Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Traci sie olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Traci sie olej

    Witam kolegow mam pytanie wiem ze to nie jest diagnoza lekarska i trzeba zobaczyc zeby cos powiedziec ,ale moze akturac znajdzie sie jakis mechanik ktory podpowie chociaz co przewiduje co to moze byc. Wiec tak jak w temacie traci mi sie olej, na ulicy nie ma sladow oleju,ale pod spodem auta jest mokra miska olejowa i skrzynia i troche gymy opryskane nie umie zlokalizowac wycieku. Bylem u mechanika (cos mi sie on za bardzo nie podoba od razu zaczal wymieniac co wymienic to polowe auta chcial) A juz tlumacze co sie dzieje wiec jak podczas normalnej jazdy po miescie to nie widac ubtku leju i jak wjade na autostrade i jadac tak do 100km jest ok zejdzie troche oleju nie ma zle.Niestety problem pojawia sie jak chce jechac szybciej jadac za granice 140-160km i robiac 1000 km to kontrolka silnika sie zapalila i weszlo przeszlo litr oleju.natomiast widzac so sie stalo wracajac nie przekrzaczajac 120 to wlalem pol litra oleju. Podczas wymiany siwec mechanik stwierdzil ze gorna pokrywa zaworos sie poci kupil i wymienil mi uszczelke (50zl) i dalej jest to samo.Czy mozecie mi powiedziec co to moze byc?martwie sie ze to moze byc uszczelka glowicy bo czy jest opcja ze cos innego przepuszcza olej?jakie moga byc koszty wymiany takiej uszczelki?? dziekuje i pozdrawiam serdecznie
    moja czarna perla
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

  • #2
    Jaki masz silnik w Octavce ?
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

    Komentarz


    • #3
      caly czas dylo widoczne moje dane pod zdjeciem,a jak zrobila sie nowa szata graficzna to zniklo jak to wlaczyc wiesz moze? mam 1.6 BFQ z lpg Tour twin power plus
      moja czarna perla
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

      Komentarz


      • #4
        Ten silnik nie lubi wysokich obrotów. W połączeniu z dużym obciążeniem po prostu pali olej. Poprawiałem kilka w tej kwestii.
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz


        • #5
          robekcool jak je poprawiłeś;D? I ile $ to kosztowało?

          A co do autora wątku, jako użytkownik 1.6 z LPG i nastukaniu nim ponad 100 tyś km w dwa lata to powiem Ci, że...
          Nie od dziś wiadomo, że te silniki lubią olej(podobnie jak wiele innych benzyn VW). W zależności od silnika, zdarzają się takie co praktycznie nie biorą i takie jak mój który pali na autobanie ze dwa literki na 1000 km (obciążony i około 1,4 zł na blacie). Przy normalnej jeździe jest nieco lepiej.
          Silnik 1.6 jest stosunkowo odporny na jakość/rodzaj oleju. Chociaż próbować zawsze można. CHYBA najlepiej było na Motulu 10w40, jednak marne szanse na "naprawę" przez zmianę oleju. Zmiana oleju może coś pomóc ale cudów się nie spodziewaj. Tak samo nie spodziewaj się cudów po cud preparatach(ceramizerach itp).
          Dalej warto wymienić uszczelkę pokrywy jak się poci, ale tutaj sprawa jest śliska wiele osób pisze, że one często się odkształcają itp. Ja miałem szczęście i wymieniłem stosując zarówno uszczelkę jak i silikon. ALE w pewnym momencie życiowym zauważyłem to co Ty czyli pół silnika i skrzyni w oleju. Pierwsza myśl - uszczelka pod pokrywą bo tam było pełno oleju. Druga myśl po tym jak próbowałem ściągnąć pokrywę że ona tak trzyma, że nie ma bata. Okazało się, że... Należy uważać przy dolewaniu oleju! Jako, że siłą rzeczy robi się to często, często też w niesprzyjających warunkach to o rozlanie nie trudno.... Odkąd oczyściłem ładnie i opanowałem do perfekcji lanie oleju problemu nie ma. Wiec może i w Twoim przypadku jest podobnie?

