Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1, 1,6 BFQ, 2005r] Przepuszczający przewód gumowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1, 1,6 BFQ, 2005r] Przepuszczający przewód gumowy

    Witam.

    Zlokalizowałem przepuszczający minimalnie od dołu przy bloku silnika (miejsce zaznaczone czerwonym kółkiem) przewód gumowy zbrojony od płynu do chłodnicy idący do nagrzewnicy. Skróciłem go minimalnie aby wyeliminować zużytą samą końcówkę przewodu ale nadal podczas jazdy kilka kropel ubędzie, założyłem dodatkową opaskę i też minimalnie płyn się wydostaje. Niby nic się nie dzieje ale lubię jak wszystko jest sprawne na 100% w aucie poza tym nie lubię niespodzianek podczas jazdy, więc chyba pozostaje tylko zakup nowego przewodu.

    Znalazłem przewód nowy oryginalny a w zasadzie kpl. 2szt. przewodów gdyż występują w zestawie jako kpl. koszt 399zł nr kpl. oryginalnych przewodów 1J0121156BH/O.

    Czy da się tylko ten jeden przewód kupić i może jakiś dobrej jakości zamiennik, żeby aż tak dużej kwoty nie wydawać?
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez grzes133; 32687.

  • #2
    Tak sobie myślę że jak założyłeś te opaski i dalej cieknie to może nie wina przewodu tylko tego króćca na który ów przewód wchodzi?

    Komentarz


    • #3
      Wszystko możliwe, tylko trochę kiepski tam jest dostęp żeby go odkręcić i sprawdzić

      Komentarz


      • #4
        Kolego zrób zdjęcie silnika i zaznacz miejsce tego miejsca. Wydaje mi się że bawiłem się takim wyciekiem. Tylko zdjęcie niech będzie normalne silnika stojąc przed maską. Może uda i się udzielić pomocy bo ja w moim przypadku wymieniłem kruciec za 29pln.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Jesli to bedzie wina przewodu to od razu napisze ( oszczędzając twoje pieniądze i czas) daj sobie spokoj z zamiennikami, tylko oryginał a czy to bedzie nowy czy używka to juz twoja decyzja.

          Komentarz


          • #6
            Poniżej zdjęcia
            Załączone pliki

            Komentarz


            • #7
              Robiłem coś takiego u siebie.
              Do bloku jest wkręcony taki plastik z którego wychodzą węże. U mnie w AKL też ciekło. Kupiłem zamiennik i po problemie. W sklepie z częściami do skody gość powiedział mi że w nowych jest trochę gorzej bo te plastiki też ciekną tyle że jest w nim termostat oraz czujnik tmp i kilka węży. I tu upatrywał bym awarii. Obejrzyj to dokładnie bo ja tez upatrywałem na początku winy w wężu a okazało się że plastik. Sprawa jest o tyle inna niż u mnie, ponieważ mój plastyk kosztował chyba 29pln a ten w tych nowszych to ok 400pln bo jest w nim termostat. Doszedłem do tego na stacji diagnostycznej, gdzie podnieśliśmy auto do góry i świecąc lampką wyszło że to puszcza plastik a nie wąż a płyn zwyczajnie spływał grawitacyjnie po wężu na najniższy punkt.
              Powodzenia kolego.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • #8
                Hmmm ale może jest możliwość kupienia samego króćca bez termostatu i czujnika temp. które można przełożyć ze starego króćca?
                Kolego Przemek_i a jak z dostępem do tego króća tzn. z odkręceniem i ponownym przykręceniem?

                Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć o jaki to króciec chodzi nr części lub jakaś wskazówka jakiego elementu szukać?

                Komentarz


                • #9
                  Pewnie to to:
                  Link

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeśli dobrze obejrzałeś auto że wszystkich stron i jesteś pewien na 100 % , że to wina krućca , który podał wyżej kolega kylo125 to ten z behr'a będzie dobry. Często jest tak, że ten plastik pęka i płyn sączy się kropelkami i spływa tymi wężykami. Miałem tak u siebie. Wymiana rozwiązała problem.

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja kupiłem swój tutaj : autoczesci24".

                      Komentarz


                      • #12
                        czy ten też się nada:


                        Link



                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez grzes133 Zobacz wpis
                          czy ten też się nada:


                          Link


                          Ten to jakiś bezmarkowy, chyba , że nie zauważyłem producenta. To przepraszam. Behr będzie pewniejszy. Ale to już zależy od kolegi czy i co wstawi. Byleby mu szkodnik nie " krwawił"

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja bym jeszcze sprawdził czy to nie przecieka uszczelnienie czujnika temperatury, może spływać a najniższym miejscem jest to wyjście na nagrzewnice. Ja wymieniłem cała obudowę bo myślałem ze jest pęknięta. Dostęp kiepski, ciężko było jednoznacznie stwierdzić skąd cieknie. Obudowa okazała się cała wiec podejrzewam czujnik albo króciec z termostatem.

