Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Spadek mocy - powrót przy obrotach 3000+ obr/min

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Spadek mocy - powrót przy obrotach 3000+ obr/min

    Cześć,

    mój problem zdaje się nietypowy, ponieważ nie znalazłem podobnego w sieci.

    Skoda Octavia 1
    1.9 TDI 110 KM
    przebieg ok. 300 000 km

    Od dobrych kilku dni zauważyłem wyraźny spadek mocy. Auto ledwo przyśpiesza przy wciśniętym gazie do końca przy 60 km/h na 4 biegu. Pod górę nie ma mowy o przyśpieszaniu. Jest po prostu zamulony. Przy kolejnej takiej zamulonej jeździe, przypadkowo moc jakby się "odblokowała" i wróciła do normy. Przytrafiło się to przy włączaniu do ruchu na drodze ekspresowej, więc prawdopodobnie obroty mogły wynosić ok. 3000/min (nie przyglądałem się). Po ponownym odpaleniu silnika auto znów było zamulone, więc zrobiłem podobną próbę. Przy prędkości ok. 65 km/h i redukcji do 3ki (ok 3000 obr/min) po chwili (2-3 sekundy) auto jakby odzyskiwało moc i czuć było nagłe przyśpieszenie (gaz mocno wciśnięty). Taki "przeskok".

    Identyczna sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie. Po odpaleniu auto zamulone. Po opisanej próbie, normalna moc znów wracała.

    Myślę o zakupie kabla diagnostycznego (KKL z allegro za kilkadziesiąt zł) i przeprowadzeniu testów. Warto w sytuacji, gdy jestem raczej motoryzacyjnym laikiem? LOGi z testów zawsze mógłbym komuś pokazać.

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkiego rodzaju sugestie i porady.

  • #2
    VAG-COM 409.1 pokazał takie błędy:

    18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
    P1654 - 35-00 - -
    16485 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0101 - 35-00 - Please Register/Activate

    18062 - Moduł panela instrumentów - złe funkcjonowanie > patrz kody temp.silnika i poziomu oleju
    16485 - Przepływomierz powietrza (MAF) - bank 1 > wartość, funkcjonowanie (range / performance problem)

    Na podstawie błędów i objawów można powiedzieć, że przyczyną jest usterka czujnika przepływu powietrza? Zrobię test dynamiczny grupa 003, gdzie jak rozumiem widać w. przepływu powietrza. Czy dodatkowo, aby potwierdzić diagnozę mogę odpiąć ten czujnik przepływu powietrza i wtedy sprawdzić czy auto ciągnie od razu jak należy?

    Dzięki

    Komentarz


    • #3
      zrobiłem próbę po odłączeniu przepływomierza. Samochód ciągnął od razu - normalnie. Dla pewności zgasiłem i zapaliłem jeszcze raz - też OK.

      Poniżej wstawiam logi dynamiczne

      003 dynamiczny Attention Required! | Cloudflare
      011 przed odblokowaniem mocy (bez wcześniejszego przekroczenia 2800 rpm) Attention Required! | Cloudflare
      011 pod odblokowaniu mocy (przekroczeniu wcześniej obrotów ~2800) - Attention Required! | Cloudflare

      Dzięki za wszelkie sugestie.

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X