          W zależności od sytuacji, radziłbym się nie przejmować i znaleźć dobrego dostawcę oleju. Jak nie jeździsz dużo to tym bardziej się nie przejmuj.

          Gdyby sytuacja się pogarszała, znikał płyn chłodniczy, dymił na niebiesko itd itd wtedy można by coś myśleć o... No niestety o remoncie silnika. O kapitalnym remoncie. Koszt w zależności od rejonu Polski około 3 tyś zł.

          Ostatnio edytowany przez gomar; 26092.
          SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

          Komentarz


          • #6
            Robiłem kilka bfq/bse biorących olej autostradowo. Usługę zawsze kalkuluję indywidualnie po demontażu silnika. Do 3 koła nigdy nie dobiło.
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz


            • #7
              Na śląsku jak się orientowałem ceny kapitalki w Passacie B5 około 3 - 3,5 koła, na pomorzu znacznie taniej.
              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez gomar Zobacz wpis
                No niestety o remoncie silnika. O kapitalnym remoncie. Koszt w zależności od rejonu Polski około 3 tyś zł.
                Czyli można wnioskować z Twojego wpisu że na śląsku są naciągacze??
                Robiłem u siebie kapitalke silnika i łącznie z rozrządem nie wyszło nawet 2 tyś zł. Jeżeli ktoś Tobie powiedział że 3 koła za taką robotę to zwykły naciągacz.

                филип
                Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                Komentarz


                • #9
                  Koledzy myslalem ze powiecie mi ze to tylko uszczelka bedzie jakas do wymiany koszt 50zl maks a widze ze dajecie silnik do remontu do 3 tys zl.Nie sadze zeby przy takim przebiegu byl silnik do remontu tym bardziej ze mam auto od nowosci i kupilem w salonie ja i nigdy nie bylo auto katowane.Dodam ze jezdze jescze na oleju 5w30 i zawsze od wymiany do wymiany oleju nic nigdy nie bylo robione dolewek.Rok temu pierwszy raz zrobilem dolewke i to wyszlo bardzo malo, dopiero w tym roku jak bylem za granica to musialem dolac liter oleju na 1000km. A jest moze jakaies uszczelnienie silnika w miejscu jak to napisac....... jak wejdzie sie do kanalu odwroci w strone przodu to w tedy jak mamy miske olejowa przed soba i poparzymy do gory to olej sciekal po misce i po skrzyni biegow po lewej jak patrzymy do przodu. Nie widac za bardzo miejsca w ktorym byl wyciek dlatego pytam czy tomoze byc uszczelka pod glowica? skloro gorna spod pokrywy wymienilem na nowa to czy jest jescze jakas posrodku?.
                  moja czarna perla
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                  Komentarz


                  • #10
                    Też miałem zapocenie w okolicach łączenia skrzyni z silnikiem, wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, bo już nie trzymała, ale to było jedyne źródło. Winny okazał się uszczelniacz półosi.
                    Najlepiej wszystko umyć i obserwować

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez ahmed799 Zobacz wpis
                      Czyli można wnioskować z Twojego wpisu że na śląsku są naciągacze??
                      Robiłem u siebie kapitalke silnika i łącznie z rozrządem nie wyszło nawet 2 tyś zł. Jeżeli ktoś Tobie powiedział że 3 koła za taką robotę to zwykły naciągacz.
                      A gdzie robiłeś? Ja pytałem w 3 warsztatach z najlepszymi opiniami na dobrymechanik. Wiem, że to sporo. Kuzyn na pomorzu za 3400 zrobił z rozrządem i sprzęgłem, a miał 16V...
                      Za dwa koła z rozrządem to może bym i mojego oddał do naprawy.
                      SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez gomar Zobacz wpis
                        A gdzie robiłeś?
                        Mikołajki Pomorskie.
                        danielosy a może masz wyciek spod filtra oleju??
                        Jak pisze poprzednik umyć najlepiej silnik i obserwować, bo inaczej to wróżenie z fusów.

