Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

dziwny objaw

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dziwny objaw

    Jakieś 3000 km temu po uruchomieniu silnika i jazdy odcinka ok. 6 km samochód miał objaw tak jak by turbina nie działala. Przyspieszał ale bardzo wolno. Postał godzinę i wszystko wróciło do normy-sam z siebie. Pózniej aż do dziś nic a nic. Dziś wsiadam i znowu to samo. Zobaczę co jutro będzie.
    Ktoś coś obstawia??

  • #2
    Pada gruszka?
    [TDI] Diagnozowanie uszkodzenia i wymiana "gruszki" turbiny - Forum.VWGolf.pl
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      30 tys temu wymiana sprężary z gruchą...
      tak szybko by padła?

      Komentarz


      • #4
        Może być uszkodzony wężyk podciśnieniowy, wąż od turbo, zaworek sterujący turbiną, zmienna geometria, PSJ. Możliwości jest wiele, bez podpięcia kompa to takie wróżenie z fusów.
        Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

        Komentarz


        • #5
          może jutro coś ogarnę i podepnę

          Komentarz


          • #6
            Już gdzieś pisałem Warto po pierwsze
            1 Sprawdź czy nie rusza ci się króciec od wakupompy ( poruszaj wężem co idzie do serwa )
            2 wymienić wszystkie najlepiej wężyki podciśnienia ( dwie różne średnice ) koszt ok 25 zł ( zależy gdzie kupujesz
            3 Na odpalonym silniku podświetlić sobie sama gruszkę przy turbo i zobaczyć czy dźwignia porusza się ok 1-1,5 cm wgłąb gruszki
            4 Podłączyć komputer i sprawdzić zawory N75 oraz zawór EGR
            Oczywiście może ci się zacierać tzw kierownica w turbo Można to wyczyścić ale gwarancji dłużej nie będziesz miał a objawy są w miarę łatwe i do sprawdzenia jeśli jest to cos z tych w/w A w szczególności dotyczące kierownicy turbo Jak sprawdzić ? Podczas jazdy w miarę gwałtownego przyśpieszania możesz odczuć coś na wzór spadku mocy i tu redukcja biegów nie pomoże Czasem po delikatnym dodaniu gazu może wrócić ale to nie reguła Ja testowałem na krzyżowaniach lub zatrzymywałem sie na dosłownie sekundę by silnik wyłączyć i włączyć i to upewniło mnie wielokrotnie że to w moim przypadku była ta tzw kierownica turbo . Koszt czyszczenie w zależności od fachowca umiejętności i rzetelności to od 250-450zł Według mnie to podstawowe i najtańsze sposoby na początek
            Gdy byś nie wiedział o co chodzi to filmik poglądowy na Youtube znajdziesz w tytule np. naprawa kierownicy turbiny
            Ostatnio edytowany przez anoni; 43619. Powód: https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqrIqw

            Komentarz


            • #7
              Zgaszenie silnika nic.nie dalo, wiec kierownice to nie sa. Bardziej obstawiam jakies wężyki. Ale obkukamy. Dzieki za porady, dam znac co i jak

              Komentarz


              • #8
                Sprawdź wakumpompe czy nie rusza to też namieszać może sporo

                Komentarz


                • #9
                  Wlasnie zauwazylem a wlasciwie usłyszałem, jakos tak.dziwnie podczas przyspieszania... nazwijmy to pierdzi... tak jak by tlumik.byl gdzies dziurawy... ale jak pracuje na postoju to normal jak zawsze

                  Komentarz


                  • #10
                    Zastanawiam sie czy czasem jakis wąż nie jest dziurawy,skoro taki dźwięk

                    Komentarz


                    • #11
                      Po podpięciu VCDS coś takiego
                      17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
                      P1556 - 35-00 - -

                      Może wężyki czy n75

                      Komentarz


                      • #12
                        Jeśli słychać jakiś syk czy coś to możliwe że dolot dziurawy. Masz błąd za małego doładowania, więc możliwe że jest nieszczelność. Zobacz jeszcze przy odpalaniu czy sztanga w turbinie zmienia położenie. Powinna po uruchomieniu silnika pójść w pozycje maks doładowania. Jeśli idzie dość szybko to szukałbym nieszczelności w dolocie. Jeśli nie, to sprawdziłbym przewód między gruszką a n75, ewentualnie możesz też zamienić n75 z n18, chwila roboty tylko trzeba uważać żeby krućców w zaworkach nie uszkodzić. Oczywiście może być co innego, ale zaworki czy przewód szybko sprawdzisz.

                        Komentarz


                        • #13
                          A piszac o dolocie mowa o tej grubszej gumowej?

                          Komentarz


                          • #14
                            Generalnie o wszystkim od turbo do silnika. Może to być rura gumowa, plastikowa, intercooler itp.

                            Komentarz


                            • #15
                              Mechanik wymienil elektrozawor i jest ok. Jutro odbieram fure ale ktoa wie jaki to jest. Mowi ze nie n75 tylko jakis drugi podobno ten przed turbina?
                              gruszka??

                              Komentarz


                              • #16
                                tu masz zawór n 75n zawór n75 skoda golf - Szukaj w Google

                                Komentarz


                                • #17
                                  gruszka nowa, bo stara była dziurawa... Szkodnik jeździł przez 2 dni dobrze, a dziś znowu brak mocy. Tym razem coś takeigo:
                                  2 Faults Found:
                                  17553 - Mass Air Flow Sensor (G70): Short to Plus
                                  P1145 - 35-00 - -
                                  18039 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                  P1631 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    17553 wychodzi że niby Przepływomierz MAF, bank 1 - zwarcie do plusa
                                    a 18039 Sygnał pedału przyśpieszenia APP czujnik 1 - wysoka wartość > zwarcie do plusa, czujnik APP
                                    co 2 na raz walneło

                                    Komentarz


                                    • #20
                                      Winny przepływomierz. Temat do zamknięcia

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X