Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.9 tdi asv rozbiegany szarpie niema mocy chyba nie turbo (?)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.9 tdi asv rozbiegany szarpie niema mocy chyba nie turbo (?)

    hej
    po 3latach bezawaryjnej eksploatacji przyszłą pora i na moją biedną skodzinkę
    jadę dziś do pracy i nagle czuje zanik mocy
    zwalniam i czuje ze ciągnie sama do przodu bez gazu... mówię koniec rozbiegany etc pewnie turbo
    zgasiłem na biegu żeby nie było że pójdzie w tany i gitara.... poczekałem chwilę zapalam i widzę że trzęsie silnikiem jak zwariowane (jak by szedł na 2 gary)
    coś próbowałem jechać max do 2krpm chwile szedł i kopcił coraz bardziej
    patrze oleju prawie niema, dolałem 0.5l co miałem w bagażniku i poczekałem na teścia żeby mnie odholował (30km ;/) odpalałem tylko kiedy spodziewałem się ostrego hamowania na światłach
    podpinam się vagiem pod blokiem żeby zobaczyć co i jak , błędów BRAK ! mówię zobaczę czy turbo nabija.... lekko przegazowałem wyglądało jak by turbo pompowało normalnie !
    ale doszło do 2.5 / 3k rpm i OGIEŃ widzę że obroty rosną także szybko bieg gaszenie sprzęgło
    zgasiłem zanim doszło do 6krpm ale juz nadymiło ostro :/
    w vagu jedyne co mnie zastanawiało to grupa 13 chyba ? coś z wtryskami to jest było bank 1 i 2 chyba 13.x a bank 3 i 4 - 13.x idealne przeciwieństwa

    ma ktoś jakieś pomysły ? mechanik trochę w ciemno strzelał że może jakaś kanał olejowy w plecy i leje olej na tłok albo cos ale w żadną stronę nie był pewien narazie ;(
    z góry thx !
    czipek by me >140 kucy
    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

  • #2
    Dobrze że zdążyłeś zgasić bo ewidetnie się rozbiegał.
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

    Komentarz


    • #3
      Sprawdź na początku turbinę, i układ dolotowy czy nie jest w oleju, to że pompuje nie znaczy że nie puszcza oleju.
      Co do korekt to pamiętaj że one działają tylko na wolnych obrotach, powyżej 1800-2000obr/min komputer leci z map.

      Komentarz


      • #4
        no po przeanalizowaniu wydaje mi sie ze jak mówicie turbo na 100% i oby nic pozatym ;/ czytałem że nawet tłoki potrafią pękać od rozbiegania etc
        mam nadzieje ze nie w octavkach te 1.9 są ponoć pancerne nie ?;P
        czipek by me >140 kucy
        OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

        Komentarz


        • #5
          kurde panowie bieda
          gadałem z mechanikiem (dobrym)
          mówi że tak : sprawdził dolot / intercooler i wszystko w normie !
          po odpięciu dolotu całkiem silnik wciąż jak traktor...
          sprawdził ciśnienie paliwa na każdym wtrysku - wszystko w normie wszędzie.
          sprawdził kompresje na każdym cylindrze i bach - na 2gim cylindrze zima
          także zapowiada się srogo ;/ w czw głowica out ;(
          czipek by me >140 kucy
          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

          Komentarz


          • #6
            no i dramat - tłok pęknięty w pół + kawałka brak ;/
            ponoć nawet śruby z głowicy na cylindrze 1/2 nie chciały puścić a 3 i 4 gitara ;/
            Shared album - Dorian E - Google Photos
            co robić w takiej sytuacji ? wymieniać tłok + korbowód + wszystkie pierścienie + planowanie głowicy i gitara?
            czy masakra i lepiej cały silnik szukać bo jeszcze wał będzie krzywy etc ?
            doradźcie proszę !
            czipek by me >140 kucy
            OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

            Komentarz


            • #7
              d00lar ja bym szukał drugiego słupka bo z tym nigdy już nie wiadomo czy po złożeniu nie będzie problemów z silnikiem .ok
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz


              • #8
                Też bym się skłaniał ku szukaniu słupka
                Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                Komentarz


                • #9
                  mówicie? co jeszcze mogło pójść ? poza turbawką która niewatpliwie jest sprawcą tegoż zniszczenia ;/
                  generalnie tu mam pewne 215kkm
                  a w kupionym słupku moze byc i banieczka
                  ciężko o coś pewnego raczej ?
                  Ostatnio edytowany przez d00lar; 33310.
                  czipek by me >140 kucy
                  OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                  Komentarz


                  • #10
                    uszczelnienie turbo poszło pierwsze i rozbieganie spowodowało to pęknięcie tak? ale pisałeś, że dolot czysty był...

                    Komentarz


                    • #11
                      dopiero dziś jak przechyliliśmy intercooler to wylały się z 2-3 setki oleju
                      no zdefiniujmy czysty był w normie widocznie co miało zassać to zassało ;/ - zawsze ciut oleju w rurach na ścankach jest z mgły olejowej , wyglądało normalnie.
                      wirnik turba jest mega sztywny tam zawsze jakiś luz powinien być więc tak po głębszej analizje to turbo jednak pusciło olej a to uszczelnienie łożyska teraz pewnie siedzi między wirnikiem a łożyskiem temu tak sztywno siedzi
                      zassało nie miało jak sprężyć oleju więc pękło
                      ale to juz w trasie tak naprawdę jak jechałem, odrazu w trasie jak zgasiłem i zapaliłem to chodził jakby na 2 gary.... to późniejsze mini rozbieganie na postoju już nie miało wpływu - było po temacie;/
                      Ostatnio edytowany przez d00lar; 33310.
                      czipek by me >140 kucy
                      OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                      Komentarz


                      • #12
                        Powiem tak: miałem to samo. Przedmuchy ze skrzyni korbowej były takie, że olej przez bagnet na dach chlapał. Sam silnik pod maską latał w każdą stronę.
                        Najtaniej jest wymienić silnik. Mi udało się trafić taki ASV 2003r -130 000km przebiegu za 1400zł. Całość z wymianą, nowym rozrządem, płynami itd wyszło jakieś 3000zł.
                        Naprawa tego co masz wyjdzie podobnie. Możesz próbować żenić dół z PD (ASZ/ARL) z górą z Twojego VP, ale tu potrzeba jakiegoś ogarniętego mechanika, który nie zrobi wielkich oczu na sam słuch o tym.

