Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia I 1.6 2009 + LPG - Kontrolka silnika - VAG pokazuje błąd termostatu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia I 1.6 2009 + LPG - Kontrolka silnika - VAG pokazuje błąd termostatu

    Witam serdecznie
    Chciałbym się poradzić w sprawie problemu w mojej Skodzie.
    Samochód to:
    Skoda Octavia I, 2009 benzyna + LPG (LOVATO SMART NEW KP, Reduktor RGJ-3,2L 102289G).
    Instalacja LPG ma założona przy 60 000km, rok temu wymieniona na nową, z wyjątkiem butli. Obecny przebieg 220 000km.
    Po przekręceniu kluczykiem na pulpicie pokazuje się i nie znika, żółta kontrolka silnika.

    Auto, silnik ogólnie pracuje dobrze z wyjątkiem dwóch rzeczy.
    Co jakiś czas na ciepłym silniku po wciśnięciu sprzęgła np. przy dojeżdżaniu do świateł obroty potrafią tak nisko spaść, że auto gaśnie. Druga sprawa to podczas jazdy w trasie auto osiągało temperaturę nieznacznie wyższą niż 90C* (było to ok. 95C*) występowało to w momencie gdy miałem wyłączoną klimatyzacje lub włączoną na niski zakres temperatur. - Dalej nie czekałem, tylko reagowałem puszczeniem ciepłego powietrza na kabinę. Aby obniżyć temperaturę załączyłem ogrzewanie na full czyli 30C* gdy tak ogrzewanie pracowało, automatycznie dzięki temu temperatura na silniku spadła do 90C C. Po za tymi jedynymi objawami, brak żadnych niepokojących objawów.
    Instalacja gazowa niby ostatnio została sprawdzona i jest ok.
    Autko podłączone zostało do komputera który wykazał błąd termostatu.
    Pan mechanik powiedział, że to problem z termostatem i być może nie załącza drugiego obiegu.
    Błąd został wykasowany, auto przejechało ok. 30km, po czym ponownie kontrolka się pojawiła i jest do tej pory.
    Chciałbym się zapytać czy rzeczywiście może to być problem z tym termostatem?
    Rozumiem, że najrozsądniej będzie zacząć od wymiany termostatu?
    Czy objawy gaśnięcia przy wciśnięciu sprzęgła też mogą być z tym powiązane?
    Żałuję, że nie spisałem dokładnie jaki to był błąd.

    Z góry bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowany przez Adamxx; 45033.

  • #2
    Temperatura przy klimie to objaw zatkanej chlodnicy i niesprawnych wentylatorow.

    Masz bledy, to trzeba zaczac je eliminowac, zwlaszcza ze mowisz ze wentylatory nie wchodza na drugi bieg.

    Gasniecie to milion przyczyn moze byc, zwykle zaczyna sie od korekt silnika, to daje jakis obraz o tym czy np sterownik nie ma zbyt ubogo albo zbyt bogato przy pewnych obrotach i jest problem.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Tak bez numeru błędu to wróżenie z fusów. Może 17701 uszkodzenie grzałki w termostacie F265 sterowanym elektronicznie? Dodatkowy objaw tego błędu to zawsze włączone wentylatory chłodnicy. Ja takie coś miałem, rezystancje grzałki termostatu można sprawdzić wg załączników. A interfejsu VAG nie chcesz sobie kupić? Nawet takim za 25 zł z all... odczytasz, pokasujesz, jeździć do mechanika na czytanie to nawet się nie chce, a tak chwilka na parkingu i już wiesz.
      Załączone pliki
      Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

      Komentarz


      • #4
        Najprościej , wg wyżej zamieszczonej tabeli sprawdzić oporność grzałki termostatu . Rozpinasz wtyczkę i na dwupinowym złączu termostatu sprawdzasz opór grzałki . Jeśli oporu nie ma to sprawa jest jasna , wymieniasz termostat . Warto sprawdzić czy do wtyczki dochodzi napięcie . Również sprawdzasz miernikiem . Jeśli nie posiadasz miernika to prostym sposobem jest : Przejechać kawałek do rozgrzania , pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym . Sprawdzić czy po pewnym czasie rura górna ( chłodnica - termostat ) robi się gorąca . Tylko weź pod uwagę że ten termostat otwiera się dopiero przy 105 C więc dłuższą chwilę o tej porze roku trzeba odczekać . Jeśli górna rura pozostaje cały czas zimna to też wskazuje na uszkodzenie . Warto wcześniej sprawdzić czy czujnik temperatury pokazuje realne wartości ( do tego już raczej tester diagnostyczny )

        Komentarz


        • #5
          Dziękuję za odpowiedź.
          Co prawda nie sprawdzałem jeszcze tych węży ani nic więcej ale kupiłem już termostat Vernet o numerze TH6276.87J
          Mam nadzieję, że będzie pasował i kontrolka żółta silniczka zniknie z pulpitu.
          Nie wykluczone, że te gaśnięcie to też ma inną przyczynę...
          Mam nadzieję, że to nic poważnego.
          Na dniach postaram się posprawdzać wszystko i wymienić ten termostat.
          Co do kupna interfejsu VAG, myślę, że to dobry pomysł. Który polecacie konkretnie kupić? Na allegro jest tego od groma.

