Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Błąd przepływomierza po jego dwukrotnej wymianie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Błąd przepływomierza po jego dwukrotnej wymianie

    Cześć wszystkim,

    od dłuższego czasu borykam się z problemem w mojej Octavii I z silnikiem 1.6 BFQ. Problem polega na tym, że kilka miesięcy temu wyskoczył mi błąd przepływomierza (paliła się kontrolka check engine i kontrolka ASR). Kupiłem jakiś ze sklepu za około 200 czy 250 zł. Niestety po kilku dniach błąd powrócił. Mechanik poinformował mnie, że część, którą zakupiłem nie jest zbyt dobrej jakości i możliwe jest, że tak szybko padła. Okazało się, że faktycznie nowy przepływomierz się zepsuł, dostałem zwrot pieniędzy i poszukałem innego, tym razem lepszego rozwiązania. Uparłem się na Boscha, bo wcześniej zmieniałem sondę lambda na tę firmę i wszystko hula aż miło, ale rzekomo akurat do tego silnika Bosch nie produkuje przepływomierzy. Doradzono mi Denso, które zakupiłem. Po założeniu, błąd znów wyskoczył (check i ASR), więc mechanik przejrzał jakieś przewody plastikowe, odmy itp. Były dziurawe, zostały wymienione, błąd skasowany, lecz problem powrócił po kilkunastu kilometrach. Nie miałem czasu by się zająć tym ponownie i auto normalnie eksploatowałem, co zaowocowało tym, że po około 50 kilometrach, obie kontrolki zgasły i przez 700 km miałem spokój. Niestety problem znów powrócił. Zauważyłem, że dzieje się to w nieco dziwny sposób - najczęściej najpierw wyskakuje kontrolka ASR, towarzyszy temu jakby chwilowe, delikatne zwolnienie samochodu (jakbym lekko nacisnął na ułamek sekundy pedał hamulca) a po kilku kilometrach dochodzi do tego check engine. Od znajomego pożyczyłem działający przepływomierz (u niego nie wybija żadnych błędów), przełożyłem do swojego samochodu i znów jest to samo, przez co wnioskuję, że to nie jest przepływomierz. Mechanik rzekomo przejrzał już wszystko i nie widzi, żeby cokolwiek było pęknięte i mogło zasysać "lewe powietrze" jak to nazwał. Zasugerował, że to może być sterownik, przy czym przyznam szczerze, że po takim czasie walki i wydanych pieniądzach na rzeczy, które niezbyt pomogły, chciałbym się skonsultować z kimś, kto może miał taką sytuację albo ma pomysł, co to może być. Niestety nie pamiętam kodów błędów (jeden to bodajże P101), ale treść dotyczyła przepływu masy powietrza oraz zbyt bogatej mieszanki. Czy byłby ktoś z szanownych forumowiczów w stanie mi pomóc?

    Pozdrawiam serdecznie
    Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

  • #2
    Jak znowu wyskoczą to sprawdź numery. Poza tym jest temat o BFQ i tam jest podane co za logi się robi i jak. Poza tym ktoś oglądał kable, wtyczkę?
    16485/P0101/000257 - Ross-Tech Wiki

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
      Jak znowu wyskoczą to sprawdź numery. Poza tym jest temat o BFQ i tam jest podane co za logi się robi i jak. Poza tym ktoś oglądał kable, wtyczkę?
      16485/P0101/000257 - Ross-Tech Wiki
      Nie zakładałbym tematu, gdybym znalazł rozwiązanie na jakimkolwiek innym forum, z tym włącznie, więc temat o BFQ póki co guzik mi dał.

      Kable/wtyczki przejrzane, podobno wszystko z nimi jest OK - nie są ani zaśniedziałe, ani przetarte.

