak również zwróć uwagę na post użytkownika arnold27 z 18 stycznia 2014r o skutkach użycia myjki do czyszczenia nagrzewnicy w calibrze.
                                      Tyle zachodu z Twojej strony... Bardzo dziękuję. Zaraz zabieram się za lekturę.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez Jolania Zobacz wpis
                                        Tyle zachodu z Twojej strony... Bardzo dziękuję. Zaraz zabieram się za lekturę.
                                        Spoko może kiedyś "odrobisz" powodzenia. Daj znać jak poprawisz sytuację a w razie co pytaj.
                                        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                        Spalanie - Motostat.pl
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          nie polecam czyszczenia karcherem i nawet nie wyobrażam sobie jak to zrobić. Karcher ma wysokie ciśnienie ale warunkiem jest dysza o małej średnicy. Zwykły karcher przepompuje ok 6l wody na minutę a nagrzewnica prawdopodobnie ma sporo większą przepustowość. jeżeli nagrzewnica nie jest bardo zatkana nie wytworzy się w środku praktycznie żadne ciśnienie, dużo większe ciśnienie uzyskamy ze zwykłego węża ogrodowego podłączonego do kranu. Dodam jeszcze, ze jeżeli ktoś planuje takie płukanie nagrzewnicy to niech pamięta aby przepływ wody podczas płukania był odwrotny do roboczego by nie dopchać syfu głębiej.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpis
                                            dużo większe ciśnienie uzyskamy ze zwykłego węża ogrodowego podłączonego do kranu. Dodam jeszcze, ze jeżeli ktoś planuje takie płukanie nagrzewnicy to niech pamięta aby przepływ wody podczas płukania był odwrotny do roboczego by nie dopchać syfu głębiej.
                                            Taka krótka dygresja od tematu.
                                            Śmiem podejrzewać, że kolega miał na myśli przepływ a nie ciśnienie. W wodociągu ciśnienie waha się od min 4 (oczywiście może być niższe) do 6 bar, max 8. Wszystkie wartości powyżej 8 barów zaczynają być zbyt groźne dla wężyków do spłuczek, tanich chińskich zaworów i taniej armatury. Ale nie zaśmiecajmy wątku.
                                            Niemniej sugestia o nieużywaniu do tego celu myjki ciśnieniowej całkiem słuszna.
                                            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                            Spalanie - Motostat.pl
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez Jolania Zobacz wpis
                                              Czy jak użyję karcher'a nie przedobrzę? Znajomy chce mi pożyczyć i o ile końcówkę będzie można podłączyć do nagrzewnicy, działam.
                                              Osobiście bym nie ryzykował z tym karczerem bo można uszkodzić nagrzewnice.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Podłącz zwykły wąż ogrodniczy i patrz co poleci. Jeżeli zobaczysz kamień to albo płucz albo zastosuj odkamieniacz. Swoją drogą zrzucanie deski w Octavia nie jest złe.
                                                Części Skoda Octavia I 1.6
                                                http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Jutro czyszczę nagrzewnicę ... napiszcie który króciec to wejście a który wyjście płynu , sprawa bardzo pilna
                                                  Skoda Octavia I Tour 1.6 Twin Power

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69409

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X