          Komentarz


          • #6
            Ja używam "VAG KKL OBD2" z all... za 24 zł. Taki niebieski. A z ciekawości jaki masz silnik 1.6, bo ja opisałem BFQ, AVU. A z numeru termostatu, który podałeś to nie jest BFQ/AVU.

            Komentarz


            • #7
              Dziękuję za odpowiedź.
              Ostatnio edytowany przez Adamxx; 45033.

              Komentarz


              • #8
                Sprawdziłem w papierach auta i numer silnika to BFQ, rozumiem więc że ten termostat nie będzie pasował ?
                Jaki powinienem mieć, czy to będzie ten w obudowie?

                Komentarz


                • #9
                  Jak do BFQ 102KM to foto poglądowe i numer katalogowy samego termostatu F265:
                  Termostat Skoda Octavia I 1,6 75kW -oryginał - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

                  ale ze swojego doświadczenia polecam wymianę całości:
                  Termostat kompletny + obudowa Skoda Octavia I 1,6 102KM -oryginał - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

                  na motoall.... po numerach katalogowych znajdziesz BEHR w normalnych cenach.
                  Captcha
                  ja w/w kupiłem, ale z przygodami, bo najpierw przysłali do BMW, pomylili się przy pakowaniu, różnica jednej cyfry w numerze katalogowym Behra była. Na razie działa bez problemów, w komplecie była uszczelka.
                  Zanim kupisz może lepiej jeszcze zdiagnozuj kod błędu, lepiej wydać najpierw 30 zł na Vaga, który zawsze się później przyda.
                  Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeżeli mogę dorzucić kilka słów do problemu gaśniecia silnika po hamowaniu silnikiem... to powiem, że w sterowniku LPG jest takie coś, jak pilotowanie dawki gazu przy odcieciu dawki paliwa podczas jazdy bez wcisnietego pedalu gazu.Chodzi o to, że podczas hamowania silnikiem, sterownik "benzynowy" nie podaje informacji o dawce paliwa,wiec sterownik LPG rowniez nie powoduje, że LPG jest wtryskiwane (same oszczedności ☺). A hamujac silnikiem spada predkość obrotowa silnika. Po wciśnięciu pedalu sprzęgła sterownik "benzyny", a więc i sterownik LPG, podają info o wtryśnięciu dawki paliwa.Ale dla LPG jest trochę za późno,aby dotrzeć do komór spalania w odpowiedniej ilości i silnik gaśnie.Dlatego steroniki LPG ma tzw. pilotowanie dawki przy cut off.Czyli ustawia sie predkość obrotową silnika oraz wielkość dawki LPG, która będzie wtryskiwana mimo tego, że sterownik "beznyny" wysyła info o zerowej dawce paliwa (tak ma Landi Renzo).
                    Podsumowując ten długi prosty opis: sprawdź, czy masz ustawione to pilotowanie dawki i przy jakiej prędkości obrotowej i jaką wielkość.
                    Podejrzewam, że Twoj sterownik LPG też ma taką funkcję. Ja znam tylko Landi Renzo i to pilotowanie sobie ustawiłem, a mimo to zdaża się, że kilka razy w roku silnik zgaśnie po hamowaniu silnikiem i wciśnięciu sprzęgła.

                    Komentarz


                    • #11
                      mark711, dziękuję za pomocny post. Bardzo był mi pomocny choć nie posłuchałem do końca i nie wziąłem całego i teraz już chyba żałuję..
                      andrzej22, bardzo dziękuję za odpowiedź. To bardzo wiele cennych informacji. Jednak sprawdzenie tego odłożyłem na razie w czasie ze względu na to, że zauważyłem, iz auto miało błędy to wtedy gasł, po wykasowaniu było ok i auto nie gasło, Mam wrażenie, że LPG nie ogarnia awaryjnego trybu w przypadku gdy jest jakiś błąd aktywny. Wyleczyłem ten błąd z termostatem lecz powiła się kolejna usterka, tym razem z przerwanym przewodem do czujnika oleju na misce. Musze to naprawić i zobaczyć jak będzie.

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X