Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Klimatyzacja ponieżej 5 stopniach nie działa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Klimatyzacja ponieżej 5 stopniach nie działa

    Witam. Posiadam octavie 1 2002, klimatronik, klima nie chodzi ponizej 5 stopniach , w insrukcji jest o tym wsponiane ze tak powinno byc jednak przy duzej wilgotnosci nawet ponizej 5 przydałaby sie działająca klimatyzacja. Czy da sie ten problem rozwiązac?

  • #2
    Jak wewnątrz temperatura będzie wyższa i włączony nawiew na szyby to klima powinna zadziałać przy czym ze względu na niską temperaturę sprężarka będzie załączana tylko na krótką chwile. Ważne żeby temperatura wewnątrz auta była znacznie powyżej tych 5st. w skrócie klima zadziała dopiero na rozgrzanym silniku a wszystko to w celu ochrony przed oszronieniem parownika.

    Komentarz


    • #3
      tylko, że w środku napewno było powyzej 5 a szyby były wszystkie prócz przedniej zaparowane,przednia prawie niezaparowana, dodam, że filtr kabinowy był niedawno wymieniany. Czyli jak się w środku zagrzeje i silnik wyniesie 90 stopni to klima ruszy mimo temp ponizej 5 na zewnatrz?
      Ostatnio edytowany przez Endriu290; 45265.

      Komentarz


      • #4
        Do włączenia się czy też nie, sprężarka potrzebuje informacji z czujnika temperatury zewnętrznej, a nie w kabinie.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Endriu290 Zobacz wpis
          tylko, że w środku napewno było powyzej 5 a szyby były wszystkie prócz przedniej zaparowane,przednia prawie niezaparowana, dodam, że filtr kabinowy był niedawno wymieniany. Czyli jak się w środku zagrzeje i silnik wyniesie 90 stopni to klima ruszy mimo temp ponizej 5 na zewnatrz?
          Proponuję na początek sprawdzić czy drożna jest kratka wentylacyjna w bagażniku, po prawej stronie. Później sprawdzić czy gdzieś woda nie przedostaje się do wnętrza auta.

          Czujnik od temperatury dla klimatyzacji znajduje sie z tego co pamiętam w podszybiu. Można go przenieść w okolice silnika i klima zawsze ruszy.

          Komentarz


          • #6
            Hmmm... Tylko jak go przenieść ,w każdym razie dzięki i Wesołych Świąt

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Endriu290 Zobacz wpis
              Hmmm... Tylko jak go przenieść ,w każdym razie dzięki i Wesołych Świąt
              Jak to jak? Dokładasz kabli i przenosisz tam gdzie tylko chcesz.

              Komentarz


              • #8
                ok, dzięki

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez utek Zobacz wpis


                  Czujnik od temperatury dla klimatyzacji znajduje sie z tego co pamiętam w podszybiu. Można go przenieść w okolice silnika i klima zawsze ruszy.
                  Na podszybiu jest czujnik nasłonecznienia. A włączenie się klimatyzacji bądź nie zależy od sygnału z czujnika temperatury z przody pojazdu. Przeniesienie czujnika nasłonecznienia to dopiero byłaby głupota.

                  Komentarz


                  • #10
                    "sygnału z czujnika temperatury z przody pojazdu" a mozesz mi powiedziec gdzie ten czujnik sie znajduje dokładnie ? to bym kabel dosztukował i go przeniósł w cieplejsze miejsce

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis

                      Na podszybiu jest czujnik nasłonecznienia. A włączenie się klimatyzacji bądź nie zależy od sygnału z czujnika temperatury z przody pojazdu. Przeniesienie czujnika nasłonecznienia to dopiero byłaby głupota.
                      Taki czujnik jest wewnątrz, na desce rozdzielczej. Podszybie to element pomiędzy szybą, a maską. Po prawej stronie, pod plastikami jest czujnik, z wyglądu taki sam jak ten w okolicy zderzaka przedniego.

