Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.9 tdi 110 km - siwy dym brak mocy i w koncu postój

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.9 tdi 110 km - siwy dym brak mocy i w koncu postój

    Witam jestem nowy na ty forum od niedawna takze posiadaczem octavii
    dzisiaj jechałem na trasie, nagle coś zaczęło buczeć na powyżej 2,5 tys obrotów po jakiś 3 km biały czy siwy dym z wydechu i brak mocy i chrupnięcie pod maską
    wyłaczyłem auto i reszte podróży kontynuowałem na lince.
    jaskieś pomysły co mogło szczelić ??

    pozdrawiam użytkowników

  • #2
    Turbo

    Komentarz


    • #3
      w turbinie mogło (na szczęście nie całkowicie) pójść uszczelnienie częściowo, albo jakiś element się rozwalił, dobrze że wyłączyłeś, zanim się nie rozpętało piekło w postaci "choroby wściekłego diesla":


      może też być problem z układem paliwowym w sumie. ale wiesz, na forum bez idealnej diagnozy nikt Ci nie napisze, trzeba porozbierać auto u mechanika

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
        w turbinie mogło (na szczęście nie całkowicie) pójść uszczelnienie częściowo, albo jakiś element się rozwalił, dobrze że wyłączyłeś, zanim się nie rozpętało piekło w postaci "choroby wściekłego diesla":


        może też być problem z układem paliwowym w sumie. ale wiesz, na forum bez idealnej diagnozy nikt Ci nie napisze, trzeba porozbierać auto u mechanika
        o dokladnie tak zaczelo chwilowo terkotac,
        czyli rozumiem ze turbina ?

        Komentarz


        • #5
          mbns otwórz maskę i zobacz stan oleju i czy czasem nie masz czasem dziury w silniku tuż pod agregatem klimy i alternatorem .
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz


          • #6
            tak stawiam na turbinę, mechanik wszystko powie co i jak. myslę, że jeszcze dziury nie wywaliło, bo udało Ci się zgasić silnik, ale w silniku coś może być nie teges już (oby nie)

            Komentarz


            • #7
              Źle nie będzie. Trzeba będzie wymienić turbo, wyczyścić cały dolot łącznie z IC, wyczyścić węże zasilania i spływowe od turbo. Dodatkowo nowe uszczelki, olej z filtrami. Jeżeli olej poszedł w wydech to jeszcze będziesz miał kata do wycięcia.

              Komentarz


              • #8
                Nigdy nie usuwałem kata po takiej zabawie. Wszystkie moje przypadki jeżdżą bez problemowo.
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz


                • #9
                  Jeździć będzie jeździć, ale kat zalany olejem już nie będzie spełniał swojej funkcji.

                  Komentarz


                  • #10
                    Z ciekawości, przy jakim przebiegu ci się to stało?

                    Komentarz


                    • #11
                      Z ciekawości. Jaka rolę spełnia usunięty prawidłowo lub nie dpf?
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez mateo.s Zobacz wpis
                        Z ciekawości, przy jakim przebiegu ci się to stało?
                        przegieg 430 tys

                        turbo wymienione na inne uzywane i na razie chodzi
                        teraz mam jakąś schize wydaje mi sie że czasami coś charczy pod maską ale...może to moje przewrażliwienie

                        ale wystąpił jeszcze jeden problem już 3 dni z rzędu po nocce na początku jak zaczynam szybko przyśpieszać jest jedno szarpnięcie, później cały dzień jest ok, i tak 3 dni z rzędu .. jakieś pomysły ? dolot powietrza ? filtr powietrza?

                        Komentarz


                        • #13
                          U mnie kiedyś delikatnie podszarpywało to okazało się że to EGR. Zaślepiłem przewód podciśnieniowy i jest OK.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X