Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Diagnoza wycieków 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Diagnoza wycieków 1.9 TDI

    Przypadkowo odkryłem kilka wycieków oleju, wszystko pokazane na zdjęciach, prośba o diagnozę.
    Załączone pliki
    aras

  • #2
    Zdj.1 Odpowietrzenie skrzyni korbowej, rozbierz umyj dokładnie i złóż dobrze dociskając opaski zaciskowe, jak nie pomoże do wymiany ten wężyk łączący odmę z dolotem.
    Zdj.2 Udzczelka pokrywki zaworów, niestety samej uszczelki się nie kupi, proponuję zdjąć umyć, odtłuścić powierzchnię i uszczelnić pastą np. Dirko, ewentualnie kupić nowy dekiel z uszczelką.
    Zdj.3 Zawór EGR, najlepiej wymienić na nowy, co niektórzy wywalają, zaślepiają itp. gdy się wywali to nie będzie wówczas klapy gaszącej co spowoduje szybsze zużywanie się dwumasy.
    Zdj.4 Tam poci się od drgań, opary oleju z odmy spływają i tam wydostają, można by umyć i wymienić obejmę na taką na śrubokręt.

    Komentarz


    • #3
      Dziękuję za odp, zastanawia mnie, że tyle wycieków pojawiło się w jednakowym czasie, rok temu każde z tych miejsc było suche, znajomy straszy mnie, że to mogą być przedmuchy silnika jak wywala olej odmą.
      aras

      Komentarz


      • #4
        1 zdjęcie - odma, normalne zjawisko. 2 zdjęcie - wygląda jak spocona uszczelka głowicy. Na moje oko nie ma tragedii, z wiekiem wszystkie uszczelki puszczają. 3 zdjęcie - prawdopodobnie masz przytkany EGR i stąd nalot w jego obszarze. 4 - trudno powiedzieć. Mogą delikatnie puszczać uszczelnienia sprężarki, a może być to po prostu ściek wszystkiego, co nakapało od góry. Jeżeli chcesz działać: na odmę są oli catch tanki, uszczelek pod głowicą bym nie ruszał, EGR i dolot ewentualnie rozebrał i przeczyścił, jeżeli masz boroskop, to wylot ze sprężarki odpiął i zobaczył jak wyglądają łopatki wirnika. A tak szczerze, to wszystko na zdjęciach jest obrazem klilkunastoletniego TDi'ka. Mam ASV i wcale nie wygląda inaczej. Na wiosnę robię wspomniane czyszczenie EGR i dolotu, reszty nie ma sensu ruszać. Lepiej nie będzie, ale źle też nie jest, bez obaw

        Komentarz


        • #5
          Jeżeli chodzi o odmę to jak dobrze pamiętam jest tam oring który warto wymienić na nowy po uprzednim jej umyciu.
          Dekiel - pokrywa zaworów... jak to mówią mechanicy "poci się" nic strasznego.
          EGR.... u mnie nie wygląda lepiej...

          Komentarz


          • #6
            Mam ten sam problem wygląda to dokładnie jak u Ciebie w tym samym silniku i też zastanawiam się co z tym fantem zrobić. Jakoś Oil Catch tank mnie nie przekonuje.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X