                        филип
                        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                        Komentarz


                        • #13
                          Wysłałem około 30 e-maili z zapytaniem o wstępny koszt remontu takiego silnika. Wyceny póki co są na poziomie 4-7 tyś zł(!)
                          Oczywiście to tylko ramy ale dają do myślenia... Chyba sam naprawie i wyjdzie mnie to z 1500 zł.
                          SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez gomar Zobacz wpis
                            Wyceny póki co są na poziomie 4-7 tyś zł
                            Na poziomie cenowym jaki piszesz to remontują silniki TSi. Nie jest to wyssane z palca tylko przykład z forum ludzi którzy robili u siebie 1.8 TSi

                            филип
                            Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                            Komentarz


                            • #15
                              ahmed799 ja doskonale o tym wiem. A to co piszę (w sensie poziom cen) to odpowiedź na zapytanie odnośnie remontu silnika 1.6MPI z kilku śląskich warsztatów...
                              Właśnie odczytałem e-mail i jeden z zakładów wycenia naprawę (póki co jedyny który odpisał konkretnie) na około 2 -2,5 tyś zł z rozrządem.
                              Ostatnio edytowany przez gomar; 26092.
                              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                              Komentarz


                              • #16
                                Poczytaj odnośnie brania olejuw silnikach 1.6 MPI, bo podobno przy prędkościach autostradowych to norma. Piszę podobno bo rzadko jeżdżę autostradami i mi silnik nie bierze oleju. Jak jedziesz autostradą to masz obroty około 4 tys albo i więcej przez wiele godzin to nie dziwne, że silnik żre olej, taki urok naszych krótkich skrzyń biegów.
                                Wycieki oleju zawsze warto sprawdzić od spraw najprostszych mi np. olej wyciekał przez uszczelkę korka wlewu oleju. W BFQ o ile się nie mylę masz jeszcze uszczelkę pomiędzy kominkiem a pokrywą zaworów.

                                Komentarz


                                • #17
                                  danielosy, miałem wyciek z łączenia głowicy. W BFQ głowica jest złożona na specjalnym kleju jak przysłowiowa kanapka. U mnie ciekło w okolicy czujnika położenia wałka i ciekło aż do łączenia silnika ze skrzynią. Wymyj to i pojeździj kilka dni, niech się pokaże w pełnej krasie ten wyciek. u mnie koszt zamknął się w kwocie 400 PLN. Trzeba zrzucić rozrząd i cały kolektor dolotowy z przepustnicą. Miałem jeszcze efekt uboczny w postaci podwiniętych 2 uszczelek łączących dwie połówki kolektora, co skutkowało szarpaniem silnika na zimnym.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Przyczyny są różne. Niestety czasem diagnozy tych samych przypadków też bywają odmienne. Sprawdzajcie, nie tylko pytacie. Internet i różnorodność podpowiedzi często wprowadza tylko chaos w prostych przypadkach.
                                    www.k-mot.pl
                                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                    Autoholowanie.
                                    Robert Kulma

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Witam serdecznie chcialem sie podzielic z Wami informacja bardzo dziwna, bylem na serwisie skody i trzepli auto 5 godzin i nic nie znalezli. I to bardzo dziwne bo powiedzieli mi ze sa krople oleju i lekko mokra miska olejowa ale nie wskazuje to na wyciek oleju i ze mam zmienic olej z 5w30 na 5w40 lub nawet na 5w50 ale najpierw na 5 w40 .... Dla przypomnienia jadac w listopadzie w trase do niemiec 1000km kontrolka sie zaswiecila i wlalem 1L oleju to w aso stwierdzili ze to nie mozliwe .Bedac pod autem to widac olej krolple na kabelku z czujnika do miski olejowej, czesc miski i troche skrzynia mokra - wedlug nich lekko sie poci.Co zrobic dalej??? powiedzieli zebym zmienil olej zrobil 500 km i znowu przyjechal do nic na podnosnik i sprawdza co sie dzieje dalej bardzo dziwna sytuacja jak uwazacie??
                                      moja czarna perla
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        A może pierścienie sie kończą? Ile masz już przejechane ?
                                        Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                        Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Hey mam dopiero 137tys km przejechane
                                          moja czarna perla
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X