Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ciągły problem z Octavką

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ciągły problem z Octavką

    Witam serdecznie, mam nadzieje, ze ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc.

    Od listopada zeszłego roku jestem posiadaczem Skody Octavi 1999 1.6 74kW

    Mam wieczny problem z tym samochodem, a mianowicie po zakupie okazało się, że jest zepsuty termostat i od jego wymiany zaczęły się hocki-klocki...
    Na początku samochód falował na obrotach. Zostały wymienione świece, sonda Lambda, silnik krokowy z przepustnicą i standardowo wszystkie filtry i płyny. Niestety mechanik wlał mi olej 5W40 po czym po przejechaniu 2000km znów wymienił na 10W40 ( stwierdził, że 5W40 było wlene by przeczyscic silnik). Samochód zaczął kopcic i przepalal olej, mniej więcej co 300 km trzeba było wlewać około 2l.
    Ostatnio Oktavka straciła na mocy, nie reagowała na pedał gazu, nie miał siły podjechać pod jakiekolwiek wzniesienie,zaczął jeszcze bardziej kopcic. Drugi mechanik stwierdził, że znów trzeba wymienić silnik krokowy- został wymieniony. Niestety nadal samochód nie ma mocy, jedzie troszkę lepiej bo rozpędza się do 70km/h, ale zaczął jeszcze gorzej kopcic tylko tym razem śmierdzi benzyną, a nie olejem.

    Moja prośba jest taka, może ktoś wie gdzie szukać przyczyny bądź ma może godnego polecenia i zaufanego mechanika w Szczecinie znającego się na Octaviach.

  • #2
    A kompresje w tym silniku ktos sprawdzil na zimnym i cieplym silniku ?? Do tego na zimnym dodatkowo sprawdza sie po wlaniu ok 5ml oleju w cylinder.

    2l oleju na 300km to swiadczy jedynie o agonii silnika i nie ma tu znaczenia czy jest to olej 5W40 czy 10W40. Na 1000km silnik spala okolo 5l oleju, czyli tyle ile miesci sie w samym silniku.

    Jak silnik ma wielkie przedmuchy, to obroty biegu jalowego tez beda ciezkie do ustabilizowania.

    Wyglada to tak, ze kupiles woz w ktorym plywaly jakies motodoktory i do czasu wymiany oleju bylo dobrze. Potem bylo juz tylko gorzej.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Dziękuję za odpowiedź. Właśnie wyjechałam z warsztatu. Okazało się, że wina siedziała w świecach i kablach oraz w uszczelce pod pokrywą zaworów. NIby wcześniejszy mechanik wymienił te rzeczy, a jednak okazało się, że był konowałem

      Komentarz


      • #4
        2l oleju na 300km przez uszczelkę pod deklem :O ładnie to autko musiało śmierdzieć, plamić i cudem się nie spalić.
        Przy czym troszkę wątpię, że przy niemal 7l/1000km winna tylko uszczelka. Czekam na relacje po jakim czasie ubędzie pierwszy litr.
        Ostatnio edytowany przez Rasputin; 40045.

        Komentarz


        • #5
          No wlasnie, silnik musialby byc tak ubrudzony olejem, ze slepy by to zauwazyl.

          Bedziemy czekac na kolejne newsy.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            No niestety ale taka niby jest przyczyną. Zobaczymy dziennie samochodem robie 50km do pracy i 50km spowrotem. Wiec trzy dni i się okaże. Właśnie problem był w tym, że na zewnątrz silnik był niby czysty (patrząc z góry) ale po wejściu pod spód okazało się, że jest wszystko w oleju a jeśli chodzi o smród to nawet nie wyobrażacie sobie jak bardzo dawało

            Komentarz


            • #7
              No to jest powiedzmy dobry objaw(że śmierdziało), ale nie zmienia to faktu że żeby uciekało 2 literki przez pokrywe to hmm... Oby nie okazało się, że po zrobieniu pokrywy znika 1 litr na 300 km....
              Generalnie pilnuj mocno poziomu oleju i obyś miał szczęście i nie pił CI oleju na potęgę tylko po chrześcijańsku
              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

              Komentarz


              • #8
                Obiecałam, że napiszę na temat oleju.
                Przyjechałam ponad 500km i jak na razie stan oleju się nie zmienił. jak był pełny stan na bagnecie tak jest nadal

                Komentarz


                • #9
                  No to się ciesz ;D I dbaj, i nie przestawaj kontrolować stanu oleju szczególnie po dłuższych trasach..
                  SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X