Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zaświeciła się i zgasła podczas jazdy konewka oleju.Co zrobić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zaświeciła się i zgasła podczas jazdy konewka oleju.Co zrobić?

    Włączyła mi się na chwile konewka oleju ,niestety nie zauważyłem jaki kolor bo mam lekko zepsuty wyświetlacz fis. Stan oleju ok. chociaż przyznam że trochę bierze, ale kontroluję i nigdy nie jest poniżej połowy na wskaźniku(ok 3/4 staram się trzymać).Z tego co zobaczyłem to dłuższy napis na cały wyświetlacz i chyba było STOP.Po zatrzymaniu i kontroli poziomu oleju(ok) nic nie włączyło się przez 70 km które zrobiłem od tego czasu.Czy kablem vag mogę skontrolować co to był za komunikat na fis? Tak w ogóle to co radzicie zrobić żeby nie narobić sobie problemów z silnikiem? Dla informacji: samochód zalany 3tys. temu PLATINUM CLASSIC SEMISYNTHETIC 10W-40 z firmy ORLEN.(nie najlepszy wybór i chyba to szybko zmienię).

  • #2
    Sprawdź ci śnienie manometrem - zimny, ciepły.
    www.k-mot.pl
    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
    Autoholowanie.
    Robert Kulma

    Komentarz


    • #3
      j.w sprawdz faktyczne ciśnienie oleju a jeśli będzie ok to następna kwestia czujnik ciśnienia lub instalacja el.

      Komentarz


      • #4
        Tak zrobię ,pytałem już o koszt sprawdzenia ciśnienia manometrem około 70pln.

        Komentarz


        • #5
          A jaki przebieg autka i z jakiego oleju zmieniłeś
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz


          • #6
            autko ma 260tys przebiegu i zmieniłem z motula po pierwszym serwisie w polsce (autko z niemiec) dodatkowo jest LPG ale raczej to niema znaczenia.

            Komentarz


            • #7
              Ktoś wie gdzie dokładnie znajduje się czujnik ciśnienia oleju w octavii 1.6? Zamierzam zacząć od wymiany tego czujnika.Za parę dni jestem umówiony na sprawdzenie ciśnienia manometrem.Wyczaiłem że alarm włącza się regularnie co 100km (+/-) i podniesienie maski pomaga w skasowaniu sygnału komputera fis.Zauważyłem też ze po odkręceniu korka oleju na ciepłym silniku wydobywa się dym i lekko czuć paliwem jakby.Za miesiąc mam zamiar przejechać około 400km jednym ciągiem i muszę być pewny że nic się nie stanie.Wszystkie uwagi będą pomocne.

              Komentarz


              • #8
                Zmień na 15 W 40
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez DamianC Zobacz wpis
                  Ktoś wie gdzie dokładnie znajduje się czujnik ciśnienia oleju w octavii 1.6? .
                  Wydaje mi się że na spodzie miski olejowej. Dostęp z kanału łatwy. Ja mam też problem z tym czujnikiem. Kiedy kupiłem auto i jechałem na kołach do Polski, 5 razy zapaliła się kontrolka na czerwono (kilka sekund migała i zgasła, a raz jak się zapaliła to musiałem zatrzymać auto i wyłączyć silnik aby zgasła). W kraju już zrobiłem około 1000 km i przez miesiąc zapaliła się tylko raz. Kilka dni temu, podczas oględzin auta, wykryłem wyciek oleju ( jeszcze nie wiem skąd dokładnie) i zauważyłem, że olej spływa dokładnie po czujniku (cały zasyfiony). Być może dlatego szwankuje.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez tomus7 Zobacz wpis
                    Zmień na 15 W 40
                    Żartujesz czy na poważnie?jakieś argumenty?

                    Komentarz


                    • #11
                      Sprawdzono ciśnienia z wkręconym manometrem i jednoczesnym podpięciem do komputera.Wszystkie zakresy są w normie.Zleciłem wymianę tego czujnika.Prawdopodobnie zmienię tez olejna valvoline lub GM z racji tego że troszkę bierze mi oleju to półsyntetyk tylko myślę który?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez DamianC Zobacz wpis

                        Żartujesz czy na poważnie?jakieś argumenty?
                        Po prostu jest gęściejszy
                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                        Komentarz


                        • #13
                          Dziś znowu zaświeciła się parę razy kontrolka oleju tzn:czerwona konewka.Po godzinie postoju taki stan oleju .Czyli jednak bierze z 0,3l do 0.5l na 1000km. Możliwe że po rozgrzaniu (ok 40km) zapala się kontrolka? Trochę postał, z godzinkę i pojeździłem po mieście zero alarmów......Dolałem pod max.