                        W Polsce nie ma kryzysu.
                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                        Komentarz


                        • #13
                          gdzie kupowałeś ? masz jakis pewny namiar ?
                          kurde ja bardziej skłaniam się chyba ku wymianie tłoka + kompletu pierscieni i zobaczenia co będzie ;P
                          czipek by me >140 kucy
                          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                          Komentarz


                          • #14
                            Moim zdaniem słupek out.. a najlepiej słupek z turbo jak się trafi. Zaraz będziesz pisał, że poszło już tyle kasy a motorownia dalej lipa. Popatrz na olx - często są angliki jeszcze w całości i można odpalić auto.
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz


                            • #15
                              Tłok przy rozbieganiu nie pęka od tego że zbiera się olej i nie ma go jak sprężyć (wtedy ugina/urywa się korba pęka wał podobnie jak po wjechaniu ostro w wodę i zassie ją do dolotu). Tłok peka bo zapłon jest w nieodpowiednim momencie. Normalnie moment wtrysku decyduje o zapłonie w dieslu inaczej zwany kątem wtrysku i dobiera się go tak by najwyższe ciśnienie w cylindrze jak najbliżej GMP. Przy spalaniu oleju z rozbiegania olej już jest w cylindrze i moment jego zapłonu jest wypadkową ciśnienia w cylindrze i temperatury ,ale przeważnie i tak występuje sporo przed GMP. Ktoś zapyta i co z tego ano to że tłok jest w fazie sprężania a tu nagle zapłon ciśnienie rośnie gwałtownie od zapłonu i jeszcze tłok spręża to wszystko. Zaczynają działać duże siły/ciśnienia i temperatury których tłok nie jest w stanie udźwignąć.

                              Komentarz


                              • #16
                                tymbaradziej jak sie ma chipka i zapłon ciut bardziej wyprzedzony gdzieniegdzie
                                czipek by me >140 kucy
                                OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                Komentarz


                                • #17
                                  Remontuj swój. Chyba, że masz pewniaka do kupienia. Twój tzw. czipek nie miął nic do tego.
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    wiem że nie miał tak się śmieję
                                    na turbo nie ma mocnych ;P
                                    zrządzenie losu ;(
                                    kurde ilu mechaników tyle opinii
                                    jedni mówią wymieniaj że pierścienie sie tak wpasowuję w 1.9 tdi że rzadko sie je wymienia
                                    a nawet jakby to raczej na dobre im to nie wyjdzie bo nowe dotrą się inaczej i po 5kkm będzie jeszcze gorzej
                                    a drodzy ze wymienić tłok pierścienie (wszystkie czy tylko na tym 1 ? )
                                    nawet spotkałem się z opinią żeby założyć swoje pierścienie stare na nowy tłok w tą samą stronę wszystko etc jak się uda i nie będą spękane...
                                    help?:P
                                    czipek by me >140 kucy
                                    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Rozbierz , zobaczysz. Obejrzyj dokładnie tuleje, reszta to pikus.
                                      www.k-mot.pl
                                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                      Autoholowanie.
                                      Robert Kulma

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        tuleje wydawały się ok tak na pierwszy rzut oka bez wyjmowania tłoka... obejrzymy po wyjęciu jeszcze
                                        ale co z pierścieniami ? tylko 1 zestaw nowych ? wszystkie nowe ? czy wszystkie stare jeśli nie popękane - przełożyć tylko na kupiony tłok ?
                                        czipek by me >140 kucy
                                        OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Pomiar srednicówką i będzie wiadomo co dalej.
                                          pryncypal

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Kupiłem słupek od gościa prywatnego co jeździł do końca poprostu zgnił mu golf tak że na części sprzedawał ,turbo regenerowane z 2l gwarancją, sztywne koło i sprzęgło g60 bo ten dwunastu już słabo wyglądał a sprzęgło było na solidnym końcu ;p
                                            ale pojawił się problem... Przełożyliśmy osprzęt , ustawiony rozrząd i procedura mówi obrócić wałem 2X w prawo .... Obracamy i klops wał coś blokuje zawsze w tym samym miejscu i kręcąc w prawo i w lewo.... Załamany mega , zdjelśmy rozrząd ale to samo (ręcznie korygując górny wałek) ... Załamka razy 100 że zawór krzywy albo coś ;/ ale mówię kij zlaliśmy nowy już olej, położyli silnik, zrzuciliśmy miskę szukając czy coś nie blokuje ale nic :/ obracamy wałem... Idzie gitara !!!! Stawiamy silnik normalnie zalewamy znów olej... I idzie jak należy!!! Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem ? Zawory napewno są ok bo kompresja mega... i klikając pięknie , Pozatym brzmiało jak by na dole wał w coś uderzał... Jedyne co nam przyszło do głowy to pompa oleju... Przekładamy moją na wszelki.... Ale nie wiem czy pompa może tak zablokować? Ma ktoś jakiś inny pomysł? Pozdro all!
                                            Ostatnio edytowany przez d00lar; 33310.
                                            czipek by me >140 kucy
                                            OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X