      Rozwiązania i przyczyny z linka były przerabiane, żadne nic nie dało.
      Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

      Komentarz


      • #4
        Nie napisałem że rozwiązanie jest w temacie tylko że tam jest jakie logi się robi i może uda się coś zobaczyć.
        Btw. to skoro masz znajomego, który pożyczył przepływomierz to może da rade też podmienić ECU?
        Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
          Nie napisałem że rozwiązanie jest w temacie tylko że tam jest jakie logi się robi i może uda się coś zobaczyć.
          Btw. to skoro masz znajomego, który pożyczył przepływomierz to może da rade też podmienić ECU?
          Niestety pożyczenie ECU nie będzie możliwe. Co do logów - jestem totalnym laikiem, jeśli chodzi o Skodę, dlatego mogę co najwyżej podać numery błędów, które spiszę od mechanika z jego urządzenia. Nie wiem jakie urządzenie jest w autach ze stajni VW/Audi/Skoda/Seat odpowiednikiem Mercedesowskiego Star Diagnosis, ale zapewne mój mechanik takowego sprzętu nie ma :S Wystarczy jakiś odpowiednik, czy muszę jechać do serwisu, gdzie zapewne wymienią mi pół auta, a problem nie zniknie?
          Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

          Komentarz


          • #6
            Popytaj dokładnie kogoś kto ma BFQ ale najpewniej kabel VAG KKL, od viakena, ccy, czy nawet chiński, koszt koło 50zł za chiński nawet mniej.Laptop z baterią i program, który znajdziesz na internecie. ECU zamówiłbym używkę z neta podpiął i jak nie pomoże to zwrócił.
            kablem odczytasz błędy, zrobisz logi, nie jest to skomplikowane a zapewne Pan mechanik trochę bierze za samo podpięcie i skasowanie.
            A tak wracając jeszcze do tematu to coś mi się wydaje że Cię wy&*jali z przepływomierzem Denso, pewnie skoro nie Bosch to oryginał robi Hitachi. A niestety zamienniki przepływomierzy to gra nie warta świeczki... Ale jak będą logi to można go sprawdzić.

            Komentarz


            • #7
              Mechanik z tego, co przyuważyłem, ma właśnie taki mini-urządzenie od Viakena i tym mi diagnozuje. Co do opłat - nie pobiera żadnych za podpięcie. Uroki mieszkania na wsi, co mnie zdziwiło po przeprowadzce z Łodzi. Ale nie ma co wybrzydzać jak się jest na plus

              Oryginał przepływomierza faktycznie miałem Hitachi. Tyle tylko, że był w sprzedaży w tej samej cenie i poinformowano mnie, że Hitachi od kilku lat nie robi za dobrych przepływek i lepiej wziąć Denso :/ Tak to jest, jak się człowiek nie zna. Inna sprawa, że mechanik, który zajmuje się tym autem, też załamuje ręce, bo wymieniał ostatnio 4 nowe, oryginalne przepływomierze do Astry i każdy był walnięty. Dopiero piąty przyszedł sprawny. Podobno taniej wychodzi wymiana niż kontrola jakości w fabryce :/
              Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Chupacabra Zobacz wpis
                Podobno taniej wychodzi wymiana niż kontrola jakości w fabryce :/
                to całkiem możliwe.
                Zamieszczone przez Chupacabra Zobacz wpis
                w tej samej cenie i poinformowano mnie, że Hitachi od kilku lat nie robi za dobrych przepływek i lepiej wziąć Denso :/
                może w sklepie wiedzą lepiej, ale ja tam nie byłbym pewien.
                Zamieszczone przez Chupacabra Zobacz wpis
                Co do opłat - nie pobiera żadnych za podpięcie.
                a logi z Tobą zrobi? raczej nie bo to taki pewnie "kalkulator" czyli wyświetlacz z przyciskami i tym raczej logu nie zrobi.