                          Komentarz


                          • #14
                            Jeszcze raz bo nie daje mi to spokoju.Znalazłem instrukcję serwisową do skoda octavia i tam jest napisane jak ma być .Mój stan oleju jest powiedzmy w granicach poniżej B-nasila się to chyba na wertepach i górkach?(wtedy może być dużo mniejszy) jak wy to interpretujecie?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez tomus7 Zobacz wpis
                              Zmień na 15 W 40
                              Dla czego każesz mu zmieniać na minerał ? ja właśnie wracam na półsyntetyk Obecnie twierdzenie że po jakimś przebiegu trzeba zmieniać to mit dla tego ja nie wleje już nigdy minerału bo zimą łatwiej odpala niż przy mineralnym Tak na marginesie każdy silnik bierze jeden nieznacznie ( kierowcy mówią że od wymiany do wymiany nie dolewa) a to tak nie jest bo bierze ale mieści się w skali min/max Wszystko zależy od sposobu jazdy tzw niedzielni kierowcy ( spacerkiem ) i mistrzowie prostej ( palacze gumy ) i ci drudzy mają widoczne ubytki To taka mała nieścisłość

                              Komentarz


                              • #16
                                [QUOTE=anoni;n2508563]

                                Dla czego każesz mu zmieniać na minerał ?
                                pisałem wyżej bo jest gęściejszy
                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                Komentarz


                                • #17
                                  [QUOTE=tomus7;n2509154]
                                  Zamieszczone przez anoni Zobacz wpis

                                  Dla czego każesz mu zmieniać na minerał ?
                                  pisałem wyżej bo jest gęściejszy
                                  Ale to nie zmieni niczego, jeśli ma jakąś usterkę w co wątpię to gęściejszy oleju w tym mu nic nie pomoże Tu nie chodzi o gęstość która ma zastosowanie raczej do zmniejszenia rozszczelnień czy luzów np. na pierścieniach a tu chodzi bardziej o sygnał który prawdopodobnie poszedł z czujnika lub ewentualnie z tzw smoka ssącego oleju ( być może syf w misce olejowej )
                                  Ostatnio edytowany przez anoni; 43619.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Więc tak, po tym uzupełnieniu olejem ORLEN aż do tego załamania na bagnecie 1 raz mi też mrugnęła kontrolka ciśnienia.Więc wczoraj rano przed wyjazdem kupiłem 5L oleju GM 10w40 i postanowiłem po 5tys km pozbyć się ORLEN Classic 10w40(filtr był boscha). Zalałem GM-em i zrobiłem jeszcze 50km dla sprawdzenia przed dzisiejszym wyjazdem(450km). Podczas trasy pałowałem skodzinkę tj. około 150km/h.Na szczęście brak jakichkolwiek alarmów ze strony smarowania ufff.Szczerze mówiąc balem się tego trochę że coś się stanie ale okazało się że jest ok.Sam olej ORLEN nie wyglądał raczej dobrze po takim przebiegu,strasznie czarny i taki rzadziutki.Zwracałem uwagę czy nie ma żadnych opiłków ale nie zauważyłem.Jednak po tych 500km jazdy musiałem dolać około 200ml oleju.Czy to jakaś tragedia? Chyba da się wytrzymać ale muszę jeszcze sprawdzić jak wyjdzie zużycie oleju w cyklu miejskim gdzie zwykle jeżdżę. Zdecydowałem się na olej GM ze wzg. na dobre opinie w portalu ceneo i innych oraz nie ukrywam że cena tez odegrała rolę 65pln za 5litrów i dodatkowo 15pln dolewka 1L na zapas.Niektórzy narzekają na ten olej jednak chyba z racji dużej ilości podróbek z allegro.Obok siebie mam pewny sklep z dobrymi cenami także wiem że nie kupiłem syfu.Wszystkie uwagi z chęcią przeczytam.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Osobiście nie jestem wymagającym w olejach i nie wyszukuję tzw. markowych Ja kieruje się z racji wykonywanego zawodu ponad 25 lat mam zasadą "jak nie masz na co kasy wydawać to kupuj markowe" ale każdy robi po swojemu. Osobiście też niedawno wymieniłem na Orlen -a i brak problemów A jeśli chodzi tzw branie oleju to zawsze zależy od sposobu jazdy w zależności jak przewidział ( uczciwy ) producent ile trzeba uzupełnić . na 1000km . Nie ma czegoś takiego w mojej ocenie że nic nie bierze , tak nam się tylko wydaje . Jeśli jeździsz spokojnie nie powinno być znacznych ubytków staraj się nie szarżować to max 200 ml powinieneś się zmieścić Oczywiście nic nie powinno się stać za wyjątkiem tego że będziesz co jakiś czas tankował do baku i do silnika ale warto by spróbować zlokalizować przyczynę zmierzyć ciśnienie na tłokach , uszczelniacze , i tak po kolei Ale jeśli nie chcesz mieć jednak spokój to może warto zainwestować w diagnozę i usunięcie tego problemu .