                      Komentarz


                      • #12
                        Czujnik temperatury zewnętrznej jest w zderzaku w okolicy lewej kratki i to on podaje temp na zegary i panel climatronica i decyduje, że poniżej ok 5st klima się nie załączy- na załączonym zdjęciu oznaczenie czujnika G17. I jeszcze ważna sprawa, wyczytałem kiedyś chyba w "Sam naprawiam" że odczyty z niego są skorelowane z jakąś minimalną prędkością pojazdu i na postoju temperatura się nie zmienia, tylko pozostaje ostatni odczyt z momentu, kiedy pojazd przekraczał tę min prędkość, a to wszystko po to aby podawać faktyczną temperaturę przepływu powietrza w ruchu, a nie podwyższoną z racji ciepła wydzielanego przez silnik na postoju, ale to raczej ciekawostka, bo sam się zastanawiam nad przeniesieniem czujnika w cieplejsze miejsce jako że zaparowane szyby przy niższych temp też mnie denerwują.
                        Załączone pliki
                        Ostatnio edytowany przez slawento; 41888.
                        Sławek

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Endriu290 Zobacz wpis
                          tylko, że w środku napewno było powyzej 5 a szyby były wszystkie prócz przedniej zaparowane,przednia prawie niezaparowana, dodam, że filtr kabinowy był niedawno wymieniany. Czyli jak się w środku zagrzeje i silnik wyniesie 90 stopni to klima ruszy mimo temp ponizej 5 na zewnatrz?
                          W takim razie prawdopodobnie masz problem z nastawnikiem obieg wewnętrzny/zewnętrzny "1J1907511A" i cały czas jesteś na obiegu wewnętrznym. Sprawdź czy działa przełączanie obiegu, jest poważna różnica głośności pracy dmuchawy po przełączeniu i można zerknąć pod schowkiem czy klapa zamyka dopływ powietrza z wnętrza pojazdu.
                          U mnie pękła w tym module tulejka zębatki i kręciła się swobodnie nie ruszając wałka który miała napędzać przez co nie dało sie załączyć obiegu zewnętrznego - efektem był zaparowane szyby i jedynie po włączeniu klimy zaparowanie zmniejszało się do poziomu umożliwiającego jazdę jednak tylko z przodu cały tył był dalej zaparowany.

                          Komentarz


                          • #14
                            Hmmm, to jutro zdejmuję schowek i zobaczę. W jakiej pozycji powinna być klapa obiegu? gdy obieg jest zewnetrzny czyli powietrze jest zasysane z podwórka, opadnięta , na górze czy bardziej po środku?

                            Komentarz


                            • #15
                              Przeniesienie nic nie da. Sprężarka się załączy ale wyłączy ją zaraz czujnik temperatury parownika jak jego temperatura spadnie poniżej 4-5 C. Jak powietrze z zewnątrz będzie zimniejsze to już się nie włączy bo po co. Jak parują szyby w zimie to filtr kabinowy do wymiany ewentualnie jak nie pomoże to można sprawdzić w czy klapka obiegu wewnętrznego się nie zacięła.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Endriu290 Zobacz wpis
                                Hmmm, to jutro zdejmuję schowek i zobaczę. W jakiej pozycji powinna być klapa obiegu? gdy obieg jest zewnetrzny czyli powietrze jest zasysane z podwórka, opadnięta , na górze czy bardziej po środku?
                                nie do końca pamiętam jak pracuje ale po przełączeniu albo zaciąga powietrze z nad nóg pasażera (ewidentnie to słychać bo głośno szumi) albo z zewnatrz z podszybia ( wtedy szum jest znacznie cichszy a i dmucha mocniej bo pomija filtr)
                                można ją przestawić palcami tak przełączałem na obieg zewnętrzny zanim dotarła przesyłka z silniczkiem :P

                                Komentarz


                                • #17
                                  wkradł mi się mały błąd - mocniej dmucha na obiegu wewnętrznym a nie zewnętrznym :P

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X