                Komentarz


                • #9
                  Zgadza się, przypomina to kalkulator z przyciskami. Jak patrzyłem, to coś takiego kosztuje między 200 a 300 zł. Logi zapewne musiałby robić komputerem? Jak tak, to niestety będzie problem i będę musiał udać się do innego mechanika :|
                  Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Chupacabra Zobacz wpis
                    Logi zapewne musiałby robić komputerem?
                    tak, no chyba że te kalkulatorki moga to robić ale wątpie.
                    Zamieszczone przez Chupacabra Zobacz wpis
                    Jak tak, to niestety będzie problem i będę musiał udać się do innego mechanika :|
                    Odp:
                    Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                    Popytaj dokładnie kogoś kto ma BFQ ale najpewniej kabel VAG KKL, od viakena, ccy, czy nawet chiński, koszt koło 50zł za chiński nawet mniej.Laptop z baterią i program, który znajdziesz na internecie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Jakaś podpowiedź co do lokalizacji czy chociaż nazwy tego programu w internecie? Bo laptop mam, więc podejrzewam, że poradziłbym sobie ze zrobieniem logów po zakupie kabla.
                      Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

                      Komentarz


                      • #12
                        Co prawda kabel jeszcze nie przyszedł, ale pozwolę sobie napisać jednego posta pod drugim, bo dzieją się jeszcze dwie rzeczy, które może pozwolą zidentyfikować przyczynę usterki.

                        1. Po kolejnej przekładce przepływomierza od znajomego i testowaniu jej, wróciłem do swojego Denso. Mechanik wyjął oring, żeby zobaczyć, czy jest w porządku - okazało się, że jest, więc włożył ją z powrotem. Błędów nie kasowaliśmy, bo nie ma to już sensu. O dziwo po 3 kilometrach zgasła kontrolka ASR a po ponownym odpaleniu auta również zgasła kontrolka check engine. Przejechałem tak około 15 km i nic się nie zapaliło.

                        2. Wcześniej przy problemach z przepływką zauważyłem, że czasami na zimnym silniku po odpaleniu auto się nieco dusi - muszę lekko przygazować, leci niewielki, szary dym i czuć chyba spaloną benzynę. Od razu po tym silnik pracuje równo i nie ma żadnych problemów.
                        Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

                        Komentarz


                        • #13
                          1.No to teraz pytanie czemu zgasło... ten sam przepłwyomierz itp... może nie dokręcony był czy cos i ciągło lewizne? Trzeba obserwować
                          2. Korekty na xle działajacej przepłwyce mogą być różne i mieszać, może być zła dawka podawana na start. W ogóle jak wyskoczy błąd przepływki to auto korzysta z wartości zastapczej przepłwyu więc mogą być różne problemy.

                          Komentarz


                          • #14
                            1. Chyba za każdym razem tak samo była dokręcana, ale ręki nie dam uciąć. Będę obserwował, czy znów się włączy. Jak nie, to może to majstrowanie przy oringu załatwiło sprawę, ale nie ma co się cieszyć zawczasu,
                            2. Czyli jak auto tak kopciło, to też była wina przepływomierza? Niby większe spalanie też może być z tego powodu, więc trzyma się to kupy.
                            Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

                            Komentarz


                            • #15
                              Dostawał złą dawkę to zakopcił, bo się źle spalało.

                              Komentarz


                              • #16
                                No i niestety po kolejnych kilkunastu km ASR już się pali. Pewnie kwestia czasu, aż zapali się check. Jutro mam dostać kable, więc usiądę do komputera i postaram się zrobić logi.
                                Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ogarnąłem kabel i program. Fachowcem nie jestem, więc zrobiłem 2 testy - jeden klikając Select control module i Engine. Wyskoczyły takie cuda:

                                  VAG-COM Version: Release 311.2-N

                                  Control Module Part Number: 06A 906 033 BG
                                  Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2VG00HS4600
                                  Software Coding: 00031
                                  Work Shop Code: WSC 31480
                                  Additional Info: TMBCX41U832793185 SKZ7Z0C1954849
                                  2 Faults Found:
                                  16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
                                  P0101 - 35-00 - -
                                  16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
                                  P0172 - 35-00 - -

                                  Drugi to auto-scan, który jak rozumiem, jest bardziej szczegółowy i dotyczy wszystkich elementów. Dopatrzyłem się czegoś z ASRem, który mi się świeci i wkleję całość (choć widzę, że mam też problem z silniczkiem tylnej szyby i czujnikiem centralnego zamka :|)

                                  VAG-COM Version: Release 311.2-N


                                  Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
                                  Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,29,35,36,37,39,46,56,76

