Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[1.9 TDI 90 KM] Dźwięk przy uruchamianiu silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [1.9 TDI 90 KM] Dźwięk przy uruchamianiu silnika

    Witam!
    W niedawno zakupionej przeze mnie Octavii z silnikiem AGR zmieniłem olej na 5w40. Samochód ma obecnie 140 tyś km (jeździł od nowości w rodzinie więc autentyczny) a dotychczas jeździł na oleju 5w50 Mobil 1. Ja z racji, że nie będę za często robił szybkich tras zdecydowałem się na taki krok. Po zmianie zauważyłem, że przy uruchomieniu silnik wydaje dziwne odgłosy:



    Czy mam się czym przejmować?

    ps. nowy olej to: Error 403

  • #2
    Prawdopodobnie popychacze. Na zimmym silniku potrafią się odezwać przez kilka ponieważ muszą się napełnić. To było na ciepłym czy zimnym motorze ?

    Komentarz


    • #3
      Na zimnym silniku po nocy, ok 16 st C

      Komentarz


      • #4
        Jeśli to popychacze (a nie zawór) to może być że na zimnym silniku przez 1-3 sekundy są głośniejsze ale tu na filmiku to u ciebie aż WALI !!!. Jedź do mechanika niech to zweryfikuje bo przy tym przebiegu tak być nie może. Ja w mojej octavii z silnikiem ALH (90KM) przy przebiegu 240tyś tak nie miałem. Jedź czym prędzej,nie zwlekaj.

        Komentarz


        • #5
          Ja bym się już tym autem nigdzie nie ruszał bo może się narobić bałagan , hol lub laweta i do warsztatu , ,bądź samemu możesz zdjąć pokrywę wałka i ocenić jego i szklanek stan , gorzej jak to któryś zawór
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz


          • #6
            Po tych kilku sekundach jest wszystko ok i silniczek pracuje rewelacyjnie, jest aż tak źle żeby nim nie jeździć?
            Wydaje mi się, że ten olej jest bardzo "rzadki" jak go lałem, może w tym jest cała przyczyna?
            Zastanawiam się czy nie kupić Motula 5w40 i go wymienić jutro.

            Komentarz


            • #7
              Zdejmij pokrywę i sprawdź stan wałka i szklanek ,
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz


              • #8
                w tdi vp wałek nie do zdarcia, któraś szklanka się zawiesza miałem identyczny przypadek. Być może jakiś syf się zawieruszył i wpadł w szklankę, może przejść samo, jeśli nie to wymiana, wówczas najlepiej w komplecie i przy okazji rozrząd.

                Komentarz


                • #9
                  Mam termin na końcówkę sierpnia w warsztacie...
                  Mechanik stwierdził, że za dobry olej jest wlany ale można jeździć na razie. Mógł być za lepki do tej pory wlewany i on narobił szkód.
                  Chce mieć porządne smarowidło bo planuje zachipowanie samochodu we wrześniu.

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam ponownie,
                    jestem po wymianie szklanek i dźwięk po uruchomieniu na zimno po nocy jest taki:



                    Dopiero po około 8s wyrównuje się praca silnika. Wydaje mi się że jest trochę lepiej niż przed wymianą.
                    Czy wymienić olej na inny czy na razie dać sobie spokój i tak dalej jeździć?

                    Komentarz


                    • #11
                      Wszystko jest OK, nie przejmuj się tylko śmigaj

                      Komentarz


                      • #12
                        W normie. Mnie AGR przy 350 000km krócej klepie, ale nie masz się czym przejmować.

                        Komentarz


                        • #13
                          Szlag mnie trafia z tym porannym rozruchem. W realu powyższe brzmi dużo gorzej. Czy w przypadku gdy wymienił bym teraz olej na 5w50 powinienem wymienić filtr (zrobione raptem 2 tyś km)?

                          Komentarz


                          • #14
                            Filtr obowiązkowo. Czemu 5W-50? Skoro klepie na zimno, to raczej 0W-40.

                            Komentarz


                            • #15
                              Taki był wcześniej i o ile dobrze pamiętam to było wszystko ok. Poza tym grubszy film olejowy. Nie powinien tak spływać jak 5w40.

                              Komentarz


                              • #16
                                Daj spokój, normalna sprawa z tymi popychaczami przy porannym rozruchu, znajomy coś mi kiedyś mówił, że można praktycznie całkiem zlikwidować to zjawisko wymieniając pompę olejową z zaworem, niby trzyma później olej cały czas w magistrali i pompa nie potrzebuje już tyle czasu by pchnąć olej na górę. Jak długo po wymianie efekt się utrzymuje nie wiem. Coś tam też na forum golfa kiedyś było na ten temat.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Mnie zastanawia ten olej 5W-50 który tam się znalazł.. Wydaje mi się że 0W-40 albo 5W-40 wystarcza w zupełności. Od nowości mam u siebie 293 000 km i cały czas 5W-40 i nie mam tego problemu.

                                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Taki był lany od nowości i niestety popełniłem ten błąd, że zmieniłem go na 5w40. Na dniach prawdopodobnie wrócę do 5w50 mimo że mobil 1 już nie ma rekomendacji 505.00.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Czy mi się wydaje czy jest gorzej?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        A czy mechanik sprawdził ci zawory czy się nie powyginały i tym samym jeden z nich może być krótszy ? i sama wymiana szklanek pomogła tylko trochę ? Ostatnio widziałem właśnie taką usterką u znajomego na warsztacie po zdjęciu głowicy szukali szukali aż położyłem mu listwę metalową na zaworach ustawionych w rzędzie i jakieś 0,5 mm różnicy na jednym prześwit ( wymiar podaje mniej więcej )

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Sprawa wygląda tak, że ewidentnie szklanek już nie słychać (można porównać filmy i rzeczywiście były zepsute). A czy jak zawory były by uszkodzone to dźwięk chyba powinien być słyszalny cały czas? U mnie przestaje po kilku sekundach i silnik bardzo ładnie pracuje.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Jakbyś miał zawory uszkodzone to silnik by ładnie nie pracował :P

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Czyli na pewno nie zawory, co jeszcze może być?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                W skrajnych przypadkach może to być też luz na panewkach

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Gdyby przebieg był jakieś 10x większy to można by podejrzewać panewki, chociaż ze znajomym sprawdzaliśmy w audi 80 (silnik 1z) po 1,2 mln km to panewki jak i wał był w stanie niemal idealnym.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X