Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia 1.9 Tdi asv 110km 2005 dymi na niebiesko po odpaleniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia 1.9 Tdi asv 110km 2005 dymi na niebiesko po odpaleniu

    Witam,

    Proszę o opinię w sprawie mojej skody octavii. Miałem wymienianą turbinę na regenerowaną w prawie 2 lata temu. Problem z dymieniem na niebiesko właściwie pojawiwa się tylko w okresach chłodniejszych, ale bardzo mnie to niepokoi. Przebieg 224tyś. Proszę o opinię.

  • #2
    Zadymi i tyle. Uszczelniacze zaworowe, pierscienie, turbina - powodow moze byc wiele. Ale najczesciej za lekki dymek po odpaleniu odpowiadaja wlasnie uszczelniacze. Przy wymianie rozrzadu, mozna sie wtedy pokusic o zdjecie pokrywy zaworow oraz walka rozrzadu, wymienic wtedy uszczelniacze oraz wymienic popychacze hydrauliczne, ktore tez w pewnym momencie zaczynaja poklepywac.

    Jak w trakcie jazdy nie dymi, to nie ma sie czym martwic.

    Dym z rana powoduje tez niesprawna swieca zarowa, bo wtedy w wybranym cylindrze paliwo nie spala sie wlasciwie.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
      Dym z rana powoduje tez niesprawna swieca zarowa, bo wtedy w wybranym cylindrze paliwo nie spala sie wlasciwie.
      U mnie świeca na 3 garze poleciała i jak rano odpalam to jest raczej lekko siwo przez kilka sekund, potem już nic nie dymi nawet przy kolejnym odpaleniu. Do następnego ranka

      Komentarz


      • #4
        U mnie podobnie już od dłuższego czasu, oleju nie ubywa, być może jakaś świeca poszła ale nie mam problemu z odpaleniem przy minus kilkunastu stopniach mrozu
        pekool

        Komentarz


        • #5
          Turbina wymieniona 2 lata temu, wszystkie świece także, nie sprawdzałem od tamtej pory czy wszystkie są ok ale je także chyba bym wykluczył. Oleju ubywa ok. 800ml na 15tyś km. Olej Castrol 5W40 magnatec. W trakcie jazdy zadymi często na trasie ale na czarno przy przyspieszaniu...

          Komentarz


          • #6
            Mi wygląda na delikatnie za późny kąt wtrysku, sprawdzałeś kompem jak jest ustawiony?

            Komentarz


            • #7
              43 na rozgrzanym silniku..

              Komentarz


              • #8
                Igla jest na 50
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Ale co ma kąt wtrysku do ubywającego uleju?

                  Komentarz


                  • #10
                    Kat ma do odpalania zimnego silnika i pracy cieplego silnika.

                    Nikt nie powiedzial ze to przez olej.

                    A 1l na 15kkm w tym silniku z takim przebiegiem to nie jest tragedia, chociaz rewelacji tez nie ma.

                    Kiedy robiles ostatni rozrzad, albo za ile kolejny wg rozpiski ??
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Czyli tak jak się spodziewałem, przedstaw kąt w okolice 60 dymu powinno być mniej, a samo odpalanie lepsze.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zmieniłem na 62 było 43, zobaczymy jutro rano jak odpali. Zauważyłem że dość mocno zaolejona jest odma i EGR co to może być?

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X