                                  Address 01 -------------------------------------------------------
                                  Controller: 06A 906 033 BG
                                  Component: SIMOS33 1.6l 2VG00HS4600
                                  Coding: 00031
                                  Shop #: WSC 31480
                                  TMBCX41U832793185 SKZ7Z0C1954849
                                  2 Faults Found:
                                  16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
                                  P0101 - 35-00 - -
                                  16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
                                  P0172 - 35-00 - -
                                  Readiness: 0000 0101

                                  Address 03 -------------------------------------------------------
                                  Controller: 1C0 907 379 K
                                  Component: ASR FRONT MK60 0103
                                  Coding: 0013313
                                  Shop #: WSC 31480
                                  1 Fault Found:
                                  01314 - Engine Control Module
                                  013 - Check DTC Memory

                                  Skipping Address 15-Airbags

                                  Address 17 -------------------------------------------------------
                                  Controller: 1U0 920 811 B
                                  Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V10
                                  Coding: 19113
                                  Shop #: WSC 31480
                                  TMBCX41U832793185 SKZ7Z0C1954849
                                  1 Fault Found:
                                  00462 - Control Module for Seat Memory: Rear (J522)
                                  49-00 - No Communications

                                  Address 19 -------------------------------------------------------
                                  Controller: 6N0 909 901
                                  Component: Gateway K<->CAN 0001
                                  Coding: 00006
                                  Shop #: WSC 31480
                                  2 Faults Found:
                                  00462 - Control Module for Seat Memory: Rear (J522)
                                  49-00 - No Communications
                                  00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)
                                  49-00 - No Communications

                                  Address 46 -------------------------------------------------------
                                  Controller: 1C0 959 799 B
                                  Component: 45 Komfortgerát HLO 0003
                                  Coding: 00259
                                  Shop #: WSC 31480
                                  4 Faults Found:
                                  00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)
                                  27-10 - Implausible Signal - Intermittent
                                  00934 - Electric Window Motor: Rear Left (V26)
                                  35-10 - - - Intermittent
                                  00934 - Electric Window Motor: Rear Left (V26)
                                  62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent
                                  00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
                                  27-10 - Implausible Signal - Intermittent

                                  End
                                  Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Błędy w 45- mają charakter intermittent - niestały, mogły się pojawić niedawno, mogły się pojawić niedawno, ale tak jakby teraz ich nie ma, ciekawe czy wcześniej Twój mechanik kasował wszystko... Pozostałe niby są stałe ale skasuj wszystkie błędy zobacz co wraca.
                                    Jeśli wrócą te 00462, 00463, pasowałoby dokładnie przedzwonić okablowanie. Bardzo możliwe że błędy są spowodowane okablowaniem, jak one są z kablami związane to 16485 też może być kwestią kabla, zwłaszcza przy ECU. Błąd 16556 pewnie jest konsekwencją 16485.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Skasowałem wszystkie błędy tak, jak doradziłeś i po przejechaniu 7 km kontrolka ASR znów się zapaliła. Nie podpinałem komputera, ale domyślam się, że znów wyrzuca błędy związane zarówno z przepływomierzem, jak i ten 01314. W takim razie wychodzi na to, że to są raczej kable? W tym wypadku lepiej szukać konkretnie, z którym kablem coś się dzieje, czy po prostu wymienić wiązkę?
                                      Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Nie powiem z intenetu który kabel nie działa. Może to samo ECU szwankuje. To czy taniej dać elektrykowi czy zmieniać wiązke zależy od wielu czynników. Generalnie, zacznij od podpięcia się. Jak masz multimierz w domu to od przedzownienia kabli MAF.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Mam jakiś multimierz po dziadku, ale z moją wiedzą to będzie raczej komedia niż diagnostyka. W takim razie wiem, że muszę skupić się na elektryce i dam to komuś, kto ma pojęcie. Dzięki wielkie za pomoc! Jakby co, to jeszcze pomarudzę
                                          Skoda Octavia I, 1.6 BFQ, 2005 Liftback

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X