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        No tak, tylko czy gra warta jest świeczki?Dopoki nie wlewam 1/2 L co 1000km to chyba za specjalnie nic nie będę robił.Chociaż kto wie...

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez DamianC Zobacz wpis
                                          No tak, tylko czy gra warta jest świeczki?Dopoki nie wlewam 1/2 L co 1000km to chyba za specjalnie nic nie będę robił.Chociaż kto wie...
                                          Pilnuj przede wszystkim czy np. w zbiorniku wyrównawczym nie pokazuje ci się olej Sprawdź też czy nie masz wycieku jesli masz osłonę silnika to możesz nie zauważyć ale zacznij od spokojniejszej jazdy i sprawdź stan po przejechaniu np 300-500 km

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Nie chcę Ciebie martwić, ale u koleżanki w golfie ten silnik się zatarł. Miała podobne objawy. Zakończyło się wymianą silnika na inny używany, remont nie był opłacalny.
                                            Powodem zatarcia było zapchanie się kanalików olejowych z powodu używania niewłaściwego oleju, tak stwierdził mechanik.
                                            Pozdrawiam.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez wagabunda Zobacz wpis
                                              Powodem zatarcia było zapchanie się kanalików olejowych z powodu używania niewłaściwego oleju, tak stwierdził mechanik.
                                              Pozdrawiam.
                                              Może być i tak aczkolwiek to są ekstremalne przypadki moim zdaniem Oczywiście że wymiana jest tańsza choć trzeba tak czy siak rozrząd robić A tu raczej nie wystepuje u niego zapchane kanaliki lecz ubytek oleju a to jednak jest różnica A na marginesie prosta sprawa i to nie żadna teoria Każdy samochód raz na jakiś czas musi być przegoniony by własnie nie było kais tego typu gniotów w silniku w dolotach/wylotach i olej odpowiednio przegrzany ,

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Jak bierze 1l na 1000km to silnik nadaje się tylko do generalnego remontu. Do wymiany uszczelniacze na zaworach, pierścienie. Jak ma wycieki widoczne na zewn. to uszczelniacze wałka, wału z jednej lub dwóch stron. Jak tego nie zrobisz to dobijesz katalizator.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez marcinusek Zobacz wpis
                                                  Jak bierze 1l na 1000km to silnik nadaje się tylko do generalnego remontu. Do wymiany uszczelniacze na zaworach, pierścienie. Jak ma wycieki widoczne na zewn. to uszczelniacze wałka, wału z jednej lub dwóch stron. Jak tego nie zrobisz to dobijesz katalizator.
                                                  Masz rację że by mieć w miarę wyeliminowany problem dobrze by było wymienić uszczelniacze i pierścienie ale pytanie jakie są tego koszty Osobiście dodam że miałem kilka różnych silników benzynowych w życiu i niestety ale każdy brał olej mniej lub więcej Dawno temu w jednym tylko zdecydowałem się na naprawę ( remont ) silnika a i tak po niespełna roku gdy zacząłem jeździć dalej i szybciej zaczęły się dolewki symboliczne by utrzymać poziom na jednym poziomie. Tak że ja mam przekonanie jak napisałem wcześniej By zwiększyć pewność proponuje zrobić sprawdzian ciśnienia na cylindrach wówczas będzie bardziej realna wiedza jak mocno zużyte pierścienie mogą być by uniknąć porysowania cylindrów lub pęknięcia pierścieni ,bo i takie przypadki się zdarzyć mogą mówiąc o skrajnościach

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X