Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skrzynia biegów - zgrzyta 1 bieg i bardzo ciężko wchodzi 2 i 5 bieg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skrzynia biegów - zgrzyta 1 bieg i bardzo ciężko wchodzi 2 i 5 bieg

    Cześć chłopaki!
    Proszę bardzo o pomoc w zdiagnozowaniu mojego problemu, który się ciągnie za mną bardzo długo, a nie chcę wydać kupy pieniędzy na "fachowców mechaników".
    Gdy silnik jest wyłączony i na "sucho" wrzucam biegi to wszystko chodzi jak masełko.
    Gdy silnik jest zimny to jest lepiej, o wiele lepiej. W raz ze wzrostem temperatury i długością jazdy jest coraz gorzej.
    Jak jechałem do włoch (wakacje 2016) to jak musiałem zredukować na autostradzie na 4 bieg i później wrzucić 5 bieg to była MASAKRA bardzo ciężko, bardzo duży opór - nie ma zgrzytu jak już wejdzie. Zauważyłem też że jak jadę wolniej np przy 60-80 chcę wrzucić 5 bieg to wchodzi on znaczniej lżej niż jak mam na liczniku 100-120.
    Z jedynką to jest tak - jak najpierw wrzucę 2 i odrazu z niej bez żadnej przerwy wrzucę jedynkę to nic nie zgrzyta ale jak chcę po prostu wrzucić jedynkę to prawie zawsze jest zgrzyt...Zdarza się że raz od wielkich dzwonów nie ma ale częściej zgrzyta niż nie zgrzyta. Jak auto powoli się toczy to i chcę wrzucić jedynkę to uda się wrzucić bez zgrzytu ale jak auto stanie chwilę poczekam, wciskam sprzęgło i wrzucam jedynkę to prawie zawsze zgrzyta...
    Druga sprawa zauważona, że jak dojeżdżam gdzieś do skrzyżowania silnik ciepły i redukuje z 3 biegu na 2 bieg to 2 bieg też wchodzi z oporem (bez zgrzytów) czasami większym czasami z mniejszym ale jednak jest opór.
    Trzecia sprawa nie jest to zawsze ale często - jadę sobie na 4 biegu przed wejściem w mały łuk redukuję z 4 biegu na 3 bieg wchodzę w łuk puszczam sprzęgło i jest charakterystyczny pisk jakby metal o metal ocierał... Jak redukuję z 3 biegu na 2 bieg też się to zdarza i to najczęściej jak auto jest przechylone w łuku, w zakręcie i jedzie ze znaczną prędkością...
    Najlepiej wchodzą biegi wsteczny trójka i czwórka. Z nimi nie mam żadnych problemów oraz z 1,2 i 5 też są o wiele mniejsze problemy jak silnik jest zimny i ogólnie jest lepiej jak jest zima niż jak jest lato (wakacje wyjazd do włoch 1000 km)
    Odrazu mówię, ślizg wybieraka wymieniony, tulejki dwie plastikowe też - wybierak w silniku nie ma żadnych luzów. Linki wyregulowane jak w książkach piszą. Przy gałce biegów również żadnych luzów, żadnych połamanych plastików pod mieszkiem.
    Pisze o tym ponieważ mam porównanie z autem Sharan 1.9 TDI i tam biegi wchodzą jak masełko zawsze i wszędzie. Kurde.
    Proszę was o pomoc.
    Octavia 1 Laurin&Klement 1.9 TDI 110KM

  • #2
    Dzisiaj np. 3-4 stopnie na plusie na dworze. Na zimnym silniku nic. Biegi wchodzą jak masło. Jak silnik osiągnął 90 stopni to 1 bieg zaczął zgrzytać. 5 bieg wchodzi w miarę ok mogłoby tak zostać (może pomogła wymiana tego ślizgu i tulejek na wybieraku w silniku). 2 bieg lekki opór ale jest w miarę ok mogłoby tak być.
    Jeszcze jedna obserwacja stoję, wciskam sprzęgło wrzucam jedynkę zgrzyt i wrzucona ale nadal trzymam sprzęgło i zrzucam na luz cały czas trzymam sprzęgło i wrzucam jedynkę i teraz wchodzi jak masło. Jak trzymam cały czas sprzęgło to zgrzyt jest tylko za tym pierwszym razem później jak trzymam sprzęgło to mogę jedynka wchodzi jak masełko za każdym razem dopóki znowu nie puszczę sprzęgła nie wcisnę drugi raz i znowu wrzucam jedynkę zgrzyt.
    Octavia 1 Laurin&Klement 1.9 TDI 110KM

    Komentarz


    • #3
      Czy sprzęgło było wymieniane? jeżeli tak czy łącznie z dociskiem czy sama tarcza?

      prawdopodobnie sprzęgło do wymiany (z dociskiem!!! a nie sama tarcza) ale nie wykluczone również synchronizatory. Sensowny mechanik zdiagnozuje to bez najmniejszego problemu

      Jeszcze jedno co mi wypadło z głowy a powinno być pierwsze - sprawdzić poziom oleju w skrzyni być może zrobiło się zbyt sucho
      Ostatnio edytowany przez Rasputin; 40045.

      Komentarz


      • #4
        Miałem podobnie i Wymiana oleju w skrzyni pomogła u mnie

        Komentarz


        • #5
          Dzięki Rasputin! Nie wiem, nie znam historii sprzęgła ale tarcza na bank się nie ślizga i dwumas jest ok - nie telepie budą itd. Możliwe, że ktoś docisk i łożysko zostawił stare....
          Dzięki Sepek! A jaki olej lałeś?? Dokładna firma i lepkość?
          Octavia 1 Laurin&Klement 1.9 TDI 110KM

          Komentarz


          • #6
            Zaczęło robić się coraz gorzej więc "nakopałem" trochę kasy i pojechałem do swojego mechanika. Ściągnął skrzynię no i winowajca się znalazł - tarcza sprzęgła, docisk, łożysko prawdopodobnie od nowości (335 tys. najechane 1.9 TDI) stan tego nieciekawy. Wszystko po przegrzewane koloru filotowo-brązowego, tarcza sprzęgła zjechana poza punkty kontrolne, docisk "lusterko" i oznaki wbijania się w łożysko, łożysko może jeszcze by trochę pojeździło...
            Na całe szczęście dwumasa w dobrym stanie tak jak myślałem - nie miałem i nie mam żadnych objawów, jeszcze pojeżdżę na niej.
            Nowy oryginalny komplet łożyska LUK + robocizna + wymiana oleju + 1 cały dzień bez auta.
            Auto zupełnie inne po naprawie. Sprzęgło mięciutkie, leciutko wszystko chodzi, bierze w połowie, biegi wchodzą jak masło i nawet "mocy przybyło" było dobrze ale odczuwalna jest duża poprawa (mam zrobionego chipa na około 130-140 koni przy okazji robienia nowej mapy na lepsze bez problemów odpalanie jak silnik jest ciepły szczególnie w lato)

            Dzięki koledzy za zainteresowanie i podpowiedzi.
            Octavia 1 Laurin&Klement 1.9 TDI 110KM

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X