Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Po wymianie filtra powietrza wysokie spalanie gazu O1 2.0 LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Po wymianie filtra powietrza wysokie spalanie gazu O1 2.0 LPG

    Witajcie.

    Wymieniłem ostatnio filtr powietrza. Co dziwne różnił się on wyglądem od starego filtra. W nowym od spodu filtra jest przyklejony filc grubości około 1 - 1,5 cm w starym w ogóle tego filcu nie ma. Mam wrażenie, że od momentu wymiany auto spala bardzo dużo lpg (benzyny chyba też więcej). Ostatnio w jeździe miejskiej wyszło prawie 20 litrów/100km gdzie wcześniej były to wartości w granicach 12 - 14 litrów.
    Pytanie do Was, czy filtr powietrza może mieć wpływ na tak duży skok spalania? Oraz o co chodzi z tym filcem? Może powinienem go zerwać a może sprzedali mi filtr nie od tego modelu? To takie pierwsze przymiarki które mogę sam zrobić zanim oddam auto do warsztatu.

    Będę wdzięczny za podpowiedzi.

  • #2
    Dawno dawno temu spotkałem się z filcem na filtrze.W wehikule ZAZ Tavria 1102, podobno dodatkowo miało to chronić normalny harmonijkowy wkład filtru przed zapyleniem. Co ciekawe był to Filtron. Ale w tamtym wozidle były patenty, których bym w współczsność nie przenosił.

    Komentarz


    • #3
      No właśnie mam z tym problem. Szukam, oglądam obrazki i nie widzę żadnych filtrów do octavii z filcem. Jak na złość wyrzuciłem stary filtr było by łatwiej przetestować. Jestem blisko odklejenia tego filcu bo nie bardzo mam teraz jak podjechać kupić nowy. Pyknę fotkę wieczorem i pokażę jak wygląda.
      Edit - wygląda prawie tak jak na zdjęciu:
      post-15752-14352494365302.jpg
      Ostatnio edytowany przez Jot3r; 44090.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Jot3r Zobacz wpis
        No właśnie mam z tym problem. Szukam, oglądam obrazki i nie widzę żadnych filtrów do octavii z filcem
        Witam.

        -Trudno zobaczyć to czego nie ma... ale "pomysłowych Dobromirów" u nas ci dostatek,i tylko w takich kategoriach można rozpatrywać to co zamieściłeś na foto. Napisał kolega powyżej gdzie takie filtry można było spotkać, podobne stosowane były w fiatach i polonezach /okrągłe origami z nałożonym kołnierzem z fizeliny?/ który i tak często był zdejmowany.

        Powszechnie wiadomo iż "napęd" silnikowi spalinowemu daje mieszanka paliwowo-powietrzna / ok.1:15 / i co, jak przytkasz dopływ powietrza to będzie ok? Jeżeli nie robisz sobie żartów...to podpowiem Tobie że wymiana filtra powietrza na właściwy bez filcu? / tak to zrozumiałem /, spowodowała prawidłowy dopływ powietrza,po przez co zubożyła mieszankę.
        -Teraz aby osiągnąć zamierzone parametry trakcyjne,po prostu depczesz w pedał mocniej i tu miałbyś odpowiedź dlaczego więcej spala, choć może to być tylko jedna z przyczyn.
        Konsekwencje jazdy na ubogiej mieszance dotkną finansowo bezpośrednio Ciebie / choć uboga mieszanka powinna objawić się "radosną" żółtą lampką na zegarach / natomiast mieszanka bogata,nie służy środowisku choć i użytkownikowi może przypomnieć o wymianie katalizatora..

        -Tak więc jeżeli nie jest to taki Świąteczny żart... to polecam wizytę u "gazownika" / regulacje / i gorąco zachęcam do pogłębienia wiedzy z zakresu motoryzacji.

        Pozdrawiam.
        Ostatnio edytowany przez Remark; 10291.

        Komentarz


        • #5
          Dzięki za odpowiedź.

          Najpier nawiąże do drugiego akapitu: Stary filtr nie mial filcu samochód chodził dobrze palił okolo 12-14l w mieście. Nowy filtr ma filc i jest kiepsko.

          Filtr ze zdjecia to znajda z sieci ale moj wyglada podobnie. Co ciekawe podobno w niektórych insigniach takie cos montowali. Pomysłowych dobromirem okazał się producent filtra firma denckermann. Myślałem na początku, że to jakieś zabezpieczenie przed fizycznym uszkodzeniem ale było zbyt profesjonalnie przymocowane.

          Generalnie jak kupię teraz nowy filtr, bez filcu to powinno byc tak jak było. Jak nie bedzie ok to jazda do gazownika.

          Za propozycję dokształcenia z zakresu mechaniki dziękuję, do wymiany filtra powietrza, oleju czy wymiany zarowki nie bedzie mi potrzebna, zresztą chyba nie jest tragicznie skoro jakoś powiazałem te fakty

          Komentarz


          • #6
            Mam podobny filtr w moim szkodniku, mój jest z PZL Sędziszów Wa59-485 . pamiętam , że był droższy od standardowego, chyba że względu na ten filc bo był grubszy, stary filtr też miałem bez filcu. Co do spalania to się nie wypowiadam.
            Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

            Komentarz


            • #7
              Dodatkowe filce, flizeliny posiadają filtry na zimne klimaty. Zmrożone powietrze ma inne parametry. np. Katalog MANN-FILTER Europa online - Pojazdy Samochody osobowe + dostawcze SKODA Octavia I)
              Odklej uważnie ten filc lub wymiana filtra.

              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz


              • #8
                Odkleiłem filc. Mam wrażenie, że auto jest bardziej dynamiczne. Pewnie to efekt placebo, zobaczymy jak spalanie. Jak nadal będzie smokiem to następny przystanek gazownik. Dzięki za odpowiedzi.

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X