Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O1 1.6 MPI 102KM + LPG BRC / Na zimnym cyrki i błędy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O1 1.6 MPI 102KM + LPG BRC / Na zimnym cyrki i błędy.

    Witam,
    Na wstępie zaznaczę że wszystkie filtry, przeglądy, wymiany robię często.
    Na ewentualne podejrzane sytuacje reaguję szybko, poszukiwaniami na forum i wizytami u znajomych mechaników.
    Dużo się naczytałem ale mojego przypadku nie znalazłem.
    Przejechane 239 tyś z czego ja przejechałem 35 w prawie 2 lata.
    Rocznik 2004, gaz zakładany w 2007roku czyli mija mu 10 lat.
    Nie kręcony licznik, bo auto od sąsiada.
    Olej 10/40 Mobil1.
    Często na trasach jeżdżę szybko, do 180km/h.
    Pobiera olej od zmiany do zmiany ok 2-3L zależnie jakiej olej był marki.

    Jeżdżę praktycznie codziennie, głównie małe trasy do 10km i 2 razy w tygodniu ok. 100km
    Jakoś pół roku temu, gdy odpalałem samochód, krztucił się strasznie - 10 sekund około, po chwili wyleciał siwy dym z wydechu i później brzmiało wszystko elegancko.
    Jak przyjeżdżałem do domu to kawałek przed końcem trasy, wyłączałem gaz by silnik się przepłukał.
    Wyskoczyła ikona silnika i mój mechanik wymienił mi czujnik położenia wału korbowego.
    Problem ustał na prawie 2 tygodnie.
    Następnie po pewnym czasie na nie całkiem rozgrzanym silniku i nawet rozgrzanym rozłączało mi gaz, jak tylko zasprzęgliłem chwilę.
    Okazało się że to rozdzielacz i został on również wymieniony.
    Problem rozwiązany na kilka tygodni.
    W tym samym czasie silnik troszkę zaczął się bujać obrotami z początku odpalenia bez dymu i później był spokój.
    Jakoś od 2 tygodni po odpaleniu zimnego silnika, nie krztusi się ale bardzo dziwnie i nierównomiernie chodzi ale sporadycznie, około 1 raz na 3 próby.

    Do tego rozłącza znowu gaz na zimnym i ciepłym ale sporadycznie.
    Nic nie szarpie i nie dusi silnika.
    Byłem na komputerze u znajomego i pokazało zbyt bogatą dawkę paliwa. Błąd był usunięty i pokazało tak znowu do tego pokazując sporadycznie przepływomierz.
    Błąd był usunięty.Kilka dni temu pokazało znowu zbyt bogatą dawkę i błąd czujnika rozrządu.
    Wszystko dzieje się sporadycznie.
    Błąd skasowano i obserwujemy sytuację.
    Znajomy mechanik radzi by wymienić czujnik jeśli znowu się pokaże taki błąd.

    Świece sprawdzone, przewody oddechowe również, przepustnica czysta.

    Czy macie jakieś rady i spostrzeżenia?
    --Maniek--

  • #2
    Trzeba było spisać te błędy razem z ich numerami. I sprecyzuj co masz na myśli pisząc "rozłączało gaz"
    Czujnik położenia wałka rozrządu raczej nie powinien dawać takich efektów, bardziej przepływomierz, czujnik temperatury a po rozgrzaniu sonda lambda. Sprawdź na kompie wskazania temperatury silnika i powietrza zasysanego na zimnym silniku wskazania powinny być podobne do temperatury zewnętrznej Dla kontroli czy problem jest w aucie czy w instalcji LPG spróbuj zakręcić gaz na butli, skasować błędy kompa (nawet jak ich nie ma) i pojeździć kilka dni na samej benzynie (wypada zrobić przynajmniej 100km w trasach nie krótszych niż 20km ) jak problem z odpalaniem zniknie to instalka do kontroli jeżeli nie zniknie to na początek szukamy w przepływomierzu, czujniku temp., wtryskach, pompie paliwa.
    Jeżeli pisząc rozłącza gaz masz na myśli, że instalka przeskakuje na benzynę to proponuję odwiedzić gazownika i sprawdzić reduktor i wtryski gazu (po 10 latach instalka wymaga regeneracji)

    Komentarz


    • #3
      Pod pojęciem "rozłączało gaz" rozumiem dokładnie tak jak napisałeś - instalacja przeskakuje na benzynę.
      Dzięki za poradę, sprawdzę temat w poniedziałek i zastosuję te wskazówki.
      Opiszę wynik niebawem.
      --Maniek--

      Komentarz


      • #4
        Czy ktoś wie jaki jest prawidłowy kąt wyprzedzania zapłonu na zimnym i na rozgrzanym silniku w O1 1.6 ?
        Mój na rozgrzanym waha się od 9 do 15.
        To chyba za dużo.
        Nadal badamy temat ze znajomym mechanikiem.
        --Maniek--

        Komentarz


        • #5
          Zczytaj błędy w sterowniku LPG, bo bez powodu nie wywala na benzynę. Na ogół wyrzuca od czujnika ciśnienia LPG tego przy listwie wtryskowej lub w zależności od instalacji może on być też przy filtrze fazy lotnej. Reduktor nie jest zapchany mazutem? Ciśnienie trzyma?

          Komentarz


          • #6
            Sprawdź jeszcze VAGiem readiness, czyli kody gotowości. Powinny być wszystkie na zielono. Logujesz się na silnik i klikach readiness.

            Komentarz


            • #7
              Trochę czasu minęło od momentu tego problemu ale dla szukających rozwiązania odpowiem że przyczyną był wykończony rozdzielacz gazu, który powinien być dawno wymieniony.
              Do tego jeszcze był wymieniony reduktor i to wszystko.
              --Maniek--

              Komentarz


              • #8
                Co to takiego rozdzielacz ?? Listwa wtryskow LPG padla ??
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Chodziło m wtedy o reduktor/parownik. Później te problemy już się skończyły. Listwa wtrysków LPG cały czas działa od kiedy jestem właścicielem.
                  --Maniek--

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X