Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 1.9 AHF brak mocy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 1.9 AHF brak mocy.

    Witam.
    To mój pierwszy post więc wypada się przywitać, Cześć wszystkim.
    Wracając do tematu, mam problem z moją octavką, w czasie jazdy nie ma mocy, nie może się wkręcić powyżej 3,5tyś.obr. i to zależy na którym biegu, i tak:
    1 - 3500obr.
    2- 3000
    3- 2500
    4- do max 2000
    Prędkość maksymalna 80-90km/h
    Po zdjęciu kabla z przepływki jest ciut lepiej(100-115km/h)wiadomo że wtedy wchodzi w tryb serwisowy i wywala błąd.
    Nie pokazuje żadnych błędów w vag, po zamianie przepływki że sprawnego auta to samo, po wymianie turbiny (brała olej, były zapieczone łopatki i miała luzy)- to samo, po pominięciu zaworu sterującego pracą turbiny(zrobiłem na chwilę bypass)- bez zmian.
    Siłownik przy turbinie po uruchomieniu silnika pracuje prawidłowo, wciąga cięgno.
    Proszę o podpowiedź co może jeszcze blokować silnik przed podniesieniem obrotów w czasie jazdy, na postoju wkręca się normalnie.
    Berni

  • #2
    A jak wyglądają parametry pracy w vagu? Ilość powietrza, ciśnienie turbo, czujniki temperatur? Możesz sprawdzić klapę gaszącą i EGR. Może klapa zablokowała się w położeniu zamkniętym?

    Komentarz


    • #3
      Wymień filtr paliwa. Jak nie pomoże sprawdź drożność układu wydechowego. Tak na początek.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz


      • #4
        Egr pracuje, siłownik działa prawidłowo, nie mam teraz dostępu do danych z vag bo auto stoi u mechanika i on też na chwilę obecną nie wie co to może być. Zastanawia się nad podmianą sterownika głównego.

        Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

        Berni

        Komentarz


        • #5
          Filtr paliwa wymieniłem na samym początku, wydech sprawdzał mechanik i mówił że jest ok,

          Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

          Berni

          Komentarz


          • #6
            logi zrób
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • #7
              Nie mam za bardzo możliwości teraz bo auto stoi u mechanika, zastanawia mnie tylko to że po odpięciu kabli z przepływki wchodzi w ten tryb?"awaryjny" i jest trochę lepiej, tylko jak już pisałem zmienialiśmy przepływkę z sprawnego i było to samo.
              Macie jakieś konkretne sugestie co to może być?
              Miał już ktoś coś podobnego?

              Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

              Berni

              Komentarz


              • #8
                Bez logów ciężko coś wywróżyć, może być sporo rzeczy, możesz mieć np przytkany katalizator, a jak wygląda klapa gasząca, jest otwarta?

                Komentarz


                • #9
                  Siłownik otwiera klapę gaszącą i steruje nią gdy silnik jest odpalony, jak zgaśnie to siłownik po chwili odpuszcza i zamyka klapę

                  Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

                  Berni

                  Komentarz


                  • #10
                    Co do katalizatora to czy byłaby różnica że wchodzi na obroty na postoju a podczas jazdy nie?

                    Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

                    Berni

                    Komentarz


                    • #11
                      W dniu dzisiejszym byłem u mechanika zobaczyć jak wygląda sprawa z autem.
                      Logów nie zrobiłem, zrobiliśmy jazdę próbną z włączoną diagnostyką.
                      Pierwszy i drugi bieg na rozpędzenie, trójka gaz do dechy i... Na początku się zbierał ale zanim osiągnął 2 bary ciśnienia na turbinie odciął doładowanie. Jak trzymałem dalej wciśnięty gaz to trzymał w miarę stałe obroty i po chwili wyrzucił błąd 17958(ciśnienie doladowania).
                      Za drugim razem gdy po rozpędzenie wrzuciłem trójkę, gaz do spodu, turbina po chwili przestała doladowywac odpuściłem na chwilę gaz i po kilku sekundach wcisłem i turbina znowu pracowała przez kilka sekund. Gdy tym sposobem przekroczył silnik wartość 2 barów doładowania i nie odpuszczałem gazu to ciągnął praktycznie do czerwonego pola bez żadnych błędów. Gdy odpuszczałem a wartość doładowania spadła poniżej 2 bary to znów loteria i "pompowanie"gazem.

                      Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

                      Berni

                      Komentarz


                      • #12
                        Jeszcze jedna rzecz, takie same objawy są gdy założy się bypass na siłownik od turbiny omijając zawór n75.
                        Berni

                        Komentarz


                        • #13
                          Błąd wyskakuje ponieważ ciśnienie doładowania jest różne od zakładanego. Powodem tego może być od słabego podciśnienia (pompa podciśnienia, dziurawe przewody lub któryś zawór/serwo hamulca dziurawe) uszkodzony n75, dziurawą zastaną gruszkę turbo po samo turbo. A także dziura w dolocie intercoolerze ,zatkany wydech , zawieszony ciągle otwarty EGR ,uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania jak i ciśnienia statycznego. Porządna diagnostyka i problem można zawęzić do jednego.

                          Komentarz


                          • #14
                            Powiem szczerze że nie sprawdzone z tych rzeczy mam tylko czujnik ciśnienia statycznego ale prawdę powiedziawszy nie wiem czy on u mnie występuje.

                            Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

                            Berni

                            Komentarz


                            • #15
                              W dniu wczorajszym odebrałem sprawne auto. Problem okazał się być rzadko spotykany, awarii uległ główny sterownik, wg. Speca od elektroniki płyta główna w nim.
                              Po wymianie sterownika autko śmiga znowu.


                              Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

                              Berni

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie pamiętam kiedy widziałem uwalone edc 15 . trzeb by tam chyba wode wlać lub 230V podpiąć. Najwazniejsze że auto jeżdzi.
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ze 3 miesiące temu goście w Częstochowie zwiekszali mi dawkę rozruchową na ciepłym silniku, może to przez to?
                                  Najważniejsze że teraz działa.

                                  Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

                                  Berni

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X