                            Komentarz


                            • #15
                              Po dokładnych oględzinach latarką z lusterkiem dochodzę do wniosku że cieknie pomiędzy króćcem a blokiem silnika i ścieka płyn poniżej

                              Komentarz


                              • #16
                                No to jak nie chcesz wymieniać termostatu to pozostaje ci poratować się jakimś silikonem, bo samej uszczelki raczej nie dostaniesz, chyba żeby dorobić.
                                Gdybyś sam chciał się bawić w naprawę to masz tutorial co prawda z a3, ale pewnie w octavii jest tak samo.
                                [8L] Opis wymiany termostatu z obudową i czujnikami 1,6 BFQ

                                Komentarz


                                • #17
                                  Uszczelka jest do kupienia np w ASO. nr czesci 037 121 688 wymiary 50x3.15
                                  Oring - 50x3,15 - obudowy czujnika temperatury wody, płynu chłodzącego - ORYGINAŁ - 037 121 688 - AUDI / SEAT / SKODA / VW :: MOTOPLATFORMA.COM

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Uszczelkę można kupić
                                    Symbol towaru: HP 100722
                                    Nazwa towaru: ORING OBUDOWY CZUJNIKÓW TEMP.CIECZY VW 90- @50X3,15
                                    Grupa: HANS PRIES Multilinia
                                    Cena netto: 3,30 zł
                                    Cena brutto: 4,06 zł
                                    , jednak w 99,9% przypadków przyczyną jest pęknięty plastik - silikonowa uszczelka znacznie dłużej znosi zmiany temperatur niż plastik. W zasadzie uszczelka jest potrzebna tylko gdy potrzebujemy zdjąć niecieknący króciec i założyć ponownie np. podczas jakiś prac naprawczych.
                                    Ostatnio edytowany przez Rasputin; 40045.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ja bym założył cały, nowy zespół termostatu z nową uszczelką i po sprawie. Szkoda czasu i pieniedzy na pół środki, które pozornie będą tańszą opcją. Jeden wydatek i święty spokój na lata.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jak robić to raz a dobrze, niby prosta wymiana króćca ale trzeba się nieźle napocić by te wszystkie węże porozpinać.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Jak leci między blokiem a termostatem to może puszcza uszczelka, a puszcza bo termostat pokruszył się od środka w miejscu trzymania uszczelki, te plajstiki się kruszą i pływają po silniku, chyba też zapychają nagrzewnice. Silikonem nie załatwisz, chyba że na krótko. U mnie leciał i wymieniałem na BEHR z all... . Jak byś zrobił to po robocie wrzuć 2 bieg i sprawdź czy ciężarek na mechaniźmie zmiany biegów nie chaczy o węże nagrzewnicy. Mi chaczył i przetarł, drogi biznes bo tylko oryginał, ale wstawka węża z Felicji, opaski i kolanko miedzianne 45 stopni z instalacji CO uratowało sprawę. Przy wymianie warto nie wlać sobie płynu chłodzącego przez otwór rewizyjny do sprzęgła, bo się trochę potem poślizga, po 1000km przechodzi . Do napraw odradzam używanie opasek zaciskowych z Orlenu z napisem: TRIDON, pięknie tną węże. Osobiście polecam używanie oryginalnych nawet używanych kupionych na szrocie, denerwuje ściąganie i zakładanie ale nie ucięło mi nic jeszcze. Wymiana termostatu na jesień na parkingu trwała ok 1 godziny, teraz jak zimno to z 1,5 by było, herbata w termos i jazda, narzędzia imbusy, wkrętak płaski i kombinerki na tyle szerokie żeby chycić opaski(lub specjalne szczypce), materiały termostat kpl i 5 litrów płynu, duża płaska miska do zebrania starego płynu co po bloku się poleje, dostęp od góry wystarczy, bez kanału się obejdzie. A czemu masz dwie opaski na wyjściu na nagrzewnice? Uszczelniałeś połączenie?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Początkowo myślałem, że to może opaska nie trzyma i dałem dodatkową. Przy wymianie zostawię tylko jedna oryginalną. Odnośnie oryginalnych opasek, zawsze miałem problem bo są niewygodne do ściągania i zakładania ostatnio się zdenerwowałem podczas ich zdejmowania i zakupiłem specjalny klucz na lince do tych oryginalnych opasek , komfort pracy niesamowity :-)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Problem rozwiązany, kupiłem nowy oryginalny króciec BEHR, wymieniłem i już nic nie cieknie. Minimalnie stary pod ciśnieniem przepuszczał, po demontażu żadnej dziury nie było widać.

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X