Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ciepłe powietrze - strefy nadmuchu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ciepłe powietrze - strefy nadmuchu

    Drodzy Forumowicze,

    Ponieważ ciepło nie nadchodzi póki co, a grzanie w aucie wciąż się przydaje proszę o Waszą pomoc. Problem zaobserwowałem wcześniej, ale nie znam wciąż rozwiązania.

    Otóż przy nadmuchu na nogi i na front, przy ustawieniu grzania na 1/3 ciepłe powietrze leci tylko na nogi, a z frontu powietrze jest umiarkowane, ale bliżej mu do zimnego. Natomiast po wzmocnieniu grzania +/- ponad tę 1/3 ciepłe powietrze leci także z kratek/nawiewów frontowych. Co może być tego przyczyną, a może to normalne? chociaż nie wydaje mi się. Na googlach znalazłem informację, że od nóg pasażera i kierowcy można się dostać do mechanicznej klapki, która rozdziela siłę grzania, ale czy wpływa i jak na kierunek przepływu góra/dół?

    Proszę o pomoc
    Dzięki

  • #2
    Jest to chyba normalne, bo "też tak mam". Gdy nawiew jest ustawiony na nie wielkie grzanie, ciepłe powietrze leci na dół, a na gorę zimne (w miarę). Nawet to sobie chwalę, bo jest ciepło, i jednocześnie nie jest duszno. Po zwiększeniu ciepłego nawiewu leci ciepło na dół i na górę.

    Komentarz


    • #3
      Wczoraj to sprawdzałem u siebie kierując powietrze w różne strony - sterując przyciskami climatronica - i powiem tak, że u mnie niezależnie od prędkości nadmuchu i to gdzie jest skierowane powietrze z każdego nawiewu leci raczej o zbliżonej temperaturze.
      Pomiar robiłem zwykłym termometrem zaokiennym.

      Badając na czuja czyli zbliżając rękę do wylotu któregokolwiek nawiewu można subiektywnie odczuć, że ta temperatura jest różna ale myślę, że odczucie to wynika z różnych prędkości strumienia powietrza dla poszczególnych wylotów.

      Powietrze o takiej samej temperaturze będziemy odczuwać różnie dla różnych prędkości jego strumienia ot zwykła fizyka.

      Termometr pomijając spory błąd w pomiarze (nie wiem czy się dodawał czy odejmował) pokazywał różnicę max 2 stopni między nawiewem na szybę a na nogi. Dokładniej można by zmierzyć termometrem do klimatyzacji taki z "pipetą", którą można głębiej wsunąć w kanał.
      U mnie zauważalny problem w różnicy temperatury nie występuje.
      Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        Marian 2 czy masz manualny panel czy climatronic? Ja mam manual i mam właśnie tak jak piszesz. Może to znak, że to normalne i nie ma co się przejmować, a użytkować

        Bambek1 jak wyżej, ja mam taki efekty przy manualnym panelu. Nie wydaje mi się że to prędkość nadmuchu, gdyż różnice w temperaturze są dość znaczące.

        Komentarz


        • #5
          Jeżeli różnice masz dość wyraźnie wyczuwalne to nie jest to na pewno efekt różnicy prędkości. Hmm tak myślę czy przypadkiem klapa sterująca nie zerwała się z cięgna.
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz


          • #6
            Bambek1 czy ta klapa sterująca, jest tą klapą o której niektórzy piszą, że da się ją sprawdzić od strony nóg pasażera? Zakładam, że nie jest łatwo się tam poskładać tak aby coś widzieć, ale może z lusterkiem etc można dostrzec co się tam dzieje ?

            Komentarz


            • #7
              Wiesz co rzucę okiem w etkę jak to jest zbudowane może będzie rozmalowane ale jutro bo dziś jestem "chwiejny w postawie".

              Ta za schowkiem czy tam nogami pasażera jak piszesz to klapa od obiegu wewnętrznego ona nie ma wpływu czy raczej nie powinna mieć gdyż steruje tylko dopływem powietrza albo z zewnątrz albo z wewnątrz.
              Jeśli jest jakaś to musi byc już za nagrzewnicą patrząc z kierunkiem przepływu powietrza. Może ktoś kiedyś miał okazję rozbierać zespół nawiewu albo wie jak to jest zbudowane to niech pomoże koledze.
              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
              Spalanie - Motostat.pl
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                Jeśli chodzi o klapy kierujące to chyba będą to te elementy rozdzielacza powietrza, może masz tam coś nie tak.
                Załączone pliki
                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                Spalanie - Motostat.pl
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz


                • #9
                  Bambek1 dzięki za schematy, szczerze to nie wiem czy mi to na tyle przeszkadza, aby rozbierać deskę..... może zerknę od nóg i sprawdzę co tam jest w zasięgu wzroku, ręki i narzędzi, bo elementy wydają się być montowane od dołu. Jak nie będzie nic ciekawego to odpuszczam

                  Komentarz


                  • #10
                    Panowie i Panie, lato minęło i temat jakby samoczynnie się odświeżył gdyż coraz częściej trzeba grzać w samochodzie U mnie wciąż temat nie został rozpoznany, jeśli ktoś ma jakieś nowe pomysły chętnie je poznam.

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X