Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wkręcanie korka oleju - czy opór oznacza zerwany gwint?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wkręcanie korka oleju - czy opór oznacza zerwany gwint?

    Panowie, potrzebuję poradzić się. Ostatnio przy wymianie oleju w 1.8t korek od połowy długości nie dał się już wkręcać palcami. W poprzednim aucie, przy metalowej misce cały korek zawsze mogłem wkręcić samymi palcami - tutaj przy aluminiowej musiałem użyć klucza. Zastanawiam się, czy to kwestia różnic stopów/różnic rozszerzalności cieplnej, czy może ukręca się gwint?Teść nastraszył mnie, że pewnie przy następnej wymianie zerwę gwint.
    Czy u Was korek wkręca się lekko do samego końca, czy potrzebujecie użyć klucza?

  • #2
    Pytanie, z jaką siłą musiałeś wkręcać ten korek kluczem, bo jak tylko lekki opór to brak powodów do obaw, u mnie zawsze tak jest.
    Sławek

    Komentarz


    • #3
      slawento dzięki za odpowiedź. Pamiętam, że przy wkręcaniu opór sprawił, że zacząłem się zastanawiać, czy dobrze trafiłem w gwint

      Komentarz


      • #4
        Przy następnej wymianie proponuje sprawdzić gwint miski, u mnie było sporo opiłków, po wyczyszczeniu śruba wkręcała się z mniejszym oporem.
        Teraz za każdym razem sprawdzam. Do wyciągania opiłków z gwintu używam wkrętu do drewna.

        Komentarz


        • #5
          Olej wymieniony. Koniec końców pojechałem do mechanika, aby w razie fuck upu prodczas dokręcania korka coś zaradził na miejscu. Poprosiłem też o sprawdzenie gwintu przed wkręceniem korka.
          No i podobno gwint jest okey. Zobaczymy jak bedzie przy następnej wymianie.
          Dzięki za sugestie.

          Komentarz


          • #6
            chyba ze mechanik wkrecil na pakuly , albo jakis klej , zdarza sie ale tylko przez to ze sie ZA MOCNO KOREK DOKRECI , przy odkrecaniu widac jak sie ladnie na srubie gwint wykreca
            jest O1 RS 1.8T XENON
            była O1 1.9 TDI AGR

            Komentarz


            • #7
              Tu na wszelki wypadek jak można poradzić sobie z zerwanym gwintem w misce olejowej:
              Zerwany gwint w misce olejowej. - Octavia Club Polska
              Na tym "wynalazku" jeżdżę już więcej niż 15 lat i niema żadnych problemów, nawet nie myślę o jakimś tam gwintowaniu, czy tulejowaniu. Gumka wymieniana mniej więcej co trzy lata (przy kolejnej wymianie oleju).

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X