Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

MAksymalne obroty dymi spod maski i z tyłu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • MAksymalne obroty dymi spod maski i z tyłu

    Skoda Octavia 2001 110 KM. 255000 km przejechane
    Witam was drodzy forumowicze
    Ostatnia wracając do domu, podczas jazdy gdy wcisnąłem sprzęgło aby zmienić bieg autko zaczęło weszłoi na maksymalne obroty(objawy podobne jak przy rozbieganiu) i kopcić z tyłu(było ciemno, pierwszy mój samochód więc nie powiem na jaki kolor się kopciło). Udało mi się go zadusić i po przejechaniu jeszcze kilku kilometrów stanąłem na poboczu bo nie widziałem już sensu dalszej jazdy zauważyłem, że spod maski a raczej zza silniki też coś dymi ale nie mogłem dokładnie spojrzeć z którego miejsca. Po odholowaniu samochodu pod dom i skontaktowaniu się z moim mechanikiem padło podejrzenie, że turbina padła. Nie zastanawiając się dalej i słuchając rady mechanika zamówiłem regenerowaną turbinę i założyłem ją wczoraj(kolega mechanik się tym zajmował). Odpaliłem na drugi dzień samochodzik (dzisiaj) i wszystko ładnie chodziło silnik normalnie pracował, dodając gazu lekko dymił na niebiesko , lecz myśleliśmy z kolegą ze jeszcze wszystko wilgotne i musi odparować . Ale po dodaniu gazu jak silnik się nagrzał znowu wskoczył na maksymalne obroty i zaczął ostro dymić z pod maski i z wydechu. Wyłączyliśmy go i nie wiemy co dalej patrzeć, Kolega twierdzi , że jest nieszczelność na pierścieniach. Dodam jeszcze, że ostatnio wymieniałem intercoler rozrząd uszczelniacze i napinacz. Wyjeżdżając od mechanika dodał, że najbliżej co będę miał teraz do wymiany to turbina. Czytałem o tych przypadkach na forach i internecie ale nic ważnego uwagi nie znalazłem.Może mieliście podobny problem? Bo nie widze sensu inwestowaniu kolejnych paruset euro w wymianę silnika, bo już za dużo zainwestowałem w samochód. Pozdrawiam

  • #2
    Jak dolot nie wyczyszczony to pewnie znów silnik zassał olej.

    Komentarz


    • #3
      kylo125 doloty, egr i kolektor był czyszczony

      Komentarz


      • #4
        Jaki jest stan oleju ??? praktycznie jest niemożliwe aby silnik zaciągnął prze pierścienie taką ilość olej więc albo została w silniku większa ilość oleju na tłokach albo źle została zregenerowana turbina , kopcić mógł na postoju ponieważ w wydechu mogła zostać spora ilość oleju i po rozgrzaniu kopci .ok
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz


        • #5
          ROBAL_26 Stan oleju się nic nie zmienił, silnik po osiągnięciu maksymalnej ilości obrotów od razu został zaduszony. Dodam, że kopcił na niebiesko. najbardziej mnie dziwi to , że spod maski dym gdzieś ucieka, gdzieś z okolic właśnie turbiny tak jak mówisz. Silnik według mnie chodzi normalnie, tak jak wcześniej (tylko, że ja się niestety nie znam i słucham się kolegi )

          Komentarz


          • #6
            można by było spróbować odkręcić wydech od turbiny i go odpalić aby pracował na wolnych obrotach i obserwować czy dymi i jak wkręca się na obroty .ok
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz


            • #7
              Co do dymienia spod maski, sprawdź czy masz odpowiednio dokręcone śruby kolektora wylotowego połączonego z turbiną (o ile odkręcany był kolektor) i czy turbina jest dobrze połączona z plecionką od rury wydechowej.. Czy dałeś nowe uszczelki. U mnie dymiło ale podokręcałem i jest ok.

              Co do dymu to pali olej. Czy na pewno był czyszczony obieg powietrza turbiny? Czy turbina była zalana olejem przed uruchomieniem silnika ? , czy się nie rozszczelniła bo została uruchomiona i rozpędzona bez nasmarowania.. Czy była dobrze zregenerowana (uszczelniacze) ..
              i podstawowe pytanie.. Czy gdy poprzednia turbina działała poprawnie też był niebieski dym?

              Komentarz


              • #8
                lanman Dzwoniłem dzisiaj do mojego mechanika i prawdopodobnie wszystko się dzieje przez niewyczyszczony intercoller :/ Nic tylko rozebrać jeszcze raz wszystko wyczyścić i zobaczyć czy będzie działał. Mechanik również wykluczył nieszczelność na piersieciach, mówi że to nie ma nic wspólnego z dymem i maksymalnymi obrotami. Prawdopodobnie olej dostaje się z IC do turbiny i turbina głupieje. Turbina nie była zalana olejem, nawet z pod domu nie wyjechałem samochodem odpaliłem go żeby pochodził jakiś czas na luzie ale po rozgrzaniu oleju i wbiciu 2-3 tyś. obrotów musiał się olej dostać i zaczął się palić. Mam nadzieje że turbinie i uszczelkom nic się nie stało bo nie za ciekawie to wyglądało...Poprzednia turbina działą normlanie, żadnego dymu nie było
                Ostatnio edytowany przez patryk1295; 44620.

                Komentarz


                • #9
                  Ja z mojego IC przy wymianie turbiny wylałem (!!) dwie szklanki oleju.. IC wymieniłem na nowy bo stary był bardzo obklejony i pewnie nie spełniał funkcji. Gdzieś mi się obiło o uszy że wymiana IC przy wymianie turbiny może być podstawą gwarancji dla firmy która regeneruje turbiny.
                  Ostatnio edytowany przez lanman; 44630.

                  Komentarz


                  • #10
                    lanman pod warunkiem że była poinformowana o zaistniałym fakcie przed regeneracja turbo.
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz


                    • #11
                      lanman IC wymieniłem niecały miesiąc temu jak byłem w Polsce bo cała dziurawa była podobno. Na wymianę turbiny nie starczyło już po prostu czasu i funduszy.
                      Wyjeżdżając od mechanika mówił mi, że najbliżej co będę musiał wymieniać to turbina... ale nie sądziłem ,że to nastąpi po miesiącu :P

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez patryk1295 Zobacz wpis
                        kylo125 doloty, egr i kolektor był czyszczony
                        Czyli jednak dolot nie wyczyszczony. Pytanie czy mechanik poczuje się do odpowiedzialności jeśli coś padło.

                        Komentarz


                        • #13
                          kylo125 Raczej wątpię bo robiliśmy za moją zgodą i z faktu, że jakbym tutaj w DE miał oddać do mechanika to co najmniej 700 euro bym zapłacił, a tak to miejmy nadzieje wyczyszczę wszystko jeszcze raz (dokładnie) i będzie śmigać. Mechanik z polski który zajmuje się moją skodą mówił, że olej jest w IC i zasysa do turbiny więc muszę ją porządnie potraktować benzynką ekstrakcyjną ... W tym tygodniu już mi się nie uda tego zrobić, ale w następnym już będę z nią działał.. Ale martwię się, że mogła się jakaś nieszczelność zrobić na turbinie , bo niepokojący był ten dym spod maski , aż gdzieś w okolicach EGR zaczął uciekać, nie wspominając okolic turbiny..

                          Komentarz


                          • #14
                            Problem rozwiązany, wyczyszczenie intercoolera i całejgo dolotu i wylotu włącznie z odmą pomogło. Jakby ktoś miał podobny problem to wymiiana turbiny+ czyszczenie całego ukłądu. Pozdrawiam )

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X