Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jak otworzyć drzwi pasażera, kiedy nic nie działa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jak otworzyć drzwi pasażera, kiedy nic nie działa?

    Witam.
    Dziś padły mi drzwi przednie od strony pasażera. Padły w sensie dokumentnym, "coś" chrupnęło i się skończyło. Objawy są takie:

    - nie działa centralny, ani z pilota, ani z przycisków na konsoli z drzwi kierowcy. Znaczy, nie działał już wcześniej od kilku tygodni, ale nie zdążyłem się tym zająć
    - nie reaguje klamka wewnętrzna. Wydaje mi się, że cięgno jest zaczepione, bo chyba je dostrzegam po zdjęciu przycisku sterowania oknem po poświeceniu sobie w środek, ale nie jestem pewien.
    - nie reaguje klamka zewnętrzna. Widzę końcówkę cięgna zaczepioną do klamki.
    - jedyne co reaguje, to bolec zabezpieczający. Mogę go wysunąć i wsunąć, odgłos z wnętrza drzwi jest normalny.
    - ale nie mogę otworzyć drzwi. Są zamknięte i nie ma klamek. Jeszcze tylko kaftana bez rękawów brakuje...

    Przekopałem internet, ale nie znalazłem niczego, co mogłoby stanowić wskazówkę. Nie mogę zdjąć boczka, bo drzwi są zamknięte. Nawet jak odkręcę dwie śruby pod uchwytem, to i tak nie dostanę się do torxów na obwodzie. Jak uchylę tylne drzwi, to niszcząc trochę słupek B mogę dobrać się do jednej z tych dwóch dużych śrub, tej zewnętrznej. Tylko raczej nic mi to nie da, bo druga jest poza zasięgiem, tak samo jak tam malutka mocująca bębenek. Nawet nie wiem, czy ona tam zresztą jest, bo w drzwiach pasażera nie mam zamka, tylko zaślepkę.

    Jedyna opcja, jaka przychodzi mi do głowy to zniszczyć boczek i dobrać się w ten sposób do wnętrza drzwi - wolałbym tego jednak uniknąć, bo mam L&K, a dostać potem nowy boczek do tego nie jest łatwo. Nie mówiąc już o stanie, mój jest praktycznie jak nowy i trochę mi szkoda. Na razie więc ograniczyłem się do kopania w krawężnik i dogłębnego opisywania najstarszego zawodu świata.

    Może ktoś z Was przerabiał taką usterkę i może coś podpowiedzieć?

  • #2
    Jeżeli nie chcesz zniszczyć boczka to proponuję zdemontować tylne drzwi.Po demontażu będziesz miał dostęp do śrubki zabezpieczającej wkładkę zamka(lub zaślepkę).Demontujesz wkładkę i poprzez otwór długim wkrętakiem niszczysz zamek,który i tak prawdopodobnie jest do Link drzwi.Metoda sprawdzona wielokrotnie.
    Skoda Superb II Ambition
    2.0 TDI CR 170 KM

    https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Krzycho-63 Zobacz wpis
      Jeżeli nie chcesz zniszczyć boczka to proponuję zdemontować tylne drzwi.Po demontażu będziesz miał dostęp do śrubki zabezpieczającej wkładkę zamka(lub zaślepkę).Demontujesz wkładkę i poprzez otwór długim wkrętakiem niszczysz zamek,który i tak prawdopodobnie jest do Link drzwi.Metoda sprawdzona wielokrotnie.
      Jeśli nie masz jak złapać cięgna tego co idzie od klamki wewnętrznej kleszczami czymś podobny to jedyna słuszna droga no chyba że na szrocie znajdzie identyczny boczek Zawsze gdy zamek zaczyna szwankować należy wymienić nie naprawiać i jak sie skończyła naprawa ?

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X