Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia I 2.0 + LPG - Zmulony silnik, ogromne spalanie, szarpanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia I 2.0 + LPG - Zmulony silnik, ogromne spalanie, szarpanie

    Witam, pacjent to Octavia I 2000 r. benzyna 2.0, 116 KM z instalacją lpg Lovato. Kiedy kupiłem samochód pokazywał błąd sondy lambda za katalizatorem, mechanik stwierdził że sonda jest ok i wymienił przepustnicę, nie pomogło, z początku chodził normalnie z tym że wyświetlał check, z czasem zaczął szarpać, przestał przyspieszać do tego stopnia że rozpędzał się do 30 na godzinę i nie chciał szybciej, komputer pokazywał spalanie do 40l/100 które tylko potwierdzała malejąca w oczach ilość paliwa, jako że przy okazji ciekł olej to został zrobiony remont górnej części silnika, uszczelniacze, pierścienie, planowanie głowicy, aktualnie pokazuje ogromną ilość błędów, kopci na czarno i ledwo jeździ a wszyscy załamują ręce nie wiedząc co się dzieje. Dodam jeszcze że wszelkie powyższe objawy objawiają się niezależnie od tego czy to gaz czy benzyna.
    Załączone pliki

  • #2
    Zdiagnozowac, a nie wymieniac pol auta.

    Wymienic sonde przed katalizatorem i sprawdzic dobrze podcisnienia i nieszczelnosci w kolektorze ssacym oraz wydechowym. Sonda za katalizatorem zawsze bedzie wywalac blad jak pierwsza jest niesprawna.

    Potem skasowac bledy, odpalic auto i patrzec na urzadzeniu diagnostycznym na prace sondy i to jak zachowuja sie korekty krotko i dlugoterminowe - najlpiej na benzynie.

    Czujnik walka (czujnik halla, ale to na ewentualne problemy z odpaleniem, albo z obrotami, moze tez szarpac) ma blad, weryfikowal go ktos ?? Nowy 150-200zl - jeden blad znika


    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Właśnie problem w tym że sonda przed katem dopiero od niedawna wywala błąd, wcześniej było wszystko w porządku i podobno była nawet wymieniana. Błąd czujnika wałka mam od 2 dni. Właściwie to wszystkie błędy poza sondą za katalizatorem są od dwóch dni ale objawy znacznie dłużej. Wymienione pół auta bo pseudo mechanicy tak mnie urządzili twierdząc "To na pewno to".

      Komentarz


      • #4
        Ciśnienie sprężania sprawdzane?
        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
        Spalanie - Motostat.pl
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz


        • #5
          Duże spalanie i "czarny dym" z rury wydechowej, po przygazowaniu na asfalcie robi się czarna plama, okopcone świece, to przede wszystkim pierwsza sonda Lambda, ta przed katalizatorem.

          Komentarz


          • #6
            Wymień tą sondę jak Ci wszyscy radzą, albo podmień na jakąś ze szrota i zobacz czy się zmieniło.

            Aha, uzupełnij profil.

            Komentarz


            • #7
              Raczej pierwsza sonda. Dla pewności można zrobić log statyczny 033.

              Komentarz


              • #8
                Bardzo dobrze Ci wszyscy radzą, wymień pierwszą sondę, bo to ewidentnie jej wina. Ja ostatnio też mam z nią problemy i wyrzucało mi z poczatku błędy pierwszej sondy sporadyczne, teraz za bogatą mieszankę co i rusz, a spalanie w przeciągu ostatnich 2 tygodni zwiększyło się drastycznie. Dzis podłączyłem u mechanika pod komp i okazało się, że pierwsza sonda "stoi w miejscu" , czyli jej odczyty zawieszają się na jednej wartości, sonda zamówiona, jutro wymiana, a później wizyta u gazownika w celu dokonania obowiązkowej korekty na LPG. Napisałeś, że ona chyba była wymieniana, ale nie wiesz na pewno, a jeśli już to może jakiś tani zamiennik, jak będziesz kupował to polecam przynajmniej Boscha, coś ok 320 zł, jeśli masz tak jak ja AZJ to nr 0258007351.
                Ostatnio edytowany przez slawento; 41888.
                Sławek

                Komentarz


                • #9
                  A po wymianie trzeba skasowac wszystkie bledy, bo jak sterownik juz raz sie zwiesil na zbyt ubogiej, albo zbyt bogatej mieszance, to odwiesic sie juz nie potrafi sam. Dopiero po skasowaniu bledu, korekty wroca do ponownych adaptacji. Kanaly 32 i 33.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X